Alcatraz Open Air 2023

dingskewhiskas

Randprogramma
22 nov 2019
239
336
Ps. Voor core/punk is Ieperfest inderdaad the place to be. Natuurlijk zal je er niet de top-notch in het genre vinden gezien de financiele tegenslagen, maar ik denk dat bands (alsook de organisatie) bewust kiezen voor een bepaald festival wanneer die focust op hardcore genres.
Trouwens wel absurd dat ze 2 metal-festivals (of toch gelijkaardige festivals) in hetzelfde weekend op 30 kilometer van elkaar gaan organiseren. Weet nog dat ik daardoor eens Vision of Disorder heb gemist.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Net wat namen zitten luisteren van deze laatste lichting - ik kende er bitterweinig - godmiljaarde dju er zitten een aantal bands bij die ik moet zien! Nodigt uit om de volledige line-up te ontdekken. Dit vind ik net het leuke aan Alcatraz, de kwaliteit is vaak hoog in de onbekendere bands.

Ps. Voor core/punk is Ieperfest inderdaad the place to be. Natuurlijk zal je er niet de top-notch in het genre vinden gezien de financiele tegenslagen, maar ik denk dat bands (alsook de organisatie) bewust kiezen voor een bepaald festival wanneer die focust op hardcore genres.
Ja het is een echte ontdek line-up! Welke bands sla jij op aan? Tips zijn altijd welkom.
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Ik hoop op nog een keer een line up meer gericht op mijn smaak om even dat nostalgie gevoel op te kunnen roepen uit 2016. Misschien geluk dat ze Powerwolf, Alestorm, Gloryhammer, Wind Rose en Blind Guardian op dezelfde dag knallen.
Ik denk dat de kans best groot is dat ze dit gaan doen. Na een experiment vorig jaar gaan ze dit jaar door met thematisch programmaren. Dat was dan wel vooral gefocust op de tenten maar wie weet krijgen we komend jaar een powermetal mainstage? Alestorm gaf aan co headliner te zijn dus dat kan prima met Powerwolf samen. Gloryhammer eronder en Wind Rose eerder op de dag. Staan nog wel wat meer powermetalbands op het affiche zoals Twilight Force en Iron Mask. Ik hoop alleen niet dat Blind Guardian in het licht op de mainstage moet gaan spelen. Liever als Swamp headliner dan!
 
  • Leuk
Waarderingen: MetalLimbo en jonasvh

jbj

Dagopener
11 okt 2022
530
725
Trouwens wel absurd dat ze 2 metal-festivals (of toch gelijkaardige festivals) in hetzelfde weekend op 30 kilometer van elkaar gaan organiseren. Weet nog dat ik daardoor eens Vision of Disorder heb gemist.
Hmm niet mee eens. Ieperfest blijft tamelijk goed binnen de lijnen van hun genres. Ik persoonlijk (evenals mijn vrienden) houd dat geen volledige dag vol. Het was ook uitzonderlijk dat dit in hetzelfde weekend viel (ik denk dat Alcatraz de schuldige was toen, niet zeker).
 

Koekdoos

Headliner
22 okt 2018
5.602
7.314
Ik denk dat de kans best groot is dat ze dit gaan doen. Na een experiment vorig jaar gaan ze dit jaar door met thematisch programmaren. Dat was dan wel vooral gefocust op de tenten maar wie weet krijgen we komend jaar een powermetal mainstage? Alestorm gaf aan co headliner te zijn dus dat kan prima met Powerwolf samen. Gloryhammer eronder en Wind Rose eerder op de dag. Staan nog wel wat meer powermetalbands op het affiche zoals Twilight Force en Iron Mask. Ik hoop alleen niet dat Blind Guardian in het licht op de mainstage moet gaan spelen. Liever als Swamp headliner dan!

Alleen jammer dat we alles behalve Blind Guardian al hebben gezien dit jaar.

Twilight Force had ik nog niet aan gedacht. De vorige zanger met album van de Sapphire Dragon was geweldig over de top.

Maar we gaan t zien op een later moment. En vanaf komend jaar voor Blind Guardian, Avantasia en meer van dat soort Duitse bands toch al iets meer kans om ze live te zien, aangezien we dan verhuisd zijn naar dichterbij de Duitse grens. Uurtje rijden van Oberhausen!
 

jbj

Dagopener
11 okt 2022
530
725
Ja het is een echte ontdek line-up! Welke bands sla jij op aan? Tips zijn altijd welkom.
Van deze laatste 19 (andere heb ik nog niet afgelopen) was ik tevreden met Powerwolf, Hypocrisy, Celeste (!), Amorphis en Wind Rose.

Na luisteren: Maceration, La Muerte (live mss minder?), Slaughter The Giant, Aeveris, Kludde

In mindere mate: Reject The Sickness, hexa mera, Gnome

Zit toch met een 10-12/19 dus :)
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Van deze laatste 19 (andere heb ik nog niet afgelopen) was ik tevreden met Powerwolf, Hypocrisy, Celeste (!), Amorphis en Wind Rose.

Na luisteren: Maceration, La Muerte (live mss minder?), Slaughter The Giant, Aeveris, Kludde

In mindere mate: Reject The Sickness, hexa mera, Gnome

Zit toch met een 10-12/19 dus :)
Kludde is voor mij inderdaad ook de eerste voorzichtige ontdekking. Bijzondere band.
 
  • Leuk
Waarderingen: duck en nikita

jbj

Dagopener
11 okt 2022
530
725
Opmerkelijk: Ieperfest smijt de gehele organisatie over een andere boeg!
 

Bijlagen

  • Screenshot_2022-12-06-20-35-52-87_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
    Screenshot_2022-12-06-20-35-52-87_a23b203fd3aafc6dcb84e438dda678b6.jpg
    640,8 KB · Weergaven: 16

jbj

Dagopener
11 okt 2022
530
725
Mooie boekingen hebben ze hier vast! Deze line-up wordt beter en beter!!

Wat mij -opnieuw- opvalt: met deze boeking (en vorige aankondiging, samen 22 bands) gaan ze los over hun statement: "85% line up confirmed (83 bands)". Volgens dansende beren (5 december) spreekt de organisatie van "nog een resem acts en twee headliners".

Mij niet gelaten uiteraard, maar valt mij gewoon op :)
 
  • On fire
Waarderingen: nikita

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Cult Of Luna, Svalbard en Psychonaut erbij. Damn, had deze bands op GMM verwacht. Alcatraz lijkt steeds meer van dit soort acts te boeken. Doen ze goed daar. Misschien toch overwegen volgend jaar.
En niemand die me hier waarschuwde dat vandaag de dag was voor alcatraz!

Hopelijk een dampende swap voor Psychonaut want vorige keer veel te vroeg en te kleine tent.
 

jvandeweyer

Gouden Tip
14 feb 2019
375
532
En niemand die me hier waarschuwde dat vandaag de dag was voor alcatraz!

Hopelijk een dampende swap voor Psychonaut want vorige keer veel te vroeg en te kleine tent.
Heb ze 2 edities geleden gemist door het vroege uur en de hele coronaheisa (was nog geen 14 dagen volledig gevaccineerd)... Jammer! Maar dat gaan we volgend jaar goedmaken. Inmiddels al de kans gehad om ze op Samhain te zien, maar alsnog kijk ik hier al naar uit.

De andere namen zeggen me in eerste instantie niet zoveel, maar een luisterbeurt zal daar wel verandering in brengen.
 

HerveBe

Randprogramma
3 nov 2022
108
235
Heb ze 2 edities geleden gemist door het vroege uur en de hele coronaheisa (was nog geen 14 dagen volledig gevaccineerd)... Jammer! Maar dat gaan we volgend jaar goedmaken. Inmiddels al de kans gehad om ze op Samhain te zien, maar alsnog kijk ik hier al naar uit.

De andere namen zeggen me in eerste instantie niet zoveel, maar een luisterbeurt zal daar wel verandering in brengen.
Cult of luna :love:
 
  • Geweldig
Waarderingen: duck

wenteldave

Droomheadliner
21 apr 2019
12.529
10.940
Summer Breeze doet ook z'n ding.
SB2023_Onlineflyer04_VO%CC%88-141220222_EN.jpg
 

Joslittel

Headliner
17 feb 2016
9.147
10.438
Ik word wel meer en meer benieuwd naar de resterende twee headliners. Als je kijkt naar Wacken blijft alleen megadeth over en er was sprak van Lokerse Feesten voor hen. Dus ja, wat dan wel? Gojira kwam hier als een gerucht langs.
 

Recent actieve topics

Gebruikers die dit onderwerp bekijken