Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Nog een ergernis erbij.
Ik ga op tijd naar een tent of podium toe om een goed plekje voorin te verkrijgen.
Vervolgens als het al tjokvol zit, komen er van die mensen die met ellebogen en vaak in een treintje elkaar vasthoudend naar voren moeten en zullen.
Vervolgens staan ze 5 minuten te kijken en komen erachter dat het toch niets is, of dat het wel heel lang duurt voordat ze hun hit gaan spelen, dat ze met dezelfde ellebogenwerk er weer uit willen. Grrrrrrrrrr.

In dezelfde stijl: je zoekt heel lang op voorhand een leuk plaatsje uit, waarbij je min of meer uitkijkt wie voor je staat (bij voorkeur geen zatte grote groepen, etc…).
En 2 minuten voor aanvang begint er opeens ééntje die voor jou staat te bellen en te zwaaien, waarbij dan blijkt dat er opeens een hele grote aanhang zich er tussen komt wurmen.
Als dat dan de grote babbelaars zijn, dan kan je toch wel heel hard pissed off zijn…
 

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Ik ben zo blij dat ik dit bij Kiwanuka niet heb ervaren. Het was stil, iedereen genoot. Als dit anders was geweest dan had ik hier echt bijzonder geïrriteerd door geworden omdat het dan afbreuk doet aan een steengoede show.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Midzomer in Leuven, akoestisch concert in een intieme setting.

Staan er naast ons 2 meisjes, collega’s blijkbaar, die de ganse tijd over hun werk bezig zijn. Het leek wel een werkvergadering.
Ben er uiteindelijk wel op toegestapt.

Ik: “Meisjes, de togen zijn daar en daar!”
Zij (verbaasd): “Heu ja… dat weten we. Waarom misschien?”
Ik: “Als je toogpraat wil doen, dan moet je dat daar doen en niet hier”.

Ze zijn de rest van het concert blijven staan en hebben geen woord meer tegen elkaar gezegd.
Maar dan letterlijk geen enkel woord meer, ook niet meer tussen de songs door, zodat het eigenlijk wel grappig was opeens…
 
12 nov 2016
650
389
Komen steeds terug op hetzelfde, dus dit is het laatste bericht wat ik eraan ga wijden want doordringen doe je bij sommigen mensen toch niet, maar het is maar net hoe je het bekijkt.
JIJ vindt het onbeleefd, JIJ vindt het policy dat je je mond houdt, maar wie bepaalt dat?

Als je in andere landen naar festivals gaat (Spanje, Portugal, Verenigde Staten, Zuid-Amerika) staan er zo ongelofelijk veel mensen te lullen en filmt ook nog eens een aanzienlijk deel van het publiek het halve optreden. Zijn al die mensen dan onbeleefd en onvolwassen? Of zouden zij dan hier niet naar een festival mogen omdat ze zich niet aan jouw ongeschreven regels houden? Iedereen beleeft/ervaart een festival op een andere manier, en dat heb je wat mij betreft maar te accepteren/respecteren; want er is niet een soort verheven manier van festivals ervaren omdat jij dat toevallig zo voelt.
Heeft niks met verhevenheid te maken; wel met respect, fatsoen, en etiquette. Deze achterlijke en egoïstische houding van "je mag doen wat je wilt als je een ticket koopt" is compleet nefast. Dat je geen vrouwen mag betasten tijdens optredens staat ook niet in de tickettermen. maar wordt ook niet geaccepteerd? Waarom al dit pikzuigen van ander soort asogedrag?

En wat je over de VS zegt is trouwens daar niet overal de norm.
 
  • Leuk
Waarderingen: Indiaantje89 en jonasvh
12 nov 2016
650
389
In dezelfde stijl: je zoekt heel lang op voorhand een leuk plaatsje uit, waarbij je min of meer uitkijkt wie voor je staat (bij voorkeur geen zatte grote groepen, etc…).
En 2 minuten voor aanvang begint er opeens ééntje die voor jou staat te bellen en te zwaaien, waarbij dan blijkt dat er opeens een hele grote aanhang zich er tussen komt wurmen.
Als dat dan de grote babbelaars zijn, dan kan je toch wel heel hard pissed off zijn…
Het is sowieso vervelend wanneer grote groepen naar voren worden gelokt terwijl het vooraan al super druk en vol staat. Wat is er ooit gebeurt met het idee dat je ergens op tijd bent.
 
  • Leuk
Waarderingen: slyke

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik vermoed dat de insiders het nooit zullen delen maar ik ben echt heel benieuwd wat de stacked line-up van RW was waarover zoveel werd gesproken en uiteindelijk deels uit elkaar gevallen is.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Ik vermoed dat de insiders het nooit zullen delen maar ik ben echt heel benieuwd wat de stacked line-up van RW was waarover zoveel werd gesproken en uiteindelijk deels uit elkaar gevallen is.
Idem voor de all female lineup van de oorspronkelijke boutique en de lineup voor TWC2 …
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Eerlijk is eerlijk had het zelf niet gehoord, maar top actie van Kiedis:
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

gerrie

Dagopener
22 jun 2016
534
398
Na een weekje uitzieken van de corona, hier dan toch nog een verlaat verslagje. Wel maar wat kort gehouden ;).

Algemeen: Wat is het toch een verademing dat alles zo goed geregeld is. De langste rij was de parking op. Op de woensdag.
Ik ken eigenlijk geen festival wat zo professioneel is geregeld al Werchter. Echt bijzonder dat er zo veel goed gaat met zo'n grote mensenmassa.
Goed, dan toch nog wat verbeterpunten:
-Waarom ligt er geen zeep bij de WC? (ja dit zeg ik ook omdat ik corona heb meegenomen van het festival)
- 2 bonnetjes voor een wijntje, is dat niet wat veel t.o.v. bier?
- mijn vriendin/vrienden waren bij vlagen bekers aan het rapen voor bonnen. Blijkbaar kan je deze alleen aan drinken uitgeven. Is dit niet een beetje flauw?

Ook nog wat algemene pluspunten:
- duidelijk gecommuniceerd met vervallen en vervangende acts. Last minute ook vaak goed opgevangen.
- zonnebrand punten, helemaal top
- feestje op de camping was weer fijn, vooral zaterdagavond met Stijn vd Voorde, alleen maar rockhits en britpop. Laatste avond heb ik (gelukkig) het feestje overgeslagen.


Donderdag:

Gang of youths 8/10 Lekkere band, goed begin van de dag!
Fontaines D.C. 6/10 Redelijk hoge verwachtingen, maar was matig.
Owenn 4/10 Zet deze man op een braderie, maar niet op Rock Werchter
Carly Rae Jepsen 7/10 Vermakelijk, wel schandalig hoeveel mensen na Call Me Maybe wel liepen
First Aid Kit 7,5/10 Gewoon goed
Beck 8,5/10 Ik had Beck nog nooit gezien, best wel weg geblazen! Ondanks dat ie een halfuurtje te laat was
The War on Drugs 7/10 Gezien voor de rode kruizen van het voorste vak.
Pearl Jam 9/10 Eddie! Baas!

Bijzonderheden:
Tent bij Altin Gün stond al zo goed als vol, dus die hebben we overgeslagen

Vrijdag:

Sum 41 7,5/10 Lekkere energie zo begin van de dag
Stikstof 8/10 Niet mijn muziek, maar ze braken de tent af
Miles Kane 6/10 Klein stukje van gezien. Al wel eens gezien, niet heel spannend
Idles 7,5/10 Wat een frontman, baasje
Inhaler 5/10 Grootste tegenvaller van het weekend, beetje saai zelfs..
Girl In red 9,5/10
Voor mij de verrassing van het weekend! Wat goed! Zij gaat groooote zalen uitverkopen
Lewis Capaldi 7,5/10 Heerlijk wat een droogkloot, lekker speels met z'n metallica publiek
Alt-J 8,5/10 Een verademing na 2017 op de mainstage, niet de grootste fan, maar dit was echt fantastisch goed, misschien wel de beste sfeer van het weekend in de barn
Moderat 7,5/10 Ik vond het leuk, heb wel het idee dat ik hier nog net iets te nuchter voor was of dat je hier een pilletje voor moet gebruiken
Metallica 7/10 Geen metallica fan, daarom ook alleen het tweede deel gezien, maar eerlijk is eerlijk, het was best goed, beter dan in 2014

Bijzonderheden:
Special mention naar de apero. We waren zo vroeg op het terrein dat we konden beginnen met een speciaalbiertje.

Zaterdag

Goldband 9/10 Feest! Mevrouw, ik kan nauwelijk op mijn benen staan!
Nothing But Thieves 7/10 Vermakelijk!
Maneskin 8,5/10 Gefangirlt met mijn vriendin helemaal vooraan. Wat een show. Die gasten maken er echt iets leuks van
Phoebe Bridgers 7,5/10 Helaas daardoor wel het eerste stuk van Phoebe gemist. Nooit helemaal in de show gekomen, maar ze zingt alsof er een engeltje op je tong piest
Anne-Marie 6,5/10 Hitjes, lekker moment om te eten
Jorja Smith 9/10 Stond midden in de tent, iedereen was aan het dansen! Heerlijk, mijn headliner van de zatredag
Twenty One Pilots 6,5/10 Ik heb het al twee keer gezien, het trucje doet me niet meer zo veel. Als je het de eerste keer ziet is het volgens mij super leuk
Imagine Dragons 7/10 Onbewust ken je eigenlijk alles van de draken, lekker meebleren. Show zat goed in elkaar. minder dan een 7 kan ik hier echt niet voor geven.

Bijzonderheden:
Beste feestje van het weekende in the hive!.

Zondag

Joost 7/10 Is al genoeg over gezegd, ik vond het puur en mooi!
Big Thief 7,5/10 Dag vier, kapot, bekaterd, heeeerlijk op de tribune gezeten in de barn, perfect.
Keane 7/10 Hits, niet meer en niet minder
Dry Cleaning 7,5/10 Per ongeluk hier belandt, maar dat is er eentje voor de toekomst ;)
Michael Kiwanuka 9,5/10 Koning
Royal Blood 7/10 Net zoals 21 pilots hetzelfde trucje, maar wel een iets beter trucje
The Killers 7,5/10 Hits, karig dat ze een kwartier eerder stopte, en kon iemand die bas ff niet zachter zetten jongens? Eerste keer dit weekend dat het geluid echt compleet kut stond. Desondanks, goeie show
Red Hot Chili Peppers 9/10 Best wel fanboy toch. Ik vind het persoonlijk leuk dat ze jammen en dat ze niet alleen hun liedjes afspelen en weer weggaan. Dus een fijn einde :).

Bijzonderheden:
Niet te veel plassen voordat je het voorste vak in gaat voor The Killers en de peppers. Een hel voor je blaas, hahaha.
 

Chiefs

Gouden Tip
25 nov 2021
288
383
Deze is wel lui gedaan zeg. Omwisseling Sum 41 & Rhea er niet op meegenomen, GVF & Sam Fender nog gewoon op de poster.

Tuurlijk was de initiële lineup maar dit is iets dat gewoonweg niet klopt.
Je hebt daar helemaal gelijk in. Terwijl op de Home-pagina wel de juiste affiche, met de nodige vervangers, staat.
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Ik weet dat je festivals niet 1 op 1 kan vergelijken.
Maar ik hoor dat de Zwarte Crosse 2,75 per munt vraagt.
Andere festivals zitten ook rond de 3 euro, soms 3,25 euro.
Werchter is echt wel de winnaar qua muntprijs dit jaar.
 

zero

Gouden Tip
18 okt 2018
290
168
Best Kept Secret was volgens mij duurder, al lijkt dat qua gevoel niet zo. Ik dacht de hele tijd daar halve liters te drinken, tot ik op een beker plots "0,4" zag staan... Je betaalt er € 6 voor een grote pint en € 3,25 voor een kleine (die dan naar mijn vermoeden maar 0,2 zal zijn). Op Werchter is dat (tenzij dat veranderd is?) altijd 0,25 geweest volgens mij.

Per liter bier betaal je dus:
€ 13 (vvk Werchter)
€ 14 (adk Werchter)
€ 15 (BKS grote pinten)
€ 16,25 (BKS kleine pinten)

Wat ik er wel wil bij zeggen is dat ik het eten op BKS wel schappelijk vond naar festivalnormen. Daar lijken de bonnen van 3,25/3,50 op Werchter mij echt wel schandalig duur als je al snel 3/4/5/6 bonnen betaalt...
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.451
7.022
Best Kept Secret was volgens mij duurder, al lijkt dat qua gevoel niet zo. Ik dacht de hele tijd daar halve liters te drinken, tot ik op een beker plots "0,4" zag staan... Je betaalt er € 6 voor een grote pint en € 3,25 voor een kleine (die dan naar mijn vermoeden maar 0,2 zal zijn). Op Werchter is dat (tenzij dat veranderd is?) altijd 0,25 geweest volgens mij.

Per liter bier betaal je dus:
€ 13 (vvk Werchter)
€ 14 (adk Werchter)
€ 15 (BKS grote pinten)
€ 16,25 (BKS kleine pinten)

Wat ik er wel wil bij zeggen is dat ik het eten op BKS wel schappelijk vond naar festivalnormen. Daar lijken de bonnen van 3,25/3,50 op Werchter mij echt wel schandalig duur als je al snel 3/4/5/6 bonnen betaalt...

Geen idee wat de drankprijzen op Graspop waren, maar muntjes waren daar dacht ik 3,33 per stuk.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Geen idee wat de drankprijzen op Graspop waren, maar muntjes waren daar dacht ik 3,33 per stuk.
Klopt, maar 3 euro in de voorverkoop. Veel festivals doen niet aan voorverkoop van muntjes geloof ik, scheelt een hoop geld met een beetje vooruit plannen
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken