Pukkelpop 2023

Everyknight

Sunset slot
13 jan 2014
3.122
1.140
Vrijdag heb ik Eilish, Boygenius en Brutus hoog zitten (ook M83, Moderat en TV Girl), maar de rest van de dag vind ik toch wel voor het overgrote deel wat te 'getiktok' geprogrammeerd.

Zaterdag lijkt er wel een mooie route uitgestippeld te kunnen worden met High Vis, Amyl and the Sniffers, Bombay Bicycle Club, Osees, Turnstile, Bicep, 2ManyDJs en Limp Bizkit. Maar voor dat geld zou ik wel een headliner willen zien ... Dat is het probleem bij mij die dag. Nu ja, in 2017 ging ik ook een dag zonder een headliner te zien, maar dan had je met Interpol en PJ Harvey toch wat meer 'gewicht in de schaal' en gevestigde namen voor je geld ten opzichte van dit jaar.

Zondag The Killers en Florence and the Machine, OK. Dropkick Murphys, Foals, girl in red, King Gizzard and the Lizard Wizard, Knocked Loose... Uiteindelijk ook misschien wel een route uit te stippelen, maar het is net niet voor mij (voor dat geld).

Zaterdag lijkt momenteel toch te winnen voor mij, maar ga toch nog wat afwachten waar de Lokerse Feesten nog mee aankomen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Behalve piri staat er op vrijdag, denk ik, geen enkele andere artiest/band die via TikTok z'n weg vond. Ma bon.
 
  • Leuk
Waarderingen: elo

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Behalve piri staat er op vrijdag, denk ik, geen enkele andere artiest/band die via TikTok z'n weg vond. Ma bon.
Bedoelt Everyknight niet dat er een hoop acts staan waarmee ze de Tiktok generatie een kaartje willen laten doen kopen? Met andere woorden: acts voor jongeren (zoals Yungblud bijvoorbeeld).
 
Laatst bewerkt:

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Bedoelt Everyknight niet dat er een hoop acts staan waarmee ze de Tiktok generatie een kaartje willen laten doen kopen? Met andere woorden: acts voor jongeren (zoals Yungblud bijvoorbeeld).
Is niet iédere line-up voor Pukkelpop bedoeld voor jongeren?
 

jefferke

Sunset slot
24 nov 2013
3.355
1.872
Wat is een act voor 'jongeren' dan precies? Moet ik de line up van vorig jaar dan aanzien als voor jongeren? Kijken we naar de headliners/grote namen voor pakweg mainstage?
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Wat is een act voor 'jongeren' dan precies? Moet ik de line up van vorig jaar dan aanzien als voor jongeren? Kijken we naar de headliners/grote namen voor pakweg mainstage?
Ik zei 'line-up', niet 'act'. Totaalplaatje dus. Waar andere jaren heel hard de jongerenkaart werd getrokken, had ik het gevoel dat het dit jaar gebalanceerder was. Hoewel, met Glass Animals, Marc Rebillet, Tame/AM, HER, BMTH, Oscar & TW, Jack Harlow, Tamino etc. op prominente plekken, heb je nog steeds redelijk wat acts die jongeren zullen plezieren - en terecht, want PKP is nu eenmaal een jongerenfestival. Dingen als Slikpknot, Cypress Hill, Vitalic etc. balanceren dat wel mooi uit. Again, misschien is die balans andere jaren er ook wel maar misschien heeft de aanwezigheid van Slipknot gevoelsmatig veel meer indruk nagelaten dan anders.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.149
3.670
Orbital staat op Phe festival in Tenerife op 18 en 19 augustus. Eerste optreden buiten het VK dit jaar vooralsnog. Waarschijnlijk exclusief, maar ik hoop toch op een show op PKP. Zou fantastisch zijn in de Dancehall of Boilerroom.
 
  • Leuk
Waarderingen: Everyknight

Joris De Brul

Randprogramma
13 feb 2017
174
40
Ik zei 'line-up', niet 'act'. Totaalplaatje dus. Waar andere jaren heel hard de jongerenkaart werd getrokken, had ik het gevoel dat het dit jaar gebalanceerder was. Hoewel, met Glass Animals, Marc Rebillet, Tame/AM, HER, BMTH, Oscar & TW, Jack Harlow, Tamino etc. op prominente plekken, heb je nog steeds redelijk wat acts die jongeren zullen plezieren - en terecht, want PKP is nu eenmaal een jongerenfestival. Dingen als Slikpknot, Cypress Hill, Vitalic etc. balanceren dat wel mooi uit. Again, misschien is die balans andere jaren er ook wel maar misschien heeft de aanwezigheid van Slipknot gevoelsmatig veel meer indruk nagelaten dan anders.
Die balans is er altijd geweest. maar ik snap nooit goed om een leeftijdscategorie op artiesten te kleven. ik bekijk artiesten in genres, geen leeftijdscategorieën.

wij gaan bv naar heel veel nieuwere acts binnen onze muzieksmaak en ik ken ook veel jongeren die oudere bands kunnen apprecieren.

Mij gaat het bij pkp dus vooral over de mix van genres. Voor iedereen in de groep vrienden wat wils. En dat zat o.a. vorig jaar wat scheef (mede door Hear Hear, waar trouwens ook best veel twintigers waren).

Nu veel beter: met Scowl, Zulu, High Vis, Turnstile, King Gizzard, Ohees, Boygenius, Amyl & TS, 2 many dj’s, killers,… bands waarvan ik platen heb of die ik al meermaals gezien heb, hebben ze mij dit jaar al kunnen overhalen ticket te kopen. En dan zijn er zoals steeds nog heel wat “leuk om te zien” en “wil ik wel eens checken”. Maar het moet een mix zijn van dit alles, vaak door middel van muziekgenres. En die is er nu wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Nelios

jarne

Support act
14 feb 2013
950
282
Hi iedereen,

Wat zijn jullie verwachtingen of op wie hopen jullie als Belgische acts voor donderdag?
Verwachtingen(niet perse hopen dus) xink, the haunted youth, Mss nog eens de jeugd van tegenwoordig, Dirk., blackwave., merol,… niet de grootste Belgische/Nederlandse namen.
Zijn vaak artiesten die op heel wat festivals staan die zomer, dus namen die veel mensen wel leuk vinden maar niet perse nog een ticket zouden kopen aan het eind van de zomer, of zie ik dat fout :)
 
  • Leuk
Waarderingen: Simon GO en Pukkelpopper

JelleCa

Campingartiest
24 okt 2016
77
42
Open Air Zurich
Er wonen vrienden van me in Zürich en we waren aan het afspreken om mogelijk samen naar Zürich Open Air te gaan maar wat valt die line-up voorlopig tegen zeg. FATM en The Killers mooie namen maar voor de rest...
 

jxl

Nieuw lid
22 mrt 2023
3
0
Hey, volg al heel lang passief, maar nu ook geregistreerd.
Pukkelpop onafgebroken sinds 1999.
Mag ik vragen vanwaar geen nieuwe namen vandaag? Was toch elke woensdag tot paasverlof?
 

Thisso

Sunset slot
Sfeerbeheer
6 mrt 2016
2.150
2.914
Vorige week stond er bij de aankondiging dat de volgende namen pas na Pasen zouden volgen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken