En met wat mij verteld is. 😇Weekendtickets waren blijkbaar 90% van de verkoop, en hij noemt ook iets van 25.000 bezoekers per dag. Dat strookt wel met mijn beleving in ieder geval.
En met wat mij verteld is. 😇Weekendtickets waren blijkbaar 90% van de verkoop, en hij noemt ook iets van 25.000 bezoekers per dag. Dat strookt wel met mijn beleving in ieder geval.
Ik kan over DTRH niet meepraten, maar je hebt gelijk natuurlijk in de zin dat het allemaal nog veel erger kan. Toch ben ik op Lowlands net zo snel van de Alpha bij de Bravo als dat ik op BKS van de TWO bij The Secret ben. Veel zal het elkaar niet ontlopen, terwijl er op Lowlands toch een stuk meer volk rondloopt. En het feit dat die Floor zo centraal ligt terwijl dat eerst een toplocatie was voor de THREE is mij ook een doorn in het oog.Tja is ook beetje gezeik om niks: je kan gewoon in 10-15 minuten van de Secret naar een topplek op de One lopen en dan is de One al veel eerder goed te volgen.
Daarnaast zijn er meerdere looproutjes, kom je langs veel eettentjes, barren, een toilet bij de Secret en dat geniaal geplaatste WC eiland tussen de Floor en de One dus zelfs dat zit goed in elkaar. Loop je naar de Two dan kan je door het bos en heb je meteen de mooiste looproute van de grotere festivals in Nederland te pakken.
Ga eens naar DTRH en probeer van de Teddy Wider naar de Halva te lopen dan ben je zo 30 minuten bezig met die horde aan mensen die daar loopt als het een beetje populaire acts zijn.
Sorry, niet gezien dat die er al was 😬Deze discussie is al gaande in het BKS 2024 topic![]()
Het voelt daar iets langer, maar het zal elkaar niet heel veel ontlopen nee. Lowlands is dan ook een festival waar de infrastructuur de massa's aan mensen goed aankan, maar je zit dan ook in een rechttoe rechtaan polder. Doen ze goed daar.Toch ben ik op Lowlands net zo snel van de Alpha bij de Bravo als dat ik op BKS van de TWO bij The Secret ben. Veel zal het elkaar niet ontlopen, terwijl er op Lowlands toch een stuk meer volk rondloopt.
Geen probleem! Alleen maar fijn dat daar meer berichten zijn over het onderwerpSorry, niet gezien dat die er al was 😬
We willen dat die onzin-areas tussen de muziekpodia verdwijnen! Weg met de dj's in het bos!!Wel grappig, aan de ene kant klaagt men over te veel geluid dat lekt vanuit andere podia. Anderzijds wil men de podia dichter bij elkaar hebben.
Het scheelt niet heel veel. Op BKS van One naar Secret is zo'n 750 meter, op Lowlands van Alpha naar Bravo ongeveer 850 meter. Afhankelijk van de drukte zou beiden binnen 10 minuten moeten kunnen. Mijn ervaring is dat het bij LL altijd veel langer duurde om al die mensenstromen te ontwijken, bij BKS ging dat een stuk soepeler.Het voelt daar iets langer, maar het zal elkaar niet heel veel ontlopen nee. Lowlands is dan ook een festival waar de infrastructuur de massa's aan mensen goed aankan, maar je zit dan ook in een rechttoe rechtaan polder. Doen ze goed daar.
Los nog van dat de helft van de crew niet eens om een muntje of beker vraagt. In mijn beleving zijn het vooral de 17-jarige meiden die er strak op zitten. Ga naar een 25-jarige gozer en die doet niet moeilijk, zeker niet als het druk is.Ja, precies. Als je ze in je kontzak propt en er een half uur op zit worden ze nog steeds aangenomen. Plus, ik heb op vrijdagnacht onderweg van de Floor naar de Secret een stapel achtergelaten bekers gepakt en ingeleverd. Hoefde ik me de rest van het weekend sowieso niet druk te maken of ik mijn lege beker nog wel bij me had.
Als het een beetje meezit dan kan van ONE naar the Secret in 5 minuten!Het scheelt niet heel veel. Op BKS van One naar Secret is zo'n 750 meter, op Lowlands van Alpha naar Bravo ongeveer 850 meter. Afhankelijk van de drukte zou beiden binnen 10 minuten moeten kunnen. Mijn ervaring is dat het bij LL altijd veel langer duurde om al die mensenstromen te ontwijken, bij BKS ging dat een stuk soepeler.
Edit: ik zie dat er Two i.p.v. One wordt genoemd, maar dit scheelt bijna niets
Was dit hét moment van BKS '23?Minutenlang doet het publiek helemaal niets. Aan de grond genageld staan ze, terwijl May Kershaw de pianoballade ‘Turbines/Pigs’ speelt. „Don’t waste your pearls on me, I’m only a pig”, zingt Kershaw van de Britse band Black Country, New Road, terwijl haar hemelse pianospel na een minuut of vijf steeds meer wordt ondersteund door de rest van de band en ze uiteindelijk samen als een ontwakende geiser in een groots crescendo ontsteken.
Dit, denk je dan, is toch niks voor een snikheet zomerfestival waar veel mensen zin hebben om met een biertje in hun hand lekker te dansen? Maar als de climax van het nummer is gaan liggen en de band in een uitgesponnen outro de nootjes zachtjes heeft neergelegd, ontploft het publiek. Gejoel, gefluit, een ontlading is het. Ook zonder de vertrokken zanger Isaac Wood, en zonder ook maar één nummer van hun succesplaat Ants From Up Here (2022) te spelen, blijkt deze band even enigmatisch als onweerstaanbaar.
Voor mij in ieder geval wel één van de momenten ja. Samen met The Wild Rover van Lankum (zelfde ovatie bijna) en de laatste 5 minuten van Aphex Twin haha... (en het volledige uur van Young Fathers, maar dan kun je niet echt een moment noemen...)Oké, nog eentje dan:
Was dit hét moment van BKS '23?![]()
‘Deze song gaat over sterven in een snikhete tent’, klinkt het op festival Best Kept Secret
Best Kept Secret: De hitte was een van de grootste headliners op festival Best Kept Secret dit weekend, maar het flexibele publiek ging toch mee met onder meer Black Country New Road, Chemical Brothers en Caroline Polachek.www.nrc.nl