Muse

PJ

Headliner
4 nov 2014
7.681
1.847
Pre-sales
American Express presale
Van woensdag 14 september om 11.00 uur tot vrijdag 16 september om 09.30 uur vindt een speciale American Express presale plaats. Tijdens de presale is het alleen mogelijk om af te rekenen met een American Express creditcard.
Tijdens de presale wordt een beperkt percentage van het totale aantal kaarten beschikbaar gesteld. De reguliere voorverkoop voor dit concert start vrijdag 16 september om 10.00 uur.

MOJO Weekly presale
Van donderdag 15 september 10.00 uur t/m vrijdag 16 september 9:30 uur (of zo lang er kaarten beschikbaar zijn) vindt een speciale ‘MOJO Presale’ plaats voor de show van Muse op Malieveld op 7 juni 2023. Je kunt je aanmelden tot woensdag 14 september 16:00 uur. Woensdag 14 september om 19:00 uur versturen wij de MOJO Weekly nieuwsbrief waarmee je ook toegang krijgt tot de presale.
> Meer info en meld je aan voor de MOJO Weekly presale.
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Als ik de recentste setlists bekijk, dan krijgt mijn beperkt enthousiasme toch een knauw ...
 

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Ik bedoel, het is een tour om hun nieuwst album te promoten. Je mag er van uit gaan dat ze zeker 7/8 van de 10 nieuwe nummers gaan spelen.
Ja zeker, maar slechts één (!) nummer van Origin of Symmetry. Showbiz negeren. Geen Stockholme Syndrome. Van de recentere jaren toch liever Panic Station, Reapers of Mercy. En van het nieuwe album: You make me feel like it's Halloween had ik nu niet live verwacht, wel Euphoria en We are fucking fucked.

Maar goed, hier kan nog iets in veranderen tegen volgende zomer natuurlijk.
 

Vicarious

Gouden Tip
10 jul 2022
283
179
Ja zeker, maar slechts één (!) nummer van Origin of Symmetry. Showbiz negeren. Geen Stockholme Syndrome. Van de recentere jaren toch liever Panic Station, Reapers of Mercy. En van het nieuwe album: You make me feel like it's Halloween had ik nu niet live verwacht, wel Euphoria en We are fucking fucked.

Maar goed, hier kan nog iets in veranderen tegen volgende zomer natuurlijk.
Voor volgende zomer mag je Euphoria en WAFF al opschrijven, volgens mij heeft de zanger al gezegd dat ze die gaan spelen (WAFF waarschijnlijk al in Amsterdam dit jaar).

Stockholm Syndrome speelden ze recent nog vaak dus blijft kanshebber. Showbiz hebben ze de laatste jaren ook af en toe nog eens bovengehaald dus wie weet.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
532
170
Had eigenlijk gehoopt op Of pinkpop, of een ziggo show. Op een veld de volle pond betalen, en dan of op enorme afstand staan, of uren van te voren een plekje moeten zoeken zonder dat je wat kunt drinken of naar de wc kunt...dat is me op Goffert de vorige keer er slecht bevallen. Maarja, het is wel Muse :)

Hoe kan het eigenlijk in hemelsnaam zijn dat Muse hier 1 show doet en er al getwijfeld wordt of ze het uitverkopen, en dat Coldplay zo maar 4x70.000 kaarten wegzet in die galmbak? Ik kan hier echt niet bij. Coldplay heeft na de eerste paar sterke albums nooit meer wat fatsoenlijks uitgebracht, en maakt tegenwoordig niets zeggende pop liedjes... Was er graag heen gegaan (mis gegrepen helaas) maar Muse is toch van een heel andere orde of ben ik nou gek? ;) (Weet het, over smaak valt niet te twisten ;) )
Als je niet begrijpt dat Coldplay een wat breder publiek aanspreekt dan Muse dan heb je er weinig kaas van gegeten. Ben groot fan van allebei hun liveshows maar mij verbaast het verschil in populariteit totaal niet.
 
  • Leuk
Waarderingen: Bassie78

neus

Dagopener
16 mrt 2019
563
290
Als je niet begrijpt dat Coldplay een wat breder publiek aanspreekt dan Muse dan heb je er weinig kaas van gegeten. Ben groot fan van allebei hun liveshows maar mij verbaast het verschil in populariteit totaal niet.

Ik vraag me dan toch waar dat vandaan komt. De recensies in de main straim media van de laatste coldplay albums waren zeer negatief.
Muse staat al lang bekend als een van de beste live bands (En niet in het alternatieve circuit).
De muziek van Muse is niet ook gewoon toegankelijk.

Dus waarom is dit zo duidelijk voor jouw dan?
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Ik vraag me dan toch waar dat vandaan komt. De recensies in de main straim media van de laatste coldplay albums waren zeer negatief.
Muse staat al lang bekend als een van de beste live bands (En niet in het alternatieve circuit).
De muziek van Muse is niet ook gewoon toegankelijk.

Dus waarom is dit zo duidelijk voor jouw dan?
Er luisteren meer mensen naar sky radio dan naar kink.
 
  • Leuk
Waarderingen: liluzi

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
532
170
Ik vraag me dan toch waar dat vandaan komt. De recensies in de main straim media van de laatste coldplay albums waren zeer negatief.
Muse staat al lang bekend als een van de beste live bands (En niet in het alternatieve circuit).
De muziek van Muse is niet ook gewoon toegankelijk.

Dus waarom is dit zo duidelijk voor jouw dan?
Als recensies een graadmeter is dan falen beide bands al jaren in het maken van een goede plaat. De livereputatie van Muse is geweldig, maar die van Coldplay ook. Dus dat kun je ook tegenover elkaar af strepen.

Blijft over dat de muziek van Coldplay een stuk toegankelijker is. "Ik ga nooit naar concerten - maar Coldplay zou ik toch wel eens live willen zien", is iets wat ik regelmatig hoor. Vergeet niet dat Nederland vol zit met debielen - en debielen volgen de massa. De massa luistert naar Coldplay en minder naar Muse. Daarom verkoopt Coldplay als het wil 8x de Arena uit, staan Maan en Antoon in volle Ziggo Domes en staat half Lowlands bij the Opposites & Goldband terwijl het veld bij Arctic Monkeys leeg loopt (toegegeven, die show viel wat tegen).

Overigens groot Coldplay & Muse fan. Vind mezelf geen debiel.
 
  • Leuk
Waarderingen: emmers met glijmiddel

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
532
170
Is dat zo? Ik vind er zelf weinig aan maar de recensies voor Will of the People zijn behoorlijk positief.
Die ene recensie die ik een tijdje terug las gaf 2 sterren.


Verder overigens geen groot voorstander van recensies. 3 voor 12 kraakt ook altijd shows af waar ik de tijd van mijn leven heb gehad of komt superlatieven tekort bij shows waar ik in slaap viel.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
532
170
Staat op een 7.1 critics score en 7.7 user score op Metacritic. :)
Ok dat klinkt al wat beter. Maar als we dan echt op die scores af gaan en claimen dat Coldplay slechte albums maakt. Het één na laatste album had een 8.3 userscore op Metacritic.
Maar dat is niet per se het punt. Iemand vond het onbegrijpelijk dat Coldplay een aantal x Arena uitverkoopt ten opzichte van de discussie of Muse wel of niet Malieveld uit gaat verkopen.

Mijn punt, Coldplay is een stuk toegankelijker en ondanks (in mijn beleving) matige albums een stuk populairder dan Muse.
 

gguuss

Dagopener
15 jan 2014
532
170
Vond dat album van Coldplay zelf ook wel sterk. Jammer genoeg spelen ze eigenlijk niets van die dubbelaar live...
Eens, mooie plaat. Op Youtube hun integrale livesessie gezien ergens in het midden oosten op een dak? Staat op youtube. Anyway, we gaan wat off topic.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Gebruikers die dit onderwerp bekijken