Ik ben naar … geweest en het was …

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.071
10.219
Sorry mannen, nieuws had ik meegekregen. Ben meer fan van Beachdog dan JC. Alleen verbaasd het mij dat ze inderdaad een dure Afas show gaan doen terwijl er maar 80 mensen zijn bij een gratis show. Hoe ga je dan die Afas vol krijgen? Is dit niet gedoemd om te mislukken?
Volgens mij passen er simpelweg niet meer dan 80 man in die zaal. Bar3 in Rotterdam waar ze ook staan haalt dat nog geen eens. Al vind ik afas ook wat ambitieus zelf hoor
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Let maar op, die spelen deze zomers nog wel een paar NL festivals plat en dan wil iedereen ze weer zien
Omdat iedereen ze al gezien heeft op die dure festivals en dan nog dik gaat betalen voor de Afas, ik hoop het voor JC, maar ik betwijfel het. S10 op 28 april in de Afas, geschikt voor een veel breder publiek, ook nog niet uitverkocht….
 
  • Leuk
Waarderingen: superginger

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Snoop Dogg..

Tsja dan koop je kaartjes voor vooral Obie Trice, Warren G, The Dogg pound en om D12 te zien vanwege jeugdsentiment. En vooral blij om Obie Trice solo eens te gaan zien, om mijn vroegere fanboyship van Shady Records gezien te hebben te voltooien. Maar dan komt ruim de helft niet op dagen. Daar kwam ik ook pas tijdens de show zelf pas achter. Heb wel een nieuwsbrief gehad

"
Beste fan van Snoop Dogg,

Het is bijna zover! Op maandag 20 maart ga je naar het concert van Snoop Dogg
in de Ziggo Dome in Amsterdam.

We hebben een aantal belangrijke punten voor je op een rij gezet, lees deze aub goed door.


Tijdschema


Deuren open: 18:30 uur

Verwachte speeltijd: 19:30 uur

Verwachte eindtijd: 23:00 uur

Let op: alle genoemde speeltijden zijn onder voorbehoud en kunnen wijzigen."

Dan klagen we veel op Ticketmaster, maar Eventim kan er ook wat van zeg. Nouja het voorprogramma was nu dus Versatile en D12 met maar 2 originele leden die aanwezig waren. Sorry maar dat was gewoon karig.

Snoop Dogg zelf deed wat hij moest doen, louter hits droppen. Dat was wel leuk, maar kon voor mij niet de zure nasmaak wegspoelen voor een veel te duur kaartje.
 
Laatst bewerkt:

Nxs_

Randprogramma
21 aug 2017
185
130
Volgens mij passen er simpelweg niet meer dan 80 man in die zaal. Bar3 in Rotterdam waar ze ook staan haalt dat nog geen eens. Al vind ik afas ook wat ambitieus zelf hoor
Klopt, het was in de kelderbar van onze lokale kleine zaal - er waren letterlijk maximaal 80 plekken beschikbaar die ook binnnen een minuut vergeven waren. Ik ben benieuwd of ze de AFAS uitverkopen (of in ieder geval grotendeels vullen)
 
  • Leuk
Waarderingen: @Marc

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Aldous Harding in Koninklijk Circus.
Na jaren proberen (in 2019 verhinderd, in 2022 concert afgelast) is het mij eindelijk gelukt om haar eens live te zien.

Wat een prachtig persoon is Harding toch. Iedereen die haar al eerder zag, weet dat ze nogal een... speciale podiumpresence heeft. Soms voelt het een beetje aan als theater met haar robotische dansmoves en enge staarmomenten, maar als je haar dan over haar gitaar gebogen ziet hangen, weet je meteen dat dit haar meest pure vorm is. Ook wanneer ze haar tijd neemt om haar stoel te nemen en zich te concentreren voor de start van een nummer merk je haar overgave. Bovendien is Aldous naast een begenadigd songwriter ook een opvallend technisch sterke zangeres en muzikant.
Keihard kippenvel bij Treasure en ingetogen euforie bij nummers als The Barrel en Designer. Briljant publiek ook, muisstil wanneer het moest en geholpen door het smartphoneverbod dat goed werd opgevolgd. Als je tijdens pauzes in de muziek de decibelmeter ziet zakken tot onder de 40dB, dan weet je dat de artiest voor je neus iets speciaals aan het doen is.
Kleine minpuntjes: de hele nieuwe plaat kwam voorbij, met enkele nummers die misschien onnodig waren. De band speelde ook wat slordig -het was de eerste show van de tour- maar gelukkig niets al te storend.

Aldous Harding zelf leek alleszins tevreden. Na een paar nummers ontdooide ze wat en kwam de brede glimlach steeds vaker tevoorschijn. Harding heeft niet veel woorden nodig om haar appreciatie te tonen maar die was wel enorm voelbaar. Ikzelf zat het hele concert met een even brede grijns op mijn gezicht en die is niet verdwenen tot ik 's avonds terug in mijn bed lag. Beetje onverwacht dus een prachtige avond gehad die mij nog lang gaat bijblijven. Een van de sterkste zaalshows die ik zag in lange tijd.
 
  • Leuk
Waarderingen: weezers en elo

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Niemand bij Damien Rice geweest?

Prachtig concert in Carré, met bloedmooie liedjes en een heel fijn luisterend publiek.
Afsluiten met een stukje Creep tijdens The Blower's Daughter.

Kan er veel over zeggen, maar deze recensie vat het mooi samen:
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
292
391
Niemand bij Damien Rice geweest?

Prachtig concert in Carré, met bloedmooie liedjes en een heel fijn luisterend publiek.
Afsluiten met een stukje Creep tijdens The Blower's Daughter.

Kan er veel over zeggen, maar deze recensie vat het mooi samen:
Was er gisteren ook, inderdaad geweldig. Toch knap (bijna) in je eentje 2uur volmaken en de volledige aandacht van het publiek houden. Mijn spanningsboog is normaal niet zo lang 😅
 
  • Leuk
Waarderingen: Processierups en @Marc

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Niemand bij Damien Rice geweest?

Prachtig concert in Carré, met bloedmooie liedjes en een heel fijn luisterend publiek.
Afsluiten met een stukje Creep tijdens The Blower's Daughter.

Kan er veel over zeggen, maar deze recensie vat het mooi samen:
Ik was er ook. Was weer genieten in optima forma. Vooral de beschrijving van NRC of je het idee had dat je bij hem in de slaapkamer zat. En het publiek. Heerlijk, muisstil. Damien Rice is echt een held.
 
  • Leuk
Waarderingen: piep en Processierups

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Na Damien Rice gisteren weer zo'n mooi concert: Aldous Harding in Utrecht.
Mijn laatste corona-inhaalconcert.

Nadruk in de setlist lag sterk op het laatste album, en dat werkt goed in deze setting, met wat nummers van Designer en een mooi Old Peel als afwisseling. Mooi ook hoe 'eigen' ieder liedje is, en hoe zij bij ieder nummer ook een wat andere stem lijkt te gebruiken. Op het podium blijft ze een beetje zonderling, maar de muziek is prachtig.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

Rincewind

Randprogramma
21 nov 2014
150
95
Niemand bij Damien Rice geweest?

Prachtig concert in Carré, met bloedmooie liedjes en een heel fijn luisterend publiek.
Afsluiten met een stukje Creep tijdens The Blower's Daughter.

Kan er veel over zeggen, maar deze recensie vat het mooi samen:

de 23e geweest.

Astronaut had wat volume betreft wel wat minder gekund.
Beide dames, een mooie aanvulling, van de andere kant, hij heeft het niet nodig.

Prachtig optreden, maar ik denk niet dat het aan het einde van het jaar in mijn top 5 terecht komt.
 

DennisvdBr

Droomheadliner
Sfeerbeheer
19 nov 2012
20.946
5.995
vrijdagavond 24-03-2023,
Blackbird - Poppodium Nieuwe Nor Heerlen
voorprogramma - Sophia Kruithof

Laatste keer dat ik in Poppodium Nieuwe Nor was 12 oktober 2019 bij Dog Eat Dog, inmiddels hebben we een pandemie achter de rug en Nieuwe Nor een flinke verbouwing. Inmiddels voorzien van een grote nieuwe zaal (max 750 p), helaas de nieuwe zaal niet gezien. Blackbird stond in een redelijk gevulde oude zaal (max 250 p), geen idee hoe druk het was maar bij lang na niet uitverkocht.
Voorprogramma met oud The Voice winnares Sophia Kruithof, Jeetje wat heeft die een stem! Ze was door de pandemie behoorlijk uit het zicht geraakt als je het vergelijkt met carrière van andere The Voice/Idols winnaars vlak na de winst...
Blackbird weet je goed te boeien, heel fijn om naar te luisteren ook...Vrolijk en ook zeer krachtige stem.
Ze haalt haar inspiratie uit artiesten als Alanis Morissette, Sheryl Crow, Joni Mitchell en Fleetwood Mac en dat hoor je goed.
Fijne mix van haar eerste nummers en van de nieuwe EP (Spotify : Green Lights), plus een nieuw nummer voor haar toekomstige album.
Ze gaf aan eerst de EP uit te brengen en nog door te willen schrijven/werken aan een nieuw (tweede) album. Eerder gaf ze al in een radiointerview aan dat deze dit jaar nog te verwachten is. Ik ben alvast enthousiast...
ik zeg: op naar de grote podia Merel !

Setlist :
Down Down Down Down (van de nieuwe EP)
Green Lights (van de nieuwe EP, titeltrack)
I'm Like You
Lost in the Middle
Restless
Wicked Song
Back
Falling Easy (van de nieuwe EP)
Lean On Me (cover)
Pink Shades (nieuw nummer, voor nieuw album)
Shine Forever (van de nieuwe EP)
The One
Built and Broken (van de nieuwe EP)

Encore:
Tell Your Mama
Moonshine Motel


1679745659956.png

1679745759456.png
 

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
vrijdagavond 24-03-2023,
Blackbird - Poppodium Nieuwe Nor Heerlen
voorprogramma - Sophia Kruithof

Laatste keer dat ik in Poppodium Nieuwe Nor was 12 oktober 2019 bij Dog Eat Dog, inmiddels hebben we een pandemie achter de rug en Nieuwe Nor een flinke verbouwing. Inmiddels voorzien van een grote nieuwe zaal (max 750 p), helaas de nieuwe zaal niet gezien. Blackbird stond in een redelijk gevulde oude zaal (max 250 p), geen idee hoe druk het was maar bij lang na niet uitverkocht.
Voorprogramma met oud The Voice winnares Sophia Kruithof, Jeetje wat heeft die een stem! Ze was door de pandemie behoorlijk uit het zicht geraakt als je het vergelijkt met carrière van andere The Voice/Idols winnaars vlak na de winst...
Blackbird weet je goed te boeien, heel fijn om naar te luisteren ook...Vrolijk en ook zeer krachtige stem.
Ze haalt haar inspiratie uit artiesten als Alanis Morissette, Sheryl Crow, Joni Mitchell en Fleetwood Mac en dat hoor je goed.
Fijne mix van haar eerste nummers en van de nieuwe EP (Spotify : Green Lights), plus een nieuw nummer voor haar toekomstige album.
Ze gaf aan eerst de EP uit te brengen en nog door te willen schrijven/werken aan een nieuw (tweede) album. Eerder gaf ze al in een radiointerview aan dat deze dit jaar nog te verwachten is. Ik ben alvast enthousiast...
ik zeg: op naar de grote podia Merel !

Setlist :
Down Down Down Down (van de nieuwe EP)
Green Lights (van de nieuwe EP, titeltrack)
I'm Like You
Lost in the Middle
Restless
Wicked Song
Back
Falling Easy (van de nieuwe EP)
Lean On Me (cover)
Pink Shades (nieuw nummer, voor nieuw album)
Shine Forever (van de nieuwe EP)
The One
Built and Broken (van de nieuwe EP)

Encore:
Tell Your Mama
Moonshine Motel


Bekijk bijlage 4409

Bekijk bijlage 4410
De verbouwing van de Nieuwe Nor is een verademing geweest. Ik vind de nieuwe grote zaal echt mooi! Jammer dat er vooralsnog niet veel grote artiesten naar deze zaal afreizen.
 

Bartjuh1981

Support act
12 feb 2014
1.190
765
Gisteren Warhaus in Maastricht. Heerlijke band. Het is eigenlijk vooral de Balthazar-sound in een iets ruiger jasje en zonder de hitjes. Erg fijn concert!
Voorprogramma was overigens zowat het slechtste dat ik ooit gezien heb: Johannes Is Zijn Naam. Het soloproject van de voormalige zanger van The Van Jets. Sloeg helemaal nergens op. Maar volgens de reacties van de vele Belgen in de zaal vonden die het wél leuk. :ROFLMAO:
 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.407
4.535
Ik ben naar starset geweest en het was fenomenaal het blijft mij verbazen dat we kunnen blijven bands zien die gigantisch zijn in Amerika, die producties mee hebben voor lotto arena's of sportpaleizen en gewoon in een zaal als trix kunnen neerzetten en dan nog eens niet veel geld voor moeten neerleggen. Ik ben al vol spanning aan het wachten op het nieuwe album.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

Broccoli Rob

Campingartiest
18 aug 2017
88
154
Gisteren bij Alex G geweest in Tolhuistuin. Voorprogramma Momma keek ik al enorm naar uit, en heb er zeker van genoten. Daarna Alex G en dat was gewoon super. Flink wat nummers gespeeld, ik denk iets van 25, en ook in een lekker tempo. Ik kan iedereen aanraden om ze vanavond te gaan zien in Paradiso.
 
  • Leuk
Waarderingen: Black Lies

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
373
529
Gisterenavond genoten van Brutus in een lokaal jeugdhuis. Fantastisch concert...

Het voorprogramma bestond uit een band genaamd The Christian Club, dit zei me echter niet zoveel aangezien ik eerder fan ben van het hardere genre. Echter kan ik niet ontkennen dat deze band talent heeft. Voornamelijk de zanger kon me bekoren, hij durft live ook zijn emoties tonen. Tevens een pluspunt - deze band heeft live zowaar een contrabas mee.

Na een dik halfuur genieten was het uitkijken naar de main act...

Dat Brutus live een geoliede machine is, is al langer duidelijk. Om deze band in een klein zaaltje mee te pikken (>500 mensen) was werkelijk legendarisch. Ik stond helemaal vooraan, vlak voor het drumstel van zangeres Stefanie. In dit kleine zaaltje was er immers geen barrière.
De setlist omvatte 13 nummers, ze speelden voornamelijk werk van hun nieuwste album "Unison Life", wat me absoluut beviel aangezien ik dit een knaller van een plaat vind. De rest werd aangevuld met singles/ouder werk.

Hoewel dit de laatste show was van hun Europese Tour, waarna ze 2 weekjes vakantie nemen, hoorde je hier niets van. Het trio was goed in vorm en speelde met volle overgave. Het blijft voor mij onbegrijpelijk hoe deze band nog niet op de Desselse weide speelde.

Nog een klein hoogtepunt van de avond: voor het concert zijn mijn kameraad en ik gaan uiteten in een zaakje dicht bij de concertzaal. Naast ons was een tafel gereserveerd voor - oh ja - Brutus themselves. Toch een beetje starstruck... Heb de band niet willen/durven storen (zeker niet tijdens het eten), maar heb stiekem toch wel spijt dat ik geen fotootje vroeg toen ze de brasserie verlieten.
 

duck

Gouden Tip
8 jan 2019
336
582
Ik ben naar starset geweest en het was fenomenaal het blijft mij verbazen dat we kunnen blijven bands zien die gigantisch zijn in Amerika, die producties mee hebben voor lotto arena's of sportpaleizen en gewoon in een zaal als trix kunnen neerzetten en dan nog eens niet veel geld voor moeten neerleggen. Ik ben al vol spanning aan het wachten op het nieuwe album.
Mijn vrouw was ook geweest en vond het super, ook al ging ze eigenlijk voor Smash Into Pieces.
 
  • Leuk
Waarderingen: xydroh

Gebruikers die dit onderwerp bekijken