Rock Herk 2026

De bonnentombola is vandaag aangekondigd. Sowieso is 3,2 euro wel heel schappelijk.

Iemand nog interesse in een vrijdagticket in ruil voor wat drankbonnen?

Mooie editie geweest vond ik. En obv verschillende babbels met kennissen uit de organisatie blijkt dat zij ook heel tevreden waren.

Was de eerste keer dat ik er terug was sinds een jaar of 10 en het is toch heel fijn te zien hoe dit festival een eigen identiteit heeft en ondertussen relatief vlot stand kan houden tussen de grote festivals en de sterk gesubsidieerde stadsfestivals. Uniek 'terrein', mooie namen gecombineerd met een nieuwe lichting, hele faire prijzen en heel veel gemoedelijkheid.

Vooral overtuigd door High Vis (zoals verwacht), Militarie Gun en Amen Ra. Sons vond ik wat moeilijk op gang komen en voor de rest zeker nog wat leuke dingen gezien.

Enige negatieve opmerking vond ik het afvalbeleid: Waar je op Graspop ook 2 coins krijgt en amper bekers ziet liggen, vond ik het festivalterrein toch 'redelijk' bezaaid met afval. Ik ben er zelf ook schuldig aan... omdat er nog maar weinig motivatie was om het proper te houden als je rond je keek. Groeikans voor volgend jaar.

Ik was er voor het eerst! Heb me prima vermaakt. Wat ervaringen opgedeeld in plussen en minnen:

+ Goede underground programmering in de club. High Vis, Militarie Gun, Ho99o9 enz Jammer dat Ditz afzei.
+ Vibes, het is een gezellig en vriendelijk festival
+ Klein maar toch het gevoel dat je een beetje kan ronddwalen
+ 'Normale' prijzen, je bent niet per se blut na een dagje festival
+ Street podium met de band letterlijk tussen het publiek is uniek, ik denk niet dat ik dat ooit eerder heb gezien.
+ Schoon sanitair, 2 dagen lang!

- Erg veel locals (Herkenaren?) die vooral leken te komen om bij te praten met de buren en echt bij elke band door alles heen stonden te lullen.
- De mainstage is krap, bij grote acts vond ik het een tikkeltje claustrofobisch]
- Een chillzone is chill, maar een chillzone pal naast een electronica tent kind of defeats the purpose
- Ik heb best veel mensen in rolstoelen gezien maar geen enkele mogelijkheid voor die mensen om het podium te zien. Een rolstoel podium bij de main en club moet kunnen toch?

• Leuk
Waarderingen: saurus en Jimmeh07
Ook een dagje geweest voor High Vis, fenomenale show. Veel beter wordt het niet. Festival an sich is ok, veel locals die alleen komen zuipen. Mainstage tent is veel te groot voor de mensen die daadwerkelijk voor de muziek komen (als je even door de buitenste rij mensen heenloopt is binnen een zee van ruimte).

Zal er wellicht wel terugkeren als de line-up ernaar is, maar dan moeten ze wel vooral acts als High Vis en Fat Dog boeken.

• Leuk
Waarderingen: Jimmeh07
Veel van de locals komen er door de crowdfunding die er in 2014 is geweest waardoor je door destijds 32euro te storten levenslang gratis binnen mag op Rock Herk. Verklaart allicht ook het drinkgedrag(geen inkom en dus meer geld voor bonnen).

Dit jaar ook weer op Rock Herk geweest. het grootste kleine festival van Belgie.

+ steeds een goede line up met voor ieder wat wils.
+ overal plaats genoeg om te staan of te zitten.
+ het street podium.
+ no barriers aan het club podium.
+ prijs/kwaliteit in orde.
+ bands die met plezier terug komen.

- de parking die dit jaar een beetje verder lag.
- voldoende catering maar minder variatie/keuze als andere jaren.
- teveel lokaal gepraat in het publiek.

Enkele opmerkingen/verbeterpunten voor de organisatie.
- Koffiestand zelf voorzien. Aan de pannenkoekenstand staat meer volk voor koffie dan pannekoeken aan te schuiven.
- Grote flesjes water voor 1 bon.
- afvalteams beter aansturen.

Tegen de verwachtingen in enorm genoten dit jaar. Officiële dag 1 was bijna de beste festivaldag dit jaar. Amenra oppermachtig, nieuwe ontdekkingen gedaan met Bloed, Crouch en Ho99o9. Zelfs BIG SPECIAL, die ik op plaat vreselijk saai vind, kwam hier sterk over.
Op dag 2 alleen in de namiddag/avond daar geweest. Die show van Lolalita & Brennt was wel een extreem vreemde binnenkomer, maar op dat geniale street podium werkte dat toch wel. High Vis legendarisch goed. Psychonaut tof, maar het gekrijs van die zanger/gitarist blijft me irriteren (net als bij Hippotraktor). Channel Zero een paar nummers van meegepakt, maar die zijn al 20 jaar over de houdbaarheidsdatum. Verder veel bekenden getroffen, dus dag 2 was vooral veel bijpraten op gepaste afstand van de podia.

Users who are viewing this thread