Lowlands 2022 - Nieuws en geruchten

redle

Randprogramma
15 apr 2019
164
106
Maar dat vind je dus echt beter dan de laatste Lowlands editie? Waar Billie Elish op klaarlichte dag was gestrikt. Anderson Paak & A$AP Rocky als subs? Helden als The National, The Good, The Bad & The Queen en New Order de Bravo mochten afsluiten? Giorgio Moroder die bijna nooit live te zien is? Britse legendes als Franz Ferdinand, The Streets en Johnny Marr er stonden? Jongere bands op hoge spots zoals Royal Blood en Twenty One Pilots? En dan vergeet ik nog Black Midi, The Chats, Colin Benders, Girl In Rad, IDLES, Jon Hopkins, Jorja Smith, Modeselektor, Parcels, Ross From Friends en Modeselektor.

Ik weet dat smaken verschillen... maar uhh.. ik vind het verschil persoonlijk wel erg groot.
Ja dat vind ik. Vorige editie was zeker een goede line up met oa the national en tame impala, en billie was een schot in de roos, maar deze line up is voor mij sterker.

Pendulum live, die jongens waren mijn jeugdhelden, en nu eindelijk live en terug, top naam.

rufus du sol, volg ik al jaren en nooit live gezien, ook hun show in nederland gemist een paar jaar terug, maar nu gewoon op lowlands.

Voor de rest vind ik dit jaar de lineup ook harder met een fever 333, bmth, cleopatrick, jxdn en palaye royale ten opzichte van de rocknamen van vorig jaar. En andere namen als glass animals, tash sultana, balthazar, liam gallagher, sam fender, arctic monkeys, the kooks, stromae, lewis capaldi, shame, the opposites, oscar and the wolf en eefje de visser is ook erg sterk. En dan daarbij opgeteld een goldband en froukje die uit het niets groot zijn geworden gaan ook vette optredens worden.

Dus ja, voor mij is deze line up sterker dan afgelopen jaren.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

El Branco

Gouden Tip
18 feb 2017
416
373
Vuurwerk is altijd aan het eind toch!!
Laten we daar dan maar onze hoop op vestigen. Hopelijk toch nog wat met iets meer bite. Naar mijn idee erg lauw dit jaar.
Mis ook nog onze Irish friends
 

djessnl

Randprogramma
16 mrt 2018
228
224
Van de nieuwe lading namen ken ik persoonlijk niks. Iemand enig idee of er een act met wat pit of energie tussen zit? Voor mijn gevoel mist dat nog erg in de line up van dit jaar.

In 2020 had je namen zoals Soulwax, kaytranada, jpemafia, rex orange county, Denzel curry, city morgue, goldlink, Ezra collective, stormzy. Vooral qua hiphop is de line up eeeerg achteruit gegaan.
Eens. Had nog graag een Joji of Denzel/Danny Brown gezien. Stiekem hoopte ik op Run the Jewels maar ik wist dat die kans heel.klein zou zijn. En Soulwax LEEK me ook logisch maar dat is nu wel anders.

Qua Nederlandse namen best blij. Guy is echt top. Alleen zo zonde dat, zoals eerder benoemd, ze Sef niet hebben gevraagd. Die zet toch een vette en zomerse show neer met het El Salvador ensemble.
 

daily

Randprogramma
23 mrt 2020
243
291
Heb t idee dat Jack Harlow hier miss nog niet zo’n ding is, terwijl hij in de vs wel heel groot is. Heeft bijv meer streams dan Kendrick
 

Lowlandicus

Dagopener
10 apr 2019
652
575
Eens. Had nog graag een Joji of Denzel/Danny Brown gezien. Stiekem hoopte ik op Run the Jewels maar ik wist dat die kans heel.klein zou zijn. En Soulwax LEEK me ook logisch maar dat is nu wel anders.

Qua Nederlandse namen best blij. Guy is echt top. Alleen zo zonde dat, zoals eerder benoemd, ze Sef niet hebben gevraagd. Die zet toch een vette en zomerse show neer met het El Salvador ensemble.

Ik wacht eigenlijk al sinds 2014 tot Run The Jewels een keertje op Lowlands komt haha, duurt lang!
 

visdave34

Sunset slot
Sfeerbeheer
13 jan 2014
2.940
493
Waarschijnlijk onbekende naam voor meesten maar een die mij blij maakt is For Those I Love. Spoken word op ruwe, melodieuze Britse beats. Heel intens, verwacht dat dit in X-Ray fenomenaal gaat worden
Volledig mee eens, één van de interessantere namen van vandaag!
 

r-pzkfw

Campingartiest
13 mrt 2018
78
14
Ik ga er van uit dat we toch nog een naampje of 35 mogen verwachten? Deze drop vind ik niet heel spannend
 

inflatiemunt

Campingartiest
3 jul 2019
69
79
Heb t idee dat Jack Harlow hier miss nog niet zo’n ding is, terwijl hij in de vs wel heel groot is. Heeft bijv meer streams dan Kendrick
Kendrick Lamar heeft dan ook pas 1,5 maand geleden na 5 jaar stilte weer een album uitgebracht. Ik denk dat dat wel meespeelt, maar ik snap wat je bedoelt.

Ik moet wel zeggen dat ik erg verbaasd was toen ik net zag dat Jack Harlow qua streams 23e in de wereld staat. Ik heb als ik naar hem luister nooit het idee dat hij echt iets nieuws toevoegt.

Wat maakt volgens jullie de show van Jack Harlow het bezoeken waard?
 

inflatiemunt

Campingartiest
3 jul 2019
69
79
Eens. Had nog graag een Joji of Denzel/Danny Brown gezien. Stiekem hoopte ik op Run the Jewels maar ik wist dat die kans heel.klein zou zijn. En Soulwax LEEK me ook logisch maar dat is nu wel anders.

Qua Nederlandse namen best blij. Guy is echt top. Alleen zo zonde dat, zoals eerder benoemd, ze Sef niet hebben gevraagd. Die zet toch een vette en zomerse show neer met het El Salvador ensemble.
Sef was inderdaad een goede act op BKS, ook leuk hoe hij oude nummers als diamanten en de leven met het orkest in een nieuw jasje stak.

Nederlandse namen in de line up inderdaad meer dan prima, maar valt qua hiphop naar mijn mening weer redelijk tegen. Gotu Jim, Frenna en Kevin hoef ik niet te zien, Zwangere Guy is interessant.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pompompidom

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Kendrick Lamar heeft dan ook pas 1,5 maand geleden na 5 jaar stilte weer een album uitgebracht. Ik denk dat dat wel meespeelt, maar ik snap wat je bedoelt.

Ik moet wel zeggen dat ik erg verbaasd was toen ik net zag dat Jack Harlow qua streams 23e in de wereld staat. Ik heb als ik naar hem luister nooit het idee dat hij echt iets nieuws toevoegt.

Wat maakt volgens jullie de show van Jack Harlow het bezoeken waard?
Het is idd niet heel bijzonder vernieuwend. Maar denk dat hij dat hij in de VS een heel middleclass publiek aanspreekt. Blanke nerdy guy die later top rapper werd. En heeft met Lil Nas X een wereldhit gemaakt. Staat bij mij op het lijstje, want kan komende jaren te groot zijn voor de NL festivals. Valt me op dat hij op Woo Hah ook nog vrij laag staat.
 
  • Leuk
Waarderingen: daily

hendrik1

Gouden Tip
17 nov 2018
273
221
Ik ga er van uit dat we toch nog een naampje of 35 mogen verwachten? Deze drop vind ik niet heel spannend
Ik verwacht weinig meer. Ja haciënda namen en het nachtprogramma voor bijvoorbeeld de Heineken met nog een paar kleine namen of vervangers.
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
292
391
Als ik terugkijk naar de bekendmakingen voor 2018 en 2019 komen er hierna alleen nog Hacienda en Heineken DJ’s (laatste bandnamen eind juni). In 2017/2021 zaten er nog wel enkele acts in de laatste lichting van juli. Ofwel het is redelijk random…

1 ding is wel consequent: verwacht geen grote namen meer.

Tussen de laatste namen voor mij enkele dingen ter opvulling van het schema: Charlotte Adigery / Kills Birds / Altin Gun / Prins S en de Geit
 

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.995
2.564
Ik had Hot Chip wel verwacht na de eerdere bekendmaking op hun website?
Ik heb dit ook in het Pukkelpop-topic gezet, maar die bekendmaking van Hot Chip was volgens mij een ICT-fout.
De websites van Jungle en Hot Chip zijn quasi identiek, dus waarschijnlijk zit er één bedrijf achter.
De data die "gelekt" waren voor Hot Chip, waren exact hetzelfde als de tourdata van Jungle.
Er heeft volgens mij dus iemand in het bedrijf een fout gemaakt bij het ophalen van de tourdata uit de database.
 
  • Leuk
Waarderingen: poedel
12 nov 2016
650
389
Het is idd niet heel bijzonder vernieuwend. Maar denk dat hij dat hij in de VS een heel middleclass publiek aanspreekt. Blanke nerdy guy die later top rapper werd. En heeft met Lil Nas X een wereldhit gemaakt. Staat bij mij op het lijstje, want kan komende jaren te groot zijn voor de NL festivals. Valt me op dat hij op Woo Hah ook nog vrij laag staat.
Spreekt een vergelijkbaar publiek als dat van Drake aan. Goed mogelijk trouwens dat Harlow tussen nu en Lowlands cancelt wegens betere mogelijkheden in Amerika, zoals Travis Scott in 2018 deed met Pukkelpop.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Als ik terugkijk naar de bekendmakingen voor 2018 en 2019 komen er hierna alleen nog Hacienda en Heineken DJ’s (laatste bandnamen eind juni). In 2017/2021 zaten er nog wel enkele acts in de laatste lichting van juli. Ofwel het is redelijk random…

1 ding is wel consequent: verwacht geen grote namen meer.

Tussen de laatste namen voor mij enkele dingen ter opvulling van het schema: Charlotte Adigery / Kills Birds / Altin Gun / Prins S en de Geit
En laten we Dj. St. Paul niet vergeten
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken