Albums van 2023

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.477
Ik heb vandaag weinig bijzondere in de playlist staan. Fatoumata Diawara ben ik zo wel benieuwd naar. Maar ik heb nu eerst de tenth year anniversary versie van Random Access Memories van Daft Punk aan het luisteren. Die extra cd die erachter hangt. Lekker hoor!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.692
Ik heb vandaag weinig bijzondere in de playlist staan. Fatoumata Diawara ben ik zo wel benieuwd naar. Maar ik heb nu eerst de tenth year anniversary versie van Random Access Memories van Daft Punk aan het luisteren. Die extra cd die erachter hangt. Lekker hoor!
Wellicht dat Dropkick Murphys nog iets voor je is? Niet mijn band, maar vond het wel bij jou passen. Wel heel veel singles trouwens, dus daar vermaak ik me wel mee.

Heb zelf ook alleen nog Parker Millsap - Wilderness Within You naast Diawara. Nee, volgende week is dan al een stuk drukker (en leuker!).
 
Laatst bewerkt:

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
743
1.521
Rustig dagje voor releases inderdaad, of ik moet iets over het hoofd hebben gezien. Net wel de nieuwe van Iguana Death Cult aangezet, die is wel weer lekker!
 

fred alweer..

Dagopener
27 jan 2023
594
428
Ik ben erg te spreken over het nieuwe Overmono album dat is gedropt vandaag. Gaat dat zien op DTRH, was echt mijn hoogtepunt van Draaimolen vorig jaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: MarkD

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.284
6.477
Wellicht dat Dropkick Murphys nog iets voor je is? Niet mijn band, maar vond het wel bij jou passen. Wel heel veel singles trouwens, dus daar vermaak ik me wel mee.

Heb zelf ook alleen nog Parker Millsap - Wilderness Within You naast Diawara. Nee, volgende week is dan al een stuk drukker (en leuker!).
Nee, ik ben een beetje uit de Dropkick Murphy's, Flogging Molly, Gogol Bordello etc fase. Leuk toen ik een aantal jaar terug festivals en muziek leerde ontdekken, maar ik kom er nu achter dat er meer bestaat. Live vind ik dit soort bands trouwens altijd nog een feestje en wil ze best meepakken op zijn tijd.

Fatoumata Diawara luistert trouwens heel fijn weg. Ook fijne features met oa Angie Stone en Damon Albarn. Wel een tipje van mijn kant. Parker Millsap, Iguana Death Cult en Overmono (niet mijn ding normaal gesproken, maar ik wil het wel een kans geven) staan op het lijstje. Voor de rest ook wat platen beluisteren waar ik nog niet goed aan toe ben gekomen omdat the National hier al sinds uitkomen elke dag minimaal 1x voorbij komt 🙈
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.327
1.775
Iemand al de nieuwe Smashing Pumpkins gehoord? Die werd toch een partij afgekraakt in de Volkskrant.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.220
3.763
Iemand al de nieuwe Smashing Pumpkins gehoord? Die werd toch een partij afgekraakt in de Volkskrant.
In de OOR ook (en niet eens door Randy). Pitchfork is minder negatief overigens.

Ik kan er zelf niet veel mee. Klinkt vrijwel nergens echt naar SP. Soms richting Ghost bijna, dan weer de synthpop kant op om daarna weer bijna Björk te imiteren. Het klinkt alsof ze te veel ideeën bij elkaar hebben gepropt.
 

DadRock

Sunset slot
6 dec 2013
2.576
578
Abe Partridge ronde gegeven, best aardig plaatje. Zelfde geldt voor Parker Millsap.
Nu Iguana Death Cult, vind ze op deze plaat heel erg lijken op Parquet Courts.
 

LevonHelm

Playlistbediener
1 mei 2023
13
4
Het is inderdaad een rustige week voor releases. Nieuwe Abe Partridge (heerlijk rasperige stem), Iguana Death Cult (postpunk met de nadruk op bas) en Parker Millsap gecheckt. Waren niet verkeerd.

Voor de hardcore, old school country fans is er een nieuwe van de Malpass Brothers: Lonely Street.

Ik kijk vooral uit naar volgende week met Whitney Rose, Nicholas Jamerson, Marty & His Fabulous Superlatives, Robert Ellis en The Murlocs.
 
  • Leuk
Waarderingen: DadRock

Fluxion

Randprogramma
24 feb 2023
188
164
Vandaag gechecked:

Cattle Decapitation - Terrasite
Kon me eerlijk gezegd niet zoveel boeien als Death Atlas. Wel oké, maar zal hem denk ik niet snel opnieuw gaan luisteren.

Hot Mulligan - Why Would I Watch
Prima pop-punk plaat.

Overmono - Good Lies
Eenvoudig de uitschieter van vandaag, heerlijke plaat.

The Amity Affliction - Not Without My Ghosts
Een stuk beter dan de vorige paar albums, maar merk toch dat ik dit soort metalcore een beetje zat begin te raken. Fans zullen hier wel blij mee zijn gok ik.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.707
2.271
Rustig dagje voor releases inderdaad, of ik moet iets over het hoofd hebben gezien. Net wel de nieuwe van Iguana Death Cult aangezet, die is wel weer lekker!
Island of Love kan ik van harte aanraden. Heb hem nog niet helemaal kunnen luisteren, maar was erg leuk op Left of the Dial. Verder heb ik Colin Stetson, Midwife, The Machine, Prochno en die Animal Collective (archival?) EP nog op het lijstje staan (naast Hot Mulligan en Overmono die eerder al genoemd werden).
 

Lion

Dagopener
7 mrt 2017
743
1.521
Island of Love kan ik van harte aanraden. Heb hem nog niet helemaal kunnen luisteren, maar was erg leuk op Left of the Dial. Verder heb ik Colin Stetson, Midwife, The Machine, Prochno en die Animal Collective (archival?) EP nog op het lijstje staan (naast Hot Mulligan en Overmono die eerder al genoemd werden).
Heb heel net die van Pynch nog afgeluisterd na je comment in het BKS topic en daar is de volgende suggestie al! Thanks, ik ga hem zo aanzetten.
 
  • Geweldig
Waarderingen: teunajax

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.692
In de aanbieding:
The Ocean - Holocene
SHRVL - Limbus
Tinariwen - Amatssou
Hister - Hister
Dave Matthews Band - Walk Around the Moon
Sufjan Stevens & Timo Andres & Conor Hanick - Reflections
Def Leppard & Royal Philharmonic Orchestra - Drastic Symphonies
Yes - Mirror to the Sky
bar italia - Tracey Denim
Motorama - Sleep, and I Will Sing
La Femme - Paris-Hawaï

Druk.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.756
3.696
Hier staat het nieuwe album van Young Fathers ook op repeat. Was nooit zo enthousiast als vele anderen over Cocoa Sugar, maar deze is helemaal raak!
Ik loop vaak nogal achter eerlijk gezegd en nu met het oog op eventueel een dag naar BKS heb ik Young Fathers en dus Heavy Heavy nu pas ontdekt. Wat een geweldig album en dit kan alleen maar heel vet worden in de Two
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

LevonHelm

Playlistbediener
1 mei 2023
13
4
Aanvulling op bovenstaande:

The Murlocs - Calm Ya Farm
Wat een geweldige plaat. Groep bevat leden van King Gizzard. Komen dit jaar naar Nederland.

Fidlar – Don’t Fuck With Vol. 02 (EP)
Niet eerder uitgebracht oud werk dat jarenlang op YouTube rondzwierf.

Whitney Rose - Rosie
Country-artiest tourt momenteel niet omdat ze teveel van zichzelf heeft gevraagd, maar dit mag er zijn.

Marty & His Fabulous Superlatives – Altitude
Een van de vaandelhouders van de country, heerlijk alt-country-plaat.

Nicholas Jamerson – Peace Mountain
IJzersterke teksten, heeft hier en daar ietwat weg van Willie Nelson en Ian Noe.

Robert Ellis - Yesterday's News
Texas Piano Man zingt een toontje lager op deze plaat met kleine liedjes.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Bert

Support act
14 nov 2014
846
778
In de aanbieding:
The Ocean - Holocene
SHRVL - Limbus
Tinariwen - Amatssou
Hister - Hister
Dave Matthews Band - Walk Around the Moon
Sufjan Stevens & Timo Andres & Conor Hanick - Reflections
Def Leppard & Royal Philharmonic Orchestra - Drastic Symphonies
Yes - Mirror to the Sky
bar italia - Tracey Denim
Motorama - Sleep, and I Will Sing
La Femme - Paris-Hawaï

Druk.
Over Hister gesproken
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken