Artiesten aanraders!

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
616
Aangezien we nu met z'n allen toch binnen moeten zitten, lijkt het me een mooi idee om een topic aan te maken zodat mensen op dit forum nieuwe muziek ontdekken!

Nu kunnen we met z'n allen dingen als Foo Fighters erin gaan gooien, maar die kent iedereen al. Mijn idee was om de iets onbekendere artiesten te vermelden, mag zelfs je eigen band zijn! Zo heb je nieuwe dingen om te luisteren waardoor je je minder snel gaat vervelen.
Probeer het als volgt te doen. Je noemt een artiest, het (sub)genre en wat je zo aantrekt tot deze artiest om anderen het idee te geven wat je moet verwachten en of je het iets zult vinden!

Ik begin met bands als
Turisas: Power/Folk metal. Ik krijg bij deze band echt zo'n "strijd"gevoel. Meerstemmige refreinen, veel gebruik maken van synths, blazers en strijkers.

Amyl and the Sniffers: Garagepunk. De stijl van deze band heeft echt iets weg van die oldschool jaren 80 punkers.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.505
10.543
Hier is ook al veel respons opgekomen...

Ik ben heel slecht in het beschrijven van hetgeen dat me in muziek aantrekt, dus dat stuk zal ik achterwege laten. Ben zelf overigens ook voor een kleine band gegaan, die wel wat meer aandacht mag krijgen en een artiest die in de Verenigde Staten bekendheid heeft opgebouwd maar die niemand op het Europese continent kent.

Brother Hawk: Southern Blues Rock, niet meer, niet minder.
Parker Millsap: Singer-songwriter is, die van blues, country, soul en rock een mooie mengelmoes maakt.
Veel luisterplezier!

 

PimSp

Geliefde act
15 dec 2014
1.419
616
Hier is ook al veel respons opgekomen…
Ja precies! ik vond het best een mooi idee om mensen te laten kennismaken met nieuwe muziek!

Brother Hawk: Southern Blues Rock, niet meer, niet minder.
Parker Millsap: Singer-songwriter is, die van blues, country, soul en rock een mooie mengelmoes maakt.
Veel luisterplezier!
En die aanraders klinken goed, ik ga ze in mijn lijst zetten om te checken!
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.171
2.973
Ondertussen een hele tijd geleden had ik ook eens een topic aangemaakt in het muziekforum met een gelijkaardige insteek. Wel meer gericht op je persoonlijke verborgen parels. Helaas is dat topic ook redelijk snel uitgestorven maar wie weet vind je er wel nog iets tof.
Sowieso lijkt het me leuk om elkaar weer wat meer aan te raden want de album- en luistertopics beginnen ook steeds meer verlaten te worden.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.093
309
Leuk initiatief! Had zelf het idee om een topic te maken waar (bijzondere) liveopnames geplaatst kunnen worden. Youtube staat daar namelijk vol mee. En dat is helaas toch hoe we het dichtst bij livemuziek kunnen komen deze dagen.


Embrace: typisch Britse rock met roots in de 90's. Onterecht onbekend aan deze kant van het kanaal. Voor liefhebbers van Stereophonics en Manic Street Preachers.

Seewolf: Nederlandse Indiepop / rock. Tijdje terug in een voorprogramma gezien en waren beter dan het hoofdprogramma. Erg getalenteerde groep. Voor liefhebbers van The Homesick.

José James: moderne jazz / neo-soul. Veelzijdige zanger met een warm stemgeluid. Misschien bekend vanwege zijn albums waar muziek van Billie Holliday en Bill Withers in het zonnetje werd gezet, of van zijn samenwerking met Jef Neve.

Nérija: UK-jazz. Zie op dit forum regelmatig enthousiaste reacties over The Comet Is Coming voorbij komen, probeer Nérija dan eens. Zelfde Londense school, andere uitvoering: saxofoniste Nubya Garcia en leden van Kokoroko maken deel uit van dit all-star collectief.

Als je Nérija tof vindt: Nubya Garcia en Kokoroko hebben eigen werk en zijn bovendien te horen op We Out Here, het album uit 2018 samengesteld door Shabaka Hutchings (saxofonist van The Comet is Coming en Sons Of Kemet, profielfoto).
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.289
5.665
Als je Nérija tof vindt: Nubya Garcia en Kokoroko hebben eigen werk en zijn bovendien te horen op We Out Here, het album uit 2018 samengesteld door Shabaka Hutchings (saxofonist van The Comet is Coming en Sons Of Kemet, profielfoto).

Ah, is dat je profielfoto! Vind zelf Sons of Kemet dus echt onwijs tof, The Comet is Coming is ook cool maar heeft mij persoonlijk nog minder geraakt. Ga je andere tips hier ook zeker checken!

Een tip die ik zelf voorbij zag komen is dit album:

https://open.spotify.com/album/5CFonSO5h0obDN2LLYHqXw?si=DysxZNRkT1C6IJNYP-V6mw

Live opnames van allerlei artiesten, soms ook interessante samenwerkingen. Degene die er voor mij uitsprong was Mercy Mercy Me met Eddie Vedder, The Strokes en Josh Homme. Ook andere forum favorieten als Steven Wilson, Wilco en Black Rebel Motorcycle Club komen voorbij. Verder nog lang niet alles geluisterd zelf, maar het heeft zeker mijn interesse gepakt.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken