Pukkelpop 2022 - Nieuws & Geruchten

TheGloaming

Gouden Tip
9 apr 2022
463
352
Eigenlijk iemand een idee of die shuttle-service van het station van Hasselt naar het festivalterrein OK is?

Nu toch wel al een jaar of 7 geleden dat ik PKP gedaan heb, en toen was die shuttle-service echt een ramp. Om de 15 minuten maar een bus. Stampvol. Veel volk aan het wachten... Ik blijf in Hasselt slapen opnieuw, dus ik hoop dat het na Slipknot niet alweer een halfuur aanschuiven is voor op een stampvolle bus te zitten :).
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Meestal zijn ze inderdaad stampvol, maar wat is het alternatief als je in Hasselt overnacht?
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Ik zie nu pas dat George Ezra als sub headliner geboekt staat op de zaterdag. Bizar. Ik hoop dat dit een keuze uit armoede is en niet een trend waar we de komende jaren mee geconfronteerd gaan worden op meer majors :(
 

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
126
104
Eigenlijk iemand een idee of die shuttle-service van het station van Hasselt naar het festivalterrein OK is?

Nu toch wel al een jaar of 7 geleden dat ik PKP gedaan heb, en toen was die shuttle-service echt een ramp. Om de 15 minuten maar een bus. Stampvol. Veel volk aan het wachten... Ik blijf in Hasselt slapen opnieuw, dus ik hoop dat het na Slipknot niet alweer een halfuur aanschuiven is voor op een stampvolle bus te zitten :).

Misschien is het geen optie, maar de jaren dat ik in Hasselt sliep, pakte ik een fiets mee. Relax ritje van een kwartiertje max.
 

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
126
104
Ondertussen hebben we de traditionele "bijna sold out" berichten gehad, maar staan er wel meer dan 500 combi's op de omruilservice :sneaky:

1659943840121.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Ondertussen hebben we de traditionele "bijna sold out" berichten gehad, maar staan er wel meer dan 500 combi's op de omruilservice :sneaky:

Bekijk bijlage 2234
Als die zwarte blokjes staan voor hoeveel tickets er verkocht zijn, dan hebben ze nog wat te gaan.

En de Slipknot dag als slechtst verkopende dag, bijzonder. Dit laat naar mijn idee zien dat ook een publiekstrekker als Slipknot een passende dagopvulling nodig heeft om tickets te verkopen. Op Slipknot en While She Sleeps na wordt je als fan van de hardere gitaren niet verwend die dag. Dan is een dagticket erg duur opeens.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
ik vraag me toch af hoe goed/slecht de verkoop gaat op vrijdag. een metalband boeken met virtueel geen subs en zo goed als geen metal doorheen de dag. Lijkt mij alleen maar een recept op falen hoe graag ik slipknot ook zie
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
ik vraag me toch af hoe goed/slecht de verkoop gaat op vrijdag. een metalband boeken met virtueel geen subs en zo goed als geen metal doorheen de dag. Lijkt mij alleen maar een recept op falen hoe graag ik slipknot ook zie
Vind de vrijdag, als je de 3 dagen naast elkaar zet, ook wel veruit de magerste dag. Prima headliner (nu ook weer geen gigantische naam voor een niet-nichefestival) maar vooral inderdaad geen sub. Cypress Hill stond er de vorige keer nog gewoon als namiddagopvulling, met Ryan Adams, Solange, Editors en The XX na hen. En het is niet dat die mannen relevanter of populairder geworden zijn... Ik zie ze zelfs geen AB uitverkopen.

Ook de headliner van de Marquee is... mager. Vitalic had toch dat hitje in 2008 niet? Grappig en raar dat ze 'm zo hoog zetten in deze lineup. Tenzij ik iets gemist heb van hem in de afgelopen 5-10 jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: Linzenvlaai

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Vind de vrijdag, als je de 3 dagen naast elkaar zet, ook wel veruit de magerste dag. Prima headliner (nu ook weer geen gigantische naam voor een niet-nichefestival) maar vooral inderdaad geen sub. Cypress Hill stond er de vorige keer nog gewoon als namiddagopvulling, met Ryan Adams, Solange, Editors en The XX na hen. En het is niet dat die mannen relevanter of populairder geworden zijn... Ik zie ze zelfs geen AB uitverkopen.

Ook de headliner van de Marquee is... mager. Vitalic had toch dat hitje in 2008 niet? Grappig en raar dat ze 'm zo hoog zetten in deze lineup. Tenzij ik iets gemist heb van hem in de afgelopen 5-10 jaar.
neem dan nog er bij dat cypress hill waarschijnlijk gaat cancellen, wat blijft er dan nog over. slipknot is heel goed, maar nu vragen ze hen eigenlijk om een stadium uit te verkopen op hun naam alleen.

Ik denk moest je de combo slipknot en bring me the horizon hebben dat het een heel ander verhaal was.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Als Cypress Hill op het laatst afzegt, is er vast wel iets leuks van Alcatrez Open Air wat ze naar Hasselt kunnen halen?
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
neem dan nog er bij dat cypress hill waarschijnlijk gaat cancellen, wat blijft er dan nog over. slipknot is heel goed, maar nu vragen ze hen eigenlijk om een stadium uit te verkopen op hun naam alleen.

Ik denk moest je de combo slipknot en bring me the horizon hebben dat het een heel ander verhaal was.
Waarom zou Cypress Hill afzeggen dan?

Denk dat er nog genoeg hiphopnamen zijn die in hun plaats kunnen. Alleen; ze moeten de tijd hebben om er een te zoeken hé.
 

VDB

Randprogramma
10 apr 2022
126
104
De namen die hoog op mijn cancel lijstje stonden zijn Lil Uzi Vert en OATW. Die laatste heeft gisteren op IG bevestigd dat hij de shows gaat doen, dus dat is zeer goed nieuws. Was wel een intens bericht.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Waarom zou Cypress Hill afzeggen dan?

Denk dat er nog genoeg hiphopnamen zijn die in hun plaats kunnen. Alleen; ze moeten de tijd hebben om er een te zoeken hé.
cypress hill heeft slechts 2 shows in europa, en we zien wel vaker dat amerikaanse bands met een heel korte tour in europa afzeggen omdat de kosten gewoon niet meer opwegen
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik denk moest je de combo slipknot en bring me the horizon hebben dat het een heel ander verhaal was.
Dat denk ik ook wel, ik had zelf in ieder geval wel een ticket overwogen als bijvoorbeeld BMTH, limp bizkit en slipknot op 1 dag stonden.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
We moeten trouwens nog een paar namen krijgen, wanneer je naar het schema kijkt.
Misschien wachten ze nog even met de bekendmaking tot ze een beetje duidelijk hebben of er nog annuleringen zijn.
Dan kunnen ze nog wat schuiven met de wat grotere namen.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
over limp bizkit gesproken, pol'and'rock heeft limp bizkit vervangen door skindred. doe met die info wat je wilt
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken