[BE] Pukkelpop 2014

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Waar blijven de Pukkelpop verslagen mensen?
Ik lees graag hoe het was...
(ik zag veel regenjassen)
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Dan zal ik mijn beleving delen met jullie.
Mijn eerste keer Combi ticket Pukkelpop. Vorig jaar 1 dag The XX

Alles netjes en goed geregeld dit jaar zoals je verwacht. Acts die niet kwamen opdagen netjes op de schermen vermeld. Kan werchter wat van leren.
Ik had wel het idee dat er dit jaar meer (jonge) mensen voor de Dance muziek/Boiler room kwamen. zag je duidelijk aan het ineens heel veel publiek bij acts als Die antwoord, Macklemore. ook acts als snoop dogg en ed sheeran, acts voor jonge bezoekers deden het goed. Bij deadmau5 was het minder ivm disclosure. durf niet te zeggen hoe druk bij Calvin harris. maar zeker niet zo druk vooraan als bij Macklemore

Veel goeds:
St. Lucia - Heerlijke zomerse poprock met energieke frontman. Beste band voor vroeg op de dag.
Vance Joy - Was wat sceptisch over wat ik live van hem hoorde bij GIEL solo. Maar met band. Wat een toffe nieuwe singer songwriter met topsongs.
Slowdive - Wauw. ik dacht dat is me misschien is te alternatief ofzo te dromerig. Maar wat een band, wat een geluid misschien wel het beste van alles wat er dit weekend stond.
The Bohicas - Tja toch wel mijn nieuwe bandje van het jaar. Raggen met die gitaren. kan niet wachten op het album.
John Newman - tof, goede entertainer, goede zang en goed live. meevaller
Blaudzun - beste nederlandse band. kan niks tegen op live echt retestrak en top uitgevoerd met grote liveband. dit nieuwe album zorgt dat zijn setlist staat als een huis.
QOTSA - top uitgevoerd weer en heel goede setlist met wat andere songs dan vorig jaar pinkpop.


Weinig tegenvallers:
Die Antwoord - Ik dacht dat ik het zelf wel vet zou vinden dikke beats en energieke show. maar nee danku
Deadmau5 - Niet zozeer een tegenvaller maar was muziekaal niet zo speciaal. wel een lichtshow van de bovenste plank.
Tinie Tempah - ja dit was wel om te lachen. de man heeft best leuke liedjes die hij kut wist te brengen. en dan zijn versie van de hit Tsunami waar hij doelloos overheen rapt was om te lachen. zwak
Calvin Harris - mijn echte eerste grote optreden van een mainstream dj. eerlijk is eerlijk hij heeft gruwlijk veel hits dus het is knap dat de set die hij vult met hits. bijna allemaal van hem zelf zijn. Toch werd het na 40min eentonig.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
Oké, ik doe mee.

PLUSKES:
Glass Animals: De ultieme hipstermuziek. Al vond ik ze live wel knap. Ik kende ze toen niet, nu gelukkig wel. Check zeker eens hun album Zaba. Haast je, nu het nog zomer is.

The National: Hier is véél volk naar komen kijken, wat me deugd deed. Heb ze al beter gezien, maar een mindere National is nog altijd bovengemiddeld goed. Nummers die zowel euforisch als melancholisch zijn. En live klinken die nummers groots (Bloodbuzz Ohio was een beest). Matt Berninger leek wel wat dronken, al kon dat ook een act geweest zijn.

Neneh Cherry: Memorabel optreden, al was het maar door het gastduet met Robyn (primeur!) en een vette, zwoele versie van Buffalo Stance. Wel héél luide bassen hier.

Queens Of The Stone Age:: Wat een showmannen zijn dit toch. En STRAK! Feel Good Hit Of The Summer zorgde voor een kippevelmoment toen iedereen de woorden (nicotine valium ...) meezong terwijl Josh een ander nummer aan het meemompelen was. Je moet erbij geweest zijn om dit te snappen. En die versie van Song For the Dead ga ik nooit vergeten. TOPCONCERT.

Robyn&Royksopp: Stomend, punt.

MINNEKES:
John Newman: Echt slecht was dit niet, maar nog nooit zo hard een hele wei zien uitkijken naar één bepaalde hit. En Newman had zowat de houterigste danspasjes die ik ooit gezien heb voor een soul artiest.

Janelle Monaé: : Technisch gezien misschien wel het (op één na) beste optreden van het weekend, maar bijna niemand die het zag. En dit terwijl ze vlak voor Outkast op de main stond. Waar was iedereen? Het dunne publiek (serieus zo'n 300 man) is de belichaming van alles wat er mis gaat met Pukkelpop: de (erg jonge) kiddo's gaan liever naar een anoniem boilerfeestje dan naar een optreden van een grote madam als deze. Pas op: niets mis met een dj- setje hoor, maar niet als Monaé ook speelt, haha. Vooral vreemd omdat ze wel wat radiohits heeft. Soit, ik was erbij en dat is goed. Alleen jammer dat een optreden (als deze) er baat bij heeft als er wat sfeer in de wei is...

Macklemore & Ryan Lewis: Een rappende versie van een show van Oprah Winfrey. Héél veel ingestudeerde blabla, heel weinig echt goede muziek. De eerste keer Can't Hold Us was tof. De tweede keer dat zelfde nummer spelen was triest. Bah.
 

Wessel

Subheadliner
21 mrt 2013
4.747
0
Janelle Monaé: : Technisch gezien misschien wel het (op één na) beste optreden van het weekend, maar bijna niemand die het zag. En dit terwijl ze vlak voor Outkast op de main stond. Waar was iedereen? Het dunne publiek (serieus zo’n 300 man) is de belichaming van alles wat er mis gaat met Pukkelpop: de (erg jonge) kiddo’s gaan liever naar een anoniem boilerfeestje dan naar een optreden van een grote madam als deze. Pas op: niets mis met een dj- setje hoor, maar niet als Monaé ook speelt, haha. Vooral vreemd omdat ze wel wat radiohits heeft. Soit, ik was erbij en dat is goed. Alleen jammer dat een optreden (als deze) er baat bij heeft als er wat sfeer in de wei is…

Percies dit merkte ik dus ook. Baal ik ook wel een beetje van. Dat je niet naar al die toffe nieuwe kleine namen die pukkelpop VEEL meer heeft dan Werchter/Pinkpop. Maar dat je de grote mainstage namen soms voor minimaal publiek stonden...

Leuk dat we bij John Newman totaal van mening verschillen.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>
Janelle Monaé: : Technisch gezien misschien wel het (op één na) beste optreden van het weekend, maar bijna niemand die het zag. En dit terwijl ze vlak voor Outkast op de main stond. Waar was iedereen? Het dunne publiek (serieus zo’n 300 man) is de belichaming van alles wat er mis gaat met Pukkelpop: de (erg jonge) kiddo’s gaan liever naar een anoniem boilerfeestje dan naar een optreden van een grote madam als deze. Pas op: niets mis met een dj- setje hoor, maar niet als Monaé ook speelt, haha. Vooral vreemd omdat ze wel wat radiohits heeft. Soit, ik was erbij en dat is goed. Alleen jammer dat een optreden (als deze) er baat bij heeft als er wat sfeer in de wei is…

Percies dit merkte ik dus ook. Baal ik ook wel een beetje van. Dat je niet naar al die toffe nieuwe kleine namen die pukkelpop VEEL meer heeft dan Werchter/Pinkpop. Maar dat je de grote mainstage namen soms voor minimaal publiek stonden…

Leuk dat we bij John Newman totaal van mening verschillen.

Pas op, Janelle was wel een beetje een uitzondering. QOTSA, The National, Editors, Outkast, Ed Sheeran, Balthazar, Van Jets, Jake Bugg, Jimmy Eat World, enz wisten allemaal toch een massa volk naar het podium te lokken. Maar dat van Janelle Monaé was inderdaad schandalig, zeker omdat een 'lompe' act als Die Antwoord er vlak voor vier keer zoveel volk lokte...
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.882
8.512
<div class="d4p-bbt-quote-title">mattman wrote:</div>
Janelle Monaé: : Technisch gezien misschien wel het (op één na) beste optreden van het weekend, maar bijna niemand die het zag. En dit terwijl ze vlak voor Outkast op de main stond. Waar was iedereen? Het dunne publiek (serieus zo’n 300 man) is de belichaming van alles wat er mis gaat met Pukkelpop: de (erg jonge) kiddo’s gaan liever naar een anoniem boilerfeestje dan naar een optreden van een grote madam als deze. Pas op: niets mis met een dj- setje hoor, maar niet als Monaé ook speelt, haha. Vooral vreemd omdat ze wel wat radiohits heeft. Soit, ik was erbij en dat is goed. Alleen jammer dat een optreden (als deze) er baat bij heeft als er wat sfeer in de wei is…

Percies dit merkte ik dus ook. Baal ik ook wel een beetje van. Dat je niet naar al die toffe nieuwe kleine namen die pukkelpop VEEL meer heeft dan Werchter/Pinkpop. Maar dat je de grote mainstage namen soms voor minimaal publiek stonden…

Leuk dat we bij John Newman totaal van mening verschillen.

Pas op, Janelle was wel een beetje een uitzondering. QOTSA, The National, Editors, Outkast, Ed Sheeran, Balthazar, Van Jets, Jake Bugg, Jimmy Eat World, enz wisten allemaal toch een massa volk naar het podium te lokken. Maar dat van Janelle Monaé was inderdaad schandalig, zeker omdat een 'lompe' act als Die Antwoord er vlak voor vier keer zoveel volk lokte. En ik zag haar zelfs een beetje als een headliner...
 

Thijs

Gouden Tip
12 nov 2012
289
0
Pukkelpop was voor mij zoals gewoonlijk weer het hoogtepunt van het jaar. Deze editie wist iemand The XX van de troon te slaan voor beste live-sensatie, kan ik weer een handvol lachwekkende verhalen vertellen en heb ik uiteraard wat nieuwe ontdekkingen gedaan.

Hoogtepunten:
Kavinsky - Ik had niet gedacht dat een dj/producer ooit bij mij op nummer één (aller tijden) zou staan, maar Kavinsky flikt het. Naast dat de muziek ontzettend sterk werd neergezet en z'n grotere platen strategisch in de set waren geplaatst (je moet natuurlijk wel van de muziek houden), was de show ongelooflijk goed. De eerste 20 min. heb ik werkelijk waar met grote ogen en open mond gekeken naar dit briljante stuk. Werkelijk waar alle special effects worden optimaal gebruikt en maken de show compleet. Het effect dat je continu door een tunnel gaat is maar één van de briljante effecten. 10+
Röyksopp & Robyn - Eerlijk is eerlijk, ik kwam pas halverwege naar de show dankzij Rustie, maar ik heb genoten! Robyn is ontzettend sterk live en de laatste knaller Do It Again (tevens één van m'n favoriete platen van 2014) werd heel fijn uitgevoerd. Feestje van hoog niveau!
Tinie Tempah - Ja, misschien een beetje raar om deze mainstream-knaap erin te zetten, maar wow. Ik ging zonder enige verwachting naar de show. Tinie Tempah wist, in tegenstelling tot o.a. OutKast en Macklemore, de hele weide plat te krijgen. De hele set was een meezinger, de show was leuk. Ik kan weinig tot geen commentaar leveren op deze performance, sorry.
OutKast - Hier was ik teleurgesteld in het publiek. Iedereen wachtte namelijk op Roses, Ms. Jackson en Hey Ya! Ontzettend jammer, want OutKast is meer dan dat. Een vermakelijke performance met heerlijke songs. Ik heb genoten
Flume - Flume is een koning en wordt samen met Disclosure het grote Main Stage materiaal van der jaren 2010-2020.
Ella Eyre - Was je erbij? Dan zal je absoluut weten hoezo. Ze moest er zelf van huilen, want het publiek was waanzinnig. Qua zang en performance beter dan andere Rudimental-eend John Newman. Kom maar op met dat debuutalbum!

Ontdekkingen:
Kwabs - Heerlijke, maar dan ook echt heerlijk soul! WOW!
Rustie - Knallertje. Moest wat op gang komen, maar na een kwartiertje barste het feest los. Verbaasde me
Glass Animals - Zoals hier boven al wordt gezegd. Hipsterbandje, maar wel één hele fijne. Heeft live potentie, maar is er nog niet.
St. Lucia - Ongeveer hetzelfde als Glass Animals

Tegenvallers:
Opvallend genoeg de grote namen
Deadmau5 - Zoveel minder dan de show op Werchter 2 jaar terug. En een vuile house-beat door The Veldt is een no-go. Spijt dat ik weg ben gegaan bij Disclosure, die overigens alwéér beter zijn geworden!
Macklemore & Ryan Lewis - Zat ik daarnet nou in de kerk te luisteren naar Pastoor Macklemore en Pater Ryan. De dag ervoor hadden de mannen van OutKast het nog over 'Pussypop'. Macklemore bewijst dat het bestaat. Wat een theekransje.
Calvin Harris - Nog steeds baal ik dat Calvin Harris live niet ook, net zoals op cd, anders is dan andere house-djs. Hij heeft geweldig materiaal tot zijn beschikking, maar gaat voor het typische house-feestje. Thinkin' Bout You erin gooien, maar voor het refrein een achterlijke drop erdoorheen gooien die klinkt als 'Duo Penoti, twee kleuren in een pottie'. Ik kon wel huilen...

Andere benoemswaardige artiesten: I Am Legion (Noisia x Foreign Beggars), John Newman, Fink, Dub Fx.
 

Pukkelpop ganger

Nieuw lid
22 aug 2014
1
0
Beste festileakers,
ik ben zelf ook naar pukkelpop geweest (combi) en ik vond het een super editie, ik heb ook wat beeld materiaal van pukkelpop op youtube gezet voor de geïntresseerden. hier is mijn kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCaqGQPLyNCgGF_ibiYyVD5A
volgend jaar zeker terug naar pukkelpop!
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
21.011
6.055
Pukkelpop heeft een link gedeeld.
14 uur geleden

Caught up on sleep after Pukkelpop 2014? Then it's time to start counting down to the next edition. A very special celebration of 30 years Pukkelpop!

This festive event will take place on Thursday 20, Friday 21 and Saturday 22 August 2015.

Start the counter: only 359 days left!

In the meantime, watch our after-movie and relive the greatest moments of Pukkelpop 2014.

https://www.youtube.com/watch?v=SLYGY7jEygs

 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken