Alcatraz Open Air 2025

kamping kitsch zet een pak meer mensen op dezelfde oppervlakte, daarnaast halen ze een reeks bars weg, halen ze alle toiletten weg en vervangen die door dixi's om wat meer plaats te creëren. Daarnaast hebben ze ook geen camping dus mogelijks doen ze nog iets met dat terrein, aangezien er nu een extra week tussen zit is dat voldoende om daar wat extra bijte bouwen.

halen ze alle toiletten weg en vervangen die door dixi's
Gadverdamme. Ik vraag me echt af wie die 30k bezoekers zijn en waarom ze zichzelf dit aandoen. Ik begreep ook dat zij net als ons ook moeten parkeren bij de Xpo, maar dat waar er voor ons de hele dag door pendelbussen op en af rijden, zij dat hele stuk moeten lopen. Dus je moet het doen met faciliteiten van lik m'n vestje, op een stuk terrein wat eigenlijk te klein is voor het aantal bezoekers en dan heb ik het nog niet eens over de verschrikkelijke kut'muziek' wat ze daar heel de dag draaien. Ronduit bizar dat er blijkbaar een markt voor is.

Gadverdamme. Ik vraag me echt af wie die 30k bezoekers zijn en waarom ze zichzelf dit aandoen. Ik begreep ook dat zij net als ons ook moeten parkeren bij de Xpo, maar dat waar er voor ons de hele dag door pendelbussen op en af rijden, zij dat hele stuk moeten lopen. Dus je moet het doen met faciliteiten van lik m'n vestje, op een stuk terrein wat eigenlijk te klein is voor het aantal bezoekers en dan heb ik het nog niet eens over de verschrikkelijke kut'muziek' wat ze daar heel de dag draaien. Ronduit bizar dat er blijkbaar een markt voor is.
Lekker leven en laten leven, joh. Is ook niet mijn pakkie 'an, maar zo zullen er ook ongetwijfeld mensen denken over Alcatraz met de verschrikkelijke kutmuziek aldaar. KK klinkt verder als een walhalla, niks mis met dixi's...

• Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal en Jamel
Idd...blijkbaar nu ook al een versie in Nederland...Eindhoven

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Ha ja laten we het hopen! Het jaar ervoor waren ze wel echt heel vroeg met hun blokkenschema.
Alleen bleek er toen nog een paar keer wat te moeten worden aangepast, volgens mij. En is dat de reden dat ze afgelopen jaar later kwamen met het blokkenschema. Dus ik vrees dat we er nu weer even op moeten gaan wachten.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Alleen bleek er toen nog een paar keer wat te moeten worden aangepast, volgens mij. En is dat de reden dat ze afgelopen jaar later kwamen met het blokkenschema. Dus ik vrees dat we er nu weer even op moeten gaan wachten.
Ik weet niet wat toen de oorzaak was dat het moest worden aangepast? Meen me te herinneren dat dat toen ook iets te maken had met onvrede vanuit de bezoekers over de timing van sommige dingen. Dat zou iets zijn wat je nu al zou kunnen uitwerken, en waarvoor wachten geen zin heeft. Maar wellicht zijn er andere zaken wel tijdsgebonden, waar ze liever op wachten indien het nog wijzigt inderdaad.

Hoop dat Alcatraz er dit jaar niet voor zorgt dat ze geregeld op alle 4 de podia tegelijk aan het spelen zijn, maar lijkt elk jaar opnieuw ijdele hoop.

Blijf dat het enige minpunt van Alcatraz vinden.

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Hoop dat Alcatraz er dit jaar niet voor zorgt dat ze geregeld op alle 4 de podia tegelijk aan het spelen zijn, maar lijkt elk jaar opnieuw ijdele hoop.

Blijf dat het enige minpunt van Alcatraz vinden.
voor crowd control is dat nu eenmaal een noodzaak. als er teveel personen op een zelfde tijdstip verplaatsen brengt dat problemen met zich mee. Denk niet dat het op alcatraz nu zo is maar de brandweer kan zo iets zelfs opleggen als ze denken dat het de veiligheid in gevaar brengt.

voor crowd control is dat nu eenmaal een noodzaak. als er teveel personen op een zelfde tijdstip verplaatsen brengt dat problemen met zich mee. Denk niet dat het op alcatraz nu zo is maar de brandweer kan zo iets zelfs opleggen als ze denken dat het de veiligheid in gevaar brengt.

Prison afstemmen met Swamp en Helldorado met Morgue moet toch lukken. De grote(re) podia en de niche-podia.

Als je die 2 duo's asynchroon naast elkaar zet, dan heb je hoogstens 2 optredens tegelijkertijd en kan je er nog steeds voor zorgen dat er geen optredens tegelijk eindigen. En het zijn dan ook nog eens 2 looplijnen die elkaar niet kruisen.

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en Jamel
Prison afstemmen met Swamp en Helldorado met Morgue moet toch lukken. De grote(re) podia en de niche-podia.

Als je die 2 duo's asynchroon naast elkaar zet, dan heb je hoogstens 2 optredens tegelijkertijd en kan je er nog steeds voor zorgen dat er geen optredens tegelijk eindigen. En het zijn dan ook nog eens 2 looplijnen die elkaar niet kruisen.
Tot 2 jaar geleden was dit ook altijd zo. Heerlijk overzichtelijk en je kon een maximaal aantal optredens helemaal zien. Sindsdien hebben ze de namen in een grabbelton gegooid en ogenschijnlijk random gaan inplannen.

Kamping Kitsch geeft aan hun terrein uit te breiden tot capaciteit van 30.000. Geen idee of dat ook voor Alcatraz zo zal zijn.
Bron, kamping kitsch website.

Iemand moet wel eens opnieuw naar school binnen die organisatie… terijn…brijt…
Bekijk bijlage 12685
Ai, weet niet wat meer pijn doet aan de ogen, die spelfouten of die kleuren... 😣

The Office Button GIF

Die spelfouten zijn iets te flagrant en frequent om niet bewust te zijn. Zelfs Zanger Rinus (vaste klant op Kamping Kitsch) spelt beter dan dit.

Weetje voor de (waarschijnlijk niet) geïnteresseerden: Feuerschwanz doet mee aan de preselectie voor het Songfestival in Duitsland. Vraag me toch af wat ze daar gaan doen...

• Confetti
Waarderingen: Koekdoos
Tot mijn grote spijt voor het eerst in meer dan 20 jaar geen Graspop dit jaar (werkverplichtingen). Gelukkig is er ook nog Alcatraz. De covid-edtie is één van mijn top 3 festivals ooit.
Affiche ook zeker dik in orde. Nailbomb wou ik al altijd eens zien, overwoog daarvoor alleen al de zaterdag serieus indien Graspop wel mogelijk was geweest.
Voor de rest zo al een band of 15-20 die ik sowieso wel wil zien, maar vooral nog héél veel te ontdekken. Met grote dank aan @Joslittel voor zijn indrukwekkende playlist én de vele tips hier natuurlijk.

Weetje voor de (waarschijnlijk niet) geïnteresseerden: Feuerschwanz doet mee aan de preselectie voor het Songfestival in Duitsland. Vraag me toch af wat ze daar gaan doen...
Nuja proberen bekender te worden, niet? Voor veel artiesten is het nog altijd een makkelijke manier om kortstondig een hoop nieuwe luisteraars te krijgen.

Users who are viewing this thread