Lowlands 2023

roluf

Geliefde act
11 feb 2015
1.529
817
Op de socials zijn er zoveel mensen die aan Lowlands vragen waarom ze akkoord gaan met de waanzin van het doorverkopen en er wordt nergens op gereageerd. Ze weten dus zelf ook heel goed dat ze aan iets meewerken waar ze zelf altijd tegen geageerd hebben.
 

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
127
77
Dat je niet kan slapen en in een soort wanhoopspoging nog op de ticketmastersite kijkt en je dus alsnog 2 reguliere lowlandskaartjes binnen hebt. Kan het nog niet helemaal geloven. Blijf dus nog af en toe checken!
Wauw wat bizar dat er toen nog kaarten zijn teruggevallen (of terugverkocht (?) aan Ticketmaster), maar wat super voor jou! Gefeliciteerd 🥳
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en StevieU2

rrr

Playlistbediener
5 feb 2023
24
36
Mij is het gelukkig wel gelukt om een kaartje te bemachtigen.

Even totaal iets anders dan alle perikelen rondom de tickets: wat mij opvalt, is dat Lowlands dit jaar maar ongeveer de helft van het aantal namen heeft bekendgemaakt t.o.v. 2022. Dit jaar hebben ze er tot nu toe 39 bekendgemaakt bij de eerste worp, vorig jaar waren dat er 68. Zullen ze nog veel in de koker houden, misschien ook omdat ze voorzichtig wilden zijn door de hoge ticketprijs?
 

PattvD

Randprogramma
21 apr 2022
173
199
Ik ben gisterochtend niet gaan zitten voor de verkoop, maar wat een slagveld. Ik had wel voorzien dat het snel zou gaan (want Lowlands is hét Insta-festival van Nederland), maar niet zó snel.

Wat ik dan wel enigzins jammer vind is dat de mensen om me heen die tickets kopen geen idee hebben welke artiesten er spelen, terwijl zat mensen rondlopen die oprecht balen dat ze die ene artiest gaan missen... en dat is dus iets waar je helemaal niks aan kan doen.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Wat ik dan wel enigzins jammer vind is dat de mensen om me heen die tickets kopen geen idee hebben welke artiesten er spelen, terwijl zat mensen rondlopen die oprecht balen dat ze die ene artiest gaan missen... en dat is dus iets waar je helemaal niks aan kan doen.
Dit vind ik wel heel ergerlijk ja… een teken dat het steeds meer een soort Nederlands Coachella wordt, waar het meer gaat om kunnen zeggen dat je erbij was, dan om wat er daadwerkelijk te beleven is. Pijnlijk. Maar bijzonder weinig aan te doen inderdaad. De organisatie vaart er duidelijk wel bij dus die zullen het niet ontmoedigen. Je gunt alleen de acts die er spelen, en hun trouwe fans, zoveel beter…
 

festivalgekkie

Playlistbediener
5 feb 2023
18
25
Wat ik dan wel enigzins jammer vind is dat de mensen om me heen die tickets kopen geen idee hebben welke artiesten er spelen, terwijl zat mensen rondlopen die oprecht balen dat ze die ene artiest gaan missen... en dat is dus iets waar je helemaal niks aan kan doen.
Ik kan me hier ook over verbazen. Ik hoorde al verschillende mensen zeggen: ik kan niet wachten om Goldband te zien, zag er zo leuk uit…

Ik zal niet begrijpen dat je €300 betaald zonder maar een halve seconde naar de namen te kijken.
 

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Ik kan me hier ook over verbazen. Ik hoorde al verschillende mensen zeggen: ik kan niet wachten om Goldband te zien, zag er zo leuk uit…

Ik zal niet begrijpen dat je €300 betaald zonder maar een halve seconde naar de namen te kijken.
Je moet eens kijken wat mensen voor een vakantie betalen zonder dat ze er ooit geweest zijn of dat vrienden er geweest zijn. Het is toch niet zo gek dat mensen er graag heen willen als iedereen zo enthousiast is. Komt gewoon door hun eigen succes en omdat ze altijd leveren.
 
  • Leuk
Waarderingen: inflatiemunt en daily

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Je moet eens kijken wat mensen voor een vakantie betalen zonder dat ze er ooit geweest zijn of dat vrienden er geweest zijn. Het is toch niet zo gek dat mensen er graag heen willen als iedereen zo enthousiast is. Komt gewoon door hun eigen succes en omdat ze altijd leveren.
Als je ergens heen gaat op vakantie zoek je toch meestal wel even wat op over wat voor plek het is en wat daar te beleven valt? Je vergelijking slaat de plank mis vind ik.
 
  • Leuk
Waarderingen: Timmetje en Onibaba

@Marc

Sunset slot
13 dec 2016
2.385
1.066
Als je ergens heen gaat op vakantie zoek je toch meestal wel even wat op over wat voor plek het is en wat daar te beleven valt? Je vergelijking slaat de plank mis vind ik.
Dat mag je vinden en dat is jouw referentiekader. Blijkbaar is dat toch niet zo. Wat deze mensen hebben gedaan is gehoord van vrienden dat het geweldig is daar en dat ze er absoluut bij moeten zijn. Jij bent dan meer het type van dat je dat eerst zelf op je gemakje wilt uitzoeken of dat wel zo is. Dat kan.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.380
6.059
Dus eigenlijk verkoopt Lowlands dan puur op hype en fomo uit en doet het programma er voor veel mensen opzich weinig toe?
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84 en redle

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Ben benieuwd of dit de trend van komende jaren gaat zijn. Dan, zou je kunnen zeggen, heeft corona ze helemaal niet zo slecht gedaan.
 

RubenFrusciante

Sunset slot
11 feb 2017
2.398
3.360
Dus eigenlijk verkoopt Lowlands dan puur op hype en fomo uit en doet het programma er voor veel mensen opzich weinig toe?
Vind ik geen slechte zaak. Er zijn al zoveel festivals in NL, de muziekliefhebber die puur voor de optredens komt, heeft zoveel betere alternatieven dan Lowlands vind ik.

Daarbij, deze line-up is toch ook grotendeels afgestemd op "mensen met hype waarvoor het programma niet veel uitmaakt"? Anders zet je niet mega jeugdicoon Billie en XTC-verantwoorde naam Charlotte de Witte neer als headliner. Dan had je daarnaast wel iets als The Strokes geboekt. Gladde paling, Moderat, Yungblud, Nothing But Thieves. Lowlands is dit jaar naar mijn mening perfect on brand.
 
  • Leuk
Waarderingen: eva84, @Marc en Timmetje

Sjakie de Wit

Geliefde act
17 feb 2014
1.426
1.850
Vind ik geen slechte zaak. Er zijn al zoveel festivals in NL, de muziekliefhebber die puur voor de optredens komt, heeft zoveel betere alternatieven dan Lowlands vind ik.

Daarbij, deze line-up is toch ook grotendeels afgestemd op "mensen met hype waarvoor het programma niet veel uitmaakt"? Anders zet je niet mega jeugdicoon Billie en XTC-verantwoorde naam Charlotte de Witte neer als headliner. Dan had je daarnaast wel iets als The Strokes geboekt. Gladde paling, Moderat, Yungblud, Nothing But Thieves. Lowlands is dit jaar naar mijn mening perfect on brand.
Als ik kijk naar onze groep die dit jaar naar Lowlands gaat, dan vind ik de line up tot dusver perfect in balans. Een deel is echt muziekliefhebber en een groot deel vindt het gewoon leuk om naar Lowlands te gaan zonder de acts echt te kennen en zonder überhaupt vaak naar festivals te gaan. Ik zou mezelf zeker in de eerste categorie plaatsen en ik verheug me al op acts die niet zo snel in het 'hype' hoekje vallen. Zo ga ik voor King Gizz, Amyl, Turnstile, Loyle Carner etc en de anderen worden dan weer heel blij van Billie, Limperatrice en Bicep. Hoop dat de rest van de line up zo aanhoudt.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Is het je ooit tegengevallen dan?
Dit jaar vallen beide erg tegen wat mij betreft. Vorig jaar had DTRH de mooiste lineup van de Benelux, nu lijkt het de magerste te gaan worden.

Maar daar moet natuurlijk nog veel aan de bovenkant bij neem ik aan.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Dat mag je vinden en dat is jouw referentiekader. Blijkbaar is dat toch niet zo. Wat deze mensen hebben gedaan is gehoord van vrienden dat het geweldig is daar en dat ze er absoluut bij moeten zijn. Jij bent dan meer het type van dat je dat eerst zelf op je gemakje wilt uitzoeken of dat wel zo is. Dat kan.
Sure, dat kan, en blijkbaar gebeurt het ook. Maar ik mag daar wel wat van vinden toch? Ik denk dat deze trend de toekomst van het festival geen goed doet. En dat vind ik jammer. Vanuit mijn eigen perspectief inderdaad.
 

Dr. Hannibal

Headliner
24 nov 2013
5.245
5.555
Als ik kijk naar onze groep die dit jaar naar Lowlands gaat, dan vind ik de line up tot dusver perfect in balans. Een deel is echt muziekliefhebber en een groot deel vindt het gewoon leuk om naar Lowlands te gaan zonder de acts echt te kennen en zonder überhaupt vaak naar festivals te gaan. Ik zou mezelf zeker in de eerste categorie plaatsen en ik verheug me al op acts die niet zo snel in het 'hype' hoekje vallen. Zo ga ik voor King Gizz, Amyl, Turnstile, Loyle Carner etc en de anderen worden dan weer heel blij van Billie, Limperatrice en Bicep. Hoop dat de rest van de line up zo aanhoudt.
Ook voor de muziekliefhebber is L’Imperatrice niks om je neus voor op te halen hoor ;) mijn aanrader van dit affiche, gaven op ITGWO een hele fijne show weg afgelopen jaar.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.764
8.324
Vind ik geen slechte zaak. Er zijn al zoveel festivals in NL, de muziekliefhebber die puur voor de optredens komt, heeft zoveel betere alternatieven dan Lowlands vind ik.

Daarbij, deze line-up is toch ook grotendeels afgestemd op "mensen met hype waarvoor het programma niet veel uitmaakt"? Anders zet je niet mega jeugdicoon Billie en XTC-verantwoorde naam Charlotte de Witte neer als headliner. Dan had je daarnaast wel iets als The Strokes geboekt. Gladde paling, Moderat, Yungblud, Nothing But Thieves. Lowlands is dit jaar naar mijn mening perfect on brand.
Volledig eens hoor. Wel jammer dat die ‘on brand’ snel verschoven is daar. Tot nog niet eens zo heel lang geleden was ik een beetje jaloers op Lowlands toen die een lineup dropten. Er viel gewoon meer te rapen als je iemand bent die graag zoveel mogelijk goede concerten wou checken. Nu gaan mensen er voornamelijk heen voor de feestjes en de nacht heb ik de indruk.
 

gesp

Support act
11 jun 2018
1.090
299
De kracht van Lowlands is dat het een breed publiek aanspreekt, mede doordat in verschillende genres al jaren goede en relevante namen worden geboekt. Daarbij is het een ideaal festival om met een groep vrienden heen te gaan, voor iedereen is bijna elk moment van de dag wel wat interessants te zien. Dat is op andere festivals wel echt minder.

Komt bij dat de sfeer op Lowlands niet wordt geëvenaard door andere festivals. Snap wat dat betreft wel mensen die blind een kaart kopen.
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken