Best Kept Secret 2023

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.207
2.132
Volgend jaar zal Primavera Sound Barcelona in de week voor BKS plaatsvinden, maar is er ook een Primavera Sound Madrid in het BKS-weekend (donderdag t/m zaterdag). Ik weet niet of ook NOS Primavera Sound Porto in hetzelfde weekend zit (heeft nog geen data bekend gemaakt). Dit zal vast wel consequenties hebben voor de BKS-programmering. Er zal veel moois in de buurt touren, maar als PS Madrid en NOS PS Porto in hetzelfde weekend als BKS zitten wordt concurrentie wel groot.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.754
3.692
Volgend jaar zal Primavera Sound Barcelona in de week voor BKS plaatsvinden, maar is er ook een Primavera Sound Madrid in het BKS-weekend (donderdag t/m zaterdag). Ik weet niet of ook NOS Primavera Sound Porto in hetzelfde weekend zit (heeft nog geen data bekend gemaakt). Dit zal vast wel consequenties hebben voor de BKS-programmering. Er zal veel moois in de buurt touren, maar als PS Madrid en NOS PS Porto in hetzelfde weekend als BKS zitten wordt concurrentie wel groot.
In principe vergelijkbaar met nu weekend 2 in barcelona -> wordt madrid en porto blijft porto zoals dit jaar toch?
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.703
2.267
Preoccupations heeft vandaag hun eerste nieuwe single sinds 2018 uitgebracht. Stonden er al in 2016 en 2018, dus zie ze ook wel als een optie voor 2023.
 

yeaghi

Gouden Tip
11 jan 2019
296
291
Ik ben nog benieuwd, zijn er nog tunes die jullie tijdens BKS pas ontdekt hebben?
Regressive Left. Lekkere 80s vibe, zanger met een attitude, nog beperkt repertoire maar zetten de Casbah al op zijn kop. zaterdag te zien op Grauzone.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMWK

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.128
10.390
Sigur Ros zal ook wel weer een dikke vette festivaltour doen volgend jaar met hun comeback. Cirkeltje rond voor BKS.

Placebo vind ik dan weer helemaal geen BKS band. Echt Pinkpop voer. Of Lowlands als 'speciale oldie'.
Met Sigur Ros als headliner ga ik denk ik volgend jaar een dagje!
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Wouteronbass

Nieuw lid
15 jun 2022
3
2
Ik vind de ONE niet zo heel erg veel toevoegen aan het festival. Buiten de 3 headliners komt daar niemand tot zijn recht. Terwijl de andere tenten heerlijk uit hun dak gaan. Waarom moeten er grote headliners komen? Minder dure bands, goedkopere kaartjes zou ik veel interessanter vinden, het feestje blijft net zo leuk. Zet ipv de ONE er nog een klein podium bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: ytsek en Tumbleweedovski

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.754
3.692
Ik vind de ONE niet zo heel erg veel toevoegen aan het festival. Buiten de 3 headliners komt daar niemand tot zijn recht. Terwijl de andere tenten heerlijk uit hun dak gaan. Waarom moeten er grote headliners komen? Minder dure bands, goedkopere kaartjes zou ik veel interessanter vinden, het feestje blijft net zo leuk. Zet ipv de ONE er nog een klein podium bij.
Heh? Heb je wel gelezen over oa Fontaines DC, Deus, KGWL?
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.207
2.132
Ik vind de ONE niet zo heel erg veel toevoegen aan het festival. Buiten de 3 headliners komt daar niemand tot zijn recht. Terwijl de andere tenten heerlijk uit hun dak gaan. Waarom moeten er grote headliners komen? Minder dure bands, goedkopere kaartjes zou ik veel interessanter vinden, het feestje blijft net zo leuk. Zet ipv de ONE er nog een klein podium bij.
Als ik zo de reacties zie dan stonden (m.u.v. Beach House en Big Thief) de meest besproken bands allemaal op ONE (Cave, Strokes, Fontaines, Gizzard, dEUS, Alt-J). Dat grote podium met aan de ene kant het meer en aan de andere kant het bos is juist een kernmerk voor BKS. Je kan voor dit soort bands wel een soort Alpha-tent neerzetten, maar dan raak je dat kwijt.
 
  • Leuk
Waarderingen: visdave34 en mattman

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Daarnaast worden de meeste kaartjes toch op de headliner verkocht. Zelf ook met name voor The Strokes een kaartje gekocht ook al heb ik uiteindelijk vooral genoten van Big Thief en Kikagaku Moyo dus ben er zelf ook schuldig aan.

Maar zonder headliners kun je rustig de capaciteit van het festival halveren.
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
254
163
Ik ben nog benieuwd, zijn er nog tunes die jullie tijdens BKS pas ontdekt hebben?
'Bubblegum' van Mystery Jets. Die speelden er dit jaar niet, maar dat werd in The Secret vaak op de achtergrond gedraaid tussen de optredens door, wat een nummer! Kurt Vile ook vaak horen passeren, maar die kende ik al :)
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Wat zou de prijs worden als ze de grote headliners niet boeken, vraag ik me af? Want nu is het € 110, maar krijg je wel één grote naam waarvoor je in een zaal ook al snel € 60 zou betalen. Als die wegvalt en de prijs voor een ticket wordt pakweg € 60, vind ik dat wel OK. Maar als de prijs € 80 of € 90 zou zijn, is dat toch veel geld om wat 'kleine' bandjes te zien, niet?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.867
8.481
Ik vind de ONE niet zo heel erg veel toevoegen aan het festival. Buiten de 3 headliners komt daar niemand tot zijn recht. Terwijl de andere tenten heerlijk uit hun dak gaan. Waarom moeten er grote headliners komen? Minder dure bands, goedkopere kaartjes zou ik veel interessanter vinden, het feestje blijft net zo leuk. Zet ipv de ONE er nog een klein podium bij.
Ik hoor net dat het de ONE acts die dit jaar geshined hebben, niet?
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
828
535
De door Zero genoemde lagere prijs kun je alleen aanhouden als er nog steeds zo'n 25.000 mensen komen. En ik denk dat een groot gedeelte van de bezoekers niet meer komt zonder de grootste namen, ook niet met een lagere prijs.
 

Wouteronbass

Nieuw lid
15 jun 2022
3
2
Heh? Heb je wel gelezen over oa Fontaines DC, Deus, KGWL?
Ik was er bij. En sommige van de bands waren supervet, geen discussie over. Maar zijn het bands voor op zo'n podium? Dat vraag ik me af. Wat mij betreft was alleen Cave degene die het veld veroverde. De rest was goed maar had ook in een tent gekund en was het zelfs beter tot zijn recht gekomen. Ik ben het er mee eens dat de lokatie wel uniek is natuurlijk, zo aan het meer, En dat er minder mensen komen als er minder grote namen zijn. Maar persoonlijk maakt mij dat niet zo veel uit. Zou er wel een polletje aan willen wagen hoeveel mensen kleiner maar betaalbaarder willen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken