Pinkpop 2022 – Nieuws en geruchten

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.613
Mocht iemand nog tickets willen voor de vrijdag of het weekend (uitverkocht!), via Ziggo Priority (alleen voor Ziggo klanten) zijn nog tickets te bestellen. Sterker nog, je kan 8 tickets per bestelling kopen. Dus voor diegene die achter het net gevist heeft, dit is je kans.
Ze doen er weer ns alles aan om dat terrein tjokkevol te krijgen. Ik hou mn hart vast.
 
  • Wow
Waarderingen: Bassie78

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Als het zo doorgaat is straks iedereen immuun voor Pinkpop!
ik las deze zin in eerste instantie verkeerd ?

Er is nou nog een ding dat ik mis: een poster. Die zal er toch nog wel komen?
goed punt...

alhoewel er wel dat affiche is met alle namen, maar kan me ook lastig voorstellen dat dat ook daadwerkelijk de 2022-poster is...
Zou ook kunnen verklaren waarom Pinkpop (nog) niet benoemd staat op de informatiepagina over Collector Tickets op de Ticketmaster site? https://www.ticketmaster.nl/feature/collectorticket/
Aangezien de poster lay-out en design een groot aandeel heeft op de Collector Tickets voor de verschillende dagen kaarten en de 3 dagen kaart.
 

bcmrmaybe

Subheadliner
27 feb 2014
4.586
655
Inmiddels busticket gehaald voor Zwolle. 8.40 vertrek van achter het station. Duimen dat er genoeg aanmeldingen zijn en blijven. Pinkpop ftw
 
  • Winning
Waarderingen: DennisvdBr

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
372
290
Mocht iemand nog tickets willen voor de vrijdag of het weekend (uitverkocht!), via Ziggo Priority (alleen voor Ziggo klanten) zijn nog tickets te bestellen. Sterker nog, je kan 8 tickets per bestelling kopen. Dus voor diegene die achter het net gevist heeft, dit is je kans.
Je kunt voor geen enkele dag kaartje kopen ze zijn net als weekend uitverkocht hoor ? Ticketswap is de enige optie, voor zo goed als normale prijs extra kaartje te scoren
 

T. Roses

Dagopener
8 dec 2016
735
436

Dat wordt even slikken: festivalbiertje gaat door de magische 3 eurogrens​

Door RONALD COLÉE
34 min geleden in BINNENLAND

De prijs van een festivalbiertje wordt even slikken deze zomer. Een beker gerstenat kost op veel festivals dit jaar tussen de 3 en de 3,30 euro. Voornaamste oorzaken: de gestegen productiekosten en de al voor corona verkochte toegangstickets.


3,20 euro of 3,50 euro vond het bestuur van Bospop te gortig. Toch stijgt de prijs voor een beker Jupiler dit jaar met 25 cent ten opzichte van 2019. Bezoekers betalen van 8 tot en met 10 juli 3 euro voor een pilsje in Weert. Dat heeft volgens festivaldirecteur Peter Verkennis alles te maken met de gestegen productiekosten. „Licht, geluid en technici, alles is duurder geworden. Net als de benzineprijs. Ik denk dat een stijging van 20 tot 30 procent in de productiekosten niet overdreven is.”

Daarbij hebben hij, maar ook zijn collega-festivalmanagers, te maken met een specifiek post-coronaprobleem: meer dan de helft van de entreetickets is reeds voor de pandemie verkocht. „Anders hadden we bijvoorbeeld vijf of tien euro op de ticketprijs kunnen doen. Daar hebben de meeste bezoekers minder moeite mee als het programma hen aanstaat dan dat ze 3,50 voor een biertje moeten gaan betalen. Maar ja die mogelijkheid was er nu niet. Dus moet je het toch ergens op terug zien te verdienen.”

Pinkpop

„Met de ticketverkoop dekken we voornamelijk de vaste kosten”, zegt festivalmanager Niek Murray van Pinkpop dat dit jaar van 17 tot en met 19 juni in Landgraaf plaatsvindt. „Het stukje dat we verdienen, moet daarom uit de catering komen.”
Vandaar dat Pinkpop dit jaar de prijs voor een Brand-biertje verhoogt met veertig cent ten opzichte van 2019. Van 2,80 naar 3,20 euro. „Natuurlijk kijken we ook naar de prijzen op festivals elders in het land en daar proberen we net onder te zitten. Dat de stijging nu wat fors is, komt ook doordat we tussen 2007 en 2017 nooit één cent omhoog zijn gegaan. Als je dat nu terugrekent, was dat eigenlijk niet te handhaven. Maar laat ik vooropstellen dat we dit niet voor de lol doen. Het probleem is de hele keten. Van tent tot beveiliging. Alles is duurder geworden. Wil je volgend jaar ook nog een festival kunnen houden, dan zul je dus maatregelen moeten treffen.”

Aanvankelijk leek de prijsstijging iets minder hoog te worden, bekent Murray. „Maar toen kwam de oorlog in de Oekraïne er nog eens overheen waardoor bijvoorbeeld ook frituurolie en brandstof duurder zijn geworden en dus hebben we de consumptieprijs nog een keer tegen het licht moeten houden. Maar geloof me dat we dit zeker niet doen om de mensen het geld uit de zakken te kloppen. Dat past niet bij Pinkpop en zou ook niet goed voelen. En vergeet niet dat wij in tegenstelling tot veel andere festivals het bier in 0,25 literbekers schenken.”

ParkCity Live​

De grootste prijsstijger zien we op ParkCity Live dat dit jaar op 16 en 17 juli in Heerlen wordt gehouden en de prijs voor een biertje met 45 cent verhoogt. Van 2,85 naar 3,30 euro. „Dat komt omdat wij in januari 2020 al binnen een kwartier compleet uitverkocht waren”, zegt Hans-Paul Nieskens. „En al deze kaarten zijn doorgeschoven naar de editie van 2022, terwijl in de tussentijd een ontzettende inflatie plaats heeft gevonden. Daarom hoop ik dat de markt zich gaat stabiliseren en deze prijsstijging eenmalig is. En we volgend jaar wellicht terugkunnen naar 3 euro of 3,25 euro.”
Nieskens bekent in een spagaat te zitten. „De inkoop is duurder geworden, personeel schaars en de energieprijzen rijzen de pan uit. „Neem alleen al de tienduizend liter aan diesel die we elk jaar nodig hebben. Dan heb je het slechts over één facet in het totale geheel. „We móeten daarom wel met de markt meebewegen, willen we dezelfde marges behalen. Ook al worden we daarop afgerekend. Maar artiesten zijn duurder geworden, podiumbouw is duurder geworden. Die zeggen gewoon: ik kom niet meer voor het bedrag waar ik toen voor kwam. Maar als je ziet dat ze in de stad al tussen de 2,90 en 3,10 voor een biertje van 0,18 liter tellen, dan is 3,30 euro voor een beker met 0,23 liter wel in verhouding. Al snap ik goed dat een hoge bierprijs voor de maximale festivalbeleving onacceptabel is. Maar we willen niet, we moeten.”

Groove Garden en Zomerparkfeest​

Een festival dat al ervaring heeft met de gestegen consumptieprijzen en de reacties daarop is Groove Garden. Het festival in Sittard trok afgelopen weekeinde weer zo’n vijftienduizend bezoekers. „En we hebben niet één klacht over de bierprijs gehad”, zegt Gert-Jan Kars van de organisatie. „Vermoedelijk omdat we die van tevoren ook duidelijk naar onze bezoekers gecommuniceerd hebben. Daarbij hebben wij de gestegen bierprijs niet volledig doorberekend. Want die is alleen al aan de inkoopkant de afgelopen drie jaar 17 procent gestegen. Dus stel dat wij 10 of 11 procent op de prijs hadden gedaan, dan waren we op 3,15 euro of zo uitgekomen. Nu hebben we 3 euro geteld. Daarmee zijn we dus niet kostendekkend geweest. Maar deze verhoging was wel noodzaak en geen geldgraaierij.”
Een van de festivals die het helemaal van de drankverkoop moet hebben, is het Zomerparkfeest in Venlo dat dit jaar van 25 tot en met 28 augustus plaatsvindt. „De toegang voor ons vierdaags festival is gratis, waardoor de horecaomzet voor onze exploitatie bepalend is. Wij hebben echter nog geen besluit genomen over de bierprijs”, zegt woordvoerder Guus Benders. „In 2019 was de prijs voor een biertje 2,80 euro voor een beker van 0,2 liter. Wat die dit jaar wordt? Daarover gaan we ons de komende maanden beraden. Gelukkig hebben we nog even, omdat we laat in het seizoen zitten. Eigenlijk hoeven we pas in augustus definitief een besluit te nemen.”

 
  • Wow
Waarderingen: DennisvdBr

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
372
290
blijven dus dezelfde bekers met zelfde inhoud
Bekers die ik hoop nog lang zonder statiegeld zijn. Ik ben erg voor milieu en minder plastic.

Maar op een festival als Pinkpop vindt ik ‘t erg onhandig mijn beker bij me te houden als deze leeg is. Dan zouden ze bekers moeten hebben met gaatje bovenin zodat je ‘m aan een carabiner of zo aan je broek kan hangen.

Ook is ‘t lastiger om drinken voor meerdere te halen, eerst de bekers verzamelen, dan naar bar bekers inleveren en bestellen. Duurt toch veel langer en zorgt voor langere wachttijden bij de bar ? Zo moeten ook de munten blijven, is makkelijker en sneller dan contactloos betalen. Muntjes verzamelen naar bar, bestellen en muntjes afgeven en klaar.
 
Laatst bewerkt:

Landgraver

Support act
13 apr 2021
893
422
Zou toch eens graag de omzet willen weten van de catering van een Pinkpopweekend vooral na 2015.Dat bepaalt dus in meer of minder mate hoe goed de oorlogskas is gevuld voor komende edities.
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Bekers die ik hoop nog lang zonder statiegeld zijn. Ik ben erg voor milieu en minder plastic.

Maar op een festival als Pinkpop vindt ik ‘t erg onhandig mijn beker bij me te houden als deze leeg is. Dan zouden ze bekers moeten hebben met gaatje bovenin zodat je ‘m aan een carabiner of zo aan je broek kan hangen.

Ook is ‘t lastiger om drinken voor meerdere te halen, eerst de bekers verzamelen, dan naar bar bekers inleveren en bestellen. Duurt toch veel langer en zorgt voor langere wachttijden bij de bar ? Zo moeten ook de munten blijven, is makkelijker en sneller dan contactloos betalen. Muntjes verzamelen naar bar, bestellen en muntjes afgeven en klaar.

Hoe is dat sneller dan contactloos betalen? Je houdt je pinpas ervoor en je kunt weer weg met je biertjes.

De plasticdiscussie is wel vaker gevoerd hier, laten we die in een wat meer komkommertijd pas weer oprakelen ;)
 

RalphiePinkpop

Gouden Tip
25 okt 2015
372
290
Hoe is dat sneller dan contactloos betalen? Je houdt je pinpas ervoor en je kunt weer weg met je biertjes.

De plasticdiscussie is wel vaker gevoerd hier, laten we die in een wat meer komkommertijd pas weer oprakelen ;)
Met pinpas betalen is extra handeling voor barmedewerkers ze moeten bedrag invoeren op pinautomaat.
Ok praten we hier in de komkommertijd weer verder over. ?
 
  • Leuk
Waarderingen: Oasiss

D02

Gouden Tip
2 jan 2019
467
190
ik bestel de poster normaal ook vooraf, heb ik die weekjes voor het festival al in huis.
ook nog niet vooruit te bestellen /reserveren zelfs
https://www.pinkpop.nl/shop/product-categorie/posters/

vraag me toch af waarom er nog geen poster is? waar zouden ze op wachten?
Misschien is er toch nog een mate van onzekerheid of artiesten wel of niet komen, en dan heb je dadelijk een poster met artiesten die uiteindelijk niet zijn gekomen maar zijn vervangen door andere om wat voor reden dan ook.
 

Fornax

Gouden Tip
2 jun 2014
385
391
Munten moeten behouden blijven.
Voorkomt altijd menig discussie op het terrein.
Van iedereen muntje/muntjes pakken, drinken halen en klaar.
Bij contactloos loopt het altijd uit de hand.. "jij hebt nog geen drank gehaald en ik al drie keer", of "jou drankje kost telkens 2 of 3* dan dat van mij".

Gisteren trouwens weer de berg op geweest, nog steeds niets gebeurd op het terrein, de tent staat er helemaal alleen, met 2 dixies..
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
Gisteren trouwens weer de berg op geweest, nog steeds niets gebeurd op het terrein, de tent staat er helemaal alleen, met 2 dixies..
hoop dat de tent er na vanavond nog staat...
niet dat hetzelfde gebeurt als met de Roskilde tent in 2000, waar deze een paar weekjes voor Pinkpop verwoest werd door een storm
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
hoop dat de tent er na vanavond nog staat...
niet dat hetzelfde gebeurt als met de Roskilde tent in 2000, waar deze een paar weekjes voor Pinkpop verwoest werd door een storm
Ja dat was me een heftige windvlaag net hier in Landgraaf (zat heel dicht bij het Pinkpop terrein) . En flinke hagel. Ik neem aan dat ze hierop voorbereid zijn.
 

ScaryGalaxy

Playlistbediener
13 mei 2022
11
2
Dit jaar mijn eerste pinkpop sinds 2017 (met justin bieber?) en man wat heb ik er zin in! Heb alleen vrijdagtickets helaas, had mijn tickets gekocht voor pinkpop 2020, vond het programma voor zaterdag en zondag toen niet zo interessant. Maar nu zo met het complete programma had ik toch gehoopt op een weekendticket..achja. ik heb alsnog de vrijdag! Nog maar 29 dagen?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Ik hoop dat het morgen meevalt. Voor zuid Limburg heftige onweersbuien verwacht en in deze regio een kleine kans op windhozen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken