Alcatraz Open Air 2025

Chania Rock Festival(GR) (26-27 juli): Elysion - Rotting Christ

Leyendas Del Rock (ES) (6 - 9 aug): tussentijdse poster met nog 18 namen aan te kondigen waaronder 1 grote headliner,

472210031_1149702806525255_6793643434938417363_n.jpg

Rock Castle (CZ) (14 - 16 Aug): Brothers Of Metal , The Night Flight Orchestra

470796333_1358228521956057_2622344655395434017_n.jpg

Chania Rock Festival(GR) (26-27 juli): Elysion - Rotting Christ

Leyendas Del Rock (ES) (6 - 9 aug): tussentijdse poster met nog 18 namen aan te kondigen waaronder 1 grote headliner,

Bekijk bijlage 12302

Rock Castle (CZ) (14 - 16 Aug): Brothers Of Metal , The Night Flight Orchestra

Bekijk bijlage 12303
Wow Cruachan op een festivalaffiche....Dit is zeldzaam de laatste jaren ..steengoede band met nog 1 founding member...fan van eerste uur maar nog nooit live gezien...damn snel nog even de eerste cd opleggen...

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Rellie80 en johanra
Ostrava v Plamenech (CZ) (2 aug) : U.D.O., Lordi, Freedom Call, Gus G & Ronnie Romero, Nervosa

471418613_1384842966246907_1965062251824080024_n.jpg

Rock Castle (CZ) (14 - 16 Aug): Solar System

• Leuk
Waarderingen: won666
Udo. Dat vind ik zo typische naam voor Alcatraz voor de laatste plaatjes. Durf ook geld te zetten op The Halo Effect omdat die in januari touren
The Halo Effect is inderdaad wel een opvallende afwezige op de Belgische festivals. Is daar nog plek voor op Alcatraz, dacht dat er nog maar 1 tba op de poster dacht ik en die spot lijkt me wat laag voor ze?

Alleen volgens de aankondiging zitten ze op 97% en dus moeten er nog minstens 3 bands bij komen, dan die andere 2 bands op de donderdag?

• Leuk
Waarderingen: MetalLimbo
The Halo Effect is inderdaad wel een opvallende afwezige op de Belgische festivals. Is daar nog plek voor op Alcatraz, dacht dat er nog maar 1 tba op de poster dacht ik en die spot lijkt me wat laag voor ze?

Alleen volgens de aankondiging zitten ze op 97% en dus moeten er nog minstens 3 bands bij komen, dan die andere 2 bands op de donderdag?
Op dit moment is The Halo Effect enkel aangekondigd voor festivals in het weekend van Alcatraz en ook het weekend erna. Zou er toch ook niet van opkijken dat die na hun show in Trix nog aangekondigd worden, het mag ook wel want de nieuwe plaat die vandaag gereleased is mag er zijn.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123

Best wel vreemd dat er alleen voor de Prison op zaterdag een TBA op de poster staat, en niet voor de Swamp op vrijdag, de enige twee met 8 bands, de rest heeft er 9.
Maar goed, dat was ook vorig jaar het geval, er stonden toen uiteindelijk maar 8 bands in La Morgue op vrijdag.

Er zijn nu in totaal 114 namen bekend (do. 8, vr. 35, za. 35, zo. 36).
Als we van die 97% uitgaan, dan zou het totaal op 117 (97,4%) óf 118 (96,6%) kunnen komen, dus nog 3 of 4 namen.
Er komt dus sowieso een daarvan op de zaterdag bij, op de vrijdag lijkt ook logisch (ook al staat er geen TBA op de poster).
De rest (1, 2 of 3) dan op de donderdag idd.

Laatst bewerkt:
Heb mijn zondag (VIP) ticket al binnen.

Machine Head, Dimmu Borgir, Emperor, Fear Factory, Cult of Luna, Rotting Christ, Borknagar, Tsjuder, Gaerea, Avulsed. Wat een line-up zeg. Overall ook gewoon beter dan GMM dit jaar.

Jammer van de onvermijdelijke overlap...

Vic (van de podcasts) laat op de Inmate groep van Alcatraz op FB weten dat ze de eerste bands voor 2026 al aan het contacteren zijn

• Leuk
Waarderingen: johanra
Nog enkele bands voor 2025 tegoed

Al even ideeen voor 2026🤘

Dream theater
Blue oyster cult
Creedence clearwater
The sisters of merci
Dropkick murphys
Motley crue
Halestorm
Flogging molly
Within temptation
Krokus

The sisters of merci
Ik zie nu twee zussen voor me die een doos chocola leegeten.. 😅;)

dark chocolate GIF

ik zie trouwens dat devildriver waarschijnlijk zal annuleren, bericht staat op de socials van coal chamber
Ja jammerlijk nieuws dit. Keek erg uit om die band eindelijk eens live te zien. Maar tegelijk is het al een clash feest dus eentje minder is niet direct erg

• Verdrietig
Waarderingen: Jamel
Jammer! Stond op mijn lijstje..

Nu er trouwens wat tijd gepasseerd is: iemand verborgen aanraders op de line up? Wegens tijdsgebrek nog maar weinig kunnen inluisteren. Heel wat 'kleinere' namen rustten in mijn achterhoofd, maar weinig daarvan heb ik echt al doorgrond.
Om wat richting te geven: Gaerea, Machine Head, Avatar, Emperor, Dimmu Borgir, Rotting Christ zijn allemaal must-see, maar ik ben evengoed te vinden bij een Alcest, Dream Theater, Avantasia,...

Laat de tips maar komen 🤘

• Leuk
Waarderingen: Jamel
Jammer! Stond op mijn lijstje..

Nu er trouwens wat tijd gepasseerd is: iemand verborgen aanraders op de line up? Wegens tijdsgebrek nog maar weinig kunnen inluisteren. Heel wat 'kleinere' namen rustten in mijn achterhoofd, maar weinig daarvan heb ik echt al doorgrond.
Om wat richting te geven: Gaerea, Machine Head, Avatar, Emperor, Dimmu Borgir, Rotting Christ zijn allemaal must-see, maar ik ben evengoed te vinden bij een Alcest, Dream Theater, Avantasia,...

Laat de tips maar komen 🤘
Winterfylleth, Dvne, Conjurer en Thy Catafalque. :)

Users who are viewing this thread