Festileaks Festival Draft X: Random Headliner Challenge

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Statistiekjes:
  • 11 mensen dachten dat Porcupine Tree in het spel zat (waarvan 10 bij Sjaak Wit) maar dat was niet het geval, fout gegokt dus!
Gaaf wel, toen ik mijn headliner kreeg wilde ik namelijk heel graag Porcupine tree als sub neerzetten.
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.450
7.022
Bij deze deel ik ook graag al meteen de uitslag van de Minidraft Minigame!
In totaal hebben er 16 forumleden meegedaan aan de minigame.
En de winnaar is... tromgeroffel... @nitotheno!
Proficiat, hopelijk heeft jouw goede inschatting je kunnen helpen doorheen de draft.

Nitotheno slaagde erin 9 van de 18 headliners juist te raden (20 deelnemers, min zichzelf en een kandidaat waarvan hij de naam al wist). Hij verzamelde ook een bonuspunt door correct te raden wie de wildcard had. Heel indrukwekkend op basis van slechts twee namen per deelnemer.
De tweede plek wordt ingenomen door @Timmetje met 8 punten (7+1 bonus), de derde plek wordt gedeeld door @teunajax (6+1 bonus) en @InsaniTiny (7) die als enige zelf niet deelnam aan het spel. Proficiat!

Hieronder de volledige uitslag:
DeelnemerScore
Nitotheno9+1
Timmetje7+1
InsaniTiny7
teunajax6+1
Oasiss5+1
theblackmadness5+1
Lion5+1
Koekdoos5
Yannick5
warriorandweirdo4+1
HollandiaFCB4+1
team-04
Dr. Hannibal3+1
RubenJS2+1
Brian2
royke2

Statistiekjes:
  • 10 van de 16 mensen konden raden dat RubenJS de Wildcard had, maar niemand wist welke naam het juist was. Benieuwd naar zijn poster!
  • Lion zijn headliner werd het meest geraden (9). Ook royke (8) en Martijn (7) waren blijkbaar niet zo goed in het verbergen van hun headliner.
  • Zoals ik al zei, kon niemand RubenJS zijn headliner raden, maar ook Timmetje zijn naam had niemand goed (behalve 2 mensen met voorkennis)! Dat wordt dus een verrassing voor velen hier. Nitotheno en Yannick hun headliner werd ook slechts 1 keer goed geraden.
  • 11 mensen dachten dat Porcupine Tree in het spel zat (waarvan 10 bij Sjaak Wit) maar dat was niet het geval, fout gegokt dus! Ook Rosalía en Imagine Dragons waren populaire keuzes die niemand toebedeeld heeft gekregen.
  • Ondanks hun matige score wisten Koekdoos en Yannick wel de beste selectie uit de headlinerpoule te maken. Allebei selecteerden ze 16 van de 20 headliners in het spel, alleen dus blijkbaar gelinkt aan de verkeerde persoon...
  • Grappigste voorspelling: na twee rondes dacht Koekdoes dat Brian Nine Inch Nails als headliner had. He's in for a surprise!
Morgen maak ik de timing bekend voor de voorstellingen en stemming. Jullie kunnen alvast aan de slag met de posters!

Toch in ieder geval nog 16 van de 20 headliners benoemd. Maar @RubenJS geen Goldband? Waar is het mis gegaan?
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Ik zou nu ook een heel ander lijstje gemaakt hebben dan na de 2 keuzes ja 😅
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Ik vind Nine inch Nails wel een mooie ja na dadi Freyr en pendulum. Zou kunnen, maar ik ben daarna wel redelijk op dezelfde voet doorgegaan qua namen en daar past NIN niet bij
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Ik vind Nine inch Nails wel een mooie ja na dadi Freyr en pendulum. Zou kunnen, maar ik ben daarna wel redelijk op dezelfde voet doorgegaan qua namen en daar past NIN niet bij
Je hebt mij op het verkeerde been gezet met "ik zou met elke headliner meer hebben dan deze". Toen dacht ik Blackpink, maar zal nu voor Calvin Harris of Martin Garrix gaan
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Ik had in eerste instantie Rosalía. Veel goeds over gehoord, maar ken binnen die wereld nogal weinig. Dus gehoopt op een oké alternatief. Dat bleek nog 100x erger te zijn.
Is ook niet mijn ding, maar had ik wel een leuke uitdaging gevonden denk ik. En toch wel redelijk geliefd hier dus ook wel kansen om tickets te verschuiven!
 

Oasiss

Subheadliner
4 okt 2016
4.154
4.345
Ik had in eerste instantie Rosalía. Veel goeds over gehoord, maar ken binnen die wereld nogal weinig. Dus gehoopt op een oké alternatief. Dat bleek nog 100x erger te zijn.

Zo, daar waren velen, mij inclusief, erg blij mee geweest haha.
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

InsaniTiny

Gouden Tip
5 jan 2023
319
944
Oh wat tof dat ik 3e ben geworden als niet- deelnemer! Ik ben echt benieuwd wat straks de volledige affiches worden!
 
  • Leuk
Waarderingen: nitotheno

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Je hebt mij op het verkeerde been gezet met "ik zou met elke headliner meer hebben dan deze". Toen dacht ik Blackpink, maar zal nu voor Calvin Harris of Martin Garrix gaan
Ik heb blackpink in de wereld editie zelfs als allereerste naam gekozen. Nee, daar heb ik wel wat mee. Die 2 namen waar jij echter mee komt, ik heb met de een meer dan met de ander
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.149
2.912
Voor de presentaties stel ik voor dat we deze volgend weekend + maandag houden. Er zijn al een pak festivals aan de gang en zo heeft iedereen voldoende tijd om zijn poster uit te werken, ook de Primavera en BKS-gangers.
Stemmen dan vanaf dinsdag, uitslag in het weekend nadien.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik had in eerste instantie Rosalía. Veel goeds over gehoord, maar ken binnen die wereld nogal weinig. Dus gehoopt op een oké alternatief. Dat bleek nog 100x erger te zijn.
Bruhhh wie geeft er nou Rosi weggg.

Ik ben zoals @ThijsDB heeft gezegd, ben nog niet aan namen toegekomen en evenmin voor een poster. Morgen ben ik wel weer alles in. Hoop dat we voldoende tijd krijgen voor een poster et al?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Voor de presentaties stel ik voor dat we deze volgend weekend + maandag houden. Er zijn al een pak festivals aan de gang en zo heeft iedereen voldoende tijd om zijn poster uit te werken, ook de Primavera en BKS-gangers.
Stemmen dan vanaf dinsdag, uitslag in het weekend nadien.
Okay, thanks.
 

RubenJS

Support act
18 feb 2023
793
2.230
De wildcard nemen met een van mijn headliner suggesties. Weet niet hoe ik me daarbij moeten voelen 😂
Sorry 😅, zoals ik zei, veel goeds over gehoord. Maar ik zit echt totaal niet in die wereld, zou niet weten watvoor festival ik dan moet samenstellen.
 
  • Geweldig
Waarderingen: nitotheno

Gebruikers die dit onderwerp bekijken