Arctic Monkeys

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Naar aanleiding van deze speech maar even een topic geopend. Ik moest het ergens kwijt

[video]http://youtu.be/cEVkt0fLWKA?t=35s[/video]
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik ga hier wel even verder praten over de AM setlist ipv het Pinkpop topic.

De laatste 4 show hebben ze niet echt een constante setlist. Twee keer One For The Road als opener en twee keer Do I Wanna Know.
Dit speelde ze op 2 mei, en mogen ze best aanhouden de rest van hun tour van mij. Of in ieder geval op Werchter :')
Eerste de AM hits met de nieuwe opener en daarna 4 'power' nummers met Library Pictures terug op de setlist (yay). En verderop een van mijn favorieten; Pretty Visitors. Alleen jammer van I Wanna Be Yours in de encore. En 505 is gewoon het perfecte nummer om mee te eindigen, maar dat zullen ze standaard op elke setlist wel doen.

One for the Road
Snap Out of It
Why'd You Only Call Me When You're High?
Arabella
Brianstorm
Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
Dancing Shoes
Library Pictures
Crying Lightning
Fireside
Knee Socks
Pretty Visitors
I Bet You Look Good on the Dancefloor
She's Thunderstorms
Fluorescent Adolescent
Cornerstone
Do I Wanna Know?

Encore:
R U Mine?
I Wanna Be Yours
505
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.988
3.660
Pretty Visitors spelen ze niet meer, i wanna be yours en no1. Party Anthem waarschijnlijk wel. Deze nummer worden prachtig uitgevoerd met speciale verlichting
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.988
3.660
En RU Mine is teven hoogstwaarschijnlijl encore afsluiter, Do i wanna Know of one for the road is opener, en 505 is setafsluiter
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.988
3.660
Sorry voor spelfouten, kan niet editen via mobiel.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.988
3.660
Maar t nummer lijkt nu, 1 week verder en dus ongveer 4 shows (australie) verder gedropt. Kan natuurlijk nog wel wat gebeuren maar de show die gister is gespeeld lijkt mij de uitvoering te gaan worden op pinkpop. Nog 4 weken (;
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Fluorescent Adolescent
Brianstorm
505
Crying Lightning
Cornerstone
Pretty Visitors
Don't Sit Down 'Cause I've Moved Your Chair
Dancing Shoes
I Bet You Look Good On The Dancefloor
Fireside
Knee Socks
One For The Road
I Wanna Be Yours
Arabella
Snap Out Of It
R U Mine?
Why'd You Only Call Me When You're High
Do I Wanna Know?

Die 18 doen ze sowieso (uitgaande van alle gigs die ze dit jaar gespeeld hebben). Nou moet ik wel zeggen dat dat enorm veel van het laatste album is. Dat album boeit me eigenlijk niet zo veel op een paar nummers na, Whatever People Say en Favourite Worst Nightmare zijn gewoon de beste twee albums, maar helaas. Hoop dat ze nog wat meer nummers van die twee albums erbij gooien voor de festivals.

http://www.setlist.fm/stats/albums/arctic-monkeys-3d6bdbf.html?year=2014
 

mynoseknows

Geliefde act
3 nov 2013
1.470
0
Dit is in principe ook een promotietour voor AM. AM kwam vorig jaar september uit, dus konden ze op festivals alleen R U Mine en nog een paar andere reeds uitgebrachte singles van dat album spelen. Als je het zo bekijkt is het dus niet heel vreemd dat een groot deel van de setlist nu uit AM bestaat. Ik had zelf het liefst ook wat meer van het eerste album gehoord. Wat dat betreft was de setlist op BKS vorig jaar ideaal, en ik vind het eigenlijk ook wel leuk om te horen hoe ze nummers van de nieuwe plaat live gaan doen.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.988
3.660
Ik zelf vind hun 3e album het beste, humbug. De eerste 2 albums zijn ook geweldig. Maar AM is het nieuwe album en past nu bij het tijdperk en de stijl die de Arctic Monkeys gekozen hebben. En live is het geweldig, Turner is een echte frontman geworden, er zitten wat mij betreft misschien 1a2 hits te weinig in de set maar dat maakt het niet minder naar mijn mening. Er is niks te klagen want AM is tegenwoordig toch 1 van de beste livebands, tevens: hoe groter het succes, des te meer mensen er gaan klagen.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.988
3.660
Zou het tevens geweldig vinden als ze ooit nog een Dance Little Liar live spelen, naar mijn mening toch hun beste nummer.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Ik zat vanmiddag toevallig het concert van AM op Pinkpop in 2007 terug te kijken. Echt, wat een verschil met nu. Die hebben zich knap naar een stevige headliner positie gewerkt. Het laatste album klinkt idd een stuk volwassener en past wel bij wie ze nu zijn.
Ik vind het eerder hoe meer albums hoe meer mensen er gaan klagen. Als je uit 5 goede albums 20 nummers moet zoeken zal je altijd mensen teleurstellen.
 

Black Lies

Subheadliner
4 okt 2013
4.380
531
Ik zat vanmiddag toevallig het concert van AM op Pinkpop in 2007 terug te kijken. Echt, wat een verschil met nu. Die hebben zich knap naar een stevige headliner positie gewerkt. Het laatste album klinkt idd een stuk volwassener en past wel bij wie ze nu zijn.<br>
Ik vind het eerder hoe meer albums hoe meer mensen er gaan klagen. Als je uit 5 goede albums 20 nummers moet zoeken zal je altijd mensen teleurstellen.

Ja tuurlijk, maar als je uit 5 goede albums 10/20 nummers selecteert uit 1 van die 5 albums...
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.988
3.660
@blacklies

Niet meer dan logisch, het is hun recentste album en tevens enorm succesvol. Ook is dit de "AM" tour.. En de nummers zijn stuk voor stuk in mijn ogen geweldig live. En ik ben niet de enige die er zo over denkt.
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
The Last Shadow Puppets returned!

Gister speelden ze Standing Next To Me in de toegift tijdens een gig in Finsbury Park. En de dag ervoor speelde Alex solo en akoestisch A Certain Romance. Wordt ook niet zo vaak gespeeld meer. (Gelukkig deden ze die wel op BKS).

Maar dit waren twee speciale optredens, dit zal vast geen gewoonte worden tijdens de rest van de tour.
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.988
3.660
Bijna!!

Setlist ligt wel zo goed als vast nu.

Do I wanna Know ?
Snap Out of It
Arabella
Brianstorm
Don’t Sit Down ‘Cause..
Dancing Shoes
Library Pictures
Crying Lightning
High
Fireside
Dancefloor
She’s Thunderstorms
No 1. Party Anthem
Cornerstone
Fluorescent Adolescent
505

Encore:
One For The Road
I Wanna Be Yours
RU Mine?

Dont Sit Down, en Library Pictures mogen ze toch wel achterwege laten.. En When the Sun Goes Down en My proppeler voor spelen.

Voor de rest zit de set prima in elkaar, de eerste 4 nummers en de laatste 4 nummers zijn geweldig en sluiten naadloos op elkaar aan.

Zie er enorm naar uit!
 

Stijn

Geliefde act
26 mrt 2013
1.769
2
Argh ik heb liever Brainstorm meteen achter Do I Wanna Know net zoals op BKS dat was echt fantastisch, beste opening van een concert die ik heb meegemaakt. En tja When The Sun Goes Down hoort er wat mij betreft gewoon bij
 

PwoperFish

Sunset slot
18 jan 2014
2.499
19
Jammer van She's Thunderstorms en No.1 Party Anthem achter elkaar. Vind ik beide saaie nummers, en dan vooral na I Bet You Look Good on the Dancefloor. En 505 moeten ze gewoon aan het einde van de encore spelen. Dat is echt een perfect nummer om de hele set af te sluiten.

Zoiets zou mijn perfecte setlist zijn denk ik. (En dan nog een beetje realistisch gezien.)

Do I wanna Know
Brianstorm
Don’t Sit Down ‘Cause I've Moved Your Chair
Teddy Picker
Crying Lightning
Arabella
Do Me A Favour
Why'd You Only Call Me When You're High
Fireside
Pretty Visitors
Library Pictures
Cornerstone
If You Were There, Beware
Fake Tales Of San Francisco
I Bet You Look Good on the Dancefloor
A Certain Romance
R U Mine

Encore:
Mardy Bum (Semi Acoustic)
When The Sun Goes Down
505 (Met Miles Kane)


En eigenlijk zouden ze ook wel wat nummers mogen spelen die ze niet zo vaak spelen. Maar zou niet weten welke ik om zou wisselen. Als ze nou eens een set van 2,5 uur gaan spelen..
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken