Verzameltopic overige Nederlandse festivals 2023

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
890
870
Komend weekend Vestrock in Hulst! Relatief dichtbij voor mij, heerlijk! Zin in! Voor degene die ook gaan, ik heb even een overzichtelijkere clashfinder gemaakt. Zie https://clashfinder.com/s/vestrock2023/

Wie zie ik daar?
Net een zaterdagticket gekocht !
Wil The Prodigy al lang eens live zien.

Wel net iets te lang gewacht om een goedkope Swap te kunnen doen en nu zijn de zaterdagtickets plots uitverkocht en alle goedkope swaps meteen ook... Gelukkig nog net via Ticketswap aan een kaartje geraakt aan normale prijs.
 

PatrickV

Playlistbediener
26 nov 2022
20
26
Maandag worden er weer 4 nieuwe bands bekend gemaakt voor The Rock Circus .

351179478_666511318822361_8425481567702540718_n.jpg


Foto die de organisatie plaatste als teaser : Gloryhammer lijkt het aan de outfit te zien .
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

Royke

Dagopener
Sfeerbeheer
2 jul 2018
726
1.242
Net een zaterdagticket gekocht !
Wil The Prodigy al lang eens live zien.

Wel net iets te lang gewacht om een goedkope Swap te kunnen doen en nu zijn de zaterdagtickets plots uitverkocht en alle goedkope swaps meteen ook... Gelukkig nog net via Ticketswap aan een kaartje geraakt aan normale prijs.
Als je zin hebt om te meeten stuur je maar een PB!
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
  • Leuk
Waarderingen: wenteldave

PatrickV

Playlistbediener
26 nov 2022
20
26
Foto bij de FB pagina The Rock Circus is erafgehaald van de week . Gloryhammer reageerde onder de foto dat hun niet kwamen . Daarna was het bericht weg haha.

Angus McSIX missschien die ze willen bekendmaken en dat ze een oude foto gebruikt hebben??

Halestorm lijkt me inderdaad gezien het schema ook een kanshebben zoals Dave schreef .
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
Foto bij de FB pagina The Rock Circus is erafgehaald van de week . Gloryhammer reageerde onder de foto dat hun niet kwamen . Daarna was het bericht weg haha.

Angus McSIX missschien die ze willen bekendmaken en dat ze een oude foto gebruikt hebben??

Halestorm lijkt me inderdaad gezien het schema ook een kanshebben zoals Dave schreef .
Halestorm is gebeurd. Avatar is raus. Black Veil Brides, Beyond the Black en Ankor zijn ook toegevoegd. Daarnaast ook nog de acht winnaars van de talentenjachten die door het hele land plaatsvonden. Mooie drop.
 

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
Leuke toevoegingen. Black veil brides stonden op mijn lijstje voor graspop naar cancelden toen. Beast in black vorig jaar niet kunnen zien door een clash, en dat vind ik ook wel een vermakelijk bandje.

Avatar cancellation is wel jammer, maar gelukkig zie ik die volgende week al op Graspop.

Ik blijf me erover verbazen dat Epica zo laag staat op affiches
Onder blackveil brides en beast in black? Dat zijn toch gewoon 013 bandjes terwijl Epica een afaslive uitverkoopt? Kan iemand mij dit uitleggen?
Heb het gevoel dat Epica in eigen land prima zo'n festivalletje zou moeten kunnen headlinen, zijn toch even groot als powerwolf en EC dacht ik

Het is nu ook duidelijk dat Powerwolf en Electric Callboy dit gaan headlinen.
351171850_6789168451117532_9084520954203081407_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel en MetalLimbo

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.362
10.192
Leuke toevoegingen. Black veil brides stonden op mijn lijstje voor graspop naar cancelden toen. Beast in black vorig jaar niet kunnen zien door een clash, en dat vind ik ook wel een vermakelijk bandje.

Avatar cancellation is wel jammer, maar gelukkig zie ik die volgende week al op Graspop.

Ik blijf me erover verbazen dat Epica zo laag staat op affiches
Onder blackveil brides en beast in black? Dat zijn toch gewoon 013 bandjes terwijl Epica een afaslive uitverkoopt? Kan iemand mij dit uitleggen?
Heb het gevoel dat Epica in eigen land prima zo'n festivalletje zou moeten kunnen headlinen, zijn toch even groot als powerwolf en EC dacht ik

Het is nu ook duidelijk dat Powerwolf en Electric Callboy dit gaan headlinen.
351171850_6789168451117532_9084520954203081407_n.jpg
Staat gewoon op alfabetische volgorde, niet lager.
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

PatrickV

Playlistbediener
26 nov 2022
20
26
Halestorm is gebeurd. Avatar is raus. Black Veil Brides, Beyond the Black en Ankor zijn ook toegevoegd. Daarnaast ook nog de acht winnaars van de talentenjachten die door het hele land plaatsvonden. Mooie drop.
Zeker weten leuke drop . Nog 14 bands te gaan ! Ben benieuwd welke dat nog zullen zijn .
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
Leuke toevoegingen. Black veil brides stonden op mijn lijstje voor graspop naar cancelden toen. Beast in black vorig jaar niet kunnen zien door een clash, en dat vind ik ook wel een vermakelijk bandje.
Leuke toevoegingen inderdaad!
Zeker BTB (vorig jaar op GMM stukje gezien na Disillusion) en BVB (nog niet gezien), Ankor klinkt na 1e luisterbeurt wel aardig, en Halestorm is ook best leuk (mijn vrouw was er vroeger best fan van, ook al is dat tegenwoordig een stuk minder).

Avatar cancellation is wel jammer, maar gelukkig zie ik die volgende week al op Graspop.
Dat is zeker wel jammer. Was een beetje een back-up plan, aangezien ik op GMM waarschijnlijk naar Insomnium ga.
Maar goed, Avatar hebben we paar maanden geleden nog gezien in 013, en ook de jaren ervoor al meerdere keren.

Ik blijf me erover verbazen dat Epica zo laag staat op affiches
Onder blackveil brides en beast in black? Dat zijn toch gewoon 013 bandjes terwijl Epica een afaslive uitverkoopt? Kan iemand mij dit uitleggen?
Heb het gevoel dat Epica in eigen land prima zo'n festivalletje zou moeten kunnen headlinen, zijn toch even groot als powerwolf en EC dacht ik
Voor mijn gevoel zitten deze namen ook wel ongeveer op hetzelfde niveau, alle 3 zijn Alcatraz-headliner (geweest).
Epica had dus ook wel op de bovenste lijn erbij gemogen als co-headliner op zondag ofzo.
In mindere mate geldt dat misschien ook voor Cradle Of Filth op zaterdag.

Het is nu ook duidelijk dat Powerwolf en Electric Callboy dit gaan headlinen.
Dat was al eerder duidelijk gecommuniceerd:

1685985410675.png

1685985251560.png

Inmiddels staat er nog een 9e band (van 10) van de talentenjachten op de website vermeld: Phoenix Ashes (post-hardcore).

Benieuwd wat er nog allemaal bij komt, tot nu toe was iedere worp wel aardig raak voor mij!
Met name de zondag mag nog wel bij. Momenteel staan er 9 bands (+5 uit talentenjachten) op zaterdag en 6 bands (+4 uit talentenjachten) op zondag.

Ik verwacht nog wel wat uit het wat hardere segment, aangezien Cradle Of Filth er nu nog als een soort vreemde eend tussen lijkt te staan. Vandaar dan ook dat ik Kvelertak een mooie en logische toevoeging zou vinden.
En mogelijk wordt daar in de Facebook-post al enigszins op gehint (hoewel 'loud noise demons' natuurlijk vanalles kan betekenen):

1685986079881.png
 
  • Leuk
Waarderingen: PatrickV en Loek123

Loek123

Headliner
7 nov 2019
5.064
7.206
ik zat eens naar de tijden te kijken en overweeg nu wel een zondagticket

op zondag kan ik namelijk gewoon nog thuis komen met de trein na afloop (23:00)
vind de line up van die dag ook best interessant.
wellicht nog even afwachten wat er bij komt

Electric Callboy, Epica, Finntroll, As Everything unfolds, Imminence wil ik allemaal wel mee pakken
1685986950356.png
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.555
4.842
ik zat eens naar de tijden te kijken en overweeg nu wel een zondagticket

op zondag kan ik namelijk gewoon nog thuis komen met de trein na afloop (23:00)
vind de line up van die dag ook best interessant.
wellicht nog even afwachten wat er bij komt

Electric Callboy, Epica, Finntroll, As Everything unfolds, Imminence wil ik allemaal wel mee pakken
Bekijk bijlage 5269
Ik had even niet meer eraan gedacht dat de zondag 2 uur korter duurt dan de zaterdag.
Wat dat betreft is het verschil in aantal bands wel logisch dus, en zullen er op beide dagen nog wel ongeveer evenveel namen bijkomen.

Voor mij heeft het festival wel een mooie prijs/kwaliteit-verhouding.
Voor € 50 zou ik best een los concertje van Electric Callboy + Epica, of van Powerwolf + Beast In Black + Cradle Of Filth (wel beetje vreemde combinatie) meepikken, en dan heb je nog een hele rits leuke, kleinere namen + een pre-party met prima tribute bands er als bonus bij!
 
  • Leuk
Waarderingen: PatrickV en Loek123

tom93

Dagopener
24 apr 2019
593
245
Appelpop maakte afgelopen weekend de laatste namen bekend voor hun 30e editie. Het gratis festival in Tiel viert dit jubileum op 8 en 9 september met Racoon, Nielson, Rolf Sanchez, Bente, Yin Yin, Personal Trainer, MY BABY, Nobu en Turmoil.

Eerder waren al BLØF, Krezip, Maan, Kraantje Pappie, Joost, The Dirty Daddies, Jaap Reesema, DeWolff, John Coffey, Prins S. en de Geit, Hang Youth, Blanks, GoTu Jim, Wodan Boys, Elephant, Tante Joke Karaoke Band, 90's NOW, Zer00s Heroes, 30 Something en Retro Deluxe bevestigd voor Appelpop 2023.

Toch wel weer een aantal leuke namen bij dit gratis festival.
 
  • Leuk
Waarderingen: Dr. Hannibal

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Appelpop maakte afgelopen weekend de laatste namen bekend voor hun 30e editie. Het gratis festival in Tiel viert dit jubileum op 8 en 9 september met Racoon, Nielson, Rolf Sanchez, Bente, Yin Yin, Personal Trainer, MY BABY, Nobu en Turmoil.

Eerder waren al BLØF, Krezip, Maan, Kraantje Pappie, Joost, The Dirty Daddies, Jaap Reesema, DeWolff, John Coffey, Prins S. en de Geit, Hang Youth, Blanks, GoTu Jim, Wodan Boys, Elephant, Tante Joke Karaoke Band, 90's NOW, Zer00s Heroes, 30 Something en Retro Deluxe bevestigd voor Appelpop 2023.

Toch wel weer een aantal leuke namen bij dit gratis festival.
Gratis naar Yin Yin (!), DeWolff, John Coffey, Prins S. en De Geit, Hang Youth, Wodan Boys en Elephant klinkt niet verkeerd nee!
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.147
3.669
Werd enthousiast toen ik Turmoil las, de legendarische Amerikaanse hardcore band. Blijkt dat een onnozel Utrechts Americana bandje te zijn...
 

Indiaantje89

Droomheadliner
13 nov 2012
10.225
4.810
Weet dat ik daar 1x ben geweest omdat er toen die dag Madness, Therapy?, Goose, John Coffey en Balthazar er stonden.

Dat was wel een mooi dagje, daarna nooit meer line-up gezien die me daar interessant leek.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken