Rock Werchter 2022 - Nieuws en Geruchten

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Ter plaatste betalen; dus wie er het eerst is, heeft de plek voor het uitzoeken
Niet vergeten om het geld cash mee te nemen, je kan niet pinnen.

nb: overheen gelezen dat je al had gemeld om ter plaatse te betalen.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Turnstile tourt zich ook kapot natuurlijk, vandaag zouden ze normaal gezien starten aan zes dagen na elkaar optreden, elke dag in een ander land ...
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Geld? Dat is wel erg makkelijk geredeneerd. Moet Werchter dan niet populaire namen gaan boeken, die voor een half veld staan. Metallica staat graag op Werchter en koopt altijd altijd uit, omdat veel mensen ze ook willen zien.
Metallica is niet zozeer het probleem (al wordt die steeds als voorbeeld aangehaald, zou dan eerder Pearl Jam noemen), maar de Barn programmatie blijft achter. Daar mis je een bepaalde categorie namen.
Het zal ook aan mij liggen, ik ga vloeken in de kerk en het gewoon zeggen. Binnen de metal scene vind ik Metallica 1 van de meest inspiratieloze bands met de meest 'arrogante' achterban. Ondanks het pionierschap en tijdloze hits doen ze me niet veel.
Geef die maar gewoon hun losstaand event, zeker omdat ze toch altijd en altijd uitverkopen.
We hebben hier vaker moeten lezen hoe moeilijk het is om een band te overtuigen voor Metallica te spelen bijgevolg dit zoutloos dagje Main Stage. Er zit meer lijn in zaterdag dan in vrijdag (mainstage programmatie).
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

Bato_V

Dagopener
17 mei 2017
679
308
Hey iedereen, ik heb een vrij specifieke vraag, zie:
Laat t hier ook maar even achter
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Ik snap niet helemaal waarom die tour aan alle kanten rommelt.
Een makkelijke redenering €€€. En plus hebben die een slopende tour waarbij ze zowat dagelijks aan het optreden zijn. Wel een fenomeen dat je bij meerdere groepen zag dit festivalseizoen, al is het bij Turnstile tegen het extreme af.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Het zal ook aan mij liggen, ik ga vloeken in de kerk en het gewoon zeggen. Binnen de metal scene vind ik Metallica 1 van de meest inspiratieloze bands met de meest 'arrogante' achterban. Ondanks het pionierschap en tijdloze hits doen ze me niet veel.
Geef die maar gewoon hun losstaand event, zeker omdat ze toch altijd en altijd uitverkopen.
We hebben hier vaker moeten lezen hoe moeilijk het is om een band te overtuigen voor Metallica te spelen bijgevolg dit zoutloos dagje Main Stage. Er zit meer lijn in zaterdag dan in vrijdag (mainstage programmatie).
Arrogante achterban , wel erg kort door de bocht..
Dat zoutloos dagje was niet zo zoutloos geweest hadden queens of the stone age niet afgezegd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Paddy

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Arrogante achterban , wel erg kort door de bocht..
Dat zoutloos dagje was niet zo zoutloos geweest hadden queens of the stone age niet afgezegd.
Op festivals? Vraag maar aan Trent Reznor en het hele debacle van toen. Maar ze mogen volledig hunzelf zijn tijdens Bazart hoor, misschien blijven die dan NIN gewijs ook jaren weg van Werchter.
Minder ja, of als ze waardig vervangen waren geweest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Larroesj

Playlistbediener
8 apr 2022
15
2
Mij twee maanden lang suf gezocht naar een combiticket, vandaag smijten ze er - uiteraard en gelukkig maar - mee naar onze kop op Ticketswap. Daar vallen zaakjes te doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Mikado

pigital

Dagopener
15 okt 2018
707
629
Mij twee maanden lang suf gezocht naar een combiticket, vandaag smijten ze er - uiteraard en gelukkig maar - mee naar onze kop op Ticketswap. Daar vallen zaakjes te doen.
Moesten ze dat nu nog doen met the Hive tickets zou dat ook leuk zijn! Blijven echt hopeloos op zoek!
 

theblackmadness

Sunset slot
9 sep 2019
3.463
4.245
Iemand een idee voor gezond eten op de camping voor ´s ochtends (op voorhand te kopen, dus niet op de camping zelf) (zonder koelbox)
 

Chiel

Support act
18 jul 2014
890
295
Ik neem houdbare melk, houdbare drinkyoghurt en jus d'orange mee als drinken.
Als eten crackers met puntjes smeerkaas, blikjes leverpastei en cupjes jam mee.
Heb je toch een enigszins normaal en gezond ontbijt.
Eventueel zou je nog bananen mee kunnen nemen, zullen alleen de laatste dag wel bruin zijn,
maar vaak nog wel goed eetbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Raoul

Dagopener
17 jun 2015
539
490
Crackers, rijstwafels, houdbare broodjes, knakworst en worstenbrood (met van die chemische zooi erin). Moet helemaal goedkomen.
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Aike

Gouden Tip
27 mrt 2017
355
8
Goedendag, terug van weg geweest ook weer eens hier. Ook ik ga morgen lekker weer naar Werchter(eindelijk!). Ik vroeg me af, want ik heb geen idee hoe groot ik ze moet inschatten met de groei die ze doormaken. Verwachten jullie hier dat we rode kruizen kunnen gaan zien voor Turnstile in de tent of dat je daar lekker om 15u nog binnen kan lopen?

Dit gaat mijn loopboekje overigens worden:
Donderdag:
- Gang of Youths(13:00 - 13;35) Main Stage
- Fontaines D.C.(14:05 - 14:50) Main Stage --> Must, zonde van Airbourne wel hier
- Altin Gün/Haim/Carly Rae Jepsen/Apero --> Laat het hier beetje vanaf hangen wat de rest doet en wat het weer gaat doen. Beetje nat worden is niet erg en hoort erbij, maar hoef niet doorweekt te worden voor Haim bijvoorbeeld.
- Cigarettes After Sex(16:40 - 17:30) Klub C --> Rematch voor de vorige keer toen ik het vond tegenvallen
- First Aid Kit(17:40 - 18:40) Barn -- OF Reignwolf(18:05 - 18:40) The Slope
- Pixies (18:45 - 19:45) Main Stage
--- Misschien naar Beck (19:30 - 20:45) The Barn
- War on Drugs (20:45 - 22:00) Main Stage --> Must
- Pearl Jam (23:00 - 1:00) Main Stage --> Must

Vrijdag:
- Sum41 (12:45 - 13:35) Main Stage --> Had liever Rhea hier gehad, want die ga ik nu waarschijnlijk niet zien
- Miles Kane (14:05-15:00) Main Stage --> Fan van deze gast, maar inmiddels aantal keer gezien dus misschien eerder weg voor een fatsoenlijke plek bij:
- Turnstile (15:05 - 16:05) The Barn --> Éen van mn ontdekkingen van het jaar met dat fantastische Glow On album. Moet deze gasten zien dit weekend, zonde wel van Idles
- Idles (16:05-16:35) Main Stage --> Laatste half uurtje misschien nog even meepakken
- Inhaler (16:55 - 17:55) The Barn
- Girl in Red(17:55 - 18:55) Klub C --> Kan toch Apero worden of rustige eetpauze en dan ff bij The Regrettes koekeloeren
- Sam Fender(18:55 - 19:55) The Barn
- The Last Internationale(20:00 - 20:55) The Slope --> Kan geskipt worden eventueel
- Alt-J(20:55 - 21:55) The Barn OF Greta Van Fleet(21:00 - 22:00)Main Stage --> Denk dat Alt J best wel goed revanche zou kunnen nemen voor dat zwakke optreden op de Main Stage in 2017 in de Barn eigenlijk, maar kan zijn dat ik lekker naar de Main Stage toch ga om een redelijke plek voor Metallica alvast te bemachtigen
- Metallica(23:00 -21:00) Main Stage --> Must

Zaterdag(#Apero):
- Pitou (13:00 - 13:30)Klub C --> Kan zijn dat ik dit skip of naar Goldband ga met de groep mee
- Marcus King(13:30 - 14:15)The Barn --> Kan zijn dat het Goldbang gaat worden dus deze dan ook niet
- Nothing But THieves(14:15 - 15:05) Main Stage
- Maneskin(15:40 - 16:40) Main Stage --> I guess dat dit mn must see van de dag is, vrees alleen dat ze veel Engelse nummers zullen doen terwijl ik de Italiaanse nummers die ik gehoord heb juist spannender vind
- Phoebe Bridgers(16:35 - 17:35) The Barn --> Vrees beetje dat ik Maneskin hiervoor eigenlijk eerder zou moeten verlaten en wil dat niet doen, dus zie wel of ik nog binnen raak of niet bijvoorbeeld.
- Yungblud(17:20 - 18:20) Main Stage --> Als Phoebe niet lukt dan main stage maar hangen
- Groot gapend gat terwijl Phoebe en Yungblud ook al niet zo spannend zijn
- In de avond geen idee nog wat ik doe eigenlijk. Heb 3 mogelijke routes:
- Jorja Smith, Bicep Live(of stukkie 21 Pilots), Jamie XX OF 21 Pilots, Jamie XX OF 21 Pilots, Imagine Dragons. Alle 3 de routes boeien me niet genoeg, al denk ik dat Jorja Smith wel interessant kan worden nog dus neig erna in ieder geval daarheen te gaan, afhankelijk beetje of er iemand mee komt van de groep.

Zondag:
- Fever 333(13;00 - 13:40) The Barn --> Must, wat een lekkere ontdekking dit ook
- Big Thief(14:10- 15:10) The Barn --> Zonde van Rhea hier, maar Big Thief over het algemeen goede dingen over gehoord wat de doorslag geeft
- Keane (15:25 - 16:25) Main Stage OF Kacey Musgraves(15:55 - 16:55) The Barn
- Balthazar(17:05 - 18:05) Main Stage
- The Record Company(18:05 - 18:40) The Slope --> Mits ik hier nog puf voor heb, waarschijnlijk niet dus
- Royal Blood(18:50 - 20:00) Main Stage --> Blijf een heerlijk feestje, dus wel een must ook
- The Killers(21:00 - 22:30) Main Stage --> Revanche voor de vorige keer waar ze vies tegenvielen
- Red Hot Chili Peppers (23:30 - 1:00) Main Stage --> Misschien we de grootste must van het festival door de terugkeer van Frusciante
 

Mink

Dagopener
9 apr 2013
664
127
Geld? Dat is wel erg makkelijk geredeneerd. Moet Werchter dan niet populaire namen gaan boeken, die voor een half veld staan. Metallica staat graag op Werchter en koopt altijd altijd uit, omdat veel mensen ze ook willen zien.
Metallica is niet zozeer het probleem (al wordt die steeds als voorbeeld aangehaald, zou dan eerder Pearl Jam noemen), maar de Barn programmatie blijft achter. Daar mis je een bepaalde categorie namen.
Het is beide vind ik. Dit is geloof ik de 3e keer RHCP, 3e keer Metallica, 4e keer Pearl Jam en 2e keer Killers zienin 7 edities. Maar wel Stromae op Boutique zetten... Ik kan daar slecht tegen. Tegelijkertijd mis ik inderdaad de kwaliteit dit jaar in de Barn. Dat was andere jaren beter. Ik vind het knap, want als ik elders in Europa kijk zijn de line-ups vaak juist sterker. Ik kom dan ook vooral voor de gezelligheid, er is geen enkele artiest waar ik echt warm voor draai. Misschien Idles, dat wordt denk ik wel een lekker feestje.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Iemand een idee voor gezond eten op de camping voor ´s ochtends (op voorhand te kopen, dus niet op de camping zelf) (zonder koelbox)
Wat zwaar om mee te nemen als je met de trein komt, maar wij nemen altijd een galia en watermeloen mee. Blijven goed tot de maandag. In de watermeloen kun je altijd nog vodka meenemen, maar daar ben je nu te laat mee. ?
Verder crackers, krentenbollen, stroopwafels, (sinas)appels.
Pakken drinken (sap ed).
 
  • Leuk
Waarderingen: theblackmadness

Special Monkey

Geliefde act
13 apr 2021
1.996
2.564
Turnstile tourt zich ook kapot natuurlijk, vandaag zouden ze normaal gezien starten aan zes dagen na elkaar optreden, elke dag in een ander land ...
Die komen in augustus naar Europa voor 2 data tijdens een tour in de USA. Zeer bizar.
 

Bijlagen

  • turn.JPG
    turn.JPG
    57,9 KB · Weergaven: 9

Gebruikers die dit onderwerp bekijken