Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Kachelle

Gouden Tip
12 feb 2016
403
90
Over die snake pit bij Metallica. Bedoelen ze de zone met de rode pijlen?

Hoe pakken ze dit aan? Moet iedereen weg uit het 1e vak om dan alle mensen met een bandje toe te laten?
Ik ben wel gewoon om op RW in het 1e vak te staan. Maar geen idee hoe ze dit aanpakken bij Metallica..
1656535258430.png
 

HansD

Playlistbediener
25 jun 2022
22
100
Effe tussen al de rock/rap/Werchter/Graspop-discussies door: ik heb een eenvoudig web-appje gemaakt om uit te leggen waar je staat op de wei: https://www.festivalradar.be/RW/

Vooral voor mezelf en mijn vrienden (we zijn notoir slecht in het communiceren van locaties)(zeker na 12 pinten), maar misschien hebben jullie er ook wat aan.

Alleen zoek ik nog een paar testers. Ik kom vrijdag pas en ik weet niet hoe accuraat de huidige plattegrond is. Bv. er zijn dit jaar verdwaalpalen: moeten die er op? Nummers van de togen? Andere referentiepunten? Geef maar door, dan zet ik ze erbij.

PS: Merci aan iedereen die me geholpen heeft met het vinden van de kaart.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: zero en Kachelle

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Weet niet of ik het hier al heb gepost, maar blijkbaar is dit de snakepit zonder pit?
Waarschuwing voor freaky gast en stijve nek bij constant kijken naar metallica vanuit de snakepit.
 

parelconfituur

Support act
7 dec 2019
1.123
1.530
Morgen loopt alles chill.
Sinds je woensdag op de camping kan hebben we nooit meer file op donderdag.

Dat klinkt wel goed. Zoals ik eerder al wel eens vermeld heb hier moeten we elke dag van onze B&B in Herent met de wagen naar de ADL parking omdat iemand in de groep een fysieke beperking heeft. (Is fysiek gewoon niet doenbaar om de 6,5 km te fietsen.)

Ik weet hoegenaamd niet hoe ik ga moeten rijden omdat de Wijgmaalse Steenweg afgesloten is en zie/zag wel wat op tegen de verkeersdrukte. Maar..positieve gedachten.

Seriously wel, als iemand de beste route weet vanaf de brug vanuit Herent aan de Wijgmaalse Steenweg, dan hoor ik het maar al te graag. ?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Effe tussendoor, maar hoe laaiend enthousiast zijn de reviews over Billie Eilish gisteren in het Sportpaleis? Herman weet bij deze wat te doen, veronderstel ik.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en mattman

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.955
3.610
Sum 41 is een van mijn favoriete bands allertijden.* Ik hoop ze te kunnen zien maar moet nog een plan bedenken. Kan enkel thuis werk krijgen in de ochtend (geen verlof) dus mss dat ik me met mijn laptop in een bistro in de buurt zet en dan om 12 h als de bliksem naar de wei van Werchter voor Sum 41.


Of ik daarna blijf staan weet ik niet. Ik steek graag in de avond iets deftig tussen mijn tanden. Een steak friet ofzo. Ik wil er wel zoinzo staan vanaf ten laatste het einde van Lewis Capaldi. Ik ken die muziek niet (zelfs tot vandaag die naam nooit geschreven of uitgesproken, zelfs niet bewust gelezen) maar wil vanaf dan kunnen doorschuiven naar voor. Ik ken Greta Van Fleet een beetje, hoop dat die spelen wat ik in de vlugte meen gezien/gehoord te hebben (Bluesrock achtige muziek in de stijl van Blues Pills). En dan Metallica.



*OMG ik zit hier keihard te schrijven over heavy shit enzo. En kom dan af met Sum 41. Was gewoon een van mijn eerste punk/metal bands maar ik luister tegenwoordig ook veel power metal en death metal en hardcore Enzo.
Je kan -het is maar idee he- je ook verdiepen in namen die op de line-up staan. Jezus.
 
  • Leuk
Waarderingen: saurus

HansD

Playlistbediener
25 jun 2022
22
100
Dat klinkt wel goed. Zoals ik eerder al wel eens vermeld heb hier moeten we elke dag van onze B&B in Herent met de wagen naar de ADL parking omdat iemand in de groep een fysieke beperking heeft. (Is fysiek gewoon niet doenbaar om de 6,5 km te fietsen.)

Ik weet hoegenaamd niet hoe ik ga moeten rijden omdat de Wijgmaalse Steenweg afgesloten is en zie/zag wel wat op tegen de verkeersdrukte. Maar..positieve gedachten.

Seriously wel, als iemand de beste route weet vanaf de brug vanuit Herent aan de Wijgmaalse Steenweg, dan hoor ik het maar al te graag. ?

Is de brug dicht? Rond via Tildonk en de Wakkerzeelsebaan dan?
 

dennisf

Randprogramma
16 jan 2018
145
37
Morgen loopt alles chill.
Sinds je woensdag op de camping kan hebben we nooit meer file op donderdag.
Richting parking A8? Zou daar morgen ergens rond 9/10u nog plaats zijn of is dat eentje die snel vol loopt?

10e keer Werchter. 1e keer camping levert toch wel wat stress op. Zeker omdat we Deat
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
Effe tussendoor, maar hoe laaiend enthousiast zijn de reviews over Billie Eilish gisteren in het Sportpaleis? Herman weet bij deze wat te doen, veronderstel ik.
Een stukje gezien, fanbeelden eigenlijk. Maar al dat gekrijs van die fans is een serieuze setback vind ik persoonlijk. Klonk bij momenten overheersend. Nuja fanbeelden...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
Effe tussen al de rock/rap/Werchter/Graspop-discussies door: ik heb een eenvoudig web-appje gemaakt om uit te leggen waar je staat op de wei: https://www.festivalradar.be/RW/

Vooral voor mezelf en mijn vrienden (we zijn notoir slecht in het communiceren van locaties)(zeker na 12 pinten), maar misschien hebben jullie er ook wat aan.

Alleen zoek ik nog een paar testers. Ik kom vrijdag pas en ik weet niet hoe accuraat de huidige plattegrond is. Bv. er zijn dit jaar verdwaalpalen: moeten die er op? Nummers van de togen? Andere referentiepunten? Geef maar door, dan zet ik ze erbij.

PS: Merci aan iedereen die me geholpen heeft met het vinden van de kaart.
Toognummers gebruiken wij frequent. De uitgangen van de tenten zijn ook geletterd als ik me goed herinner en die gebruiken we ook, misschien een idee om deze te rasteren op je plattegrond indien dit kan?
 
  • Leuk
Waarderingen: HansD

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.354
1.872
Ze had dit jaar op de grote festivals in Europa als headliner moeten staan. Gemiste kans hier.
Ze staat nergens op festivals in europa. Enkel Glasto, en die zijn buiten categorie en dus geen referentie, en niet vergeten dat die Sportpaleis show er gekomen is omdat ze de wei solo niet deed verkopen toen ondertussen al zo lang geleden. Er is nog tijd voor haar en ze zal ze zeker allemaal afschuimen in de nabij toekomst. Nu de zaalshows eindelijk ingehaald worden ligt de weg terug open. Is zien wanneer ze ze bewandelt want dan gaat geen enkel festival wachten.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
Richting parking A8? Zou daar morgen ergens rond 9/10u nog plaats zijn of is dat eentje die snel vol loopt?

10e keer Werchter. 1e keer camping levert toch wel wat stress op. Zeker omdat we Deat
Oei dat weet ik niet
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Een stukje gezien, fanbeelden eigenlijk. Maar al dat gekrijs van die fans is een serieuze setback vind ik persoonlijk. Klonk bij momenten overheersend. Nuja fanbeelden...
Maar als je er pal tussen staat, geeft dat toch een ander gevoel dan een apathisch volkje dat naar artiest staat te kijken toch? Geef mij maar mensen die vol overgave opgaan in een concert dan dat soort volk.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ze staat nergens op festivals in europa. Enkel Glasto, en die zijn buiten categorie en dus geen referentie, en niet vergeten dat die Sportpaleis show er gekomen is omdat ze de wei solo niet deed verkopen toen ondertussen al zo lang geleden. Er is nog tijd voor haar en ze zal ze zeker allemaal afschuimen in de nabij toekomst. Nu de zaalshows eindelijk ingehaald worden ligt de weg terug open. Is zien wanneer ze ze bewandelt want dan gaat geen enkel festival wachten.
Denk dat ze nu wél gemakkelijk een weide zou aankunnen tbh, was wat opportunistisch van het mgmt (of LN? Idk) om haar op zoiets te pushen. Bedoel, 't jaar ervoor stond ze voor 55k festivalgangers op Pukkelpop op te treden. De indicatie dat er vraag naar was, was er wel. Alleen lijken tieners minder snel geneigd om honderd-ish euro neer te tellen voor een ééndagsevenement, dénk ik. Nu is haar fanbase véél breder.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Metal_Mika

Playlistbediener
26 mei 2022
25
39
Over die snake pit bij Metallica. Bedoelen ze de zone met de rode pijlen?

Hoe pakken ze dit aan? Moet iedereen weg uit het 1e vak om dan alle mensen met een bandje toe te laten?
Ik ben wel gewoon om op RW in het 1e vak te staan. Maar geen idee hoe ze dit aanpakken bij Metallica..
Bekijk bijlage 2078
Hallo ik was in de snakepit bij pinkpop er is een aparte ingang voor de snakepit Bij pinkpop was dat het stukje tussen het publiek en het podium waar beveiliging staat vanav daar kon De gehele dag in en uitlopen je hoeft voor de pit dus waarschijnlijk niet door het voorvak heen. De snakepit is niet het voorvak dus maar het stukje in hun catwalk
 
  • Leuk
Waarderingen: Kachelle

Gebruikers die dit onderwerp bekijken