Ik ben naar … geweest en het was …

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.517
1.322
Zo eindelijk even de tijd gehad om alle Nick Cave recensies te lezen. Mooi!
Voor mij de 3e keer Nick Cave. Ik zag dat anderen ook al mijn “live” route hebben gedaan. Die keer LL tel ik niet mee. Toen was ik passief agressief aanwezig. Dus TW Classic 2022 en Carré.

Ik vind het ook heel raar als artiest dat je lang werkt aan een nieuw album dat je die nummers live wilt spelen. Wat is dat nou voor gekke actie….. NOT

Wat een fantastisch album is Wild God. Dat vond ik al voor de show, maar zowel op Spotify als op vinyl draai ik deze erg veel. En het titelnummer….. wauw, wauw, wauw! Live vond ik dat zo vet. Idem starten met Frogs. Mooi zijn intro bij wow o wow, cinnamon horses ook al zo mooi. Dus ja, als dat album je ding niet is en hij speelt daar veel van, dan verdwijnen veel nummers van de setlist. Of hij moet 3,5 uur spelen. Ik mis ook nog wel wat nummers die ik graag had willen horen. Ik denk dat hij na zijn album tour een festival tour gaat doen, met een meer uitgebalanceerde setlist. Welk festival gaat het volgens jullie worden in NL de komende zomer?
 
  • Leuk
Waarderingen: remia00

Joris

Subheadliner
7 feb 2016
3.934
3.305
Welk festival gaat het volgens jullie worden in NL de komende zomer?
Dat vind ik een lastige. Best Kept past het beste, maar daar stond 'ie in 2022. Lowlands is natuurlijk geen match meer. Pinkpop beschouwt het waarschijnlijk als 'te moeilijk', DTRH zou kunnen, maar ja wel in 2019 geweest en vermoedelijk ook een minder passende naam tegenwoordig.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.177
Dat vind ik een lastige. Best Kept past het beste, maar daar stond 'ie in 2022. Lowlands is natuurlijk geen match meer. Pinkpop beschouwt het waarschijnlijk als 'te moeilijk', DTRH zou kunnen, maar ja wel in 2019 geweest en vermoedelijk ook een minder passende naam tegenwoordig.
De status van Nick Cave is echt wel veranderd sinds de vorige keer Lowlands. Ik zeg niet dat het de beste optie is, maar ik zie het nog best gebeuren.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.177
Nick Cave past toch absoluut niet meer daar? En Down the rabbit hole ook niet.
Ik zou echt niet weten waarom niet. Nick Cave is nu een ZiggoDome headliner, zelfs 2x, en in die tijd op Lowlands was hij op dat moment verre niet. Nick Cave is nu gewoon booming, en dan kan het dus ook gewoon op Lowland staan lijkt me.
 

Sjakie de Wit

Sunset slot
17 feb 2014
2.187
3.129
Omdat de gemiddelde Lowlander er zijn wenkbrauwen bij fronst. Als je een rockheadliner boekt, heeft het radiohits nodig, hoe vreselijk dat ook klinkt.
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.177
Omdat de gemiddelde Lowlander er zijn wenkbrauwen bij fronst. Als je een rockheadliner boekt, heeft het radiohits nodig, hoe vreselijk dat ook klinkt.
Vorig jaar zou Florence & The Machine er staan. Die heeft ook niet echte radio hits. Nick Cave kan zelfs gewoon op Pinkpop staan denk ik op dit moment (alles behalve wat ik hoop). Het gaat niet altijd om hits maar gewoon hype, en die is er nu bij Nick Cave.
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Marin

Dagopener
14 apr 2021
601
472
Ik hoop zo dat hij weer op bks staat, de andere festivals zijn echt een mismatch imo. DTRH en LL kent bijna niemand hem en zin muziek en PP zou hem niet als headliner boeken en denk niet dat cave voor minder naar een festival komt.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sjakie de Wit

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.924
6.177
Ik hoop zo dat hij weer op bks staat, de andere festivals zijn echt een mismatch imo. DTRH en LL kent bijna niemand hem en zin muziek en PP zou hem niet als headliner boeken en denk niet dat cave voor minder naar een festival komt.
Dat is nogal overdreven, als of BKS zo lekker edgey is de laatste jaren met De Jeugd van Tegenwoordig en Goldband, Disclosure etc. De 3 festivals verschillen echt niet zo veel van elkaar meer helaas.
 
  • Leuk
Waarderingen: RubenFrusciante

Gebruikers die dit onderwerp bekijken