ES Primavera Sound Festival 2026

Blijkt dat dan MA toch niet kon doorgaan. De comments liegen er op Instagram niet om..

Ergste is ook gewoon dat dit weer voorspeld was. Iedereen had regenkledij bij..

Laatst bewerkt:
Ik heb vanuit Nederland de Spaanse meteorologische data eens bekeken. In de haven van Barcelona is rond 21:00 een windstoot van 56 km/u gemeten. Dat is fors, maar niets waar je als festival niet op voorbereid zou moeten zijn. Ter vergelijking: op DTRH twee jaar geleden hadden we windstoten tot 76 km/u

Niet alleen dat...
Windstoten tot ongeveer 35km/u las ik. Dat moet je als festival toch productioneel kunnen managen?
De wind ging wel harder tekeer nadien. Eigenlijk was het hek van de dam op het einde van Geese zowat. Tijdens Oklou heeft het nog wat gemiezerd, maar daarna was het echt stortbuien zonder einde.

De regen vond ik best oké, maar dat in combinatie met die wind gaf je nog 's kou bij en de organisatie die hun schermen niet eens gebruikte om mensen te informeren, sloeg echt alles. Met zo veel volk op zo'n kleine plek is van internet geen sprake. Waarom gebruiken ze de speakers op de podia niet om mensen te informeren over de gang van zaken? Als je wil dat wat evacueren, zeg dat dan. Als je wil dat we gaan schuilen, even moeten wachten.. Maar bars en eetstanden bleven gewoon open en die fucking ads bleven gewoon draaien alsof er niets aan de hand was. Surreeel.

Ik zie dat Overmono wel diep in de nacht stond geprogrameerd, ging dat dan wel door?
Overmono was echt een mooi feestje en gelukkig was het toen droog, moshpit in de stromende regen bij Melt Banana had ook wel wat, we hebben er maar het beste van gemaakt. Festivals in Spanje helaas vrijwel altijd k*t geregeld, lijkt meer regel dan uitzondering. Communicatie echt bizar; hopen op droog dagje vandaag.

Tbh, we hadden echt geen energie meer om nog te blijven en door te gaan. Wilden echt heel graag Overmono en Yousuke zien.. Echt jammer.

Ondanks de teleurstelling rond Massive Attack en Cameron Winter nog een prima dagje gehad met sterke optredens van Geese, Caroline en Father John Misty. We wilden ook al bijna naar huis gaan, maar we lazen op het laaste moment dat FJM toch gewoon ging beginnen, publiek vrij euforisch daar

Ja de organisatie laat natuurlijk echt steken vallen, maar juist op dit soort momenten kunnen optredens juist ineens iets extras brengen. Voornamelijk gedragen door het publiek. Zo heb ik ooit Incubus eens gezien in 20211, stromende regen en niemand die het wat deed.

Ik heb vanuit Nederland de Spaanse meteorologische data eens bekeken. In de haven van Barcelona is rond 21:00 een windstoot van 56 km/u gemeten. Dat is fors, maar niets waar je als festival niet op voorbereid zou moeten zijn. Ter vergelijking: op DTRH twee jaar geleden hadden we windstoten tot 76 km/u
Inderdaad, moesten ook alle zeilen van de partytenten weggehaald worden op RW. Waren serieuze windstoten.

Productioneel moeten we bij ons inderdaad niet klagen, overheden zit er ook kort op.

• Leuk
Waarderingen: swissepfan
Ja de organisatie laat natuurlijk echt steken vallen, maar juist op dit soort momenten kunnen optredens juist ineens iets extras brengen. Voornamelijk gedragen door het publiek. Zo heb ik ooit Incubus eens gezien in 20211, stromende regen en niemand die het wat deed.
Kan, maar het verandert toch als je de hele godganse avond zulke regen hebt.

Een momentje tijdens een optreden kan wel wat geven, maar ook NA dat optreden, tijdens het eten, het rondwandelen op een festival, en de optredens daarna ook regen kruipt toch wel in je kleren.

• Leuk
Waarderingen: yannickd
Ik kan me voorstellen dat je zo'n Massive Attack alsnog wil programmeren, en van minuut tot minuut oplossingen zoekt, en dat je tot vlak voor de show niet 100% weet dat het effectief met dat weer. Kut voor het publiek maar ook voor de organisatie.

Maar zeg dat dan op die schermen inderdaad. 'We doen er alles aan op MA alsnog te laten doorgaan. Hou ons in de gaten' maakt al het verschil.

Ik kan me voorstellen dat je zo'n Massive Attack alsnog wil programmeren, en van minuut tot minuut oplossingen zoekt, en dat je tot vlak voor de show niet 100% weet dat het effectief met dat weer. Kut voor het publiek maar ook voor de organisatie.

Maar zeg dat dan op die schermen inderdaad. 'We doen er alles aan op MA alsnog te laten doorgaan. Hou ons in de gaten' maakt al het verschil.
Probleem was dat mensen effectief door stewards naar buiten zijn gestuurd. Dus afhankelijk waar je was werd de situatie nog dubbelzinniger.
Dat staat nog los van eventueel laten doorgaan van MA.

• Leuk
Waarderingen: mattman

Users who are viewing this thread