Graspop Metal Meeting 2026

Dit is de jupiler zoals ik hem ken, net niet aansluitend bij mijn smaak en kansloos bij iedere clash.

Lagwagon is nog wel leuk om te zien.
Kuazar en king 810 mogelijk nog even kijken bij de opstart van de dag.

En al eerder gezegd:
CombiChrist: geen idee maar het pakt nog niet. Mogelijk live proberen of het anders overkomt.

Ellende: klinkt fantastisch. Maar de voorkeur gaat naar RON. Echter als er ook maar iets met het geluid me niet zint, loop ik over.

• Leuk
Waarderingen: CedricH
Deze had ik nog in m'n citaten zitten:

Combichrist is wel echt bij uitstek een band die je live moet zien en beleven.

Dat klinkt/ziet er indd wel beter uit. Ze stijgen misschien wel naar een 'might see'.
Alleszins, dit jaar clashen ze met Ankor en Black Gold, en die staan veel hoger in de lijst!

The Plot in You: klinkt wel lekker, maar ik mis die extra punch nog wel wat. Ze clashen met Mastodon grotendeels, heel mss ga ik na een half uur Mastodon piepen op de Jupiler.

Bury Tomorrow: ik heb er vroeger veel naar geluisterd, maar zijn zowat in m'n vergetelhoekje beland en heb er nu niet zo heel veel meer mee. Elke keer dat ik ze hoor, denk ik 'meh ja, zal wel'. Clashen ook faliekant met Electric Callboy, wat ik (samen met Knocked Loose en Lionheart) de vreemdste clash van deze editie vind.

Lagwagon: meh ja, niet slecht, maar ook niet goed genoeg om langs te gaan.

Set It Off: ik kende ze niet, maar wat ik ervan gehoord heb vind ik mega catchy! Klinkt als iets datik aan mijn vriendin (die niks met metal of punk heeft, maar wel al eens The Offspring of Brutus oplegt) zou kunnen verkopen. Sommige nummers toch. Aanwezig!

Wargasm: vorige keer dat ze langskwamen gemist, en dik spijt van. Dit jaar sta ik er zeker!

King 810: recent wat ingeluisterd en vind het wel interessant. Interessant genoeg om Life Of Agony hiervoor te skippen? Dat zal ik op het moment zelf beslissen. Mss de combo.

Kuazar: altijd cool als metalbands in andere talen dan Engels spelen, bewijst maar dat de stem ook zeker een instrument is en dat de taal de muziek heel hard kan kleuren. Deze zou ik een kans kunnen geven, ook al ben ik niet de allergrootste Thrash fan.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: chapolito en gerbthederp
Kuazar: nog niet tegengekomen bij het inluisteren, maar ben geen trash fan en wss ben ik dan nog aan het bekomen van Zaterdag

King 810: zie Kuazar

Wargasm: deze wel al tegengekomen maar ik voel het er niet bij, zal wss een skip worden

Set it off: meer mijn ding, kende ze vooral van hun ā€˜pop goes punk’ covers. Mss dat ik even kom piepen als in Foreigner beu ben

Lagwagon: kan ik wel smaken, maar Mister Cooper wint deze clash toch wel

Bury Tomorrow: stond op mijn must see lijstje maar daar is de vervelendste clash van het hele weekend voor mij.. zal echt een moment beslissing zijn met Electric Callboy en hoe hard ik mij daar amuseer…

The Plot in You: wil ik ook heel graag zien! Ga zeker het begin meenemen, zal van de show afhangen of ik op tijd vertrek naar Sabaton of toch de hele show eerst uitkijk!

• Leuk
Donderdag

North Stage:

Mantah 2

Metal Dome:
Bloodywood 4
Ankor 6
The Funeral Portrait 1
Magnolia Park 4
Sleep Theory 1
Lakeview 1
President 0

Vrijdag

South Stage:
Volbeat 7
Alter Bridge 7
Cavalera "Chaos A.D." 8
Triggerfinger 2
Sex Pistols featuring Frank Carter 6
Quicksand 1

North Stage:
Trivium 8
Breaking Benjamin 6
Drowning Pool 5
Infected Rain 4
Mammoth 4
Knocked Loose 7

Marquee:
Asomvel 9
Old Man's Child 10
Suicidal Angels 7
Death To All 10
Cradle Of Filth 8
Hulder 9
Bark 6
Possessed 8

Jupiler Stage:
We Came As Romans 6
Lionheart 1
Kublai Khan TX 6
letlive. 1
Guilt Trip 7
Thornhill 3
Drain 3

Cancels

Bush 3
Forbidden 9
Scowl 5
Harms Way 1
Kak ik was de Forbidden cancel bijna vergeten ja... Is daar een vervanger voor gekomen? Volgens mij niet iets waar ik heel warm van werd.

Kak ik was de Forbidden cancel bijna vergeten ja... Is daar een vervanger voor gekomen? Volgens mij niet iets waar ik heel warm van werd.
Evergrey, Infected Rain, King 810, Kuazar, Mantah, Suicidal Angels, Triggerfinger, Vower en Zetra werden aangekondigd in hetzelde bericht als de cancel van Bush, Forbidden, Harms Way en Scowl. Ik weet niet wie waar speelde en wie dus als vervanging van wie kan worden beschouwd.

Deze had ik nog in m'n citaten zitten:

Combichrist is wel echt bij uitstek een band die je live moet zien en beleven.

Ik weet echt niet wat ik er van vind. Op Spotify boeide het me niet en ook deze live show staat me qua zang niet geheel aan.

Het klinkt voor mij soms wat als The Editors op steroiden. Maar.. ga toch proberen ze nog een kwartier mee te pikken na Ankor, er is blijkbaar iets dat wel aanspreekt heb alleen helemaal geen idee wat. :LOL:

Ik weet wel dat ik het idee heb dat dit in het donker of tent wel beter zou kunnen aanspreken dan op de main.

Kuazar: Niet mijn ding (niet zo zeer de band, gewoon thrash metal in zijn geheel)

King 810: Klinkt heel vet, en positieve dingen gehoord hier over de live show dus hier ben ik zeker bij.

Wargasm en Lagwagon zijn niet mijn ding.

Set it off: Klinkt best goed, maar waarschijnlijk niet genoeg om de clashes te winnen

Bury Tomorrow: Al vaker over gehad hier, was ƩƩn van mijn favoriete bands maar in een korte tijd zijn ze flink afgevallen met minder goede live performance en slechte releases. Ik was wel van plan om ze nog een kans te geven op Graspop, dus zullen wel wat punten krijgen in de tierlist ook, maar ik ga ze niet zien uiteindelijk.

The plot in you: ƩƩn van de tofste metalcore bands van de line up voor mij, maar de clashes zijn echt heel naar. sowieso hoog in de tierlist, maar of ik ze ga zien? We gaan het zien.

met de sterke marquee op deze dag gelukkig niet te veel must sees dus. uiteindelijk is de kans groot dat ik alleen King 810 zie op deze stage.

• Leuk
Kuazar: ken ze niet echt en bij het inluisteren hebben ze me niet kunnen overtuigen

King 810: meh

Wargasm: meh

Lagwagon: meh

Set it off: niet echt men ding

Bury Tomorrow: zou normaal een must see/ want to see zijn maar ze verliezen jammergenoeg (altijd) van electric callboy

The plot in you: zou ook een must see band zijn maar verliezen van Mastodon

• Leuk

Users who are viewing this thread