Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.550
4.835
als je die onderste lijn ziet op de affiche dan kan je eigenlijk niet anders dan concluderen dat er toch al heel breed wordt geboekt. Dat zijn al geen kleine bands meer, op andere festivals staand sommige van die fans al midden de affiche
Dat vind ik dus ook. Meer is niet altijd beter.
Hellfest heeft op vrijwel ieder podium 9 bands per dag staan (alleen op de main stages af en toe 8 of een enkele keer 7).
Bij GMM zijn dat er 6-8, en op de main stages soms zelfs maar 5 of 4!
Toch vul ik mijn spoorboekje op GMM iedere dag met gemak van begin tot eind, terwijl ik op Hellfest vaak de eerste uren wel kan overslaan (veel opvulling met onbekende, lokale bands, lijkt het), en bijna alle must-sees geconcentreerd zijn in het 2e deel van de dag (met meer clashes tot gevolg).

Toegegeven, ik ken de undercard van GMM inmiddels van haver tot gort, terwijl ik veel van de undercard van Hellfest nog niet (goed) beluisterd heb, dus daar kunnen best nog wel wat must-sees bijkomen. ?
 
  • Leuk
Waarderingen: duck

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.744
2.415
Kut. Wel een lelijke clash erbij met Thunder & Dirty Honey. Die laatste wint ‘m wel… :(
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Alestorm clashed nu met Bury Tomorrow (slechts 5 minuten, maar moet hierdoor wel een stuk van alestorm missen waar ik wel van baal)
niet zo blij met deze changes.
In ieder geval kan ik nu wel gaan kijken bij dirty honey, aangezien ze niet meer clashen met crossfaith
 
  • Leuk
Waarderingen: jonasvh

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.397
2.820
Alestorm clashed nu met Bury Tomorrow (slechts 5 minuten, maar moet hierdoor wel een stuk van alestorm missen waar ik wel van baal)
niet zo blij met deze changes.
In ieder geval kan ik nu wel gaan kijken bij dirty honey, aangezien ze niet meer clashen met crossfaith
Die eerste clash was er altijd toch al? Er is volgens mij niks veranderd aan de Jupiler Stage.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Die eerste clash was er altijd toch al? Er is volgens mij niks veranderd aan de Jupiler Stage.
Oke exuses je hebt gelijk. Dan heb ik niets gezegd.
Opzich wel een goede verandering dan, kan ik Dirty Honey en Crossfaith allebij zien.
 

pieterschipper

Campingartiest
1 dec 2017
69
7
Voorlopig moet je als je langer dan 48 uur in België bent nog een geldige QR-code hebben en je moet sowieso mondkapjes in het OV dragen. Voor de rest heb je 't voor evenementen, volgens mij, niet nodig. Maar goed, las pas ook iets over dat ze het daar ook willen laten vervallen, maar hoe snel dat gaat gebeuren, weet ik niet.
Wat houd dit in de praktijk in? Ik heb mij niet laten spuiten. We rijden vanuit Nederland naar België. Is er grenscontrole? We hebben nu overigens de apengriep.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Wat houd dit in de praktijk in? Ik heb mij niet laten spuiten. We rijden vanuit Nederland naar België. Is er grenscontrole? We hebben nu overigens de apengriep.
D'r is geen grenscontrole voor zover ik weet, maar mocht je gecontroleerd worden in België zelf en je kan het niet overleggen, dan ben je mooi in de aap gelogeerd. Die QR-code houdt in ieder geval dit in:
  • U moet een coronabewijs laten zien. Dit kan zijn:
    • een digitaal coronacertificaat met volledige vaccinatie (minimaal 2 weken oud voor aankomst in België), of;
    • een negatieve PCR-test die niet ouder is dan 72 uur voor aankomst in België, of;
    • een antigeentest die niet ouder is dan 24 uur voor aankomst, of;
    • een herstelcertificaat dat maximaal 6 maanden (180 dagen) voor aankomst in België is afgegeven. Dit herstelbewijs moet minimaal 11 dagen oud zijn op het moment van aankomst in België.
    • Kinderen tot 12 jaar hoeven niet getest te worden.
Reist u naar België en verblijft u minder dan 48 uur? Of bent u minder dan 48 uur buiten België geweest? Dan hoeft u geen coronabewijs te laten zien om in te reizen.
 

Joe

Sunset slot
22 feb 2016
2.945
1.993
D'r is geen grenscontrole voor zover ik weet, maar mocht je gecontroleerd worden in België zelf en je kan het niet overleggen, dan ben je mooi in de aap gelogeerd. Die QR-code houdt in ieder geval dit in:
  • U moet een coronabewijs laten zien. Dit kan zijn:
    • een digitaal coronacertificaat met volledige vaccinatie (minimaal 2 weken oud voor aankomst in België), of;
    • een negatieve PCR-test die niet ouder is dan 72 uur voor aankomst in België, of;
    • een antigeentest die niet ouder is dan 24 uur voor aankomst, of;
    • een herstelcertificaat dat maximaal 6 maanden (180 dagen) voor aankomst in België is afgegeven. Dit herstelbewijs moet minimaal 11 dagen oud zijn op het moment van aankomst in België.
    • Kinderen tot 12 jaar hoeven niet getest te worden.
Reist u naar België en verblijft u minder dan 48 uur? Of bent u minder dan 48 uur buiten België geweest? Dan hoeft u geen coronabewijs te laten zien om in te reizen.
Dit is toch al een hele poos achterhaald?
Coronapas bestaat hier al sinds maart zelfs niet meer.

Vanaf maandag vervallen trouwens de laatste maatregelen die er nog waren, dat wil zeggen geen mondmaskers meer op openbaar vervoer.
 
  • Confetti
Waarderingen: Pauly Robin

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.361
10.190
Dit is toch al een hele poos achterhaald?
Coronapas bestaat hier al sinds maart zelfs niet meer.

Vanaf maandag vervallen trouwens de laatste maatregelen die er nog waren, dat wil zeggen geen mondmaskers meer op openbaar vervoer.
Ik volg ook alleen maar de Nederlandse overheid. Die zouden dat wel aangepast hebben, mocht het veranderd zijn, of daar ik in ieder geval van uit. Coronapas bestaat ook niet meer voor evenementen, dat weet ik wel, maar ik zie nergens dat ie niet geldt om het land in te komen (of te verblijven). Daar rept geen enkele Belgische krant over, voor zover ik kan vinden.

Misschien vervalt maandag dan ook die regel en wordt het aangepast bij de NL'se overheid?
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Alles vervalt behalve mondmaskers bij
dokter
apotheek
ziekenhuis
zorgmedewerkers van woonzorgcentra
Hopelijk komt hier ook ooit een einde aan. Alhoewel ik alle maatregelen 99 % gevolgd heb.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.550
4.835
dan ben je mooi in de aap gelogeerd.
Pointing Laughing GIF
 
  • Haha
Waarderingen: wenteldave

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.215
Mooi dat Graspop. Weken roepen dat er pas een blokkenschema komt als de line-up compleet is om doodleuk enkele dagen erna nog een naam te droppen. Niet de meeste spannende naam maar zorgt er wel voor dat Me and That Man nog meer in de verdrukking komt met Alice Cooper. Zal wel blijven hangen bij Alestorm of ff Destruction kijken dan.
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Ik ken iemand die door omstandigheden waarschijnlijk niet kan gaan. Is er een mogelijkheid buiten ticketswap om het ticket via de site van graspop door te verkopen? Bij de faq staat van niet. Maar toch las ik dat er tickets opnieuw te koop stonden.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Ik ken iemand die door omstandigheden waarschijnlijk niet kan gaan. Is er een mogelijkheid buiten ticketswap om het ticket via de site van graspop door te verkopen? Bij de faq staat van niet. Maar toch las ik dat er tickets opnieuw te koop stonden.
Volgens mij is die er niet nee, misschien dat de capaciteit vergroot werd of er waren nog mensen die niet naar graspop konden gaan vanwege een goede reden ofzo? Je kan altijd proberen bij de organisatie of er iets mogelijk is maar er is in ieder geval geen optie via ticketmaster ofzo geloof ik.

Een aantal van mijn vrienden zouden wel hun combi ticket willen inruilen voor combi plus. maar dat gaat ook niet helaas geloof ik. Wel jammer dat hier niets voor is.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken