Rolling Loud Rotterdam 2023

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.231
4.825
Op social media word de line-up niet echt gewaardeerd…
Nu ben ik geen kenner op het gebied van de nieuwste Hip Hop. Dag 1 is in de breedte stukken minder, al hoewel Centree Cee en Rema nog best ok zijn (naast Kendrick uiteraard). En Central Cee stond er vorig jaar ook nog.

Die zaterdag heeft met Travis Sctoer, Denzel Curry, Lil Uzi Vert (als die niet cancelled), Ski Mask The Slump God en Yung Lean best mooie namen. Maar dan sta ik er in at geval best mainstream in.

Wat verwacht men dan kwa namen?
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
581
370
Nu ben ik geen kenner op het gebied van de nieuwste Hip Hop. Dag 1 is in de breedte stukken minder, al hoewel Centree Cee en Rema nog best ok zijn (naast Kendrick uiteraard). En Central Cee stond er vorig jaar ook nog.

Die zaterdag heeft met Travis Sctoer, Denzel Curry, Lil Uzi Vert (als die niet cancelled), Ski Mask The Slump God en Yung Lean best mooie namen. Maar dan sta ik er in at geval best mainstream in.

Wat verwacht men dan kwa namen?
Playboi Carti😂
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.375
10.213
Nu ben ik geen kenner op het gebied van de nieuwste Hip Hop. Dag 1 is in de breedte stukken minder, al hoewel Centree Cee en Rema nog best ok zijn (naast Kendrick uiteraard). En Central Cee stond er vorig jaar ook nog.

Die zaterdag heeft met Travis Sctoer, Denzel Curry, Lil Uzi Vert (als die niet cancelled), Ski Mask The Slump God en Yung Lean best mooie namen. Maar dan sta ik er in at geval best mainstream in.

Wat verwacht men dan kwa namen?
In ieder geval geen Travis Scott.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
816
528
Ik vind het echt wel een prima line-up. Heb alleen het idee dat ik als knorrige veertiger het publiek niet zo ga trekken. En ik heb al een ticket voor DTRH.
 

Thieske

Gouden Tip
23 feb 2023
295
232
OhMy festival heeft een lineup aankondiging gedaan met Playboi Carti als muziek onder de video. De lineup zou morgen bekend worden. Zouden zij Carti gaan aankondigen als enige Nederlandse Headliner? Ze hebben vorig jaar Lil Baby, Lil Durk en Dababy als namen, dus het budget is er denk ik
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
581
370
En terecht! Ik heb zelf tickets maar ze geven helemaal niet om de doelgroep! Zo’n hip-hop festival heeft een enorm jonge doelgroep van 16-25 jaar. Waarbij Woohah! Vroeger veel contact had met het publiek en het publiek zich gehoord voelde is dit festival alles behalve dat… Als je de comments leest onder de posts op instagram (waar er al weinig van zijn, een per 2 weken!) zie je dat het publiek vraagt om allerlei artiesten die in europa zijn op het moment van het festival. Er word alleen helemaal niet naar geluisterd. Het hele festival is komt gewoon van een Amerikaanse organisatie die niet begrijpt dat festivals in Europa niet alleen maar een commerciële bende is. Festivals in Europa horen nou eenmaal niet thuis op een parkeerplaats en draait niet alleen om de artiesten, festivals in Europa draaien om sfeer en leuke vernieuwende artiesten ontdekken. Rolling Loud maakt dat kapot.
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
581
370
Headliners spelen allebei vanaf 21:15 tot 22:30… waarvan ze ook nog een uur te laat komen aangezien het rappers zijn… maar 1 uur en kwartier voor de enige 2 grote internationale namen op je festival, ze in het licht laten spelen, en dan daarvoor 200,- vragen is wel belachelijk hoor!
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.375
10.213
Headliners spelen allebei vanaf 21:15 tot 22:30… waarvan ze ook nog een uur te laat komen aangezien het rappers zijn… maar 1 uur en kwartier voor de enige 2 grote internationale namen op je festival, ze in het licht laten spelen, en dan daarvoor 200,- vragen is wel belachelijk hoor!
Ze in het licht laten spelen? 't Is in Ahoy...
 

piep

Gouden Tip
1 feb 2022
293
391
Ze in het licht laten spelen? 't Is in Ahoy...
Puur uit interesse opgezocht:

"Rolling Loud Rotterdam kent diverse podia waar meer dan 50+ hip-hop acts te zien zijn. Buiten zijn de mainstage en een kleinere stage voor lokaal talent te vinden, binnen zijn er twee stages."
 

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.375
10.213
Puur uit interesse opgezocht:

"Rolling Loud Rotterdam kent diverse podia waar meer dan 50+ hip-hop acts te zien zijn. Buiten zijn de mainstage en een kleinere stage voor lokaal talent te vinden, binnen zijn er twee stages."
Waar moet die komen dan? Op de parkeerplaats? Daar is, naar mijn weten, geen plek voor, tenzij er heel weinig bezoekers worden verwacht. Het is niet voor niets dat NSJ zo weinig optredens buiten heeft, anders hadden ze daar ook wel een groot podium neergezet.
 

Davidd

Gouden Tip
7 jul 2021
436
760
Waar moet die komen dan? Op de parkeerplaats? Daar is, naar mijn weten, geen plek voor, tenzij er heel weinig bezoekers worden verwacht. Het is niet voor niets dat NSJ zo weinig optredens buiten heeft, anders hadden ze daar ook wel een groot podium neergezet.
Kingsland bij Ahoy is ook altijd buiten, dus volgens mij heeft Ahoy een redelijk groot buiten terrein waar ze een mainstage kunnen neerzetten. Zie foto hieronder van kingsland bij Ahoy:
Knipsel.JPG
 

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
173
199
Flying Dutch was inderdaad ook altijd op het parkeerterrein van Ahoy. Past wel zo'n 20 a 30k mensen op, gok ik.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.073
10.220
Waar moet die komen dan? Op de parkeerplaats? Daar is, naar mijn weten, geen plek voor, tenzij er heel weinig bezoekers worden verwacht. Het is niet voor niets dat NSJ zo weinig optredens buiten heeft, anders hadden ze daar ook wel een groot podium neergezet.
Grote parkeerplaats inderdaad. Is met gemak een groot podium met publiek op te plaatsen. Waar de auto's dan moeten blijven? Al sla je me dood
 

emilejol

Dagopener
1 sep 2020
581
370
Hoe beviel het festival daar verder eigenlijk?
Heel goed, persoonlijk ben ik meer van de festivals met meerdere genre’s het publiek is leuk gemixt en je leert meer nieuwe dingen kennen! Maar toen ik zag dat Kendrick Lamar kwam, en die had ik vorig jaar gemist…! En Travis Scott (waar ik stiekem best fan van ben…) moest ik een kaartje kopen! De rest van het programma was voor mij dan ook niet heel relevant meer. Het feit dat het festival op een parkeerplaats plaatsvond merkte ik niet zoveel van. Het was een gezellig leuk festival sfeertje en de sfeer maakt het festival, niet het terrein. Het minpunt voor mij was de duur (2 dagen…) en dat er geen camping was! Maar toch een enorm leuk festival gehad! Dit was voor mij dat ik voor het eerst naar een hiphopfestival was geweest, maar het word zeker niet de laatste!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken