Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik zeg niet dat ze niet passen op graspop.
Het is gewoon een andere financiele orde en de goeie band met werchter helpt ook niet voor graspop. Het zou zeker passen op graspop.
Metallica speelde dit jaar trouwens op Graspop Copenhell waar de capaciteit ongeveer de helft is van die van Graspop. Dat Graspop Metallica niet zou kunnen betalen slaat gewoon nergens op, als ze bands als Rammstein, SOAD, Iron Maiden, Slipknot etc kunnen betalen en veel kleinere festivals ook Metallica kunnen boeken.
De band heeft gewoon een voorkeur voor Werchter, en zoals ik al een tijdje zeg op het graspop forum als het ooit gaat gebeuren dan is volgend jaar daar de beste kans voor.
 
Laatst bewerkt:

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Kheb het nieuw van metallica op de site van het festival in Zwitserland eens door google translate gegooid. Als metallica niet optreedt hoop ik dat werchter het voorbeeld van Zwitserland volgt. Om je op te vrolijken heb ik de line up ook nog vertaald.

Kaarthouders die toch een bezoek brengen aan Out In the Green krijgen 50 francs terug. De restitutie van CHF 50,00 wordt direct ter plaatse gerestitueerd als contant of pinbetaling bij de respectievelijke ingangen (hoofdingang / VIP). Als je besluit niet deel te nemen aan het festival, wordt de ticketprijs terugbetaald door de respectievelijke voorverkoopkantoren.

BANDEN:

VIJF VINGER DOOD PUNCH
SABATON
ELUVEITIE
KOORTS 333
CHAOSEUM
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

ChiquitaChaser

Support act
27 sep 2016
993
250
Metallica speelde dit jaar trouwens op Graspop, waar de capaciteit ongeveer de helft is van die van Graspop. Dat Graspop Metallica niet zou kunnen betalen slaat gewoon nergens op, als ze bands als Rammstein, SOAD, Iron Maiden, Slipknot etc kunnen betalen en veel kleinere festivals ook Metallica kunnen boeken.
De band heeft gewoon een voorkeur voor Werchter, en zoals ik al een tijdje zeg op het graspop forum als het ooit gaat gebeuren dan is volgend jaar daar de beste kans voor.
Nope, want gaan normaal 2 a 3 jaar geen Europese festivals doen...
 
  • Verdrietig
Waarderingen: Loek123

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Kheb het nieuw van metallica op de site van het festival in Zwitserland eens door google translate gegooid. Als metallica niet optreedt hoop ik dat werchter het voorbeeld van Zwitserland volgt. Om je op te vrolijken heb ik de line up ook nog vertaald.

Kaarthouders die toch een bezoek brengen aan Out In the Green krijgen 50 francs terug. De restitutie van CHF 50,00 wordt direct ter plaatse gerestitueerd als contant of pinbetaling bij de respectievelijke ingangen (hoofdingang / VIP). Als je besluit niet deel te nemen aan het festival, wordt de ticketprijs terugbetaald door de respectievelijke voorverkoopkantoren.

BANDEN:

VIJF VINGER DOOD PUNCH
SABATON
ELUVEITIE
KOORTS 333
CHAOSEUM
Lees dan maar de verkoopsvoorwaarden van live nation maar eens door.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Lees dan maar de verkoopsvoorwaarden van live nation maar eens door.
Wij zijn niet verantwoordelijk voor ongeval of ziekte of zoiets? ...
Of eerder, je koopt en je weet niet wat je krijgt. Wat schaft de pot vandaag: sum 41, sam fender, metallica, faith no more?
 

Woudie

Nieuw lid
29 jun 2022
1
0
Ik heb toch nog een Hive kaartje over. Aangezien ik hier zelf geholpen ben, wil ik graag eerst kijken of ik er op de valreep nog iemand gelukkig mee kan maken. Stuur me in dat geval een pb. Ik heb er zelf 30 voor neergelegd, dus dat vraag ik ook :)
Ik heb je een PM gestuurd... ;)
 

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Zoals de wereldberoemde quote luidt: "Life is like a day at Rock Werchter. You never know what you gonna get"
 
  • Haha
Waarderingen: Chiel

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
Metallica speelde dit jaar trouwens op Graspop, waar de capaciteit ongeveer de helft is van die van Graspop. Dat Graspop Metallica niet zou kunnen betalen slaat gewoon nergens op, als ze bands als Rammstein, SOAD, Iron Maiden, Slipknot etc kunnen betalen en veel kleinere festivals ook Metallica kunnen boeken.
De band heeft gewoon een voorkeur voor Werchter, en zoals ik al een tijdje zeg op het graspop forum als het ooit gaat gebeuren dan is volgend jaar daar de beste kans voor.
Rammstein was een dingetje met de hulp van Livenation als ik mij niet vergis....

en welk festival met de helft capaciteit van graspop bedoel je?

nu over het financiele, ik weet dat dit x jaar geleden wel een van de redenen was (met inderdaad ook de goede band met schuurmans). Dan ga ik er vanuit dat dit niet gebeterd zal zijn of ze moeten bij graspop ook meer en meer zijn beginnen uitgeven aan gages.
iron maiden zat alvast niet in die categorie van Metallica en rammstein.
Slipknot destijds ook niet maar dat kan veranderd zijn. Soad heb ik geen idee van.

uiteraard zouden ze goed staan op graspop.
ik zie het gewoon niet direct gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Rammstein was een dingetje met de hulp van Livenation als ik mij niet vergis....

en welk festival met de helft capaciteit van graspop bedoel je?

nu over het financiele, ik weet dat dit x jaar geleden wel een van de redenen was (met inderdaad ook de goede band met schuurmans). Dan ga ik er vanuit dat dit niet gebeterd zal zijn of ze moeten bij graspop ook meer en meer zijn beginnen uitgeven aan gages.
iron maiden zat alvast niet in die categorie van Metallica en rammstein.
Slipknot destijds ook niet maar dat kan veranderd zijn. Soad heb ik geen idee van.

uiteraard zouden ze goed staan op graspop.
ik zie het gewoon niet direct gebeuren.
oeps, ik bedoelde Copenhell. Excuses.
Ben het er wel mee eens trouwens dat de kans klein is hoor, maar zie het ooit nog wel gebeuren. Al zullen ze dan inderdaad 2 jaar achter elkaar een Europese festival tour moeten doen want anders staan ze gewoon weer op Werchter uiteraard.
 
  • Leuk
Waarderingen: reaper

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
Arno Forever. Werchter says goodbye to a friend. With TC Matic, Arno played at Torhout in 1981. As a solo artist, he played memorable shows at Rock Werchter, TW Classic and, only two years ago, in our small Zomerbar.

On Thursday 30 June, we honour Arno, who passed away in April. We invite all festivalgoers to sing Oh Lalala together. One more time, louder than ever. We sing along with a recording from Arno's show at the Pyramid Marquee in 2005. Meet us at 18:20 at the Main Stage. #RW22
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Turnstile werd een aanrader genoemd, girl in red ook. Maar beide in een andere tent met 10 minuten overlap. Hoe pakken we dit het beste aan?
Ik had een vage herinnering dat concerten uit de andere tent (indien vol) werden uitgezonden zowel naast als in de andere tent. Geen idee of dit klopt?
gewoon turnstile zien. wordt een van de top acts van heel het weekend
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Rammstein was een dingetje met de hulp van Livenation als ik mij niet vergis....

en welk festival met de helft capaciteit van graspop bedoel je?

nu over het financiele, ik weet dat dit x jaar geleden wel een van de redenen was (met inderdaad ook de goede band met schuurmans). Dan ga ik er vanuit dat dit niet gebeterd zal zijn of ze moeten bij graspop ook meer en meer zijn beginnen uitgeven aan gages.
iron maiden zat alvast niet in die categorie van Metallica en rammstein.
Slipknot destijds ook niet maar dat kan veranderd zijn. Soad heb ik geen idee van.

uiteraard zouden ze goed staan op graspop.
ik zie het gewoon niet direct gebeuren.
guns n roses post slash reunie zat wel in die dure categorie en die stonden in 2018 ook gewoon op graspop. Geld is het probleem niet. Ik zeg ook niet dat er een eindeloze voorraad is, exact zoals je zag met rammstein die vallen ook in die zogezegd onbetaalbare categorie.

met metallica en rammstein weet je gewoon dat je uitverkoopt ongeacht welke andere band er op je weide staat, en daarom gaat de schuer die gewoon nooit laten liggen, graspop weet dat even goed dat livenation hen niet gaat toelaten om een bidding war om metallica te starten dus verlegt graspop dan maar naar veel breder te boeken in de plaats van top heavy om ook een uitverkocht festival te garanderen.


Als metallica europa aandoet in 2023 dan zie ik niet in waarom die niet op graspop gaan staan, misschien met wat minder straffe undercard maar voor een gegarandeerd uitverkochte dag zal dat de graspop organisatie worst wezen.
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh en reaper

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
ja maar zo is het nooit goed he.
dan moet ge inderdaad hopen dat ze op graspop komen te staan en er een thrash metal dag van maken.
Werchter kan en zal dat er nooit van maken.
vroeger niet, en in de toekomst niet

dat ge niets zijt met indie en rap of electro dat snap ik. en dat snapt werchter ook wel...

wat je wel krijgt is een aantal "stevigere acts" uit verschillende genres (net zoals op graspop want no way dat die trash only doen. Ghost, scorpions en weet ik wat nog vallen ook niet onder thrash intensiteit) met Sons (garage-rock) sum41 (punkrock), turnstile (hardcore punk) Molybaron (alt metal), Idles (postpunk), the last internationale (rock) genoeg om aan u trekken te komen doorheen de dag als metallica speelt...

als ze er niet staan en dat is de hoofdreden dat ge komt ja dan snap ik dat je het minder vind.
maar om de hele dag nu beschouwen als een mismatch en teleurstellend...
Ik vraag ook nergens aan Werchter om een thrashmetaldag te maken. Ik suggereerde gewoon dat "Ja maar, ook als Metallica niet komt, heb je ook nog gitaren zoals bij Sons en Idles" een minder vergelijkbaar argument is met een band uit een heviger genre. Er is een reden waarom ik Turnstile en The Last Internationale even moest googlen, omdat dat gewoon minder mijn smaak is. En als Metallica dan niet komt, mag er ook wel teleurstellend "gezeurd" worden door Metallicafans, lijkt me ;).

Ligt dat dan aan mijn beperkte breedte qua muziekinteresse? Absoluut. Maar dat heeft me de vorige 2 edities (toen ik ging) nooit tegengehouden om er een leuke dag van te maken. Maar helaas kwam ik ook die dagen vooral voor de headliner(s), vermits ik weet dat de undercard minder voor mij is.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Vooral jammer dat indien ze cancellen er dan allicht volgend jaar zullen staan :ROFLMAO:. Dus ik hoop voor alle festivalgangers dit jaar en mezelf die het voor 2023 weer een kans geeft dat ze gewoon komen spelen.

Ze komen in ieder geval die Zwitserse show niet inhalen volgend jaar, dus dan zal Werchter het ‘m ook niet worden als deze afvalt.
 

Aaran

Dagopener
8 aug 2017
575
22
Wij zijn ook onderweg, weet iemand hoe je moet rijden naar the hive parking vanuit de E314. Via de website geeft ie aan alleen via E19 maar lijkt mij persoonlijk sterk. Iemand enige info?
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
Zo... Ook wat in elkaar geflanst. Tussen haakjes is misschien.

Donderdag
13.00-13.45: The Dead South
13.45-14.10: Lady Blackbird
(14.10-14.30: Airbourne)
14.10-14.50: Fontaines D.C.
(14.50-15.20: Owenn)
(15.25-16.25: HAIM/15.40-16.40: Carly Rae Jepsen)
16.40-17.30: Cigarettes after Sex
17.30-17.55: First Aid Kit
18.05-18.40: Reignwolf
18.45-19.45: Pixies
(19.30-20.45: Beck)
20.45-21.15: Black Pumas
21.15-22.00: The War on Drugs
(22.00-22.45: White Reaper)
(22.45-23.15: Lianne La Havas)
23.00-01.00: Pearl Jam

Vrijdag

12.45-13.30: Sum 41
13.35-14.00: MOLYBARON (Waarom maar 25 minuten!? Die spelen echt heel de Slope plat.)
14.40-15.25: SONS
15.15-16.10: Charles
16.10-16.35: IDLES
16.55-17.55: Inhaler
(17.55-18.30: girl in red) (Was hier die meeting nou? Ik weet 't allemaal niet meer...)
18.45-19.45: Turnstile
20.00-20.55: The Last Internationale
21.00-22.00: Greta van Fleet

(22.00-22.55: The Chats)
23.00-01.00: Metallica

Zaterdag

13.00-13.20: Pitou
Momentbeslissing tussen Marcus King (13.30-14.15) en Dea Matrona (13.45-14.10)
(14.15-15.05: Nothing But Thieves)
15.05-15.35: Sloper
15.40-16.40: Maneskin (ik liever niet, vrienden wel)
16.35-17.35: Phoebe Bridgers
18.20-18.55: Mother Mother
19.35-20.35: Leon Bridges
20.35-21.35: Jorja Smith
(22.30-23.25: grandson)
(23.30-01.00: Imagine Dragons) (of vroeg pitten...)

Zondag
13.00-13.40: FEVER 333

14.10-15.10: Big Thief
15.25-16.25: Keane
16.25-17.00: Dry Cleaning
17.45-18.45: Michael Kiwanuka/18.05-18.45: The Record Company (lastig)
(18.45-19.45: Jimmy Eat World)
(20.00-20.55: Snail Mail)
21.00-22.30: The Killers
23.00-23.30: MEUTE
23.30-01.00: Red Hot Chili Peppers (die overgang van MEUTE kan alleen maar tegenvallen, haha)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken