Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Ik ga daar elk jaar naar toe en dit jaar ook trouwens geweest. Maar 110 euro betalen voor Metallica en een paar rock bands (niet eens metal) is ... Fucked up. Natuurlijk is Metallica op zich 110 euro waard maar als ik er dan tig bands moet bijpakken dan liever wat heavier stuff.


En ik had trouwens een combi want ook fan van Red Hot Chili Pepers (desondanks rock en geen metal) maar ik ga die maar in Parijs zien denk ik. Donderdag ook Airbourne ook cool maar krijg geen verlof. Ik heb een combi en een vrijdag ticket maar moet nog bezien welk van de twee ik ga verkopen.
Mag je wel opschieten
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Doe eens niet aangevallen man. Ik ben het factueel zelfs niet oneens met je, maar je hebt er zelf een handje van weg om anderen af te katten op dit forum en gaat je dan als een verongelukte diva gedragen als je eens ludiek aangesproken wordt op drie vage berichtjes meteen na elkaar.

Dus ja..fijn...als je het zo wil interpreteren, Wie neemt er alles serieus op dan?
Was het nu ludiek bedoeld of wilde je me wat lopen afkatten, pick a lane. Bal. Kaats. Voor de rest no hard feelings.

Ik vond het een memorabel dagje.
Same. Goed gelachen daarnet. Op sommige berichten gereageerd, maar blijkbaar mocht dat niet van een pot confituur.

Maar 110 euro betalen voor Metallica en een paar rock bands (niet eens metal) is ... Fucked up.
Zou eens kijken naar de vorige edities waar Metallica headlinede en hoe toen de dagindeling was. Wanneer Metallica headlinet, wordt die dag altijd wat open getrokken. Een straight-up metaldag is vrij zeldzaam hoor. Met LP en SOAD ('17) en Rammstein ('16) had je ook niet echt een alléén maar metal die dag, maar ook gewoon rock, punk en andere genres met gitaren so.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Ik ga daar elk jaar naar toe en dit jaar ook trouwens geweest. Maar 110 euro betalen voor Metallica en een paar rock bands (niet eens metal) is ... Fucked up. Natuurlijk is Metallica op zich 110 euro waard maar als ik er dan tig bands moet bijpakken dan liever wat heavier stuff.


En ik had trouwens een combi want ook fan van Red Hot Chili Pepers (desondanks rock en geen metal) maar ik ga die maar in Parijs zien denk ik. Donderdag ook Airbourne ook cool maar krijg geen verlof. Ik heb een combi en een vrijdag ticket maar moet nog bezien welk van de twee ik ga verkopen.
Ik zou maar niet te lang wachten met beslissen en verkopen. De prijzen zijn serieus aan het zakken nu…
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Ja das idd fucked up maar ik ben wat aan het afwachten of Metallica nu cancelled of niet om dan te beslissen welk ticket ik verkoop ...
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Met LP en SOAD ('17) en Rammstein ('16) had je ook niet echt een alléén maar metal die dag, maar ook gewoon rock, punk en andere genres met gitaren so.

Klopt.
P!nk heeft zelfs eens voor Rammstein gestaan. Op papier een vreemde combinatie, maar echt een fantastische festivaldag toen gehad!

En je moet weten dat er altijd cancels kunnen zijn, ook van headliners. Enkel een ticket kopen omwille van een headliner is dan ook een risico. Een Main en 3 andere stages… op zich moet daar toch nog iets zijn wat “goed” is, zou ik zo denken…
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Ja das idd fucked up maar ik ben wat aan het afwachten of Metallica nu cancelled of niet om dan te beslissen welk ticket ik verkoop ...
Verkoop je de vrijdag toch gewoon? Met die combi kan je kiezen wanneer en voor wie je nog komt incluis Metallica als ze komen. Andersom kan je misschien alleen de headline positie van GvF/Balthazar/dEUS aanschouwen.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Was het nu ludiek bedoeld of wilde je me wat lopen afkatten, pick a lane. Bal. Kaats. Voor de rest no hard feelings.


Same. Goed gelachen daarnet. Op sommige berichten gereageerd, maar blijkbaar mocht dat niet van een pot confituur.


Zou eens kijken naar de vorige edities waar Metallica headlinede en hoe toen de dagindeling was. Wanneer Metallica headlinet, wordt die dag altijd wat open getrokken. Een straight-up metaldag is vrij zeldzaam hoor. Met LP en SOAD ('17) en Rammstein ('16) had je ook niet echt een alléén maar metal die dag, maar ook gewoon rock, punk en andere genres met gitaren so.
Klopt en dat is wat jammer aan Werchter vind ik. Ben nu 3 keer geweest geloof ik. 2014 gewerkt. 2019 voor Tool en Linkin Park. En dan nog eens maar weet niet van buiten meer. Werchter Boutique 2012 was in dat opzicht geniaal (al ben ik enkel fan van Channel Zero en Metallica maar goed, met Alice In Chains en Gojira en Soundgarden en Mastodon genoeg ambiance denk ik). Alleen was ik toen nog student dus kon toen nog geen ticket betalen.
 

Tijmen_31

Nieuw lid
29 jun 2022
3
1
Wat denken jullie van hoe vroeg je bij de main stage moet staan voor een redelijk plekje voor Metallica? Bij pinkpop was ik een half uur van tevoren gegaan, maar dat was echt niet genoeg. Zou graag in de pit staan. Ga denk ik na Greta blijven staan. Meer mensen zullen dat idee hebben. Wat denken jullie?
 

Rikkie

Support act
14 nov 2012
882
904
Wat denken jullie van hoe vroeg je bij de main stage moet staan voor een redelijk plekje voor Metallica? Bij pinkpop was ik een half uur van tevoren gegaan, maar dat was echt niet genoeg. Zou graag in de pit staan. Ga denk ik na Greta blijven staan. Meer mensen zullen dat idee hebben. Wat denken jullie?
Voor de pit zijn losse bandjes. Daar kom je nu niet meer tussen. Als je vooraan wil staan zou ik voor de show van GvF naar voren gaan.
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Wat denken jullie van hoe vroeg je bij de main stage moet staan voor een redelijk plekje voor Metallica? Bij pinkpop was ik een half uur van tevoren gegaan, maar dat was echt niet genoeg. Zou graag in de pit staan. Ga denk ik na Greta blijven staan. Meer mensen zullen dat idee hebben. Wat denken jullie?
Binnengaan bij GvF… en dan blijven staan.
En tijdens GvF uw kas opvreten dat je dat gejank van zo dichtbij moet aanhoren, maar blijven denken dat je daar voor een andere reden staat… ?
 

slyke

Geliefde act
9 jan 2018
1.585
839
Voor de pit zijn losse bandjes. Daar kom je nu niet meer tussen. Als je vooraan wil staan zou ik voor de show van GvF naar voren gaan.
Er is de Metallica snakepit met bandjes, maar toch ook de gewone pit met poortjes?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Ik vind Greta wel leuk
Dames en heren we hebben hem gevonden! Koester hem voor de wetenschap!
Grapje he. Over smaken mag eigenlijk geen discussie zijn ?
Best is dan om voor Greta al te gaan klaarstaan aan de vakken dan kan je ze beide meemaken in de voorste delen.
 

won666

Support act
17 mei 2019
1.142
1.197
Wat denken jullie van hoe vroeg je bij de main stage moet staan voor een redelijk plekje voor Metallica? Bij pinkpop was ik een half uur van tevoren gegaan, maar dat was echt niet genoeg. Zou graag in de pit staan. Ga denk ik na Greta blijven staan. Meer mensen zullen dat idee hebben. Wat denken jullie?
Sum 41 is een van mijn favoriete bands allertijden.* Ik hoop ze te kunnen zien maar moet nog een plan bedenken. Kan enkel thuis werk krijgen in de ochtend (geen verlof) dus mss dat ik me met mijn laptop in een bistro in de buurt zet en dan om 12 h als de bliksem naar de wei van Werchter voor Sum 41.


Of ik daarna blijf staan weet ik niet. Ik steek graag in de avond iets deftig tussen mijn tanden. Een steak friet ofzo. Ik wil er wel zoinzo staan vanaf ten laatste het einde van Lewis Capaldi. Ik ken die muziek niet (zelfs tot vandaag die naam nooit geschreven of uitgesproken, zelfs niet bewust gelezen) maar wil vanaf dan kunnen doorschuiven naar voor. Ik ken Greta Van Fleet een beetje, hoop dat die spelen wat ik in de vlugte meen gezien/gehoord te hebben (Bluesrock achtige muziek in de stijl van Blues Pills). En dan Metallica.



*OMG ik zit hier keihard te schrijven over heavy shit enzo. En kom dan af met Sum 41. Was gewoon een van mijn eerste punk/metal bands maar ik luister tegenwoordig ook veel power metal en death metal en hardcore Enzo.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken