Waar te beginnen met ...?

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Manu Chao is misschien iets subtieler en vrolijker.

Helemaal met deze tip eens! Als Manu Chao vanaf de plaat nog niet helemaal weet te overtuigen, check dan eens een liveset. Daar komen ze volledig tot hun recht, wat een feest. Ben er een keer voor naar Parijs gereden, geen seconde spijt van gehad.
 

HunterRule

Randprogramma
15 jan 2015
179
17
Leuk Topic! Vestusta Morla had ik toevallig ook recentelijk ontdekt dankzij line ups dit jaar. Nog wat Zuid-Amerikaans dan:

Narcos held
[video]https://youtu.be/npL0_ZAXg9E[/video]

Frisse indierock
[video]https://youtu.be/q-kNV6qGdMQ[/video]

Classic
[video]https://youtu.be/tGbRZ73NvlY[/video]

Omdat een zomerhitje in dit genre niet mag ontbreken
[video]https://youtu.be/yvnt2zMzmOc[/video]
 

Dennis1808

Geliefde act
28 aug 2014
1.650
105
Ik probeer een beetje in de discografie van Wilco te duiken, welke albums zijn dan aan te raden?
 

Joszwa

Support act
Access All Areas
13 nov 2012
770
878
Ik wil graag wat meer duiken in acts als Röyksopp en Moby. Wie helpt me op weg of kan wat meer vertellen over hun albums?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Elton John.
Ik ga hem over enkele weken zien op Glastonbury wat sowieso een iconisch moment wordt. Helaas ben ik nooit echt opgegroeid met zijn muziek en moet dus ook toegeven dat ik eigenlijk bizar weinig van zijn muziek ken.
Om de ervaring daar beter te maken, wil ik me graag wat inluisteren. Iemand tips waar te beginnen? Belangrijkste albums? Compilatie albums? Concerten die je steeds herbekijkt? Laat maar weten!
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Afgaande op de respons op de laatste berichten boven jou zou ik niet teveel verwachten 🤣😅
 

Stoogie

Playlistbediener
2 nov 2022
40
58
Elton John.
Ik ga hem over enkele weken zien op Glastonbury wat sowieso een iconisch moment wordt. Helaas ben ik nooit echt opgegroeid met zijn muziek en moet dus ook toegeven dat ik eigenlijk bizar weinig van zijn muziek ken.
Om de ervaring daar beter te maken, wil ik me graag wat inluisteren. Iemand tips waar te beginnen? Belangrijkste albums? Compilatie albums? Concerten die je steeds herbekijkt? Laat maar weten!
Ik ga mezelf al zeker niet de grote kenner noemen, maar ik heb hem afgelopen week in Antwerpen gezien. Je kan een goed beeld van zijn optredens krijgen door de captering van zijn huidige tour te bekijken, op de volgende link!

Elton speelt deze tour elke avond dezelfde setlist, dus als je deze nummers kent, zit je sowieso goed. Daarbij put hij quasi volledig uit zijn materiaal van voor 1984, waarbij zijn album Goodbye Yellow Brick Road - zijn meest legendarische en succesvolle - een hoofdrol speelt.

Sfeernummers waar ik live goed op ging waren Take me to the pilot, The bitch is back, Saturday night's alright for fighting, Levon en Sad songs say so much (die laatste twee zijn live zo veel beter dan op plaat). Hopelijk ben je hier iets mee!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Elton John.
Ik ga hem over enkele weken zien op Glastonbury wat sowieso een iconisch moment wordt. Helaas ben ik nooit echt opgegroeid met zijn muziek en moet dus ook toegeven dat ik eigenlijk bizar weinig van zijn muziek ken.
Om de ervaring daar beter te maken, wil ik me graag wat inluisteren. Iemand tips waar te beginnen? Belangrijkste albums? Compilatie albums? Concerten die je steeds herbekijkt? Laat maar weten!
Bekijk de film rocketman zou ik zeggen. Hele makkelijke instap
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Ja, wat Stoogie zegt. Gewoon de setlist van te voren even goed inluisteren is een goeie tip. Ik kan ook nog wel een playlistje voor je maken als je wil.

En mocht je Rocketman nog niet gezien hebben: Doen! Dan heb je ook een groot stuk biografie meegepakt (en de film was, imo, fantastisch).

Edit: Wat Stoogie en Brian zeggen dus, Brian was me net een seconde voor. :p
 
  • On fire
Waarderingen: Brian

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Bedankt voor de tips! Dat zijn alvast enkele goeie startpunten.
 

Jelle

Dagopener
25 mei 2015
658
321
Leuke thread, als iemand iets wil weten over een artiest waar ik veel van ken dan help ik graag!
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
Ben Howard. Als ik zijn setlists opzoek zie ik dat hij vrijwel nooit de nummers speelt die ik wel ken (only love etc) maar ben toch benieuwd naar zijn optreden op dtrh. Iemand tips?
 

Joris

Sunset slot
7 feb 2016
2.679
1.607
Ben Howard. Als ik zijn setlists opzoek zie ik dat hij vrijwel nooit de nummers speelt die ik wel ken (only love etc) maar ben toch benieuwd naar zijn optreden op dtrh. Iemand tips?
Ik denk dat het verstandig is om te beginnen met heel zijn tweede album I Forgot Where We Were. Met dit album is hij van zijn vrolijke gitaarliedjes naar wat donkerdere muziek gegaan. Dit album staat vol met goede nummers, waarvan hij er ook nog maar een paar live speelt, maar wel absolute hoogtepunten vormen in zijn set.
Zie ook deze live versie van End of the Affair:

Daarna zijn zijn albums nog minder toegankelijk geworden, maar Noonday Dream vindt ik nog steeds een heel goed album. Dit lijkt me dan ook een goede om te luisteren, volgensmij speelt hij nog wel het een en het ander van dit album.

Collections from the Whiteout heb ik zelf niet heel veel geluisterd, maar aangezien tot het aankomende album zijn laatste is raad ik deze ook nog aan.

Als absolute hoogtepunt is er ook nog The Burgh Island EP. Hiervan speelt hij helemaal niets live, maar dit zijn echt fantastische nummers. Zie bijvoorbeeld deze video:



EDIT: Ik had deze tour nog niet naar de setlist gekeken, maar zie dat Collections From the Whiteout een best groot deel uitmaakt van de setlist. Noonday Dream daarentegen niet heel groot. Ook heeft hij Oats in the Water minimaal 1x gespeeld deze tour.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian en Marin

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Ik vind Noonday Dream eigenlijk zijn beste plaat tot nu toe.

Maar eigenlijk zal hij straks toch weer zijn.m nieuwe album zo goed als integraal spelen gok ik. Die is nog niet uit, maar zal vast weet het zwaartepunt van zijn set vormen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joris

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Ben Howard is een geweldige artiest, alleen door Keep Your Head Up zijn de beelden van hem vertekend. Ik blijf dit geweldig vinden op een heter zomer avond zoals we die afgelopen dagen gekend hebben:

Iemand nog Chris Isaak tips? Ken wat hits zoals Wicked Game, Baby Did A Bad Thing, Blue Hotel maar dan houd het op. Kan er onverwachts gratis heen voor zijn show in de 013. Ben benieuwd naar de suggesties.
 
  • Leuk
Waarderingen: Marin en wenteldave

nathanvdk

Randprogramma
18 aug 2022
170
145
King Gizzard & The Lizard Wizard! Ken er enkele nummers van maar geraak geen wijs uit die talloze albums. Iedereen is hier steeds zo positief, dus heb wel eens zin wat te ontdekken
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken