Dauwpop 2022

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Heb kaartjes gewonnen voor de vrijdag ?, dus dit gaat ook m'n eerste Dauwpop worden en ik heb er zin in!!!

Heeft er iemand tips qua overnachting? Camping of AirB&B?
Moet vanuit het Zuiden komen en op en neer karren is niet echt 'n optie...
 

mart1234

Support act
27 nov 2019
862
349
Heeft kengsington nog wat anders te doen op Hemelvaart anders snap ik hun plek niet
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik vind het best wel nare clashes hier en daar. Waarschijnlijk wordt dit mijn route in dikgedrukt (met tussen haakjes mijn clash erachter).

Do:
Meskerem Mees (Son Mieux/Wies) - Wolfmother (Pip Blom) - Mattiel - Bökkers - The Waterboys (The Lounge Society) - Confidence Man - Typhoon (Froukje) - Sports Team (Goldband)

Veel clashes. Vooral de eerste clash vind ik een vervelende tussen 3 die ik wil zien en de laatste ook. Jammer dat er niet iets van dit tijdens Bokkers of Mattiel valt. Jammer dat Maxi Jazz van het affiche is gehaald (gezondsheid problemen). Niet duidelijk gecommuniceerd.

Vr:
Rondé - Kids With Buns - Eefje de Visser - Sylvie Kreusch (Banji/Beachdog) - Minka - Ramkot - De Staat (Meau) - Moss (Pom) - Balthazar - Editors

Hier valt het mee qua clashes. Maar wel weer 3 tegelijkertijd en daarna niks. Ook overlap tussen De Staat, Moss en Balthazar baal ik van.

Maar voor een klein festival vind ik het een programma om trots op te zijn.
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
292
391
Inderdaad enkele clashes, maar een lekker dagje:

Son Mieux, WIES, Pist Idiots, Wolfmother (jammer van Pip Blom), Magnetic Spacemen, Mattiel, Outsiders (om Kensington te vermijden), S10, The Waterboys, (Paceshifters), Confidence Man, (Dool), Froukje, Sports Team
 

Cootje

Dagopener
25 jan 2017
581
522
Is er wat te beleven op de Dauwpop camping 's avonds/'s nachts? En hoe is het aanbod van ontbijt?
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Is er wat te beleven op de Dauwpop camping 's avonds/'s nachts? En hoe is het aanbod van ontbijt?
Ik ken de camping niet (pak altijd de fiets), maar verwacht geen Pinkpop/Lowlands achtige faciliteiten. Volgens mij redelijk basic, want het is natuurlijk een relatief klein festival. Misschien omdat ze nu twee dagen hebben, dat ze de camping wat groters aanpakken om mensen te overtuigen een dagje te blijven.
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Heb kaartjes gewonnen voor de vrijdag ?, dus dit gaat ook m'n eerste Dauwpop worden en ik heb er zin in!!!

Heeft er iemand tips qua overnachting? Camping of AirB&B?
Moet vanuit het Zuiden komen en op en neer karren is niet echt 'n optie...
Om de hoek (kan je lopend af) zit een Landal park. Geen idee of die inmiddels vol is. Voor de rest is het een populair vakantiegebied, dus veel campings in de regio. Neem je fiets mee, vaak kan je het prima fietsend af. Succes en veel plezier vrijdag.
 
  • Leuk
Waarderingen: Cootje

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Gisteren erg goede eerste dag gehad. Lekker weer, alleen op de terugweg met de fiets wat lichte regen. Wat een fijne sfeer weer. Veel leuke mensen tegen gekomen en lekker zitten kletsen. Eindelijk een rotdog van Hans worst gehad ?. Wel jammer dat het bier is veranderd naar Bud. Niet heel erg, maar ik had liever Grolsch gehouden.

Begonnen met son mieux. Kleurrijk, vrolijk, muzikaal en kreeg meteen het publiek mee. Fijne band om de dag te starten. Positieve is natuurlijk dat er veel op het podium staan en er veel gebeurt zonder dat het gedwongen voelt. 3 kwartier voelde ook kort. Toen nog snel 3 liedjes van meskerem mees kunnen zien. Blij dat ik moet daar in eerste instantie voor was gegaan, want hoewel het goed was waren er continu mensen aan het praten. Logisch op een festival, maar niet goed voor de muziek.

Wolmother was op de main retestrak. Uurtje rocken waarvan voor de eerste 20 min en afsluiter Joker and the thief spot on waren. Daarna wou mijn vader naar bazart, ondanks mijn waarschuwingen dat het mierzoete muziek is. Na 2 nummers vond ook hij het te glad. Klein niet zo spannend stukje Mattiel gezien. Met wat eten daarna achter bij Kensington gaan staan. Gelukkig kwam ik een oude vriendin tegen die ik al geen 4 jaar had gezien, dus kon ik bij praten zonder meer al teveel aan de muziek te storen.

Toen naar de Barn die aan het uitpuilen was voor Bökkers. We konden net aan de zijkant binnenin staan. Het was een groot feest. Sfeer perfect, favoriete band van het publiek, gewoon erg gezellig. Waterboys op de main waren niet de publiek trekker die ik dacht. Redelijk rustig. Wel goed. Oude muziek en babe natuurlijk, maar ze legden er veel energie in. Jammer dat ze Whole of the moon niet deden, want daar was het wachten wel een beetje op.

Confidence men was een rare act op een leuke manier. Drummer en DJ hadden zwarte lampenkappen op, zodat ze weg vielen tegen de achtergrond. Zanger en zangeres kwamen op een Monty Python manier op een maakten er een uitgedachte show van. Na het eerste nummer gingen de rare jassen uit en was het vooral dansen. Halverwege nog een kleding wissel waarbij we werden opgezweept door een lampenkap. Afsluiters boyfriend en holiday waren wel bangers. Daarna op hetzelfde podium Froukje. En dat was gewoon weer zoals altijd goed. Elke keer als ik haar zie lijkt ze ontspannender, relaxter en daarmee iets beter.

Afgesloten in het kleine schuurtje bij sports team. Feest! Na 20 min de boven balustrade verruilt voor de moshpit. Nog even lekker de laatste energie van de dag eruit te knallen. Zanger en deden het weer goed. Lekker rommelig, veel interactie met het publiek wat ook goed los ging en knallende nummers.

Lijstje
1 sports team
2 Froukje
3 confidence men
4 son mieux
5 Waterboys
6 Wolmother
7 Bökkers

Prima dagje dus, op naar die van vandaag :)
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
292
391
Inmiddels weet ik wel hoe de camping is. Die is goed: rustig (weinig jongeren), genoeg spoelwc’s, gratis douches en s avonds muziek in een open tent (incl snacks, drankpunt). Enige minpunt, wc mogen een keer schoongemaakt worden tussendoor.

Gisteren veel gezien: Son Mieux, WIES, Pist Idiots, Wolfmother (die hadden er zichtbaar zin in), Bazart (zie omschrijving Brian), Outsiders (om echt niks van Kensington te horen), The Waterboys, Paceshifters, Confidence man, Dool, Froukje, Sports Team.

Froukje, Sports Team en Wolfmother sprongen er wel bovenuit. Blijf vandaag toch een dagje extra
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Gisteren EINDELIJK weer meer mijn eerste echte festival na jaren. Het was fantastisch. Sowieso is Dauwpop vaste prik, want het ligt op een half uurtje fietsen van huis. Veel bekende gezichten dus, wat het erg gezellig maakt. Over de aankleding is al genoeg gezegd, maar was weer spot-on. Weinig vernieuwingen ten opzichte van andere jaren, maar het festival steekt gewoon goed in elkaar. Never change a winning team.

Begonnen met Son Mieux: top! Goede start van de dag. Toen Wolfmother gekeken. Eerlijk gezegd ken ik maar twee nummers van hun (en ik ben daarmee niet de enige denk ik). Het ging dus goed los op Woman en Joker and the Thief. De andere nummers vond ik een beetje veel van hetzelfde. En het geluid stond hard ja! Toen een klein stukje Magnetic Spaceman gezien en daarna door richting Kensington. Lekker buiten in de zon gestaan. Beetje op afstand gekeken, maar vooral met vrienden zitten lullen. Gelukkig, want de show vond ik niet bijster goed. Ze leken het routinematig af te wikkelen. Halverwege de show maar naar het podiumpje the Glory Hole gegaan. Dit zijn toch de leuke dingen aan Dauwpop. Beetje Lowlands in het klein, met al die bijzondere plekjes, stages en dj's. Daarna het hoogtepunt voor mij: Paceshifters. De band komt ook ''uit de buurt'', dus ik zag veel bekenden in het publiek. Heerlijke live-reputatie, die ze absoluut waarmaakten. De moshpit deed de rest ;) (spierpijn!). Daarna rustig bijgekomen op het speciaal-bieren-terras om af te sluiten bij Goldband. Goed feestje, laatste restje energie eruit gedanst. Ze stonden op het podium King King. Echt een fantastische plek, in het bos, tussen de bomen. Hulde aan de locatie. Voegt echt een extra dynamiek toe aan het festival. Moe, maar zeer voldaan op de fiets gestapt naar huis!
 

Heemstock1

Randprogramma
17 jun 2021
162
104
Hoe was de dag van vandaag? Ben ook wel benieuwd hoeveel kaarten er zijn verkocht. Hoe voelde de drukte tov donderdag?
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
292
391
Hoe was de dag van vandaag? Ben ook wel benieuwd hoeveel kaarten er zijn verkocht. Hoe voelde de drukte tov donderdag?
Verslag volgt nog. Bij de Editors was de tent net vol, daarbuiten leeg. Party Pit was ook regelmatig helemaal leeg. Dus misschien 70%?
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Verslag volgt nog. Bij de Editors was de tent net vol, daarbuiten leeg. Party Pit was ook regelmatig helemaal leeg. Dus misschien 70%?
10.000 vd 15.000 verkocht hoorde ik. Waar lekker te doen op het terrein. Verslagje komt morgen, maar editors is wel een heerlijke headliner hoor
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Gebruikers die dit onderwerp bekijken