Graspop Metal Meeting 2026

Toch kleine teleurstelling dat die -in mijn ogen- broodnodige thema aankleding er dan weer niet gaat komen.

Hopelijk gaan we ooit toch die richting uit, een mens mag hopen he.

Ik blijf tot nader bericht mee hopen op een Jupiler scherm voor diegene die het wensen én de nieuwe kruisen geven toch al een iets ander beeld voor mezelf (al staat dat 3e kruis aan de tribune/eetstand daar toch wel nog wel wat onnodig bij).

Verder is het weekend voor mezelf gevuld met dagelijks toch meer te bekijken groepen als vorig jaar en 6,5/8 headliners naar men zin dus das wel wat beter dan 2025.
Extra aankleding kost ook weer extra geld dan heb ik liever dat ze dat geld in artiesten of dingen op de achtergrond steken die het voor de bezoekers gemakkelijker maakt.

Gaan de campings daadwerkelijk om 15:00 pas open? Dacht dat die voorheen weleens wat eerder open gingen. En zal er nog een plattegrondje komen voor de parking en dergelijke?
Natuurlijk gaan ze allicht vroeger open maar het is gewoon een richtuur om de grote massa niet al smorgens aan de deur te hebben staan.

• Leuk
Waarderingen: Dwarf
Je doet goed je best om terug te krabbelen van je gladde ijs (al is 'Tool-light' toch echt wel een misslag) maar met je allerlaatste zin glij je toch nog onderuit ;) Tool en APC op een festival line up is al meermaals voorgekomen in de VS dus in theorie zou een tour van beiden langs de Europese zomerfestivals ook niet uitgesloten zijn.

En ja, hoe jij het beleeft kan ik niks aan veranderen, maar er zijn legio Tool fans die niks met APC kunnen, en vice versa APC fans die niks met Tool kunnen. Zo dicht ligt het dus ook weer niet bij elkaar, behalve dat de zanger redelijk vergelijkbaar klinkt 😅 zoals gezegd, in beide projecten drukken andere bandleden stevig hun stempel op de muziek.
Ik denk dat ik wijselijk maar verder mijn mond ga houden, voordat ik straks een wak in duik... 😅 😜

Winter Falling GIF by Pit Viper

Bad omens setlist lijkt een volledige kopie van wat ze in vorst gedaan hebben. had een paar nummers anders willen zien maar al bij al wel een geweldige set.

• Leuk
Na wat beelden te hebben gezien, moet ik toch gaan bekennen dat Venom wel de band is waar ik op dit moment het meest naar uitkijk. Zag er uit als een geweldige viering van hun oude nummers met oude en nieuwe namen (fucking nergal hell yeah) met een enorme portie energie en plezier. Kan alleen maar een groot feest worden.

gonna bust your nose

• Leuk
Wellicht dat @MetalLimbo een paar goeie momenten kan halen uit de statistieken?
Ik dacht in eerste instantie ook aan een meeting rond 13:00, maar dat was voordat een hoop mensen (onder wie ikzelf) Ankor ontdekten door die vermaledijde voorbeschouwingen.. ;)
Kan nog steeds natuurlijk, maar een half uurtje tussen Mantah en Ankor is inderdaad nogal krap.

Dan lijkt het tijdsblok tussen Ankor en Wind Rose (14:00-15:35) een stuk geschikter.
Vrijwel geen must-sees, en iedereen lijkt wel op enig moment te kunnen aansluiten.

Rekening houdend met looptijden en toilet-/barbezoek zou ik dan 14:15-15:15 voorstellen voor de hoofdmeeting.
Sommigen zullen dan wellicht wat eerder weggaan, anderen zullen wat later aansluiten.

1780930108535.png
1780931678186.png

Extra aankleding kost ook weer extra geld dan heb ik liever dat ze dat geld in artiesten of dingen op de achtergrond steken die het voor de bezoekers gemakkelijker maakt.
Het één hoeft het ander niet altijd uit te sluiten. Het lukt Alcatraz met hele simpele aankleding ook en Hellfest is dan wel een uiterste, maar die schoppen ook regelmatig de kont van GMM als het om programmering gaat.

De schrale aankleding van GMM is al jaren pijnlijk zichtbaar en dit keer hebben ze niet een dijk van een lineup om te compenseren. Waar vrijwel elk Metal Festival zich onderscheid en herkenbaar maakt, doet GMM dat vooral dat het herkenbaar is dat die nooit iets hebben haha.

En je hoeft er geen miljoenen tegenaan te gooien. Is iets waar je eenmalig even in kan investeren en dan gaat het jaren mee. Het voorbeeld dat hier laatst gegeven werd van de mainstage is ook een goed voorbeeld. Het hoeft niet een Hardstyle podium te zijn, maar het zijn nu gewoon 2 dozen (tenzij een headliner wat meeneemt).

• Leuk
Waarderingen: talos654 en Lars.
Dag Graspop vrienden en vriendinnen,

even een vraagje.

Ik probeer via de GMM-app Skully's aan te schaffen alleen het enige wat ik voorbij zie komen is een 20 Skully pack.

Is dit bij jullie ook het geval of kijk ik verkeerd?

Bekijk bijlage 21045

Ik weet dat die weer-app van iPhone vaak wel hallucineert. Maar dit is toch nog iets anders dan “een beetje duwen” en “kans op 2-3 mm”.

Roep een halt toe op deze weermodellen, @Pauly Robin!
't Is al opgelost: Gisteren kwam de droge oostenwind zich moeien en waren we er bijna zeker van. Nu draait de wind die er amper is alle kanten op. Ik gok op een hogedrukgebied dat nog niet zeker weet waar hij zich neerplant in de buurt van België. Maar die paar km verschil kan de wind doen draaien en de temperatuur veranderen. Straks meer...

Users who are viewing this thread