Festileaks Top 17

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Carly Rae Jepsen - Western Wind


Pond - My Funny Serpentine


Larkin Poe - Bad Spell


Sports Team - The Game

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
En dan is de shortlist:

Paolo NutiniThrough The Echoes
Arcade FireThe Lightning I, II
Kendrick LamarThe Heart pt. 5
InterpolSomething Changed
Phoebe BridgersSidelines
The HuThis Is Mongol
InterpolFables
RammsteinAngst
Alex Henry Foster & the Long ShadowsThe Power of the Heart
Death Cab For CutieRoman Candles
Kendrick Lamar ft. Beth GibbonsMother I Sober
Rina SawayawaThis Hell
Paolo NutiniLose It
Porcupine TreeHerd Culling
dArtaganTanz In Den Mai
Carly Rae JepsenWestern Wind
PondMy Funny Serpentine
Larkin PoeBad Spell
Sports TeamThe Game
Brother HawkLove You To Death
Arcade FireAge of Anxiety II (Rabbit Hole)
Stella DonnellyLungs
King Gizzard & The Lizard WizardKepler-22b
Sharon van EttenI'll Try
HAAi ft. Jon HopkinsBaby, We're Ascending
Kendrick LamarMr Morale
WarpaintHard to Tell You
Wolf AliceLast Man on Earth (Lullaby Version)
WarpaintMelting

En de playlist:

Stemmers bedankt!!!!!
@Black Lies @Martijn @RubenFrusciante @koekdoos (welkom terug :) ) @ThijsDB @HollandiaFCB @wenteldave @ikzelf

Kleine dienstmededeling. Volgende week vanwege een druk weekend met veel geregel geen tijd voor andere dingen aan mijn hoofd, dus geen lijst. Even een week pauze, week erop zijn we er weer!
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies en wenteldave

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Mijn tip van de week.
Ongelooflijk sterke single weer van Tristan. Vreemd dat zij nog niet meer is doorgebroken, absoluut een van mijn favoriete Belgische stemmen van de laatste paar jaar.

 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Deze week weer een festileaks ten natuurlijk. Ivm het pinksterweekend komt hij dinsdagochtend hier te staan. Dus vandaag en morgen stemmen beste mensen!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Beste f10 stemmers. Jullie zullen de de lijstjes de laatste weken hebben gemist. Wegens weinig belangstelling, minder tijd van mij en het live geweld van de concerten en de festivals is het een beetje ondergesneeuwd. Mooi tijd dus voor een natuurlijke zomerstop.

In september, wanneer het live geweld weer afneemt en de dagen weer langzaamaan korter worden, pakken we de lijst weer op. Voor nu bedankt en tot in september!

(dan ga ik ook weer actief spammen ;) )
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Zullen we kijken of we onze favoriete plek om nieuwe muziek in een lijstvorm weer kunnen opstarten? Het is bijna september, de meeste festivals zitten er alweer op en we kunnen uitkijken naar een paar prachtige releases die eraan zitten te komen.

Maar hoe gaan we opnieuw opstarten na zo'n lange stop? Nou, ik ga deze week een nieuwe shortlist samen stellen. Zondag zet ik hem hier neer en dan gaan we gewoon door qua weektelling en dergelijke. Vanaf volgende week kan er dus weer gestemd worden en begin ik weer als een ware spambot op dit forum rond te gaan (blokkeer me niet @Joszwa ;) ).

Maar tot die tijd, kunnen jullie mij wel helpen met de shortlist maken natuurlijk. Ik ga dit namelijk doen op de nummers die jullie en ik erin willen hebben en de vorige lijst. Hoe daar een lijst van gemaakt worden bekijk ik zelf wat handig uitkomt, die vrijheid verschaf ik mezelf bij deze ;).

Dus wil je invloed hebben op de eerste shortlist? Stuur mij dan in een PM je favoriete nummers van dit moment door. Let op dat deze nummers niet ouder zijn dan 3 maanden, want we willen een relevante lijst. Hoeveel maakt op dit moment niet uit, maar hoe lager je het nummer zet, hoe minder kans dat sdie op de lijst komt en hoe meer werk voor mij.

Ik zie jullie berichtjes graag tegemoet. Ik hoop dat we dit als forum weer zo op kunnen pakken dat we weer wekelijks een hitlijst hebben zoals een tijdje geleden. Ik vond dat toen namelijk zelf zeer leuk!
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Zal kijken of ik nog een gaatje kan vinden, zal dan vanavond worden denk ik
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Omdat @HollandiaFCB mooi op tijd was, kan het nog vanavond!

De vorige top 10 + Binnengekomen tips hebben geleid tot een shortlist van 23 nummers. Hierop kan gestemd worden. Hoe? Dat leg ik in de volgende uit.

De shortlist:
Paolo NutiniThrough The Echoes
Arcade FireThe Lightning I, II
Kendrick LamarThe Heart pt. 5
InterpolSomething Changed
Phoebe BridgersSidelines
The HuThis Is Mongul
InterpolFables
RammsteinAngst
Alex Henry Foster & the Long ShadowsThe Power of the Heart
Death Cav For CutieRoman Candles
dArtagnanWestwind
Electric CallboyHurrikan
The Mountain GoatsHostages
Silversun PickupsScared Together
Perfume GeniusHellbent
Arctic MonkeysThere'd better be a mirrorball
The National ft. Bon IverWeird Goodbyes
Pink OculusNotify me
Silversun PickupsStay Down (Way Down)
Gorillaz ft. ThundercatCracker Island
Death Cav For CutieFoxglove through the clearcut
Paolo NutiniAbigail
Gorillaz ft. Tame ImpalaNew Gold

De Spotify lijst heb ik natuurlijk meteen aangepast:
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Hoe stem je op de Festileaks 10? Nou, dat is heel eenvoudig. Je start met mij een privé gesprek. Hierin geef je aan welke 5 nummers uit de shortlist (die in dit topic staat) jij het liefst in de lijst heb. De nummers met de meeste stemmen komen in de lijst.

Daarnaast mag je nog 3 vrije keuzes doorgeven. Deze zijn dus extra naast je 5 shortlist nummers. De vrije keuze die je bovenaan zet komt sowieso in de shortlist voor de week erop. Mocht een vrije keuze 2x voorkomen, dan komt die ook op de shortlist. Natuurlijk kan een nummer ook op deze manier de gewone Festileaks 10 bereiken mits genoeg stemmen.

Iedereen is welkom om mee te stemmen. Actieve gebruiker, stemmer van het eerste uur of net een minuut een account aangemaakt. Hoe meer zielen, hoe meer vreugde!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Lion

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Een van mijn tips is zonder twijfel deze:

Ik heb een stem binnen, dus ik verwacht er nog een heleboel. Het liefst voor zondagavond, want dan komt de lijst hier!
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik ben helemaal niet ontevreden met de 10 stemmen die ik nu binnen heb. Ik zie nieuwe stemmers en oude bekenden, dus ideaal. Ik ga natuurlijk nog wel een paar mensen taggen die vorige week meehielpen met de shortlist (zoals: @HollandiaFCB @werchter12 @Lion ) en vorige edities fanatiek meededen (Zoals @Yannick @mattman @warriorandweirdo @ThijsDB @Pauwke99 @Black Lies @WesleyNoH @Loek123 ).

Wat verder opvalt is dat er maar liefst 3 uit de oude lijst blijven staan. Dat vind ik toch een kleine verrassing, maar misschien verandert dat nog.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Beste muziekvrienden, we zijn er weer! En we beginnen met een bijna compleet nieuwe lijst, er zijn maar 3 nummers erin gebleven (wat op zich een hele prestatie is). Er is geen ruimte meer voor Arcade Fire (mag je dubbele betekenis in lezen, geen enkele stem gekregen) en ook 2x Interpol, Rammstein, The Hu, Death Cab For Cutie en (het scheelde heel weinig) Alex Henry Foster zijn eruit gevallen.

10. Death Cab For Cutie - Foxglove Through the Clearcut (Nieuw)(Week 1)
Laatste lijst met Roman Candles op 10 en ook nu beginnen we weer met deze Amerikaanse band.

9. Paolo Nutini - Abigail (Nieuw)(Week 1)
Mijn albumparel van een schitterende plaat en ik ben oprecht verrast dat jullie die mening delen.

8. Perfume Genius - Hellbent (Nieuw)(Week 1)
Ook Perfume Genius kwam in 2022 met een nieuwe plaat waaronder deze Hellbent.

7. Kendrick Lamar - The Heart pt.5 (-4 plekken)(Week 3)
Vernieuwingen mogen dan wel komen en een lijst mag terug komen, Kungfu Kenny gaat nergens heen.

6. Gorillaz ft. Tame Impala & Bootie Brown - New Gold (Nieuw)(Week 1)
De lang verwachte maar zeker niet teleurstellende samenwerking tussen muzikale genieën Damon Albarn en Kevin Parker is er eindelijk!
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Gebruikers die dit onderwerp bekijken