Les Ardentes 2024

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Een groot open terrein met allemaal openluchtpodia. Dus sound bleed tot in het oneindige.
Signalisatie, wat is dat? Een parkeerwachter die de weg naar het terrein ging uitleggen en op zijn eentje een hele parking doet.
Is er in Vlaanderen heel gedoe over bekers en recycle, daar duidelijk niet. Staat ook vol met kliko vuilbakken, dat mag bij ons niet omwille van veiligheid.
Crowd control, ook een vreemd beestje precies.
Wel positief, goed aanbod aan eten. Maar wel in hopeloze tentjes geplaatst.

Betreffende Kendrick. Geweldige show natuurlijk. Die aangepaste live show voor festivals zit prima in elkaar. Maar waarom dat hij sinds Primavera ADHD heeft ingekort? Spijtig. Uiteindelijk 1u10 gespeeld, met zijn back catalogue kon dat gerust langer.

Opvallend nog, het was bakje vol daar. Hoorde iets van 50000 man. Maar als er 20000 bij Kendrick stonden was het veel. Bij Hamza was het veel drukker. En ik vermoed bij Travis Scott vandaag dat het dan koppen lopen is.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.330
Een groot open terrein met allemaal openluchtpodia. Dus sound bleed tot in het oneindige.
Signalisatie, wat is dat? Een parkeerwachter die de weg naar het terrein ging uitleggen en op zijn eentje een hele parking doet.
Is er in Vlaanderen heel gedoe over bekers en recycle, daar duidelijk niet. Staat ook vol met kliko vuilbakken, dat mag bij ons niet omwille van veiligheid.
Crowd control, ook een vreemd beestje precies.
Wel positief, goed aanbod aan eten. Maar wel in hopeloze tentjes geplaatst.

Betreffende Kendrick. Geweldige show natuurlijk. Die aangepaste live show voor festivals zit prima in elkaar. Maar waarom dat hij sinds Primavera ADHD heeft ingekort? Spijtig. Uiteindelijk 1u10 gespeeld, met zijn back catalogue kon dat gerust langer.

Opvallend nog, het was bakje vol daar. Hoorde iets van 50000 man. Maar als er 20000 bij Kendrick stonden was het veel. Bij Hamza was het veel drukker. En ik vermoed bij Travis Scott vandaag dat het dan koppen lopen is.
Las net de review in De Morgen. Toch spijt dat ik er niet bij was, op geen enkel van zijn festivalshows dit jaar. Wel gek van dat ADHD en ingekorte King Kunta. Qua opbouw ziet die setlist er wel heel sterk uit op papier, al had 1,5u wel gemogen.

Kan het trouwens zijn dat Kendrick eigenlijk een iets ouder publiek aantrekt dan de jongeren die Les Ardentes tegenwoordig inpalmen?
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Las net de review in De Morgen. Toch spijt dat ik er niet bij was, op geen enkel van zijn festivalshows dit jaar. Wel gek van dat ADHD en ingekorte King Kunta. Qua opbouw ziet die setlist er wel heel sterk uit op papier, al had 1,5u wel gemogen.

Kan het trouwens zijn dat Kendrick eigenlijk een iets ouder publiek aantrekt dan de jongeren die Les Ardentes tegenwoordig inpalmen?
Ik zou zelfs durven zeggen dat Kendrick te kwalitatief is voor LA… Toen hij swimming pools afkapte na 90sec zijn een aantal Franstalige jongeren voor mij het met heel wat putains ook afgetrapt.
Denk eigenlijk dat Pukkelpop zijn perfecte festival is.
 

polnico

Playlistbediener
29 aug 2018
38
29
Ik zou zelfs durven zeggen dat Kendrick te kwalitatief is voor LA… Toen hij swimming pools afkapte na 90sec zijn een aantal Franstalige jongeren voor mij het met heel wat putains ook afgetrapt.
Denk eigenlijk dat Pukkelpop zijn perfecte festival is.
Ik ben het er helemaal mee eens. Het publiek was teleurstellend. Ik zal echter zeggen dat zijn show relatief moeilijk te verteren is voor nieuwkomers in zijn muziek. Bijna helemaal niet met het publiek praten, omdat hij vertrouwt op zijn aura om het werk te doen. En met een menigte die hem niet zo goed kent, is dit niet geweldig. Ik hield echter nog steeds van de show! (sorry voor het benaderende Nederlands)
 
  • Leuk
Waarderingen: jimmywe

koolket

Randprogramma
28 apr 2022
112
51
In 2013 Kendrick gezien op Pukkelpop mainstage met zijn (beste)debuutplaat. Vind dat hij sindsdien enkel bergaf gaat. Doet mij een beetje denken aan a tribe called quest die hadden ook een prachtige debuut plaat en daarachter veel geprezen platen uitgebracht maar nooit meer het nivea van die debuutplaat geraakt.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.151
3.670
Terrein gaat niet open om 12.30 uur. Weersverwachting wordt nauwlettend in de gaten gehouden. Mogelijk zelfs afgelasting vandaag.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
In 2013 Kendrick gezien op Pukkelpop mainstage met zijn (beste)debuutplaat. Vind dat hij sindsdien enkel bergaf gaat. Doet mij een beetje denken aan a tribe called quest die hadden ook een prachtige debuut plaat en daarachter veel geprezen platen uitgebracht maar nooit meer het nivea van die debuutplaat geraakt.
Niet akkoord. Prachtige debuutplaat, maar elk album erna was ook waanzinnig.
Zijn laatste staat in mijn persoonlijke top 10 beste platen ooit.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Hebben ondertussen een toch wel passend rijtje namen. Dj Snake sluit het festival af, die gaat er ook mee stoppen blijkbaar.
Doja Cat en Central Cee komt terug nadat zijn dag vorig jaar gecanceld werd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nikfestilover en mattman

Nikfestilover

Sunset slot
18 okt 2021
3.139
2.388
Heeft iemand een idee hoe goed Les Ardentes is als festival? Logistiek? Sfeer? Veiligheid? Als Doja Cat en Centr
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.151
3.670
Heeft iemand een idee hoe goed Les Ardentes is als festival? Logistiek? Sfeer? Veiligheid? Als Doja Cat en Centr
Op de nieuwe locatie allemaal prima in orde. Logistiek was op de vorige locatie e.e.a. aan te merken, nu eigenlijk amper. Veiligheid is altijd top geweest, maar dat is logisch in Luik. Sfeer ligt eraan wat je zoekt en verwacht. Heb me altijd prima vermaakt op dit festival, totdat ze zich beperkten tot alleen maar voor mij vreselijke muziek.
 

jimmywe

Headliner
21 feb 2014
5.113
5.391
Ik vond al die openlucht podia en de opzet erg chaotisch. Ook kwa signalisatie buiten het festival, erg vreemd.
Ik werd van de aanpak niet echt blij in elk geval. Maar in principe is er niks mis mee.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken