Down The Rabbit Hole 2023

mgbss

Support act
15 feb 2019
774
454
Echt weken amper DTRH-nieuws en nu plempen ze iedere dag een vooraankondiging over het randprogramma. Is toch veel leuker om dat meer te spreiden of ben ik een zeikerd?
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
La Femme dus inderdaad de directe vervanger voor Slowthai.

Begrip voor de omstandigehden, maar poeh dit is voor het programma toch wel een aderlating qua formaat. Waarbij niets ten nadele van La Femme, live al eerder gezien en echt heel erg gaaf. Maar Slowthai was gewoon een grotere middennaam en dat is La Femme bij lange na niet.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.286
1.285
Nieuwe album van La Femme vind ik trouwens niet zo heel boeiend, hopelijk gewoon lekker wat oud materiaal wat ze live spelen. Phoenix > La Femme > Nu Genea > Antal > Kamma Masalo is wel een lekker eind van het festival tbh.

Al had ik ook graag Paolo gezien... Mja.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
La Femme dus inderdaad de directe vervanger voor Slowthai.

Begrip voor de omstandigehden, maar poeh dit is voor het programma toch wel een aderlating qua formaat.

Ik snap wat je zegt hoor vind het zelf ook jammer, maar is Slowthai dan zon grote naam? Erg genoten van zijn laatste album maar in principe is dit ook geen grote artiest toch + hij is live eigenlijk ook niet zo heel goed.

Erg blij me La femme als vervanger, toch knap dat ze twee interessante internationale acts hebben kunnen boeken op zo korte termijn terwijl wij hier bang waren voor goldband en de staat.😅
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.286
1.285
Ik had Django Django ook wel leuk gevonden als vervanger. Die hebben met die Off Planet reeks wel echt weer wat leuks neergezet. Een paar jaar geleden wel echt veel on tour geweest en zelf was ik ze ook een beetje beu, maar inmiddels krijg ik er wel weer trek in. Dikke kans dat die volgend jaar wel op BKS, DTRH of Lowlands zullen staan.
 
  • Leuk
Waarderingen: Pompompidom

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik snap wat je zegt hoor vind het zelf ook jammer, maar is Slowthai dan zon grote naam? Erg genoten van zijn laatste album maar in principe is dit ook geen grote artiest toch + hij is live eigenlijk ook niet zo heel goed.

Erg blij me La femme als vervanger, toch knap dat ze twee interessante internationale acts hebben kunnen boeken op zo korte termijn terwijl wij hier bang waren voor goldband en de staat.😅
Ja ik denk dat Slowthai toch wel echt een maat groter is dan La Femme, en ook veel bekender. Stond niet voor niets als afsluiter Teddy geprogrammeerd. Daar zou La Femme onder normale omstandigheden natuurlijk nooit staan.

Ben het wel met je eens hoor dat met Burna Boy en La Femme goede vervangers zijn geboekt. Althans ik vind La Femme fantastisch. Maar toch wel een jasje uitgedaan in dit geval. Voor het aanzien van het affiche.
 

Esmarij

Nieuw lid
10 jun 2023
1
0
Hi fijne mensen! Normaal staan wij op de camper plekken. Helaas gaan vrienden dit jaar niet mee. Wie oh wie kan twee dames helpen. Mogelijk dat wij bij een camper/caravan een tentje neer kunnen zetten? Tentenkamp te druk! Groetjes van ons Esmarij Carla
 

Henkgoudstaaf

Playlistbediener
12 jun 2023
10
2
Ik ben zelf vorig jaar voor het eerst op DTRH geweest, en ga dit jaar weer, maar nu BKS dit weekend was ben ik wel benieuwd naar de verschillen tussen beide festivals. Zou een ervaringsdeskundige van beide festivals mij de grootste verschillen in sfeer, line-up an algehele festivalervaring kunnen geven? Waarin onderscheiden de twee festivals zich nou echt van elkaar?
 

Broccoli Rob

Campingartiest
18 aug 2017
88
154
Ik ben zelf vorig jaar voor het eerst op DTRH geweest, en ga dit jaar weer, maar nu BKS dit weekend was ben ik wel benieuwd naar de verschillen tussen beide festivals. Zou een ervaringsdeskundige van beide festivals mij de grootste verschillen in sfeer, line-up an algehele festivalervaring kunnen geven? Waarin onderscheiden de twee festivals zich nou echt van elkaar?
Ik zelf vind het grootste verschil dat het publiek bij BKS meer echt voor de muziek komt, en bij DTRH meer voor het feestje. Dat heb ik zelf tenminste wel. De line up van BKS vind ik altijd wat sterker, vooral aan de onderkant, en de (feestelijke) sfeer vind ik op DTRH wat leuker.
 

Marin

Gouden Tip
14 apr 2021
467
308
Ik vind persoonlijk de sfeer en het publiek op dtrh een stuk fijner dan op bks. Misschien doordat er ook dagtickets verkocht worden? Op dtrh heb je natuurlijk best veel publiek wat er is om drie dagen te feesten maar op de een of andere manier had ik vorig jaar veel meer last van mensen die door optredens heen aan het praten waren op bks, geen idee eigenlijk waar dat aan ligt.

Verder zitten de grootste verschillen er denk ik in de muziek en randprogrammering; bks programmeert wat avontuurlijker en dtrh wat toegankelijker i guess, zit natuurlijk ook regelmatig overlap tussen. Qua randprogrammering is er op dtrh gewoon veel meer te doen dan op bks, je hoeft je eigenlijk nooit te vervelen als er op een moment geen act speelt die je niet graag wil zien. Ik had vorig jaar op bks soms echt gaten in de dag dat er niks speelde wat ik graag wilde zien waardoor het dan best saai werd en dat heb ik in 4 edities van dtrh nog niet meegemaakt. Heb overigens wel het idee dat bks steeds meer gaat programmeren naast de muziek, benieuwd hoe dat dit jaar was.

Het terrein is redelijk vergelijkbaar al heb je op dtrh meer te ontdekken, is naar mijn idee ook een stuk groter.
 

Henkgoudstaaf

Playlistbediener
12 jun 2023
10
2
Voor de kenners onder ons heb ik nog wel een vraag. Ik ben over het algemeen niet zo'n fan van techno, maar kan iets toegankelijkere en melodieuzere vormen van house, drum n bass en hardstyle wel waarderen, maar niet te missen tips in een totaal andere stijl zijn ook welkom. Welke DJ's (die bijvoorbeeld overdag in de REX of Bizarre staan, of elders) kunnen jullie in dit geval aanraden? Zelf ben ik in de DJ wereld namelijk niet zo thuis, dus de namen die ik zie zeggen mij niet veel.
 

Geert

Playlistbediener
9 apr 2014
39
28
Ik zelf vind het grootste verschil dat het publiek bij BKS meer echt voor de muziek komt, en bij DTRH meer voor het feestje. Dat heb ik zelf tenminste wel. De line up van BKS vind ik altijd wat sterker, vooral aan de onderkant, en de (feestelijke) sfeer vind ik op DTRH wat leuker.
Mee eens. Het publiek op DTRH is wat meer ontspannen en mede daardoor ontstaat er regelmatig ergens een spontaan feestje. De line-up is natuurlijk afhankelijk van persoonlijke smaak. Vorig jaar was deze wat mij betreft op DTRH beter, dit jaar op BKS. Beide festivals hebben een prachtige locatie, waarbij op DTRH wat meer ruimte is voor de bezoekers om dingen te ontdekken en/of om wat 'rust' op te zoeken.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.286
1.285
Voor de kenners onder ons heb ik nog wel een vraag. Ik ben over het algemeen niet zo'n fan van techno, maar kan iets toegankelijkere en melodieuzere vormen van house, drum n bass en hardstyle wel waarderen, maar niet te missen tips in een totaal andere stijl zijn ook welkom. Welke DJ's (die bijvoorbeeld overdag in de REX of Bizarre staan, of elders) kunnen jullie in dit geval aanraden? Zelf ben ik in de DJ wereld namelijk niet zo thuis, dus de namen die ik zie zeggen mij niet veel.
Djrum en Ngoni Egan zéker! Beide wel iets meer richting de breakbeat maar zit iets meer tempo in dan gemiddeld. Ik denk dat je dat zoekt. ;-) Ander genre is meer R&B orientated op vrijdag en zondag in de Bizarre. Zelf kijk ik vooral uit na Skin on Skin, heel veel zin in zijn set en hoop echt dat het niet de druk gaat zijn in de Fuzzy. Vorig weekend Philou Louzolo voor de 4e(?) keer gezien, en weer niet teleurgesteld, dus voor de zaterdag een goede uitvalbasis in The Bizarre of met Djrum in REX.

En dan heb ik Tammo Hesselink, Oceanic, Barker, Sedef Adasi, Kamma & Masalo nog niet eens genoemd. Kwaliteit!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Broccoli Rob

Gebruikers die dit onderwerp bekijken