Hardrock & Metal Chat

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.358
6.545
Het was meer dan een jaar van tevoren aangekondigd toch? Denk vooral de dure overnachtingen als probleem. Een dagje gaan kan nog wel maar twee wordt al snel een erg dure business. Daarnaast speelt mee dat de acts weinig onderscheidend zijn. Letterlijk elke act kan je deze zomer op een festival of eerder in een zaalshow al zien. Dat is voor mij de belangrijkste reden om niet te gaan
Idem hier. Moet zeggen dat ik dat weekend sowieso al wat plannen dichterbij huis had (;)), maar het hele concept en de line-up tot nu toe is bij lange na niet overtuigend genoeg om me toch nog aan het twijfelen te brengen.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.131
10.398
Idem hier. Moet zeggen dat ik dat weekend sowieso al wat plannen dichterbij huis had (;)), maar het hele concept en de line-up tot nu toe is bij lange na niet overtuigend genoeg om me toch nog aan het twijfelen te brengen.
Owja tuurlijk ook Dutch Doom Days. Heb er nog niet echt naar kunnen luisteren maar de nieuwr aankondiging The Answer Lies in the Black Void lijkt een echt parel te zijn, staan op de zondag
 

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.358
6.545
Owja tuurlijk ook Dutch Doom Days. Heb er nog niet echt naar kunnen luisteren maar de nieuwr aankondiging The Answer Lies in the Black Void lijkt een echt parel te zijn, staan op de zondag
Oh die aankondiging had ik nog niet gezien. Gelijk even opgezet en holy moly, dit klinkt lekker!
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.131
10.398
Oh die aankondiging had ik nog niet gezien. Gelijk even opgezet en holy moly, dit klinkt lekker!
Nice! Dat had ik dus ook. Die band heeft me wel overgehaald dat ik nu zeker twee dagen ga. Eerst zaterdag de middagshift werken en dan bieren en zondag alleen als bezoeker
 
  • Winning
Waarderingen: Jamel

Jamel

Sunset slot
26 jun 2019
2.358
6.545
Nice! Dat had ik dus ook. Die band heeft me wel overgehaald dat ik nu zeker twee dagen ga. Eerst zaterdag de middagshift werken en dan bieren en zondag alleen als bezoeker
Ik vond de zondag al beter dan de zaterdag, met Ophis en vooral Isole ook op die dag. Al is Dodenkrocht ook wel een hele vette op zaterdag. Ik hoop stiekem dat we er nog een knaller van het kaliber Saturnus bij krijgen. Draconian is natuurlijk de grote droom.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.590
4.945
dure periode , onbetaalbare overnachting, late aankondiging, noem maar op
genoeg redenen waarom de kaartverkoop niet loopt zoals het moet
Sorry hoor, maar is dat niet nogal speculatief?
Of heb jij daadwerkelijk cijfers gehoord/gezien?
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.590
4.945
Het was meer dan een jaar van tevoren aangekondigd toch? Denk vooral de dure overnachtingen als probleem. Een dagje gaan kan nog wel maar twee wordt al snel een erg dure business.
Daar kan ik wel inkomen. Was ook niet makkelijk om een (enigszins betaalbaar) hotel te vinden in Den Bosch.
Sowieso liggen bijna alle hotels op minimaal een half uur lopen van de backstage.

Daarnaast speelt mee dat de acts weinig onderscheidend zijn. Letterlijk elke act kan je deze zomer op een festival of eerder in een zaalshow al zien. Dat is voor mij de belangrijkste reden om niet te gaan
Dat was voor mij ook wel een tegenvaller, veel bands die al op GMM of Alcatraz staan.
Maar toch ook vooral hele mooie namen die zowel mijn vrouw als ik graag zien, dus bepaald geen straf om wat acts dubbel te zien.
Daarnaast ga ik zeker nog wel mijn plezier halen uit de kleinere namen die ik (dit jaar) nog niet heb gezien, zoals Beyond The Black, Black Veil Brides, Blind Channel, As Everything Unfolds, Imminence, Enemy Inside, Ankor, en valt er vast ook nog wel wat te ontdekken onder de winnaars van de talentenjachten.
Zo luisterde ik net al naar Phoenix Ashes, wat best interessant klinkt (rond @2:48 dacht ik zelfs plots Zeal & Ardor te horen 😅 ):

 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.590
4.945
alsook: electric callboy en epica hebben beide een publiek maar dat publiek is heeft weinig overlap. nu gaat de lineup zo breed dat er precies weinig raakvlak meer is
Nou, dan zitten mijn vrouw en ik blijkbaar vol in dat midden van die kleine overlap.. 😂
Ik denk eerlijk gezegd dat er best veel mensen (ook hier) van beide bands houden, ook al hebben ze op het eerste gezicht weinig gemeen.

Maar de line-up in het algemeen vind ik dan juist weer helemaal niet breed, integendeel. Liefhebbers van power en symphonic metal (wel grote overlap) kunnen hier in ieder geval hun lol wel op, metalcore-fans in mindere mate ook wel op de zondag.

Enige echte vreemde eend is volgens mij Cradle Of Filth, die lijken enigszins verdwaald in deze huidige line-up.
Een band als Kvelertak (die in dezelfde periode tourt en nog geen Nederlandse datum heeft) zou wat dat betreft niet misstaan.

Maar ik kan goed begrijpen dat liefhebbers van de extremere, progressievere of klassiekere metal minder van deze line-up gecharmeerd zullen zijn.
 
Laatst bewerkt:

Piebe71

Geliefde act
15 dec 2022
1.352
2.835
Nou, dan zitten mijn vrouw en ik blijkbaar vol in dat midden van die kleine overlap.. 😂
Ik denk eerlijk gezegd dat er best veel mensen (ook hier) van beide bands houden, ook al hebben ze op het eerste gezicht weinig gemeen.

Maar de line-up in het algemeen vind ik dan juist weer helemaal niet breed, integendeel. Liefhebbers van power en symphonic metal (wel grote overlap) kunnen hier in ieder geval hun lol wel op, metalcore-fans in mindere mate ook wel op de zondag.

Enige echte vreemde eend is volgens mij Cradle Of Filth, die lijken enigszins verdwaald in deze huidige line-up.
Een band als Kvelertak (die in dezelfde periode tourt en nog geen Nederlandse datum heeft) zou wat dat betreft niet misstaan.

Maar ik kan goed begrrijpen dat liefhebbers van de extremere, progressievere of klassiekere metal minder van deze line-up gecharmeerd zullen zijn.
Het hele concept van een overdekt meerdaags festival trekt mij gewoon niet. Zo'n andere beleving lijkt me dat. Meer 3 lossen dagen met optredens voor mijn gevoel.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.292
5.681
Ik vind alle verschillende meningen over dat nieuwe A7x album wel vermakelijk. Voor de één het beste wat ze ooit gedaan hebben, voor de ander…


Disclaimer: heb zelf nog geen mening gevormd en heb er ook geen haast mee, ben het wel vaak met Fantano oneens als het om prog gaat dus zie dit niet als een vertegenwoordiging van mijn eigen mening. Vond het gewoon een vermakelijke video.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.590
4.945
Het hele concept van een overdekt meerdaags festival trekt mij gewoon niet. Zo'n andere beleving lijkt me dat. Meer 3 lossen dagen met optredens voor mijn gevoel.
Ik denk ook niet dat je het volledig moet gaan vergelijken met een outdoor festival.
Het is iets anders, iets op zichzelf.
Wat je zegt, 3 losse dagen met concerten, dan is dat gewoon wat het is. 🤷‍♂️

Ik vind het juist wel mooi, in een festivalloze periode toch iets hebben wat daar enigszins op lijkt.
Maar goed, ik ga sowieso al hoofdzakelijk naar festivals voor de optredens, sfeer en setting is voor mij daaraan ondergeschikt (hoewel zeker niet onbelangrijk).
Voor iemand die primair naar een zomerfestival gaat om sfeer te proeven, lekker van het zonnetje te genieten, etc., is zo'n indoorfestival wellicht een gruwel..
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.590
4.945
Ik vind alle verschillende meningen over dat nieuwe A7x album wel vermakelijk. Voor de één het beste wat ze ooit gedaan hebben, voor de ander…


Disclaimer: heb zelf nog geen mening gevormd en heb er ook geen haast mee, ben het wel vaak met Fantano oneens als het om prog gaat dus zie dit niet als een vertegenwoordiging van mijn eigen mening. Vond het gewoon een vermakelijke video.
Tja, alle muziek is natuurlijk subjectief, maar er is vrijwel niets zo subjectief als prog..
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.131
10.398
Ik denk ook niet dat je het volledig moet gaan vergelijken met een outdoor festival.
Het is iets anders, iets op zichzelf.
Wat je zegt, 3 losse dagen met concerten, dan is dat gewoon wat het is. 🤷‍♂️

Ik vind het juist wel mooi, in een festivalloze periode toch iets hebben wat daar enigszins op lijkt.
Maar goed, ik ga sowieso al hoofdzakelijk naar festivals voor de optredens, sfeer en setting is voor mij daaraan ondergeschikt (hoewel zeker niet onbelangrijk).
Voor iemand die primair naar een zomerfestival gaat om sfeer te proeven, lekker van het zonnetje te genieten, etc., is zo'n indoorfestival wellicht een gruwel..
Ja en ergens vind ik het wel jammer dat zo'n nieuw initiatief dan blijkbaar niet echt lekker verkoopt. Ik heb er ook wel wat op aan te merken maar het is wel een mooi nieuw initiatief in ons favoriete genre. Met de dood van Fortarock nog vers in het geheugen blijft het toch bijzonder om te constateren dat fatsoenlijke festivals voor metal in NL toch niet makkelijk zijn om levend te houden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Jamel en MetalLimbo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.431
4.571
Als fantano iets niet goed vind betekend het meestal dat ik het wel goed ga vinden. In dat opzicht is het wel een barometer
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.117
7.279
Ja en ergens vind ik het wel jammer dat zo'n nieuw initiatief dan blijkbaar niet echt lekker verkoopt. Ik heb er ook wel wat op aan te merken maar het is wel een mooi nieuw initiatief in ons favoriete genre. Met de dood van Fortarock nog vers in het geheugen blijft het toch bijzonder om te constateren dat fatsoenlijke festivals voor metal in NL toch niet makkelijk zijn om levend te houden.
Dit inderdaad, het verlies van Fortarock blijft erg jammer, al ging dit festival dat nooit vervangen.
een festival in november zal nooit zo'n grootte kunnen bereiken aangezien bands gewoon niet touren rond die periode. dan krijg je enkel europese bandjes die je al meerdere keren per jaar kunt zien in de buurt. zou leuk zijn als iets als Fortarock ooit nog terug komt.

zelfs rondreizende festivals als Knotfest en Download willen zich niet branden aan de Nederlandse markt lijkt het. Al zal Graspop ook wel een grote dooddoener zijn hierin dat op de Nederlandse grens ligt. Als beginnend festival ga je daar nooit mee kunnen concurreren natuurlijk als je in Juni gaat zitten. en om met de grote festivals te concurreren moet je eigenlijk haast wel in Juni gaan zitten. Je merkt dat de augustus festivals ook redelijk wat moeite hebben met het vinden van fatsoenlijke headliners.

los daarvan vind ik de line up best oke, staat veel bandjes die ik wel wil zien. ben dan ook wel fan van de genres waar ze op in spelen. wellicht dat ik daarom een dagje ga, al zal ik waarschijnlijk wel het tijdschema afwachten voor dat ik mijn beslissing maak.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.292
5.681
Als fantano iets niet goed vind betekend het meestal dat ik het wel goed ga vinden. In dat opzicht is het wel een barometer
Bij prog is dat bij mij ook vaak het geval ja. Hij was ook best negatief over Fear Inoculum van Tool, en The Raven van Steven Wilson bijvoorbeeld. Toch twee van mijn favoriete prog albums juist.

Daarentegen, de punten die hij hier maakt omtrent A7x kan ik op zich wel inkomen. Maar zoals gezegd stel ik het vormen van mijn eigen mening lekker uit. Eerst even onderdompelen in Graspop en de muziek van bands die daar staan, daarna is er weer ruimte voor dit soort fratsen :LOL:
 

JK79

Gouden Tip
11 sep 2021
468
1.130
Het hele concept van een overdekt meerdaags festival trekt mij gewoon niet. Zo'n andere beleving lijkt me dat. Meer 3 lossen dagen met optredens voor mijn gevoel.
Dat had ik ook maar vorig jaar voor de eerste keer Roadburn gedaan en dat was een verademing. Zeker in de 013 prima geluid en totaal geen afhankelijkheid van het weer. Daarnaast sluit ik mij ook bij Metallimbo aan dat ik voornamelijk voor de muziek ga en de sfeer mooi meegenomen is. Al was de sfeer op Roadburn en Prognosis dit jaar ook prima (al versta ik denk ik iets anders dan zon, bier en een weide onder sfeer maar eerder de relaxheid van het publiek en af en toe gewoon een praatje maken met wildvreemde met dezelfde muzieksmaak).

Of ik naar Rockcircus ga beslis ik in de week ervoor denk ik. Is niet de line-up waarvoor ik momenteel warm loop maar als het in de dagen ervoor begint te kriebelen dan ga ik denk ik wel 1 of 2 dagen. Den Bosch is ook niet zover vanaf hier. Ideaal wonen als metalliefhebber in Nederland in de driehoek Tilburg-Eindhoven-Den Bosch.
 
  • Leuk
Waarderingen: Piebe71 en MetalLimbo

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.431
4.571
voor de mensen die ankor niet kennen die net aangekondigd was. die zangeres is overlaatst in een nik nocturnal video gekomen:

 

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.431
4.571
ik denk ook dat electric callboy en powerwolf misschien beter andersom zaten, ik vind die beter passen bij black veil brides, blind channel, ankor.

powerwolf past dan beter bij epica.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken