Down The Rabbit Hole 2023

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Hoeft van mij ook niet echt eigenlijk, tenzij ze op fatsoenlijke snelheid de eerste twee platen spelen.

Qotsa mag daarin tegen wel headlinen. Die blijven live echt ijzersterk en ik houd van die arrogantie van Josh.
 
  • Leuk
Waarderingen: koekebakker

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Also, Fred Again. Schrijf die maar een dikke stift op om op een spot als Bicep te spelen. AFAS gewoon stijf uitverkocht.
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Also, Fred Again. Schrijf die maar een dikke stift op om op een spot als Bicep te spelen. AFAS gewoon stijf uitverkocht.
Of Pinkpop moet ermee gaan lopen, want ik zie dat gezien zijn populariteit gewoon gebeuren.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.149
3.670
Of Pinkpop moet ermee gaan lopen, want ik zie dat gezien zijn populariteit gewoon gebeuren.
Mwah, die kunnen ze niet goed wegzetten daar. Dit soort acts zie je (helaas) sowieso erg weinig op Pinkpop.
Prima act op DTRH op de spot van Nicolas Jaar in 2017.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Of Pinkpop moet ermee gaan lopen, want ik zie dat gezien zijn populariteit gewoon gebeuren.
Denk dat ie dan de tent, geen idee hoe ze tegenwoordig heet, zou uitpuilen daar. En Fred Again is toch ander bier dan Lost Frequencies, Mark Ronson of Sean Paul. Ik geloof daar niet zo in.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.284
1.284
Ik geloof dat Fred Again best kan headlinen hoor. Als ze in de tent staan, gaat die veel en veel te vol staan. En anders overdag op de main ofzo, spot van Polo & Pan en Goldband(deze kan je waarschijnlijk invullen met Joost denk ik).
 
  • Leuk
Waarderingen: StevieU2

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.149
3.670
Klopt inderdaad. De spot van Moderat in 2017 kan Fred Again.. wellicht ook hebben. Al is dat podium wel totaal anders nu. Daarom liever in een volle tent, net als Nicolas Jaar in 2017 (laatste toffe DTRH editie 😋).
 

liluzi

Randprogramma
3 feb 2019
127
77
Hoe groot achten jullie de kans dat DTRH Arcade Fire al had geboekt voordat het Pitchfork artikel over Butler naar buiten kwam? Of bezig was met de band te boeken? Laatst las ik hier een post over hoe vroeg headliners/grote namen al vastliggen. Vraag me ook echt af of ze dan zouden afzien van de boeking of hoe dat in z’n werk gaat…
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Als DTRH Arcade Fire heeft geboekt, dan zal dat al maanden geleden gebeurd zijn.

Als ze vervolgens de band niet meer willen hebben vanwege de controverse, dan zullen ze niet de enigen zijn, het zou heel goed kunnen dat de band (in samenspraak met de festivals) besluit de shows van 2023 niet door te laten gaan.

En het zou natuurlijk ook kunnen dat AF helemaal niks had gepland in 2023...
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Ik veronderstel dat die kans quasi voor elke Europese major wel kan gelden, van Rock Werchter en Primavera tot Roskilde, DTRH, Opener etc. Het zou kunnen dat men collectief wacht tot in periode december-januari om de band aan te kondigen - ongeveer wanneer PS komt met hun zo goed als volledige line-up én omdat men hoopt dat het stof dan al wat zou zijn overgewaaid. Of het zou kunnen dat men collectief heeft beslist om de boeking een jaar on hold te zetten, of gewoonweg te cancelen maar dat denk ik niet.. Daar zou te veel geld aan verloren gaan, denk ik. Hangt wat af van wat er in het contract is vastgelegd, als er al een handtekening is gezet natuurlijk.
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Ik veronderstel dat we Arcade Fire op veel plekken gaan terugzien volgend jaar…
 

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.327
Ziggo Dome lijkt bij lange na niet uitverkocht dus hoop het niet.
Dat was ook het geval bij hun vorige Ziggo/Sportpaleis shows en toen speelden ze ook op heel veel plekken. Verkochten BKS ook erg snel uit toen.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Er is (inmiddels) wel een behoorlijk verschil tussen BKS en DTRH natuurlijk. Qua programmering en qua grootte. Neemt niet weg dat de muziek van Arcade Fire natuurlijk wel echt geschikt is voor een headlineshow, ook voor mensen die geen kaartje voor een los concert zouden kopen.

Ik wist dat het optreden vanavond niet uitverkocht was, maar zie nu pas dat blijkbaar de buitenste ring helemaal niet in de verkoop zat. De staanplaatsen zijn uitverkocht, dat is al meer dan in AFAS Live past. Met zitplaatsen erbij denk dat er toch wel zo'n 10.000-11.000 kaarten verkocht zijn, dat maakt ZiggoDome nog altijd de beste keuze, behalve als je per se een uitverkochte zaal wil.

Wachten tot het overwaait is natuurlijk ook een keuze, maar er is altijd een kans dat het juist erger wordt. En overwaaien gaat natuurlijk makkelijker als de band niet in de picture staat, dat is ook in het voordeel van de band zelf.
 

zworp3

Support act
17 mei 2018
814
528
Wat betreft headliners voor DTRH, Eric Prydz HOLO is zeker niet voor buiten geschikt?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken