Graspop Metal Meeting 2026

• Onderwerp starter Onderwerp starter Lars.
  • Startdatum Startdatum
  • Featured
Volledig akkoord met wat ik hier al enkele keren zag passeren. Limp Bizkit was de ergste headliner die ik in m'n Graspopjaren zag passeren. Het was gewoon immens saai met veel te veel pauzes en gebabbel tussenin. Ook een vreemde keuze qua setlist, zeker i.v.m. andere optredens van deze tour.

Cult of Luna was voor mij de topper van de dag.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Loek123
1. Septicflesh
2. Cult of Luna
3. Dying Wish
4. Sleep Theory
5. Within Temptation

Eervolle vermelding voor Bulls on Parade. Wolves in the Throne Room was me iets te veel een geluidsbrij Heb me vandaag minder gestoord aan Limp Bizkit, maar de verwachtingen waren dan ook laag.

In theorie wil ik vandaag veel zien wat in de Metal Dome staat, ga nog wel even her-evalueren of ik een hele dag in die oven wil staan

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel
Maar dan kwam Limp Bizkit, wat was dat verschrikkelijk. Mogelijk de slechtste headline show die ik ooit heb gezien in dessel. Ieder nummer van 3 minuten lang werd nog met 3 minuten uitgerekt en dan nog 3 min tussen ieder nummer in ook? Ik weet echt niet waar ik naar zat te kijken. Vergeleken met dit is die gast van Powerwolf nog stil. Zo jammer want ik ben oprecht fan van de muziek van limp bizkit en muzikaal was het ook in orde. Bij GNR was het een zanger die niet meer kan zingen maar dit is eigenlijk nog slechter want je hebt de potentie om 75 min aan fantastische meezingers te spelen en een nu metal show neer te zetten vol energie, en je kiest ervoor om het niet te doen

Heftig zeg, kan me ook iets herinneren dat een Alcatraz ook al geen Limp Bizkit meer wilde boeken, omdat het het niet waard was?

Maar gewoon slechter dan GNR en erger dan Powerwolf met praten, dat is wel erg beroerd :eek:

• Leuk
Waarderingen: Joslittel
Naar de optredens dan. Donderdag meteen een topdag (zoals verhoopt) met enkel goede optredens 🖤
Ik geef meteen een score ook, met dien verstande dat ik een 10 voorbehoud voor zeg maar een religieuze ervaring.

- Distant:7 goede start maar als je een half uur moet wachten door technische problemen in een bloedhete tent...
- Ankor: 9 heel hoge verwachtingen en die ook volledig ingelost. Genieten van begin tot eind 😍
- (Combichrist): 7 maar stukje gezien in achtergrond van een toffe forum meeting maar dat klonk echt wel goed
- Dying Wish: 8 eerste aangename verrassing van de dag (en er waren er nog 🤘🏼). Stond als een eventueeel te zien maar heel blij dat ik dus wat vroeger ben vertrokken bij de meeting. Wat een energie van begin tot eind en Amerikanen die 'Free Palestine ' roepen met de 'fists in the air' hebben sws al een streepje voor bij mij.
- Bulls on Parade: 6 tijd om iets te eten en te drinken en dikke ambiance op de achtergrond maar het blijft toch wel 'maar' een coverband natuurlijk
- Accept: 7 Knallen van begin tot eind. Geen verrassingen maar kwaliteit gegarandeerd.
- Wind Rose: 7 door de cancel van Morello en de bijhorende verschuiving van Wind Rose een heel pijnlijke clash met Wolves In The Throne Room. Die heb ik al gezien, de dwergen nog niet en ik had wel zin in een feestje. Maar had er toch meer van verwacht. Nog niets gelezen verder hier, maar ik kan me zeker voorstellen dat Wolves beter was.
- Septicflesh: 8 en dat is een prestatie want even een dutje gedaan en dan wakker geworden met hen. Heel sterk optreden
- Bloodywood: 9 Wow, alle verwachtingen meer dan ingelost. Bloedheet maar wat een energie en ambiance!
- Pennywise: 7 Toch maar blijven hangen hier en dus niet Cult of Luna. Zeker geen spijt van gehad, iets voor einde wel doorgegaan om mooi vooraan te staan bij
- President: 8 Het lijkt wel alsof hun muziek gelukshormoon activeert. Super catchy in voor mij de goede zin van het woord.
- Limp Bizkit: 8 Hier zijn we dan met nog een heel aangename verrassing. Meezingers van begin tot eind. Top!
- The Offspring: 8 Blijven staan bij het onweer en zo ook op den duur bijna helemaal vooraan gekomen. Machtig optreden.

• Leuk
Waarderingen: Joslittel en Jamel
Heftig zeg, kan me ook iets herinneren dat een Alcatraz ook al geen Limp Bizkit meer wilde boeken, omdat het het niet waard was?

Maar gewoon slechter dan GNR en erger dan Powerwolf met praten, dat is wel erg beroerd :eek:
Ik denk dat alcatraz had gezegd dat ze zo n dure acts niet meer ging boeken omdat het niet echt voor de gehoopte extra ticketverkoop zorgde. Staat los van de kwaliteit van de show lijkt me.

Maar ik begrijp ook niet dat een band als lb dit blijft doen, zoals iemand anders hier al zei hebben ze genoeg hits om dik uur te vullen. In amerika werkt dat soort zever misschien bij het publiek, maar hier willen de meeste mensen dit niet. Offspring is helaas wat hetzelfde verhaal. Het was iets minder erg dan op pukkelpop enkele jaren geleden, maar toch nog vaak irritant genoeg.

Voila, dat was dan Dag 1:

Mantah:
Erg goede opener van het festival! Heel blij dat de Belgische bands toch af en toe toch de kans krijgen!

Ankor:
Dit was wel een leuke ontdekking! Op voorhand niet veel ingeluisters maar onze groep heeft me toch overtuigd om te gaan kijken.

Maar hoe extreem warm was me dat in die tent. Na het optreden terug moeten gaan afkoelen op de camping.

Wind rose:
Zoals verwacht wel een leuk optreden! Respect voor die mannen om in die kostuums nog zo op te treden!

ADTR:
Kon me live niet echt overtuigen, was zeker niet slecht maar ik had tegen het einde van de set wel gehad (mede door de hitte)

Within temptation:
Dit was dus duidelijk DE headliner van gisteren. Wat een optreden, wat een stem! Gewoon wauw.

Limp bizkit:
Tjah, ik denk dat het al duidelijk is door de andere berichten. De show was een masterclass in het rekken van tijd en ongeïnteresseerd op een podium staan. Echt verschrikkelijk slecht in vergelijking met 2024.

The offspring:
Ik heb wel het eerste uurtje liggen schuilen in de metaldome maar toch net op tijd terug voor al de hits! Zo typisch Amerikaans, het zelfde gelul als bij veel bands maar ca va nog wel! Leuk om ze eens gezien te hebben!

• Leuk
Dag 1:

Mantah: echt goede nummers en een strakke set. Super festival opener.

Ankor: heb het geprobeerd maar door de hitte toch maar naar buiten gegaan.

Danko Jones: vermakelijke set en onverwachts toch veel nummers die ik mee kon zingen. Gewoon lekkere rock

Accept: echt ongelofelijk dat die gasten zo goed zijn op deze leeftijd. Die kerel zou ook zo als zanger van AC/DC kunnen inspringen. Heb ervan genoten, ze kregen het publiek ook lekker mee en je merkt gewoon dat ze dit mooie middag mainstage plekje krijgen omdat ze het verdienen.

Wind Rose was een feestje vooraan, maar ik ben halverwege weggegaan voor Lakeview: die waren erg goed maar speelden voor een halflege metal dome en kregen het publiek dat er dan wel stond niet echt mee. Zonde, want ze hebben een sloot aan goede nummers.

Megadeth gaven precies wat ik verwachtte: banger na banger en een zeer strakke show. Geen onzin, geen intro, gewoon podium op en spelen; dat kan als je zulke goede muziek hebt. Vorige keer en op Dynamo vond ik het meh, maar ik het gisteren echt luidkeels meegezongen en gemosht.

Within Temptation: ik ging er nerveus in omdat de show in Lotto erg tegenviel maar ondanks dat ik de setlist keuzes nog steeds ruk vind was de show wel zeer sterk. Eindelijk ook Ice Queen gezien en dan toiletbezoek tijdens Mother Earth: keuzes, keuzes.

Limp Bizkit: mensen klagen maar ze geven gewoon de show hoe ze dat altijd doen: minimalistisch en puur voor de vibe. Vanuit de pit was de energie gigantisch en was het ook niet erg dat er eens een adempauze was. Ik ben wel vrij vroeg uit de pit gegaan omdat het net iets teveel werd, ik kon op een afstandje ook nog genieten.

The Offspring: in eerste instantie viel het een beetje tegen, maar toen ik met mijn gloednieuwe GMM poncho de moshpit bereikte werd het ineens een heel ander feestje. Zeker naar het einde waar ze banger na banger speelden.

De donderdag was een feestje jongens en onthoud: als jullie een set net niet leuk genoeg vinden, zoek dan een moshpit op en maak er wat leuks van.

• Leuk
Waarderingen: thesummoning
Ik denk dat alcatraz had gezegd dat ze zo n dure acts niet meer ging boeken omdat het niet echt voor de gehoopte extra ticketverkoop zorgde. Staat los van de kwaliteit van de show lijkt me.

Maar ik begrijp ook niet dat een band als lb dit blijft doen, zoals iemand anders hier al zei hebben ze genoeg hits om dik uur te vullen. In amerika werkt dat soort zever misschien bij het publiek, maar hier willen de meeste mensen dit niet. Offspring is helaas wat hetzelfde verhaal. Het was iets minder erg dan op pukkelpop enkele jaren geleden, maar toch nog vaak irritant genoeg.
En het ego van Wes Borland heeft daar op Alcatraz ook geen goede indruk gemaakt....

Hoe bedoel je? (ik was er zelf niet bij toen)
Was een akkefietje tussen de gitarist en de security. Voor zover ik onthouden heb was deze eerste het publiek ingedoken en moet er iets verkeerd gelopen zijn bij de terugkeer. Een versterker en gitaar moesten eraan geloven, en hij deed tekens dat het personeelslid in kwestie moest worden verwijderd.

Wat was Limp Bizkit bizar slecht zeg, keek er best wel naar uit maar zelden zo teleurgesteld geweest in een liveshow.

The Offspring daarentegen maakte het voor mij weer helemaal goed, stond vooraan in de pit in de stromende regen en de sfeer was echt fantastisch daar. En wat een hits hebben ze stiekem toch ook, Original Prankster ook nog❤️

• Leuk
1. Septicflesh
2. Cult of Luna
3. Dying Wish
4. Sleep Theory
5. Within Temptation

Eervolle vermelding voor Bulls on Parade. Wolves in the Throne Room was me iets te veel een geluidsbrij Heb me vandaag minder gestoord aan Limp Bizkit, maar de verwachtingen waren dan ook laag.

In theorie wil ik vandaag veel zien wat in de Metal Dome staat, ga nog wel even her-evalueren of ik een hele dag in die oven wil staan
Buiten is ook niet heel aanlokkelijk, dus het wordt kiezen tussen een grilloven of een stoomoven ben ik bang. 🥵

Users who are viewing this thread