Graspop Metal Meeting 2022 – Nieuws en Geruchten

joris313

Gouden Tip
28 nov 2019
259
159
Veel clashes inderdaad, op hetzelfde moment spelen Devin Townsend, 5FDP en Myles Kennedy, die ik allemaal wil zien..
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Vind het inderdaad ook apart, Saxon speelt telijk met zo'n beetje geen enkele andere band, en dan moeten er 4 tegelijk spelen.
Sommigen dingen begrijp ik toch niet. Clashes heb je altijd, maar bijvoorbeeld zaterdagavond spelen er in praktijk gewoon 4 groepen tegelijk van 21u tot 22u. En het uur erna heb je eigenlijk alleen maar Priest. Slaat nergens op.

Stem gewoon North en South Stage op elkaar af en doet hetzelfde met Marquee en Metal Dome. En jongleer wat met de Jupiler Stage als random 3e.
Judas Priest en Opeth spelen wel tegelijk, terwijl Korn helemaal alleen speelt.

Wel mooi dat Korn de dag mag afsluiten, dat wordt voor mij de show van het weekend denk ik zo.
 
  • Winning
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en Pauly Robin

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
963
988
Na eerste keer vluchtig kijken:

Iron Maiden - Baroness - Suicidal Tendencies pijnlijke clash
Vrijdagavond vind ik zeer zwak.
Zeer sterke Marquee op zaterdag, Europe zeer laag voor een band die sub was in 2017. Staan er wel op hun plek imo.
Ik had totaal niet door dat Sepultura komt.
Letterlijk elk jaar komt er wel ergens een sepultura cavalera of soulfly.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Niet meteen de sterkste laatste pak namen maar ik moet eerlijgezegd zeggen dat deze timetable heel goed is samengesteld. Nauwelijks clashes en als ik er heb zijn het totaal verschillende genres dus ergens wel normaal.

De clash a day to remember - zeal and ardor. En alestorm - me and that man. Zijn de lastigste.
Ik vind het vreemd dat je de support van de ice nine kills tour boekt maar ice nine kills zelf dan niet, misschien kunnen die wel nog een last minuten cancel invullen als ze vinden dat de plaats hoog genoeg is
 

Crusader

Randprogramma
12 jun 2021
165
234
Ja dat valt me ook op. Het ene moment kom je om in de optredens en daarna opeens maar 1. Ik vind het wat ongebalanceerd op die manier. Met ook tot gevolg dat sommige optreden echt wel rustig zullen zijn.
Dan is Hellfest wat dat betreft beter in balans meestal.3 keuze opties gemiddeld.De clash Down-Red fang is qua genre niet fijn gepland,had beide graag gezien.
 

TNFke

Dagopener
16 jan 2014
679
624
Metal Plaza en festivalterrein zijn volledig dicht op woensdag, dan is die Combi Plus niet veel meer waard…
 

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Ik stoor me vooral aan het gegeven dat er 4 tegelijk spelen, er zitten uiteindelijk nauwelijks clashes tussen die me in praktijk storen.

Een hoop grote bands waar ik eigenlijk niet zo heel veel zin in had (Volbeat, 5FDP, Deep Purple, A Day To Remember, Whitesnake), maar "dan toch maar eens naar ging kijken", staan vrijwel allemaal tegenover iets wat ik leuker vind, voor mij heeft het zichzelf allemaal netjes opgelost. En bij de Scorpions kan ik dan wat vroeger vertrekken. Perfect!

Deftones/Dimmu Borgir is wat jammer, maar dan is de keuze voor Deftones al bij al vrij simpel. Celeste/Death To All/Mastodon is voor mij dan de ongelukkigste (semi-)overlapping.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Rockbeer

Sunset slot
6 okt 2016
2.398
2.823
Mijn voorlopige spoorboekje:

Donderdag:
Misthyrming - While She Sleeps - Lalma - Mastodon - Powerwolf - Dropkick Murphys - Iron Maiden - Volbeat

Vrijdag:
Phil Campbell - Dool - Gaahls Wyrd - Bullet For My Valentine - Alcest - Paradise Lost - Amenra - Within Temptation - Scorpions

Zaterdag:
Tribulation - Europe - Eisbrecher - Ihsahn - Shinedown - Devin Townsend - Judas Priest - Korn

Zondag (de meest overzichtelijke dag):
Thunder - Crossfaith - Rival Sons - Evil Invaders - Skillet - Alestorm - Alice Cooper - The Offspring - Deep Purple - Deftones - Sabaton

Jammer om te moeten missen:
- Myles Kennedy + Tremonti. Maar later in het jaar zie ik ze al als Alter Bridge bij elkaar, de veel betere versie van ze.
- My Dying Bride
- Heaven Shall Burn
- A Day To Remember (kan er nog wel een stukje van meepikken maar is zwaar)
- Heilung
- Opeth. Gelukkig zie ik ze later in het jaar al twee keer. Dus nu lekker naar Judas Priest.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.843
Mijn voorlopige spoorboekje:

Donderdag:
The Curse Of Millhaven (gelijk lekker stevig begin van het festival)
Misthyrming / Dana Dentata (even freakshow kijken uit nieuwsgierigheid) / beetje rondkijken op nieuwe Metal Plaza
While She Sleeps
Battle Beast
In Extremo / Beartooth (1e serieuze clash, momentbeslissing, maar waarschijnlijk IE, want een favoriet van mijn vrouw, en clasht met Blind Guardian op Hellfest)
Tremonti
Mastodon
Powerwolf
Dropkick Murphys / My Dying Bride (grootste clash op donderdag, MDB clasht op Hellfest met GnR, momentbeslissing)
Iron Maiden !!!
Volbeat !


Vrijdag:
Disillusion / Beyond The Black (overlapt maar een kwartiertje, maar toch heel vervelend; Disillusion wil ik niets van missen, maar BTB wil ik ook graag zien, aangezien er al zo weinig symphonic metal staat..)
Gloryhammer / Dool (ook vervelend, Gloryhammer kan ik nog zien op Hellfest, momentbeslissing)
Steel Panther

Black Label Society / The Vintage Caravan (momentbeslissing, maar waarschijnlijk TVC, want BLS staat ook op Hellfest)
Bullet For My Valentine
Twin Temple / Alcest (overlapt slechts 10 minuten, waarschijnlijk op tijd naar Alcest, TT laatst al gezien in voorprogramma Ghost)
Zeal & Ardor / Paradise Lost (overlapt slechts 5 minuten, waarschijnlijk op tijd naar PL, Z&A kan ik nog zien op Hellfest)
Paradise Lost / Megadeth (kijk sowieso PL af, daarna nog half uurtje Megadeth)

Whitesnake / Amenra (waarschijnlijk Amenra, Whitesnake kan ik nog zien op Hellfest)
Killing Joke / Within Temptation / Heilung (lastige clash, KJ staat op Hellfest, net als Heilung, echter WT al vaak gezien, en Heilung is altijd speciaal)
Heilung / Scorpions (ook moeilijk, al is het maar een kwartiertje; beiden staan ook op Hellfest, maar clashen daar juist volledig met elkaar, plus ook nog met Rise Against)


Zaterdag:
Majestica / Imminence (momentbeslissing)
stukje Kontrust
Tribulation
Massive Wagons ! (heerlijk feestje vroeg in de middag)

Blues Pills / Dying Fetus / Boston Manor (momentbeslissing, of even lekker niks..)
Europe (niet echt een goed alternatief, dan maar van afstandje kijken, bij Belgian Beer Bar ofzo..)
Eisbrecher / Fleddy Melculy (waarschijnlijk Eisbrecher)
Foreigner

Shinedown
Saxon
Devin Townsend !!!
stukje Judas Priest
Opeth
Korn

Zondag:
The Great Old Ones
Crossfaith (goed bevallen op Alcatraz 2019)
Rival Sons
Spiritbox
Diamante / Fire From The Gods (of gewoon ergens wat rusten en rondhangen)
Alestorm !
Tiamat / Bury Tomorrow (lastig, 2 totaal verschillende genres, momentbeslissing)

Alice Cooper / Kadavar (beiden op Hellfest, maar Kadavar clasht met My Dying Bride én GnR, dus waarschijnlijk Kadavar)
The Offspring !
Deep Purple ! / Amorphis / Dog Eat Dog ! (poeh, dit is een hele zware..; DED altijd een leuk feestje, maar pas nog gezien op Metal Moose, ook al waren dat maar 3 nummers..; ook Amorphis al eens gezien, maar Deep Purple nog niet, en wie weet hoe vaak die optie nog voorbij komt..)
Dimmu Borgir !
Sabaton !

Jammer om te moeten missen:

Amorphis
Within Temptation
Jinjer
FFDP
Deftones
British Lion
As Everything Unfolds
A Day To Remember
Alice Cooper
Heaven Shall Burn
Sloper
Ihsahn
Me And That Man
Gaahls Wyrd
Wayward Sons
Fu Manchu
 
Laatst bewerkt:

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.220
Ik kom vanavond met het overzicht. Ben tot halverwege de zaterdag gekomen. Beetje onverwacht maar vrijdag heeft voor mij echt een briljant spoorboekje opgeleverd met heel veel must sees. Wat ook helpt is dat op Sweden Rock al een aantal bands goed ga zien zoals Alestorm, Dropkick Murphys, Megadeth en Within Temptation. Scheelt nu hoofdpijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en duck

Robbr

Gouden Tip
10 jun 2021
291
313
Wel heel gek dat er nu ineens via Ticketmaster weer een heleboel kaarten beschikbaar zijn. De gewone tickets voor alle dagen en combi, en de VIP-combi staat er ook weer bij.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Wel heel gek dat er nu ineens via Ticketmaster weer een heleboel kaarten beschikbaar zijn. De gewone tickets voor alle dagen en combi, en de VIP-combi staat er ook weer bij.
Dacht ik al. Want er is recent ook weer radioreclame over Graspop met vermelding van 'tickets te koop via ...'.
 

B3rm

Playlistbediener
12 okt 2021
8
9
Zeal & Ardor / Paradise Lost (overlapt slechts 5 minuten, waarschijnlijk op tijd naar Alcest, Z&A kan ik nog zien op Hellfest, ook al clashen ze daar met August Burns Red)
August Burns Red heeft de europese tour afgezegd dus die zullen op hellfest niet clashen met Z&A
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

imac

Gouden Tip
1 jul 2019
336
289
Wel heel gek dat er nu ineens via Ticketmaster weer een heleboel kaarten beschikbaar zijn. De gewone tickets voor alle dagen en combi, en de VIP-combi staat er ook weer bij.
Omdat je sinds een paar weken je ticket kan verkopen via hun website. Ze gaan dus de concurrentie aan met Ticketswap.
 

Hedgehog

Playlistbediener
9 mei 2022
16
8
Metal Plaza en festivalterrein zijn volledig dicht op woensdag, dan is die Combi Plus niet veel meer waard…
Inderdaad. Als ik het goed begrijp kan iedereen de camping op, dus een dag eerder (relatief rustig) je tent opzetten is dan ook geen bonus meer.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Omdat je sinds een paar weken je ticket kan verkopen via hun website. Ze gaan dus de concurrentie aan met Ticketswap.
Dat is hier niet van toepassing. Ticketmaster.be doet dat volgens mij niet voor dit event (staan geen resale tickets op). Het gaat hier echt om ''nieuwe'' tickets.
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
misschien moest er gewacht worden tot de opbouw en controle van brandweer of dergelijke om goedkeuring te krijgen voor een capaciteitsverhoging?
 

B3rm

Playlistbediener
12 okt 2021
8
9
Inderdaad. Als ik het goed begrijp kan iedereen de camping op, dus een dag eerder (relatief rustig) je tent opzetten is dan ook geen bonus meer.
ik neem toch aan dat er wel iets van een controle gaat zijn bij het camping opgaan. Je mag immers ook vrijwel niks meenemen het campingterrein op dus ze zullen vast wel een check doen of je wel een geldig combi + ticket hebt op woensdag
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.366
10.200
August Burns Red heeft de europese tour afgezegd dus die zullen op hellfest niet clashen met Z&A
Maar komt wel een vervanger :(
Kan niet wachten trouwens op morgen. Uurtje opwarmen met Zeal & Ardor (heel tof dat ze daar de tijd voor krijgen!) en dan anderhalf uur Tomas Haake zien gaan op die drums.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en EngineNr9

jonasvh

Geliefde act
15 okt 2019
1.745
2.421
Ben hiervoor ook even gaan zitten, samen met de vriendin, om een eerste spoorboekje samen te stellen.

DONDERDAG:
Battle Beast

In Extremo
Tremonti
Mastodon
Powerwolf
Dropkick Murphys
Iron Maiden
Volbeat

VRIJDAG:
Phil Campbell plays Motörhead
(had ook graag TEMPT meegepikt)
Beyond The Black
Gloryhammer
Steel Panther (had ook graag Sloper gezien)
The Vintage Caravan (pijnlijke met Black Label Society)
Bullet for my Valentine
Heaven Shall Burn (misschien ook even de market aflopen, of binnen bij het Classic Rock Café)
Paradise Lost
stukje Pertubator
Whitesnake
Within Temptation
Scorpions

ZATERDAG:
Majestica
Kontrust
Michael Schenke
r (zeer jammer voor Massive Wagons :( )
Boston Manor
Vlug een stuk Smash Into Pieces meepikken
Europe
Eisbrecher
Foreigner (had ook graag Ugly Kid Joe gezien)
Shinedown
Saxon
5FDP
(hardste clash voor mij persoonlijk met Myles Kennedy)
Judas Priest
halve set Korn waarschijnlijk

ZONDAG:
Thunder
Dirty Honey
Rival Sons

Aansluiten wij Wayward Sons
Evil Invaders
Skillet (jammer voor Diamante)
Alestorm
Alice Cooper
The Offspring
Deep Purple
The Dead Daisies
Sabaton

MAANDAG:

Op dit forum komen zagen wanneer we de nieuwe namen mogen verwachten voor GMM23.

BESLUIT
NOG 30 DAGEN!!!!!!!
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken