Alcatraz Open Air 2023

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
375
532
Zo te zien hebben ze op de timetable Trivium een rijtje doorgeschoven wegens de annulering van Anthrax.

Ik ken vervanger Forbidden niet echt, maar komt omdat ik niet zo thuis ben in het straatje van de thrash.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Forbidden zegt me echt helemaal niks. Knappe boeking wel hoor als exclusieve show, netjes. Idd Trivium een slot opgeschoven, na Gaahl daar nog mooi een stuk van zien, fijn. En kan nu ook Prong meepakken of toch de onbekende classic thrashers..
 

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Fans van anthrax mogen nog maar eens op hun honger zitten wachten.

Vervanger Forbidden vind ik wel gewaagd maar langs de andere kant, exclusiever dan dit wordt het niet. Een European exclusive reünieshow van Forbidden.
Mis ik iets? Nog nooit van gehoord. Een korte samenvatting doet me wel plezier.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.243
3.808
Forbidden is echt een klassieke thrashmetal band uit de Bay Area, net als Testament, maar een stuk melodieuzer. In de jaren '80 in de absolute top van (thrash)metalbands. Het verbaast me dat deze band onbekend is bij een aantal hier, maar het is dan ook wel een band die na de jaren '90 erg weinig spectaculairs heeft gedaan en het gros hier is uiteraard nog jong en onervaren. Desalniettemin, zeer exclusief als ze die hebben weten te regelen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pauly Robin

Pauly Robin

Support act
18 jan 2016
973
1.004
Forbidden is echt een klassieke thrashmetal band uit de Bay Area, net als Testament, maar een stuk melodieuzer. In de jaren '80 in de absolute top van (thrash)metalbands. Het verbaast me dat deze band onbekend is bij een aantal hier, maar het is dan ook wel een band die na de jaren '90 erg weinig spectaculairs heeft gedaan en het gros hier is uiteraard nog jong en onervaren. Desalniettemin, zeer exclusief als ze die hebben weten te regelen.
Thanks voor de geschiedenisles. Ben van de jaren 8à, maar wel van 88. Dus heb ze niet bewust beleefd. Zullen wel wat ouwere rakkers content mee zijn. Hangt er vanaf hoe goed ik de clashes vind op dat moment. maw, ontdekkingstocht.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Forbidden is echt een klassieke thrashmetal band uit de Bay Area, net als Testament, maar een stuk melodieuzer. In de jaren '80 in de absolute top van (thrash)metalbands. Het verbaast me dat deze band onbekend is bij een aantal hier, maar het is dan ook wel een band die na de jaren '90 erg weinig spectaculairs heeft gedaan en het gros hier is uiteraard nog jong en onervaren. Desalniettemin, zeer exclusief als ze die hebben weten te regelen.
Voor mij een beetje 13-in-een-dozijn thrash, eerlijk gezegd, maar is ook niet echt mijn favoriete metalgenre (buiten Metallica en Megadeth).
En sowieso moet mijn 16-jarige, MTV-kijkende ik dan al naar Prong (ook soort van thrash/groove, maar dan anders)! :cool:🤘

 
  • Leuk
Waarderingen: duck en Joslittel

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Voor mij een beetje 13-in-een-dozijn thrash, eerlijk gezegd, maar is ook niet echt mijn favoriete metalgenre (buiten Metallica en Megadeth).
En sowieso moet mijn 16-jarige, MTV-kijkende ik dan al naar Prong (ook soort van thrash/groove, maar dan anders)! :cool:🤘

Ben ik ook bij! Mooie kans om die eens te kunnen beoordelen. Moet nog wel ff goed gaan inluisteren want ken er minder van dan ik dacht
 
  • Confetti
  • Leuk
Waarderingen: duck en MetalLimbo

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.243
3.808
Voor mij een beetje 13-in-een-dozijn thrash, eerlijk gezegd, maar is ook niet echt mijn favoriete metalgenre (buiten Metallica en Megadeth).
En sowieso moet mijn 16-jarige, MTV-kijkende ik dan al naar Prong (ook soort van thrash/groove, maar dan anders)! :cool:🤘

Als thrash niet jouw favoriete genre is, kun je toch ook niet goed inschatten of iets 13 in een dozijn is?
Het is ook overigens nooit mijn band geweest. Iets te veel richting speedmetal en zelfs heavy metal. Dat heb ik ook bij Overkill.
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
Als thrash niet jouw favoriete genre is, kun je toch ook niet goed inschatten of iets 13 in een dozijn is?
Het is ook overigens nooit mijn band geweest. Iets te veel richting speedmetal en zelfs heavy metal. Dat heb ik ook bij Overkill.
Vroeger in mijn tienerjaren toch behoorlijk veel thrash geluisterd, hoor! 😉
Voor mij vormde dat dan ook de metalbasis.
Maar naar mijn mening zijn er toch maar weinig thrash bands die zich echt weten te onderscheiden van andere bands in hun genre (buiten de Big Four en bands als Testament, Exodus).

Mijn smaak is zich daarna dan ook door gaan ontwikkelen en verbreden.
Als gevolg daarvan zou ik nu niet meer zo snel gaan kijken op festivals naar thrash metal bands, mede door clashes.
Toch ontdek ik af en toe nog wel eens een nieuw thrash-pareltje dat ik wel de moeite waard vind, zoals het Griekse Suicidal Angels op Alcatraz 2021:

 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.243
3.808
Vroeger in mijn tienerjaren toch behoorlijk veel thrash geluisterd, hoor! 😉
Voor mij vormde dat dan ook de metalbasis.
Maar naar mijn mening zijn er toch maar weinig thrash bands die zich echt weten te onderscheiden van andere bands in hun genre (buiten de Big Four en bands als Testament, Exodus).

Mijn smaak is zich daarna dan ook door gaan ontwikkelen en verbreden.
Als gevolg daarvan zou ik nu niet meer zo snel gaan kijken op festivals naar thrash metal bands, mede door clashes.
Toch ontdek ik af en toe nog wel eens een nieuw thrash-pareltje dat ik wel de moeite waard vind, zoals het Griekse Suicidal Angels op Alcatraz 2021:

Helemaal mee eens. Ik kan ook niet zoveel met Municipal Waste en vergelijkbare bands. Beetje herhaling van de jaren '80. Zal Suicide Angels checken.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en MetalLimbo

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Vroeger in mijn tienerjaren toch behoorlijk veel thrash geluisterd, hoor! 😉
Voor mij vormde dat dan ook de metalbasis.
Maar naar mijn mening zijn er toch maar weinig thrash bands die zich echt weten te onderscheiden van andere bands in hun genre (buiten de Big Four en bands als Testament, Exodus).

Mijn smaak is zich daarna dan ook door gaan ontwikkelen en verbreden.
Als gevolg daarvan zou ik nu niet meer zo snel gaan kijken op festivals naar thrash metal bands, mede door clashes.
Toch ontdek ik af en toe nog wel eens een nieuw thrash-pareltje dat ik wel de moeite waard vind, zoals het Griekse Suicidal Angels op Alcatraz 2021:

Jaaa! Suicide Angels nu 2 keer zien knallen op Alcatraz en vind ik echt een fij e band. Capital of War als uitschieter, checken dag nummer!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en duck

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.520
10.923
Are you ready to thrash it up at the 15th anniversary of Alcatraz Open Air?
🤘
We're bringing the fire
🔥
with a brand new designed El Presidio that'll leave you banging your head until your neck can't take it anymore! Let's talk about the sick lineup we've got for you, from the start till the end. The adrenaline, the riffs, and the pure rock 'n' roll in one epic place, El Presidio!
346630255_272935665160273_1951780300094663322_n.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

xydroh

Headliner
22 okt 2018
5.443
4.596
trouwens nog een warme oproep, alcatraz zoekt nog vrijwilligers. als er mensen zijn die zich geroepen voelen
 

MetalLimbo

Subheadliner
22 nov 2017
3.603
5.004
ik kan alleszins al zeggen, de el presidio gaat de moeite zijn
Altijd fijn om een tijdje door te brengen, ja.
Even rusten, lekker speciaalbiertje, mensen kijken, goede muziek, van de sfeer genieten.. 😎

Op GMM krijg ik daar doorgaans nauwelijks de tijd voor om het CRC te bezoeken, omdat ik dan zo'n beetje gekluisterd ben aan mijn overvolle spoorboekje.. 😅
Alcatraz is wat dat betreft voor mij een stuk meer relaxed. Er staat genoeg wat ik wil zien, maar er zijn ook altijd wel wat uurtjes waar ik niet zo nodig wat hoef te zien, dan is El Presidio een ideale plek om even naar toe te gaan.

Behalve heel laat in de avond dan, heb ik ervaren.
Dan zijn er inmiddels zoveel strontbezopen mensen dat de sfeer er niet meer echt prettig is, en je snel ruzie kan krijgen.
Van die gasten die denken dat ze je vrouw kunnen gaan staan versieren waar je naast staat enzo... 😒
Volgens mij is dat overigens vooral veel lokaal volk die de hele dag rondhangen in El Presidio, en niet of nauwelijks daar zijn om bands te zien.

Overigens is ook het Classic Rock Café op GMM geen fijne plek meer na middernacht.
Ook daar kun je makkelijk ruzie krijgen, al ligt dat wellicht meer aan de haast onverantwoorde drukte.
 
  • Leuk
Waarderingen: Joslittel

stefiono

Playlistbediener
4 apr 2023
43
30
Zo te zien hebben ze op de timetable Trivium een rijtje doorgeschoven wegens de annulering van Anthrax.

Ik ken vervanger Forbidden niet echt, maar komt omdat ik niet zo thuis ben in het straatje van de thrash.
Jammer dat anthrax gecancelled is . Had eigenlijk daarvoor mijn vrijdagticket gekocht :(
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
375
532
Ook op vrijdag staat "Predatory Void" niet langer als opener van La Morgue. Zij zijn verplaatst naar zaterdag en spelen daar op de Swamp Stage in de namiddag. Ik zou wel niet weten voor wie...

Er is dus een slot vrijgekomen voor de Morgue op vrijdag. Wellicht speelt de winnaar van de "Alcatraz Bash" hier.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.146
10.438
Nadat Madball vorig jaar al niet kwam, hebben ze ook hun een streep gezet door hun komst op de editie van dit jaar. Ze worden vervangen door downset..
Jaaaaas Downset!!!! War ontzettend vet zeg. Eens even kijken of ik er plek voor kan maken in mijn schema
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken