Best Kept Secret 2019 - Nieuws en geruchten

Tumbleweedovski

Playlistbediener
13 aug 2016
32
45
Na er al twee uitstekende dagen op te hebben zitten, komt de organisatie aanzetten met het echt zware geschut. Dus was ik alweer vroeg uit de veren en liep mee met de kopploeg om een ontbijtje te kunnen scoren op het terrein voordat de eerste acts zouden beginnen. Net als The Beths de dag ervoor bleek Lewsberg ook een uitstekende band om het slaap bij uit je ogen te kunnen wrijven. Voor Juke Ross heb ik een mooi plekje in de schaduw opgezocht. Ik heb er best van kunnen genieten voor een paar nummertjes, maar het is toch meer iets voor op de verjaardag van je oma. Big Thief zou de eerste band worden van de zondag die hoge ogen zou gooien naar mijn verwachting en dat hebben ze ruimschoots gedaan. De nieuwe plaat had ik bewust nog niet geluisterd om extra verrast te kunnen worden. Het was prachtig. Alleen dat nummer met dat banjoachtige getokkel haalde me even uit mijn trip, maar het was nog steeds heel erg goed. Daarna werd het kiezen tussen Indian Askin en Whispering Sons, twee bands die veel opzichten op elkaar lijken, Indian Askin is vooral bekend in Nederland en niet echt daarbuiten, Whispering Sons idem dito, maar dan in België. Ook hun muziek heeft wel wat van elkaar weg. Maar goed, Indian Askin heb ik al vaak genoeg gezien, dus ben ik naar Whispering Sons gegaan. Geen spijt van, zette een dijk van een show neer. Stephen Malkmus & the Jicks zette deze lijn uitstekend voort. Wat natuurlijk hielp was dat ik al in een heerlijke flow zat van bands hiervoor. Hun muziek heb ik wel eens eerder beluisterd, maar het is niet zo dat ik ook maar iets herkende. Toch heb ik hier goed op los kunnen gaan. En wat een gitaarvirtuoos is Stephen Malkmus toch. Bij gebrek aan beter Liz Phair maar een kans gegeven, maar dat was echt niet vol te houden. Ik ontdekte een feestje bij de sauna en heb daar even staan dansen op The Vengaboys, Ace of Base, Auqa en noem ze allemaal maar op. Was stiekem erg leuk. Aangekomen bij FIVE was The Visual al een tijdje bezig. Vond ik niet heel erg. Deden het leuk, maar niet gezien is niet gemist. Kurt Vile & The Violators heeft met Smoke Ring for my Halo en Waking on a Pretty Daze twee uitstekende albums uitgebracht. B'lieve me i'm going down mag er ook nog wel zijn, maar met Bottle It In wordt het allemaal een heel stuk minder. Misschien ligt het aan mij en ben ik gewoon verzadigd van Kurt Vile, maar ik voelde de bui al een klein beetje hangen. Maar omdat de setting wel echt perfect was, won Kurt Vile het in eerste instantie toch van Kate Tempest. Was lekker, maar niet bijzonder genoeg. Ik dacht dat Kate Tempest het wel kon overtreffen en dat heeft ze ook zeker gedaan. Beste show van het weekend. Magie hing in de lucht, het was muisstil in de tent en haar teksten raakten iedereen recht in de ziel. Heel uniek. Mijn plan was eigenlijk om eerder weg te gaan voor een goede spot bij The Raconteurs, maar dat was dus niet gelukt. Toch nog een mooi plekje kunnen vinden linksachterin. Het werd een goede rockshow en Jack White is natuurlijk een levende legende, maar legendarisch werd de show zelf niet. Op Broken Boy Soldier na, waar zo overigens een zeer solide uitvoering van speelde, heb ik wat minder met het eerste album waar nog drie nummers van gespeeld werden met als dieptepunt een extra lang uitgerekte Steady As She Goes. Ook die andere kerel die nog twee of drie nummers kwam zingen, misschien ook wel van het eerste album, had van mij niet gehoeven. Op Carly Rea Jepsen was vooraf een hoop commentaar, maar ik kon er we mee leven en zag het vooral als een mooi rustpunt in het weer overvolle programma. Of er nou een Kaleo, een George Ezra of een Carly Rea Jepsen staat, wat maakt mij het allemaal uit. Zo slecht vond ik het nog niet eens. Bij de volgende act komt het Julien Baker-euvel weer om de hoek kijken. Deze keer duidelijker dan ooit, want als er een band is waarbij alle nummers op elkaar lijken, dan is dat wel bij Interpol. Stuk voor stuk zijn het sterke nummers, maar inmiddels, nu ze voor de zesde keer dezelfde plaat hebben uitgebracht, is het wel duidelijk dat ze maar een trucje kunnen en die tot aan het eind der tijden zullen blijven herhalen. Beetje saai was eigenlijk wel en misschien dat ik toch naar Lizzo had moeten gaan. Christine & The Queens is de tweede act van het weekend die kon rekenen op een hoop commentaar. Achteraf lijkt het me duidelijk dat ze deze show graag op de planken hadden staan, maar gezien de productie die ze bij zich had een headlinespot de enige mogelijkheid was. De echte headliners waren natuurlijk The Raconteurs en Interpol, die ook allebei graag in het donker wilden spelen en dus een plek in de TWO toebedeeld kregen. Christine & The Queens was een van begin tot eind volledig gestripte show, maar buiten de praatjes tussendoor om kon ik daar prima mee leven. De dansers vond ik zeker wel wat toevoegen. Haar nummers variëren van erg goed tot best wel slecht, maar het merendeel scoort een nipte voldoende. Hoogtepunten waren de eerste twee nummers, het dieptepunt de cover van Heroes. Bowie moet zich hebben omgedraaid in zijn graf.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Bij het ontbreken van een OOR-recensie hebben we gelukkig dit soort deskundigen:
https://festivalfans.nl/report-best-kept-secret-2019/

Over Bon Iver:
“De nummers zijn melodieus en breekbaar en toepasselijk zoet sluit hij zijn concert af met een cover van Skinny love van Birdy.”

Toen ik dit las dacht ik eerst aan satire of sarcasme, maar aangezien ze de referentie naar Birdy hebben gedelete vrees ik toch onkunde. Wat wel weer hilarisch is.
 

zworp4

Gouden Tip
23 mei 2018
268
0
Het is nu nog hilarischer geworden want nu staat er dat ze het concert heel toepasselijk afsluiten met Skinny Love. Ja, een Bon Iver concert afsluiten met een nummer van Bon Iver is inderdaad wel toepasselijk.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Voor de Wallows fans onder ons, ik had een interview met de groep op zaterdag na hun show op ONE en die kan je hier lezen: https://www.allthingsloud.com/wallows-bks-interview/

:)
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.181
2.101
Fijn dat 3voor12 al 5 nummers van de Bon Iver-set op de website heeft staan (inclusief die Birdy-cover :wink: )
https://3voor12.vpro.nl/update~d481a475-e8a1-4c33-9e9e-cc7c8390429c~video-bon-iver-live-op-best-kept-secret-2019~.html

OOR heeft the Raconteurs gewoon op de nieuwe cover staan, dus waar blijft die recensie van hun eerste Nederlandse optreden in 11 jaar?
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.561
563
OOR heeft the Raconteurs gewoon op de nieuwe cover staan, dus waar blijft die recensie van hun eerste Nederlandse optreden in 11 jaar?

Laat ze nog maar een losse AFAS show of zoiets bekend maken.
 

selurxela

Support act
8 mei 2018
1.083
395
Fijn dat 3voor12 al 5 nummers van de Bon Iver-set op de website heeft staan (inclusief die Birdy-cover
1f609.svg
)
https://3voor12.vpro.nl/update~d481a475-e8a1-4c33-9e9e-cc7c8390429c~video-bon-iver-live-op-best-kept-secret-2019~.html

Ik hoorde niet eens zo heel lang geleden nog iemand (zonder enige ironie) klagen over die slappe cover van Talk Talk van No Doubt's It's my life. Vond ik nog een graadje sneuer.
 

noid

Geliefde act
19 dec 2017
1.827
824
Voor de Kate Tempest liefhebbers. Nieuwe album staat op luisterpaal van 3voor12!
 

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.437
1.537
De zaterdag was van de drie dagen de enige mindere dag. Eerste act die ik zag was de Canadese Helena Deland; een aantal mooie, ingetogen liedjes, maar een set van drie kwartier was uiteindelijk meer dan voldoende. Een van de leukste optredens van de dag werd door Hop Along gegeven, ideale band voor een festival. Voor het festival was ik erg benieuwd over de set van Yves Tumor, maar ik wacht een week later nog steeds op het moment dat de show zou ontsporen. Ook Snail Mail wist niet te overtuigen, erg middle-of-the-road. Gelukkig volgde Aldous Harding met een van de beste optredens van het weekend. Bij het eerste nummer was het nog even wennen aan haar stem, maar daarna was ik volledig betoverd. Wel jammer dat we bij de laatste nummers konden meegenieten van Guided By Voices op de One. Efrim Manuel Menuck liet zien waarvoor de Seven écht een aanwinst is; heerlijk kunnen wegdromen bij een muur van geluid, en zie graag meer van dit volgend jaar. Uiteindelijk getwijfeld of ik liever in de Seven wilde blijven voor nog meer herrie van Puce Mary, maar gekozen voor Ex Hex in de Five. Muzikaal geheel het tegenovergestelde van Menuck, maar ik vind de twee platen erg leuk dus ik heb me prima vermaakt. De rest van de avond hield niet over en ik heb de show van Kraftwerk al eens gezien, dus besloten om bijtijds weer naar huis te gaan.

De zondag was, ondanks de verzengende hitte, van een zelfde hoog niveau als de vrijdag. Vroeg op het terrein voor Julia Holter, maar toen bleek Whispering Sons eerst nog een sessie voor 3FM te spelen. Muzikaal ligt die band perfect in mijn straatje, en ik moet deze dame en heren absoluut nog een keer in een club zien. Maar dan Julia Holter dus; in 2015 al eens gezien in het kader van Have You In My Wilderness tijdens November Music in ’s-Hertogenbosch, en deze show op Best Kept Secret was nog veel beter dan toen. Het hoogtepunt van mijn weekend was het optreden van Big Thief. U.F.O.F. maakt een goede kans om mijn album van het jaar te worden, en ondertussen speelden ze alweer twee sterke nieuwe nummers die laten hopen op alweer snel nog een plaat. Vond Stephen Malkmus & the Jicks daarna erg belegen, en in zo’n uur lijken toch wel veel liedjes op elkaar. Wil volgend jaar wel gewoon Pavement zien. Voor The Visual een Beyond Burger gescoord op de plek waar eerder de long table dinners werden georganiseerd. Beter dan de gemiddelde supermarktburger, maar voor nu nog aan de prijzige kant met twee burgers voor zes euro in de supermarkt. Terug naar de muziek; Moments of Being is een van de betere Nederlandse releases van dit jaar, en the Visual weet nu ook live een hele overtuigende liveshow weg te zetten met een groter geluid. Kate Tempest kan enkel worden samengevat als overweldigend, en ik heb nog nooit iemand op Best Kept Secret de tent op zo’n manier voor haar weten te winnen. Ik heb mijn festival afgesloten bij Interpol in de Two. Zoals altijd niets op aan te merken, en een mooie selectie aan nummers van Turn On The Bright Lights (Leif Erikson!) en Antics in de setlist.
 

Jack1617899544

Gouden Tip
30 sep 2014
333
1
Op Best Kept Secret hebben we een gestoord interview opgenomen met SHHT (stonden vrijdag in een bomvolle Seven). Die kan je nu kijken, het is echt gek.

[video]https://youtu.be/m1AF0aKNMrA[/video]
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Stil hierop het forum in het midden van het festivalseizoen.
Toch eens een gokje/wishlistje wagen voor volgend jaar:

ONE: THE STROKES - Pavement* - Temples - Alex Lahey
TWO: Venetian Snares - Lykke Li - Diiv - Iguana Death Cult
OTHERS: Lee Ranaldo - Chad Vangaalen - Dirk - Julia Jacklin

ONE: LORDE - Foals - Car Seat Headrest - Ezra Furman
TWO: The Shins - Weyes Blood - Crocodiles
OTHERS: Kiasmos - Fontaines DC - Gurr - Peuk

ONE: ANDERSON .PAAK - Beach House - Ry X - Pip Blom
TWO: Sebadoh - Parquet Courts - Brutus - Stella Donnelley
OTHERS: Black Midi - Phoebe Bridgers - Dumb - Good Shade

* Ik weet dat ze Primavera exclusief zijn, maar misschien als surprise act of dat ze een deal maken met Primavera dat ze ze heel laat bekend maken of dergelijke... Onwaarschijnlijk, maar dromen mag!
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.664
2.227
Stil hierop het forum in het midden van het festivalseizoen.
Toch eens een gokje/wishlistje wagen voor volgend jaar:

ONE: THE STROKES – Pavement* – Temples – Alex Lahey
TWO: Venetian Snares – Lykke Li – Diiv – Iguana Death Cult
OTHERS: Lee Ranaldo – Chad Vangaalen – Dirk – Julia Jacklin

ONE: LORDE – Foals – Car Seat Headrest – Ezra Furman
TWO: The Shins – Weyes Blood – Crocodiles
OTHERS: Kiasmos – Fontaines DC – Gurr – Peuk

ONE: ANDERSON .PAAK – Beach House – Ry X – Pip Blom
TWO: Sebadoh – Parquet Courts – Brutus – Stella Donnelley
OTHERS: Black Midi – Phoebe Bridgers – Dumb – Good Shade

* Ik weet dat ze Primavera exclusief zijn, maar misschien als surprise act of dat ze een deal maken met Primavera dat ze ze heel laat bekend maken of dergelijke… Onwaarschijnlijk, maar dromen mag!

We hebben natuurlijk ook al een 2020 draadje, hoewel het daar ook angstvallig stil is. Met de aankondiging van Lana Del Rey's nieuwe album en Ziggo Dome show in februari hoop ik een klein beetje dat ze haar boeken. De Ziggo Dome show wordt ook georganiseerd door Friendly Fire. Het is een risico, want ze is niet goedkoop, maar het zou een leuke boeking zijn.

Verder zou Pavement echt een droom zijn, maar het lijkt me raar als dat exclusiteitsdingetje van Primavera niet doorgaat.
 

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
neracroft wrote:
Stil hierop het forum in het midden van het festivalseizoen.
Toch eens een gokje/wishlistje wagen voor volgend jaar:

ONE: THE STROKES – Pavement* – Temples – Alex Lahey
TWO: Venetian Snares – Lykke Li – Diiv – Iguana Death Cult
OTHERS: Lee Ranaldo – Chad Vangaalen – Dirk – Julia Jacklin

ONE: LORDE – Foals – Car Seat Headrest – Ezra Furman
TWO: The Shins – Weyes Blood – Crocodiles
OTHERS: Kiasmos – Fontaines DC – Gurr – Peuk

ONE: ANDERSON .PAAK – Beach House – Ry X – Pip Blom
TWO: Sebadoh – Parquet Courts – Brutus – Stella Donnelley
OTHERS: Black Midi – Phoebe Bridgers – Dumb – Good Shade

* Ik weet dat ze Primavera exclusief zijn, maar misschien als surprise act of dat ze een deal maken met Primavera dat ze ze heel laat bekend maken of dergelijke… Onwaarschijnlijk, maar dromen mag!

We hebben natuurlijk ook al een 2020 draadje, hoewel het daar ook angstvallig stil is. Met de aankondiging van Lana Del Rey’s nieuwe album en Ziggo Dome show in februari hoop ik een klein beetje dat ze haar boeken. De Ziggo Dome show wordt ook georganiseerd door Friendly Fire. Het is een risico, want ze is niet goedkoop, maar het zou een leuke boeking zijn.

Verder zou Pavement echt een droom zijn, maar het lijkt me raar als dat exclusiteitsdingetje van Primavera niet doorgaat.

Oei ja, verkeerde topic.
Heel ander kaliber maar Balthazar zou ook hun enige Belgische festivalshow op Rock Werchter spelen. Een dag na Rock Werchter kondigde Crammerock ze aan...
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Je vind ze alle 2 in de sector: CEOs buckzoid. in de equipment dock dachtek

Voor het te vinden ga naar Ateus Clouds en dan 2 naar boven north gate en dan naar rechts east gate. Daar vind je het
Thanks voor de tips!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken