Pukkelpop 2022 - Nieuws & Geruchten

simonbolivar

Randprogramma
3 jul 2019
142
114
Verschrikkelijk. Ze touren juist al jaren met deze setlist. In de tour van 2018 (oa ook Sziget) zaten 17 van de 21 (!!!) nummers die ze gisteren speelde. Automatische piloot ofzo, of ze weten wat het mainstream publiek wilt horen: AM. Ik snap echt niet waarom ze opeens Star Treatment links laten liggen, laat staan 4*/5. Maargoed, beelden van gisteten zien er wel bruut uit verder, veel energie.
Zou me idd niks verbazen als ze dit jaar tot oktober met grotendeels dezelfde setlist als 2018 touren, gezien het nieuwe album in oktober uit schijnt te komen. En vanavond bij het tweede concert in Istanbul Star Treatment en 4/5 wel inzetten.
 

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
126
104
Sterker nog: geen enkele tent heeft kruisen en de meesten staan langs meerdere kanten open. Normaal gezien is het nooit een probleem om tot vlak voor een show naar voor te kunnen gaan.

Alleen in de dance hall kan het al eens drummen worden tijdens populaire acts; mss dit jaar bij Pendulum.

De laatste keer dat je echt moeite moest doen om ergens vanvoor te geraken, was bij FF in 2012. Mss ook bij Billie Eilish, maar daar ging ik me niet moeien.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Tenten lopen tegenwoordig nooit echt helemaal vol meer omdat er zo veel te doen is en het terrein meer uitgestrekt is dan vroeger en het gros toch pas tegen een uur of vier, vijf de wei op draft.
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
441
232
Ik herinner me de wablief, toen waren er wel kruisen. Was daarom niet zeker over alle stages.
Ik weet nog wel enkele acts, bv rusko, waarbij die tent totale chaos was en mensen langs alle kanten proberen binnen te kruipen omdat de temt was afgesloten. Was die ook niet ingestort in 2011, of was dat toen al een grotere tent dan de oorspronkelijke wablief?
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
441
232
Sterker nog: geen enkele tent heeft kruisen en de meesten staan langs meerdere kanten open. Normaal gezien is het nooit een probleem om tot vlak voor een show naar voor te kunnen gaan.

Alleen in de dance hall kan het al eens drummen worden tijdens populaire acts; mss dit jaar bij Pendulum.

De laatste keer dat je echt moeite moest doen om ergens vanvoor te geraken, was bij FF in 2012. Mss ook bij Billie Eilish, maar daar ging ik me niet moeien.

De Castello kan toch worden afgesloten? Daar moet je langs een kant binnen en langs een andere kant buiten, heb toch al enkele keren geweten dat ik daar niet meer binnen mocht. Of is dat ondertussen ook aangepast, kan me eigenlijk niet meer herinneren hoe die in 2019 was.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Tenten lopen tegenwoordig nooit echt helemaal vol meer omdat er zo veel te doen is en het terrein meer uitgestrekt is dan vroeger en het gros toch pas tegen een uur of vier, vijf de wei op draft.
ik merk dit ook wel, op graspop nu minder, maar op werchter bijvoorbeeld is dat gewoon een leeg terrein bij de opener. alsof er niemand nog nieuwe muziek wil ontdekken en enkel wat ze kennen gaan bekijken
 

kaiser

Gouden Tip
11 jan 2019
441
232
ik merk dit ook wel, op graspop nu minder, maar op werchter bijvoorbeeld is dat gewoon een leeg terrein bij de opener. alsof er niemand nog nieuwe muziek wil ontdekken en enkel wat ze kennen gaan bekijken
Dan moet je eens naar Dour gaan, daar is de wei quasi leeg tot 22.00 ofzo :D. Bij werchter varieert het toch echt van act tot act lijkt me, dit jaar was bv de klub c al afgesloten bij altin gun, en dat was nog maar de 2e act daar.
 

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
126
104
Ik weet nog wel enkele acts, bv rusko, waarbij die tent totale chaos was en mensen langs alle kanten proberen binnen te kruipen omdat de temt was afgesloten. Was die ook niet ingestort in 2011, of was dat toen al een grotere tent dan de oorspronkelijke wablief?
In 2011 zat ik tijdens de storm in de Wablieft. Met een man of 20 hebben we daar de zijkanten van de tent zitten vasthouden toen heel het spel heen en weer begon te wiegen. De tent is blijven rechtstaan, maar die circustent is niet meer terug gekomen denk ik.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Wat een geluk dat Pukkelpop Rage Against the Machine niet als headliner heeft.
Ze hebben hun Europese tour afgezegd.
Hadden we weer Neil Young taferelen gehad.
Bij Reading en Leeds heeft ook Maneskin ook afgezegd, daar hebben ze nu wel een hele magere bovenkant.
 
  • Verdrietig
Waarderingen: davadude

Jaulez

Playlistbediener
11 aug 2022
36
28
Ki/Ki in de booth en niet in de boiler room zetten op zaterdag vind ik onbegrijpelijk. Nog onbegrijpelijker is de clash met mall grab, kan me voorstellen dat heel veel mensen niet weten wat te kiezen.

Charlotte De Witte - Paula Temple zelfde gevoel, gelukkig speelt Charlotte De Witte op de main waardoor je eigenlijk al kan uitsluiten dat dit een goede set wordt, Paula it is.

Overigs heel vreemd dat Pukkelpop in de beschrijving van Go_A "fuck Putin" zet, om dan schaamteloos Nina Kraviz te boeken, waarvan geweten is dat ze pro de annexatie van de Krim is en in het verleden nog voor Putins entourage gedraaid heeft. Ze hadden Nina imo mogen annuleren.
 

Linzenvlaai

Playlistbediener
14 jul 2021
6
2
Ki/Ki in de booth en niet in de boiler room zetten op zaterdag vind ik onbegrijpelijk. Nog onbegrijpelijker is de clash met mall grab, kan me voorstellen dat heel veel mensen niet weten wat te kiezen.

Charlotte De Witte - Paula Temple zelfde gevoel, gelukkig speelt Charlotte De Witte op de main waardoor je eigenlijk al kan uitsluiten dat dit een goede set wordt, Paula it is.

Overigs heel vreemd dat Pukkelpop in de beschrijving van Go_A "fuck Putin" zet, om dan schaamteloos Nina Kraviz te boeken, waarvan geweten is dat ze pro de annexatie van de Krim is en in het verleden nog voor Putins entourage gedraaid heeft. Ze hadden Nina imo mogen annuleren.
Krijgen we weer lekker veel lasers in de boilerroom??
 
  • On fire
Waarderingen: emilejol

Gebruikers die dit onderwerp bekijken