Ik ben naar … geweest en het was …

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.571
572
Rose City Band @ Merleyn

Psychedelische Americana met hier en daar wat twang. Niet de meest toegepaste combinatie, maar gisteren wel erg goed uitgevoerd. Uitgesponnen live nummers met magistraal gitaarwerk. Op het eind zelfs nog dansbaar. Ja, was leuke avond.
Eind dit jaar nog te zien op Le Guess Who?
 
  • Leuk
Waarderingen: LevonHelm

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Een drietal concerten in Nijmegen bezocht de afgelopen weken.

Eerst traumahelikopter in Merleyn. Was inmiddels een hele poos geleden dat ik hem gezien had. En er was niets veranderd. Rechttoe rechtaan in een tempo rock spelen. Drummer was een soort bezeten houthakker en die bood weinig rust aan zijn bondgenoten. Loei en loeihard geluid ook. Maar gekregen waar we voor kwamen: een twee drie vier en gaan!

Daarna Sticks gezien in de grote zaal van Doornroosje. Ook al vaak gezien live, maar verdorie deze show klopte echt van voor tot achter. Heel minimaal qua lichten, met alleen Kubus voor de sound. Daardoor hele mooie en soms zelfs intieme sfeer. Afgewisseld met lekkere bangers natuurlijk. Het was ook echt belachelijk vol, maar desondanks hele ontspannen sfeer in het publiek. Veel jong volk, vooral mannen, maar veel respect onderling. Sticks draagt daar vanaf het podium ook aan bij denk ik: sprak regelmatig zijn waardering uit voor de fijne sfeer. Heerlijk einde met Spaanse Vlieg ook.

En gisteren naar Ist Ist geweest in de kleine zaal van Roosje. Strak uitverkocht voor deze sympathieke band uit Manchester. Helemaal in de stijl van White Lies, Editors, Sisters of Mercy, Joy Division en The Cure. Heerlijke galm, scheurende gitaren en prachtige zang. Veel energie en ze wonden de zaal om hun vinger. Enige minpuntje is het Jip en Janneke gehalte van hun teksten. Die zijn echt obligaat, zodanig dat je er af en toe bijna om moet lachen. Ook daarin lijken ze op White Lies :).

Volgende week nog Curtis Harding op een vierde andere locatie in Nijmegen en dan hebben we alles wel zo’n beetje gehad :)
 

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
184
160
Afgelopen vrijdag SØWT en Tramhaus gezien Effenaar. Heerlijke combinatie
Hier hetzelfde! Beide bands vorig jaar eigenlijk per toeval tegengekomen, zonder er vooraf mee bekend te zijn. SØWT op Roadburn en Tramhaus op Zeitgeist en vond beide destijds hele toffe verrassingen. Was dus leuk om ze nu weer eens te zien nu ik er wel bekend mee ben. Last minute swapje gedaan maar zeker geen spijt. Beide bands komen live nog veel beter tot hun recht dan op plaat.
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.509
10.546
  • Haha
Waarderingen: Dr. Hannibal

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.211
3.755
Mount Eerie in Genk gisteren. Prachtige zaal, prachtig concert. Als je me een week geleden had verteld dat ik I Felt Your Shape ooit nog live zou kunnen zien... Kippenvel. En elke keer weer een unieke show.
Kon er helaas niet bij zijn vanwege werk, maar fijn dat het zo goed was. Die kerklocatie is echt magisch. Meerdere prachtige shows daar gezien.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.281
6.473
Cloud Nothings in Doornroosje. Dat was erg goed! Vooral die drummer ramde er goed op los.
Voor degene die (vandaag) naar Dauwpop gaan, check ze zeker!
Ik heb mijn vader omgepraat dat het idd Cloud Nothings wordt ipv My Baby om vanavond de dag op Dauwpop af te sluiten. Fijn dat ze bevielen, dan kijk ik er zo nog meer naar uit!
 

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
254
163
Cloud Nothings waren ook erg goed in de Botanique afgelopen zondag. Ondanks het nogal slechte geluid en de niet heel volle zaal, was het publiek erg enthousiast en leek de band er ook plezier in te hebben. Fijne set ook, met eerst integraal 'Attack on Memory' en daarna nog een soort van best of uit hun ander werk.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies en Brian

Sandow

Gouden Tip
16 feb 2017
254
163
Rose City Band @ Merleyn

Psychedelische Americana met hier en daar wat twang. Niet de meest toegepaste combinatie, maar gisteren wel erg goed uitgevoerd. Uitgesponnen live nummers met magistraal gitaarwerk. Op het eind zelfs nog dansbaar. Ja, was leuke avond.
Eind dit jaar nog te zien op Le Guess Who?
Jammer dat ze in België enkel in Middelkerke speelden, dat was niet echt haalbaar voor mij. Ik hoop dat ze eind dit jaar hier ook nog ergens terugkomen.

Heb je voorprogramma Rosali ook gezien? Die heeft ook al een aantal sterke albums uitgebracht.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.571
572
Heb je voorprogramma Rosali ook gezien? Die heeft ook al een aantal sterke albums uitgebracht.
Jazeker, vond haar album No Medium ook echt heel erg goed. Ze speelde voornamelijk solo met lapsteel begeleiding en stuk lager tempo. Klonk gewoon prima, maar ik geef toch meer de voorkeur aan full band uitvoeringen. Dat deed ze overigens wel als afsluiter van haar set, samen met Rose City Band maar ook als afsluiter van de hele avond (verjaardagskadootje), ook samen met Rose City Band. Die versies klonken dan ook meteen vele malen beter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Sandow

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.128
10.390
Alter Bridge + Mammoth WVH @ 013

Op verzoek van @Loek123 toch even een verslagje van deze mooie avond in de 013! Alter Bridge ooit eens in 2009 of 2010 op Pinkpop gezien en sindsdien is het een band voor mij in de misses die we geregeld opzetten. Goede mix tussen melodie en wat steviger gitaarwerk. Het gaat te ver om te zeggen dat het 'onze' band is, maar we dragen deze act al lang met ons mee. En Blackbird blijft het beste nummer ooit gemaakt. Dus wat doe je dan als dit concert eigenlijk best laat wordt aangekondigd in de favoriete zaal? Toch maar gaan!

En uiteraard wederom geen seconde spijt van gehad. Het voorprogramma werd verzorgd door de zoon van Eddy van Halen met zijn eigen band. Ik was blij deze band eens te kunnen zien maar eigenlijk vond ik het weinig spannend. Vrij generieke hard rock zonder bijzonder stemgeluid. Alleen bij de nummers van het nieuwe album zat er wat meer dynamiek en pit in. Dus ze lijken een stap gezet te hebben in hun groei maar voor nu een krappe 6 (ze waren wel enthousiast, dat telt ook een beetje).

En dan Alter Bridge, heerlijk om die mannen van zo dichtbij te kunnen zijn. 013 was voor 95% vol, lekker druk maar beetje ademruimte. Paar aanpassingen in de setlist met het verrassende oudje Coeur d'Alene als mooiste verrassing. De band was goedgemutst en speelde, hoe kan het ook anders, erg strak. Met name het middenstuk met het trio Watch Over You, In Loving Memory en Blackbird was een emotionele uppercut en een enorm sterk blok. Al met al niet de beste keer AB omdat het geluid niet helemaal meewerkte, een unicum in de 013. Het stond wat schel afgestemd waardoor de muziek soms wat warrig klonk, een klein smetje. Maar de band is in topvorm, ga dat zien op Graspop of bij een ander groot metalfest bij u in de buurt!
 

rricken

Gouden Tip
4 aug 2017
400
244
Gisteravond geweest naar Peter Gabriel in de Ziggo Dome. De show (waaronder de stage set up) is echt fantastisch.
Ik ga nu niet al te veel weggeven van de show, maar het belooft een mooie avond te worden voor de mede-leakers die naar zijn show in Antwerpen gaan. Heel veel plezier alvast.
 
  • Leuk
Waarderingen: Brian

Martijn

Geliefde act
28 nov 2013
1.449
1.568
Ik ben gisteren samen met mijn zusje naar Harry Styles in de Arena geweest. De perfecte rechttoe rechtaan popshow die ook voor de niet diehard fan meer dan de moeite waard is. Ook nog nooit zo goed geluid gehad in de Arena. Als hij ervoor zou open staan is hij de ideale headliner voor Pinkpop en Werchter in de komende jaren.
 
  • Geweldig
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en jonasvh

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.211
3.755
Depeche Mode in de Merkur Spiel-Arena in Düsseldorf. Setlist vrijwel hetzelfde als de show in de Ziggodome op 18 mei (waar ik ook was).
Ik vond de show vandaag nog sfeervoller dan in de Ziggodome. Vooral vanwege een uitzinnig publiek. DM in Duitsland is echt next level.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken