Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

MisterIks

Randprogramma
18 mei 2021
222
193
Inmiddels weer een aantal weken verder en is het nog maar 52 nachtjes slapen. We hebben nog zeker één drop met namen tegoed en natuurlijk het blokkenschema, maar omdat iedereen na al die tijd het Lowlands nieuws wel heeft uitgespeeld en ook de filmpjes van Pinkpop en Best Kept wel heeft gezien heb ik afgelopen maanden veel plezier gehad met TPD TV. Paar gasten die al jaren erg vermakelijke filmpjes maken over hun bezoeken aan festivals.

https://www.youtube.com/c/MasterOfBuckets

Hier nog meer voorpret, LTV > https://www.youtube.com/channel/UCG0Tgp7G8niM01f6HslnWRg
 
  • Leuk
Waarderingen: pietmoeskops

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Ik moet wel zeggen dat ik erg verbaasd was toen ik net zag dat Jack Harlow qua streams 23e in de wereld staat. Ik heb als ik naar hem luister nooit het idee dat hij echt iets nieuws toevoegt.
Even potje mierenneuken; Harlow staat niet 23e qua streams, maar qua luisteraars; dat staat voor het aantal mensen dat minimaal 1 keer naar een artiest heeft geluisterd (kort gezegd: 1 keer naar De Vlieger luisteren heeft evenveel impact op die lijst als de hele Hazes 100 luisteren).

In totaal aantal streams staat Kendrick een stuk hoger dan Harlow (16 vs 35, zie: https://charts.spotify.com/charts/view/artist-global-weekly/latest ) Het lijkt erop dat Harlow specifiek scoort met een aantal grote hits (What's Poppin in 2020, Industry Baby in 2021, First Class dit jaar) terwijl Kendrick over de hele breedte van zijn oeuvre wordt beluisterd.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

Benjamin

Support act
20 mrt 2015
920
81
Snap eigenlijk niet waarom Zwangere Guy opnieuw is toegevoegd, terwijl Stikstof 2 hele goede albums heeft gemaakt.
Had ik persoonlijk veel toffer gevonden.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2 en djessnl

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Snap eigenlijk niet waarom Zwangere Guy opnieuw is toegevoegd, terwijl Stikstof 2 hele goede albums heeft gemaakt.
Had ik persoonlijk veel toffer gevonden.
Misschien omdat Stikstof al op DTRH staat? Al hebben ze natuurlijk wel vaker acts die op beide festivals staan.
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
Heel teleurstellend die nieuwe namen. Volgend jaar maar eens de switch maken naar BKS of DTRH: goedkoper én veel betere line-ups (in mijn ogen).

Voorgaande edities had ik altijd een aantal grote must-see's, maar die zijn er nu helemaal niet. Ik had mijn hoop nog gevestigd op latere aankondigingen met namen, maar helaas. Ik verheug me dit jaar veel meer op Le Guess Who dan Lowlands en dat heb ik eigenlijk nog nooit eerder gehad.

Of denken jullie dat er nog verrassende namen komen?

En zijn er nog meer die overwegen volgend jaar naar iets anders te gaan? Het is een beetje de verkeerde plek om te vragen, omdat hier natuurlijk vooral de die-hard Lowlands fans te vinden zijn, maar toch ben ik benieuwd.

(Sorry voor dit vleugje pessimisme op deze mooie dag :p)
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Misschien een beetje offtopic, maar best opvallend gezien Burna Boy daar de headliner was en ook op Lowlands staat. https://loudlivefest.com/ in Breda is gecancelled vanwege een tegenvallende kaartverkoop. Nu is Breda geen Lowlands maar toch..
 

Christiaan

Dagopener
15 mrt 2014
509
77
Wel bijzonder (of niet als je naar de rest van de Line up kijkt daar). Stond laatst nog in een stijf uitverkochte Ziggo Dome.
En in een uitverkochte Ahoy. Normaal zet die een hoop kaarten weg. Zijn concerten zijn ook best indrukwekkend, met een grote live-band, kijk bijvoorbeeld naar Glastonbury:


Voor mij is het misschien wel de band die ik het liefst wil zien dit jaar.

Edit: Of complete concert in Madison Square Garden:

 
Laatst bewerkt:

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Heel teleurstellend die nieuwe namen. Volgend jaar maar eens de switch maken naar BKS of DTRH: goedkoper én veel betere line-ups (in mijn ogen).

Voorgaande edities had ik altijd een aantal grote must-see's, maar die zijn er nu helemaal niet. Ik had mijn hoop nog gevestigd op latere aankondigingen met namen, maar helaas. Ik verheug me dit jaar veel meer op Le Guess Who dan Lowlands en dat heb ik eigenlijk nog nooit eerder gehad.

Of denken jullie dat er nog verrassende namen komen?

En zijn er nog meer die overwegen volgend jaar naar iets anders te gaan? Het is een beetje de verkeerde plek om te vragen, omdat hier natuurlijk vooral de die-hard Lowlands fans te vinden zijn, maar toch ben ik benieuwd.

(Sorry voor dit vleugje pessimisme op deze mooie dag :p)
Beetje bijzonder dat je na een editie die iets minder bij jou past direct de handdoek gooit.

Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik niet naar Lowlands ga. Ook al is de line Up een keer iets minder (dit jaar vindt ik de line up meer dan prima) dan is Lowlands elk jaar gewoon thuis komen. Er is geen plek waar ik liever kom dan op Lowlands. Iedereen is relax, lief en leuk tegen elkaar! En is daar alleen maar om een heel weekend lang plezier te hebben.
 

bardt

Randprogramma
4 jan 2020
123
33
Misschien komt het ook wel doordat ik persoonlijk niet naar een festival ga voor de sfeer, traditie of naamsbekendheid, maar puur en alleen voor de line-up/muziek. Waar ik wel wat waarde aan hecht is het feit dat Lowlands geen dagkaarten heeft en je dus met een vast publiek het weekend doorgaat waardoor je soms bij een show weer anderen herkent van de vorige dag.

Ik moet toegeven dat ik ook wel teleurgesteld was in de prijsverhoging die in mijn ogen niet gerechtvaardigd wordt met de line-up (tot nu toe).
 

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Misschien komt het ook wel doordat ik persoonlijk niet naar een festival ga voor de sfeer, traditie of naamsbekendheid, maar puur en alleen voor de line-up/muziek. Waar ik wel wat waarde aan hecht is het feit dat Lowlands geen dagkaarten heeft en je dus met een vast publiek het weekend doorgaat waardoor je soms bij een show weer anderen herkent van de vorige dag.

Ik moet toegeven dat ik ook wel teleurgesteld was in de prijsverhoging die in mijn ogen niet gerechtvaardigd wordt met de line-up (tot nu toe).
Dat is toch onderdeel van de sfeer?

Alle festivals zijn percentueel ongeveer evenveel in prijs gestegen…
 

yumi

Campingartiest
27 jun 2019
98
174
Jammer dat 100 Gecs niet op de line-up is gezet. Zou perfect passen op Lowlands en ik moet zelf de tour missen doordat het naar het LL-weekend is verschoven.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Hoeveel namen verwachten we eigenlijk nog? Meestal is laatste lichting maar zo zo. Eind deze maand krijgen we het blokkenschema al als het goed is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken