Helemaal te vroeg vind ik het niet. BKS is de laatste jaren veel minder mijn ding geworden dan in de begin jaren. De THREE en de FIVE de eerste jaren vond ik echt eigenzinnig heel mooi op het imago staan van BKS.Ik vind dit ook te vroeg.
Het basisprogramma dat er nu staat is, in vergelijking met wat er gewoonlijk op ONE - TWO - FIVE staat gewoon dik in orde. Zeker die trits op zaterdag met achter elkaar dEUS, Metronomy, Big Thief, Fontaines DC, Beach House, Strokes is ijzersterk.
De vrijdag blijft daar wel echt bij achter.
Het lijkt er op dat een deel de verdieping van het programma ook moet komen van toevoegingen als de Muziekgieterij, Smederij en de artists in residence. De vraag is of BKS er echt in slaagt om die onderdelen, maar ook zoiets als het de pont museum, echter onderdeel van het programma te laten zijn, in plaats van een randverschijnsel.
En tenslotte is nog de vraag of The Secret al in dit programma zit (als het oude FIVE), of dat die nog een eigen invulling krijgt.
De laatste editie hadden we een halve X-Ray bunker wat ik persoonlijk nogal misplaatst vond, en dan heb ik nog niet eens gehad over mijn gruwelijke irritatie over het "dance" podium (ik ben de naam inmiddels vergeten) op het strand. Maar denk ook nog aan de "Tokyo Hill" een aantal jaren terug of de Roadburn die heel de serene sfeer verneukte met hun teringharde party muziek aan het water. En de FOUR mag van mij 9 van de 10x ook gestolen worden met de 32173218412742721ste spot voor St. Paul.
Don't get me wrong, ik vind BKS nog steeds tof en het is voor mij erg handig dat ik er niet zo ver vandaan woon zodat ik thuis gewoon kan overnachten. Maar als ze morgen hun biezen pakken en ze gaan in Amsterdam of Utrecht zitten, dan zal ik van een Weekend bezoeker ook gaan switchen naar een dag bezoeker.