Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Ik had elke ochtend Corona, na een slokje Red Bull met Goldstrike was dat weer voorbij.
Ik heb voor de eerste keer in mijn leven redbull gedronken. Dit jaar op graspop. Ik dacht dat ik een mocktail of smoothy ging krijgen. Bleek het een fuse tea of zoiets met een vieze nasmaak te zijn en cafeïne en bruis dat ik niet kan verdragen. De laatste slokken toch maar verdund met wat water. Sorry redbull fans. Maar bekijk het zo. Ik heb het helemaal uitgedronken. En wist niet dat er redbull met alcohol bestond. Al een geluk dat ze daar eerlijk in waren. Want Ik en alcohol dat zou niet goed komen.
PS, ik ben nog neit bijgelezen. Kwou maar even fast forward doen om te kijken of er niemand heeft gereageerd op mijn gezever. Het was trouwens fijn jullie weer te zien.
PS PS, is er op werchter ook een meeting?
 
  • Leuk
Waarderingen: TNFke

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Het valt me op dat ik nergens echt hele positieve verhalen over de shows van Deftones heb gelezen, ook niet op Pinkpop. Met name de zang was niks. Wil ze echt nog graag zien maar heb geen spijt van mijn Dimmu keuze!
Ik vond ze geniaal! één van de hoogtepunten van de dag. Hij kan toveren met zijn stem. Maar zal wel niet meer gelijk 20 jaar geleden zijn ofzo.
ps, kzit aan pagina 257. Maar kon niet wachten om het einde te lezen.
 

Verwijderd lid 40157

Randprogramma
12 apr 2021
206
125
Wat heeft manowar ermee te maken? buiten dat ze altijd in hun onderbroek speelden? Was geen zicht. Maarja...
Ik kan me nog een triest optreden van ze herinneren op Dynamo in 1999 toen ze dames uit het publiek, in eerste instantie, netjes uitnodigden om op het podium te komen. Eenmaal daar werd al snel gevraagd cq onder groepsdruk gedwongen om wat meer te laten zien. Aardschok heeft daar toen een terecht vernietigende review over geschreven. Een maand later op Graspop verscheurde één van de dwergen van Manowar de betreffende Aardschok editie op het podium. Gelukkig liep een groot deel van het publiek toen weg. Wat een walgelijke mannetjes.
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Ik kan me nog een triest optreden van ze herinneren op Dynamo in 1999 toen ze dames uit het publiek, in eerste instantie, netjes uitnodigden om op het podium te komen. Eenmaal daar werd al snel gevraagd cq onder groepsdruk gedwongen om wat meer te laten zien. Aardschok heeft daar toen een terecht vernietigende review over geschreven. Een maand later op Graspop verscheurde één van de dwergen van Manowar de betreffende Aardschok editie op het podium. Gelukkig liep een groot deel van het publiek toen weg. Wat een walgelijke mannetjes.

Blijft toch alsnog wel een verschil met Steel Panther, waar het vanaf het begin al duidelijk is hoe de show in elkaar steekt en er door de vrouwen enthousiast wordt meegedaan
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
678
624
Ik heb voor de eerste keer in mijn leven redbull gedronken. Dit jaar op graspop. Ik dacht dat ik een mocktail of smoothy ging krijgen. Bleek het een fuse tea of zoiets met een vieze nasmaak te zijn en cafeïne en bruis dat ik niet kan verdragen. De laatste slokken toch maar verdund met wat water. Sorry redbull fans. Maar bekijk het zo. Ik heb het helemaal uitgedronken. En wist niet dat er redbull met alcohol bestond. Al een geluk dat ze daar eerlijk in waren. Want Ik en alcohol dat zou niet goed komen.
PS, ik ben nog neit bijgelezen. Kwou maar even fast forward doen om te kijken of er niemand heeft gereageerd op mijn gezever. Het was trouwens fijn jullie weer te zien.
PS PS, is er op werchter ook een meeting?
Daarom dat ik er Goldstrike bij gooi.

We hebben nood aan festivals die Nalu verkopen!
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Woensdag jl. nog een 2de test laten doen, en die was jammer genoeg positief (de eerste test de maandag voor Graspop was negatief). Voor de blijvende verkoudheid naar de huisarts gegaan, en ik kreeg de nodige medicatie. Maar vanwege corona moet ik een week thuisblijven van het werk (zorg). En daar baal ik van, want nu moeten er andere collega's inspringen. En thuis is dat ook niet leuk, want mijn vrouw wil geen corona oplopen (begrijpelijk).
Och....
 

Rellikagem

Playlistbediener
8 mei 2022
17
27
Toch nog 1 opmerking over deze editie: hoe achterlijk is die kabelgoot tussen het podium en de PA in de marquee? Bij moshpits en circlepits vielen mensen constant over die drempel. Kunnen die kabels niet via de zijkant naar de PA gaan, zodat er in het midden gebikkeld kan worden?
Hier zo ene!

Echt verschrikkelijk kut en dit jaar hadden ze toch ook andere vloerplaten gelegd, met extra 'grip'?

Vond ik ook niets, dikke schuiver gemaakt bij Dying Fetus en mijn knie/been/elleboog lagen toch echt wel diep open.
 
  • Leuk
Waarderingen: Special Monkey

EddiePlaysBass

Randprogramma
23 jun 2022
142
300
Blijft toch alsnog wel een verschil met Steel Panther, waar het vanaf het begin al duidelijk is hoe de show in elkaar steekt en er door de vrouwen enthousiast wordt meegedaan

Daarom dat ik het soms jammer vind dat Steel Panther verguisd wordt door de media en de huidige PC politie. Het is bewust een grap, vrouwen komen er massaal op af en vinden het geweldig. Waarom moet er dan per sé over gezeurd worden?

Voor de duidelijkheid, het Manowar voorbeeld hierboven vind ik een prima voorbeeld van wanneer er wél commentaar gegeven kan en zelfs moet worden.
 

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Ik ben nog eens naar de show van Alice Cooper aan het kijken via YouTube. Net als vorige week valt het mij op dat hij bij het begin van Poison opeens een grote witte veeg onder zijn rechter neusgat heeft. Toeval, opzettelijk, ... Subtiel in elk geval niet :ROFLMAO:
 
  • Leuk
Waarderingen: EddiePlaysBass

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Normaal gesproken wel ja ? Volgens mij heb ik aardige scheppen, maar 4 halve liters tussen de menigte door heb ik toch liever 25cl. Zeker als je hem snel achterover wilt tikken om weer een pit in te gaan.

Zal bij Walls of Jericho rustiger zijn dan bij Jinjer, dus dan gaat dat beter.
Ik dacht dat walls of jericho juist steviger was. Of heeft dat met de leeftijd te maken? Ik heb het op de pits.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Hier dan mijn verslag van Graspop 2022.


Donderdag

The Curse Of Millhaven: 8 ; Spijtig genoeg maar 3 nummers kunnen horen. Ik heb tot het laatste moment getwijfeld om te blijven. Ik hoor er af en toe Amon Amarth in, en dit is een compliment. Zeker een groep om in de gaten te houden

Misthyrming: 9.5 ; Ik ben de laatste jaren meer en meer van (atmosferische) Black Metal gaan houden. Misthyrming stond dan ook hoog op mijn verlanglijst. Maar dat ze live zoveel beter zouden zijn dan op CD had ik niet durven hopen. Wat een begin van Graspop. Heb ik mijn hoogtepunt al gehad?

Vltimas: 8; Het hoge begin blijft aangehouden want ook David Vincent’s Vltimas speelde een erg strakke set. Wel gek om David zonder bas te zien.

Battle Beast: 6.5 ; Na Vltimas vlug door naar de South Stage voor Battle Beast omdat mijn vrouw die wou zien. De zangeres heeft wel wat in haar mars en het klinkt allemaal wel behoorlijk in dezelfde trant als Beast In Black. Al vind ik laatstgenoemde wel iets beter.

Beartooth: 5 ; ook al deed de zanger zijn uiterste best, ik vond er niet veel aan

Tremonti: 6 ; net zoals Beartooth vanop afstand bekeken. Klonk niet slecht maar doet me weinig

Celeste: 8 ; Nog Black Metal! In het Frans deze keer. Waar Mitshyrming beter klonk dan op plaat, was dat voor Celeste niet het geval. Goed, maar niet uitzonderlijk.

Powerwolf 7; voor mijn Duitse ex collega was dit het beste optreden van de dag. Wat ze doen, doen ze goed. Maar het is niet echt mijn ding.

Dropkick Murphys: 8.5 ; Ik ben een grote Murphys fan en me dan ook vooraan goed vermaakt. Het was goed, maar ik heb ze al beter gezien.

Iron Maiden: 9 ; ik ben een nog grotere Maiden fan (van het eerste uur trouwens). Benaderde het de perfectie zoals in sommige kranten werd geschreven? Dat vond ik niet. Daarvoor was het geluid iets te stil.

Volbeat: 5; ik heb nu al 3 keer geprobeerd en ik vind er nog altijd niks aan. Saai.


Vrijdag

Disillusion: 5 ; had hier veel van verwacht maar het geluid was zo slecht de eerste 2 nummers dat ik mijn geduld verloor en ben vertrokken. Waarschijnlijk een foute keuze ?

Beyond The Black: 6 ; leuke zangeres, behoorlijk matige band en songs

Dool: 7 ; voor de eerste keer gezien tijdens hun laatste doortocht op Graspop en toen was ik behoorlijk onder de indruk. Ze bevestigden deze keer.

Gaahls Wyrd: 8 ; ik wist niet goed wat te verwachten, maar wat een performance van Gaahl. Zijn stem sneed door merg en been. Na het optreden me een tijdje niet goed gevoeld door de hitte in de Marquee (de fout gemaakt om links voor te gaan staan. Latere optredens heb ik aan de rechterkant gestaan waar de tent open was)

Bullet For My Valentine: 6 ; BFMV heeft een aantal nummers die ik heel erg goed vind, maar meer nummers die ik niet goed vind.

Heaven Shall Burn: 8.5 ; mijn grootste clash van het weekend. Oorspronkelijk van plan om Alcest te gaan zien maar last minute beslist om bij HSB te blijven ook al omdat ik ze nog nooit had gezien. Ze openden met Endzeit en dat zette al onmiddellijk de toon. Wat een energie!

Alcest: 8.5 ; slechts 2 nummers kunnen zien maar toch nog erg kunnen genieten. Pure klasse.

Paradise Lost: 9 ; 2de grootste clash van het weekend met Zeal & Ardor (beiden nog nooit gezien). Mijne kameraad is fan van Paradise Lost dus dat heeft de doorslag gegeven. Top optreden.

Amenra: 9 ; kon het nog beter dan op Alcatraz vorig jaar? Ja dus. Nog intenser en minder mensen rondom mij die aan het praten waren.

Within Temptation: 7 ; het is me allemaal wat te gepolijst maar het enthousiasme van mijn vrouw werkte aanstekelijk. Dus al bij al wel van genoten.

Scorpions: niet gezien (vrouw lastig dat ik vroeger door wou ?)


Zaterdag

Kontrust: 6 ; goed voor even maar te eentonig

Michael Schenker: 6.5 ; omwille van omstandigheden nog nooit gezien en mijn verwachtingen waren niet hoog. Maar het viel beter mee dan ik dacht vooral door de zanger. Op het einde begon Schenker wat veel te pingelen. Dat was OK in de jaren 80, nu niet meer.

Blues Pills: 5 ; hier had ik het meeste van verwacht op zaterdag. Viel dat even tegen. Wat een saaie bedoening. Onze eigen Black Mirrors is 10x beter.

Festileaks Meeting ❤️

Eisbrecher: 7 ; eigenlijk helemaal niet mijn ding maar goed gebracht met veel enthousiasme.

Walls of Jericho: 7 ; op vraag van mijne maat toch maar eens naar de Jupiler stage gegaan. Wat was me dat? Een brok energie van de eerste tot de laatste minuut. Ik ben geen fan van het genre, maar ik was toch onder de indruk.

Saxon: 7.5 ; het beste wat ik de zaterdag heb gezien. De zanger klonk goed en had er wel zin in (was ook enkele keren funny)

Five Finger Death Punch: 6 ; van ver gevolgd, heb er weinig mee.

Judas Priest: 1 ; stop er in Godsnaam mee

Op zaterdag in het Classic Rock Café naar The Gary Moore Tribute band gaan kijken. Ik heb helemaal niks met Gary Moore, maar omdat Marcel Coenen gitaar speelt en Pascal Remans zingt was ik benieuwd. Die laatste heeft gezongen bij Breathless, Shoan en later een aantal coverbands. Absoluut een aanrader.


Zondag

Naglfar: 8.5 ; na de zwakke zaterdag al dadelijk een goed begin. Naglfar was beter dan ik had verwacht en beter dan op CD

Crossfaith: 6.5 ; op voorhand getwijfeld of ik het zou uitkijken of vroeger vertrekken naar Bütcher. Na 2 nummers had ik het echter gehad.

Bütcher: 8.5 ; ik had bang dat ze me zouden teleurstellen en niet konden brengen wat ze op CD brengen. Na 2 minuten wist ik het al. Dit komt dik in orde. De title track van hun laatste album (666 Goats Carry My Chariot ; ja ik weet dat het belachelijk klinkt) was het hoogtepunt. Dikke pluim voor de zanger trouwens!

Rival Sons: 6.5; hier had ik veel van verwacht maar het kwam er niet uit. De zanger had er niet veel in gezien. Of vond dat hij heel cool was.

The Great Old Ones: 9.5; ik heb deze band pas leren kennen nadat ze aan de Graspop lineup waren toegevoegd. De 2 nummers die ze speelden op het Hellfest Covid event waren alvast veelbelovend. Geleidelijk aan werd ik meer en meer meegezogen in hun muziek. Wat een optreden. Ik vond het zelfs nog iets beter als Misthyrming.

Skillet: 5 ; van ver bekeken, nog nagenietend van TGOO. Het geluid was slecht en het kon me niet boeien.

Alestorm: 8 ; De twee vorige passages op Graspop speelden ze zo vroeg dat ik ze gemist had. Zeker niet het meest verfijnde, maar dat hoeft ook niet altijd. Goed geamuseerd!

The Offspring: 7 ; zegt me eigenlijk niks maar kameraad is grote fan dus maar met hem mee geweest. Hem zien genieten en hem de eerste keer laten crowdsurfen (onmiddellijk gevolgd door een tweede keer) maakte alles goed.

Amorphis: 9 ; pure klasse en schoonheid. Die worden beter en beter met de jaren.

Dimmu Borgir: 9 ; mijn laatste must see van Graspop. Volledig uit de bol.

Sabaton: 7 ; Leuke meezingers maar ik kan maar niet wennen aan de zang. Alle bonnen opgewerkt. Zo gaar als ene koek. Maar zoooo gelukkig. Bedankt Graspop.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.447
7.018
Battle Beast: 6.5 ; Na Vltimas vlug door naar de South Stage voor Battle Beast omdat mijn vrouw die wou zien. De zangeres heeft wel wat in haar mars en het klinkt allemaal wel behoorlijk in dezelfde trant als Beast In Black. Al vind ik laatstgenoemde wel iets beter.

De oprichter van Beast in Black (gitarist) was ook de oprichter van Battle Beast, maar de rest van de band heeft hem er toen uitgezet. Daarna is Beast in Black ontstaan. Inderdaad beter dan Battle Beast, maar Battle Beast is ook prima
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Naglfar was heel fijn opstarten! Jammer dat dit soort bands er niet meer staan en in de avond in de Marque.

Zei het gister ook al op de meeting maar Dying Fetus bewees gister dat extreme metal op Graspop nog lang niet dood is. Ondanks 50 graden plus voorin een erg groot publiek dat volledig in beweging was. Een circlepit die letterlijk nooit stopte en overal slammende mensen. Ik hoop dat de organisatie hiervan leert dat er meer van dit soort bands moeten staan.
En wat zie ik op youtube?
8,945,365 views. :eek:
Ik kende ze niet, maar dacht dat het een minder bekende versie was van napalm death of exodus. één van die 2
Maar zo populaire death metal. had wel een vermoede dat het death was. Allé die foetus toch al op zijn minst. haha
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Crossfaith kan je moeilijk echt goed noemen maar ik heb me voor xondagochtend voorgeschreven hardloopkilometers en grote walls of death weer achter de rug. Heerlijk! Ook @Pauly Robin weer tegengekomen daar
Wacht, was dat niet tijdens het optrede? Of heb je me ook gezien bij de training van 10 km hardloop circlepit wedstrijd.
Alhoewel ik met die circle pits en wall of deaths altijd pas later start uit eigen veiligheid. Mijn zicht is ook niet meer wat het ooit was. En mijn verstand komt ooit nog wel eens denk ik?
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Crossfaith is er toch maar weer in geslaagd een slapende weide wakker te maken. Meteen ook de grootste wall of death en circle pit van het weekend
Waarschijnlijk ook omdat er zo vroeg op de dag meer plaats is om het publiek uit elkaar te laten gaan. Als je dat vergelijkt met korn bv.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken