Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Het is beide gewoon muziek uit een andere tijd geweest, laten we dat voorop stellen. Maar ik denk als we tijd omdraaien (het debuut album was AM) en daarna kwam Whatever People Say I Am dan had AM het echt wel afgelegd kwa impact. AM heeft Whatever nodig gehad, andersom niet.
Heb het niet over welk album welk ander album nodig had ofzo, maar over dewelke de meeste mensen een belletje doet rinkelen. Die eerste is voor de band natuurlijk de belangrijkste geweest, maar AM is anno 2022 gewoon hun populairste album. That's all.

Het is niet voor niets dat ze er veruit het meeste uit spelen. Of ze bijna altijd afsluiten met R U Mine? en openen met Do I Wanna Know.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Komt dat door je forumnaam? ;) Of iets anders?
De tent lijkt nu overigens wel een andere geworden dus vraag me af wat er van de India sfeer over blijft
Een Indo die graag Indie muziek luistert in de India. Dat klopt wel een beetje ja. Maar nee ik vind de India op een of ander manier gewoon een fijn podium.

Wet Leg is ook gewoon gegroeid in de tussentijd, maar had ze leuker in een iets kleinere setting te zien.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily en StevieU2

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Heb het niet over welk album welk ander album nodig had ofzo, maar over dewelke de meeste mensen een belletje doet rinkelen. Die eerste is voor de band natuurlijk de belangrijkste geweest, maar AM is anno 2022 gewoon hun populairste album. That's all.

Het is niet voor niets dat ze er veruit het meeste uit spelen. Of ze bijna altijd afsluiten met R U Mine? en openen met Do I Wanna Know.
Ik vind het een leuke discussie hoor ;). Het is ook lastig te meten gezien het nogmaals andere tijden waren met andere wetten en gevoelens. Daarom blijven dat soort vergelijkingen moeilijk. Het zijn beide classics, ik hoop dat het nieuw album ook weer een impact heeft. Maar ergens vrees ik er voor.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Ik vind het een leuke discussie hoor ;). Het is ook lastig te meten gezien het nogmaals andere tijden waren met andere wetten en gevoelens. Daarom blijven dat soort vergelijkingen moeilijk. Het zijn beide classics, ik hoop dat het nieuw album ook weer een impact heeft. Maar ergens vrees ik er voor.
Voor mij moet die plaat vooral impact hebben op mezelf haha. Ik luister nooit naar die eerste en amper naar AM, als ik 1 plaat van begin tot einde uitluister, is het Humbug. Veruit mijn favoriet. Maar ook weer eentje die (hoewel belangrijk voor hun carrière) weinig impact had.

Noem mij gerust een snob. (Alhoewel, luisteren snubs zelfs naar Arctic Monkeys?)
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Voor mij moet die plaat vooral impact hebben op mezelf haha. Ik luister nooit naar die eerste en amper naar AM, als ik 1 plaat van begin tot einde uitluister, is het Humbug. Veruit mijn favoriet. Maar ook weer eentje die (hoewel belangrijk voor hun carrière) weinig impact had.

Noem mij gerust een snob. (Alhoewel, luisteren snubs zelfs naar Arctic Monkeys?)
Ok snob (;)). Nee ik heb hetzelfde hoor, maar mijn herinneringen liggen dan weer net bij die eerste 2 albums. En van mij mag de band juist weer naar die blije spring plaatjes terug gaan. Dat is juist wat ik miste aan dat laatste album.
 

maartenvm

Playlistbediener
26 mei 2019
11
22
Stiekem niet kunnen laten de setlist van gisteren te bekijken, dat wordt een hele mooie gespreide combi van alles tot AM 🤩
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Greyhound

Gouden Tip
9 jun 2021
329
369
Voor mij moet die plaat vooral impact hebben op mezelf haha. Ik luister nooit naar die eerste en amper naar AM, als ik 1 plaat van begin tot einde uitluister, is het Humbug. Veruit mijn favoriet. Maar ook weer eentje die (hoewel belangrijk voor hun carrière) weinig impact had.

Noem mij gerust een snob. (Alhoewel, luisteren snubs zelfs naar Arctic Monkeys?)
Die doorbraaknummers uit 2006 blijven hangen omdat het een nieuw geluid was. Bij AM hebben ze zich zeker weert ontwikkeld en bij Tranquility zijn ze misschien wat doorgeschoten. Paar jaar stil geweest, dus ik ben heel benieuwd waar die mannen nu staan!
 

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
273
221
Die doorbraaknummers uit 2006 blijven hangen omdat het een nieuw geluid was. Bij AM hebben ze zich zeker weert ontwikkeld en bij Tranquility zijn ze misschien wat doorgeschoten. Paar jaar stil geweest, dus ik ben heel benieuwd waar die mannen nu staan!
Denk zelf dat AM momenteel ook het populairst is, maar dat wpsiatwin veel meer in sloeg als een bom. Ook had dat laatste album echt nog een aantal parels (four stars out of five, one point perspective) (wel minder dan voorgaande albums).
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Hmm, hmmmm. Wet leg en prins s en de geit overlappen nu. Ik ga eerst naar de geiten en kijk wel hoeveel ik nog mee kan krijgen van wet leg.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Leuke discussie ja.

Voor mij moet die plaat vooral impact hebben op mezelf haha. Ik luister nooit naar die eerste en amper naar AM, als ik 1 plaat van begin tot einde uitluister, is het Humbug. Veruit mijn favoriet. Maar ook weer eentje die (hoewel belangrijk voor hun carrière) weinig impact had.

Noem mij gerust een snob. (Alhoewel, luisteren snubs zelfs naar Arctic Monkeys?)
Vraag daar MuMe maar om. :) Het wordt (daar?) echt gezien als een redelijk invloedrijk album. Voor mij ook wel echt hoe Arctic monkeys zijn hoor. Ten tijde van nu vind ik het helemaal afgezakt, maar ik begrijp best dat het de meer mainstream publiek wel weer trekt. Die zich dan weer 'alternatief' kunnen noemen omdat ze naar een rockband luisteren. En ja; toegankelijk publiek = meer publiek= meer geld.

Edit: MuMe = MusicMeter.
 

StevieU2

Support act
1 jun 2016
1.113
453
Bij clashes denk ik altijd: “bij welk van de artiesten is de kans groter dat ik ze (snel) weer kan zien?”. En dan vallen nederlandse artiesten toch wat sneller buiten de boot
Redelijk steekhoudend, mijn overweging blijft toch eerder welke show heb ik (vooraf) zin in en zeker als ik bij een show sta en ik heb het naar mn zin ga ik niet lopen naar een andere show ;)
 

DanielNedelko

Campingartiest
4 jul 2022
96
184
Wet Leg en Cleopatrick tegelijk! Wat een klotestreek. Twee namen waar ik het meeste zin in had, en allebei geen bands die je volgende week wel weer op een buurtfestival tegenkomt…
 
  • Leuk
  • Grrr
Waarderingen: @Marc, bardt en piep

Gebruikers die dit onderwerp bekijken