Down The Rabbit Hole 2023

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.284
Ik zie Phoenix wel langskomen voor een headline positie trouwens.

Ik denk overigens echt dat Fred again al veeeel hoger staat en zelfs wel kan afsluiten hoor. Ikzelf vind Florence echt verschrikkelijk maar kan mij best voorstellen dat dtrh haar wil boeken ja.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Ik zou voor Artic Monkeys - Florence + The Machine tekenen. Rosalia graag erbij maar liever niet als headliner. Dan liever Tyler the Creator of Lorde. Hopelijk Tyler dan met een nieuw album.
 

Processierups

Sunset slot
21 jun 2017
3.178
2.100
Ik ga eens proberen;

Arctic Monkeys - Florence + The Machine - Rosalía
Christine & The Queens - Fever Ray - Fleet Foxes - Jorja Smith

Alvvays - Dry Cleaning - Carly Rae Jepsen - First Aid Kit - Fontaines DC
Fred Again.. - Froukje - Hot Chip - Joost - Kali Uchis - Merol - SOHN
Warhaus - Whitney - Wolf Alice
Mooi eerste overzicht; in ieder geval veel namen die komend jaar wel zullen touren.

Waar zijn Tame Impala en Lorde gebleven in de lijstjes?
Verder zou ik het niet vreemd vinden als DTRH al bezig was om Arcade Fire te boeken.

Als Fontaines DC er staat is dat inmiddels zeker als sub, en niet als een kleinere naam.
Fleet Foxes verwacht ik komende zomer niet; kreeg de indruk in Utrecht dat ze blij waren dat de tour er bijna op zat.

Ik zie Phoenix wel langskomen voor een headline positie trouwens.

Verwacht ik eerder op BKS. Maurits Westerik heeft al een paar keer laten vallen dat hij ze wel graag op zijn festival zou willen hebben.
 
Laatst bewerkt:

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Phoenix is toch lang niet meer de band die het ooit was? Ik zie ze in combinatie met een Flume wel headlinen à la Vampire Weekend > Underworld in 2019.

Mwa. Waarom Tame Impala? Met dat "nieuwe" album uit 2020?

Lorde, geen idee. Nauwelijks getourd met de nieuwe plaat. Een handvol festivals en concertzalen, moeilijk te voorspellen. Was bij de vorige plaat wel iemand die alle festivals afging. Weet ook niet goed of ze wel nog zo goed verkoopt om die positie te rechtvaardigen, stond ze vorige keer niet in AFAS en was dat toen uitverkocht? Idk.

Fred Again, veel hype. Maar die gaat gewoon hoog eindigen in de Teddy denk ik à la BICEP. Afsluiten echt niet.

Hm, als Fleet Foxes niet meer zou touren dan.. zoeken we dus nog onze token-indie band à la Wilco lol. Sigur Ros? Lijkt me dat die eerder BKS zouden headlinen.

Fontaines DC > AM lijkt me wel een nice hoor. Hoewel FDC als sub wel beetje klein is als je ziet wie er al subte, zou ook gewoon prima laat in de Teddy kunnen staan.
 

teunajax

Geliefde act
18 jul 2018
1.660
2.222
Weet ook niet goed of ze wel nog zo goed verkoopt om die positie te rechtvaardigen, stond ze vorige keer niet in AFAS en was dat toen uitverkocht? Idk.

Die was wel heel stijf uitverkocht, met op TicketSwap volgens mij enkele duizenden kaartzoekers. Was ook gewoon een hele goede show.
 

Timmetje

Droomheadliner
4 mrt 2015
12.382
6.059
Afas was binnen een paar minuten uitverkocht inderdaad. Zou een mooie derde headliner zijn. Was op Glastonbury ook fantastisch.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Die was wel heel stijf uitverkocht, met op TicketSwap volgens mij enkele duizenden kaartzoekers. Was ook gewoon een hele goede show.
Aha toch! Mja, ze heeft denk ik enkel Primavera en Glasto gedaan en wat zaalshows. Wie weet wat haar plannen zijn, wordt nu wel hoog tijd om indoor shows aan te kondigen voor volgend jaar als ze die wil doen en anders idd zeker kandidaat headliner for sure.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.150
3.670
In de eerste jaren was de koers van DTRH m.i. vrij duidelijk en voor mijn eigen smaak ook interessanter. Vooral alternatief met een scherp randje en veelal psychedelisch of in ieder geval bijzonder/apart.
Een act als Björk zou een perfecte headliner zijn. Tame Impala was dat, maar inmiddels niet meer.
Ik hoop dat ze de boot met 13 in een dozijn rock, rap/hiphop, pop en elektronische muziek fijn laten passeren.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Tame Impala is nog steeds de perfecte headliner voor dit festival wut.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Qua sound en visuals zeker het geval. Ben bang dat ze alleen net iets te groot zijn geworden voor DTRH tbh.
Ik denk eerlijk gezegd dat mensen wat Tame Impala-moe zijn, wie heeft hen at this point nu nog niet gezien (met die 'nieuwe' show) dus ik denk het wel zou meevallen.
 

Mark's Kal

Sunset slot
4 jul 2022
3.150
3.670
Ik denk eerlijk gezegd dat mensen wat Tame Impala-moe zijn, wie heeft hen at this point nu nog niet gezien (met die 'nieuwe' show) dus ik denk het wel zou meevallen.
Veel zal afhangen van een toekomstig nieuw album. Zie het ook nog wel gebeuren dat ze niet verder groeien. Dan zijn en blijven ze de ideale headliner voor DTRH.
 

MarkD

Sunset slot
23 jan 2018
2.285
1.284
Phoenix is toch lang niet meer de band die het ooit was? Ik zie ze in combinatie met een Flume wel headlinen à la Vampire Weekend > Underworld in 2019.
Phoenix is juist helemaal opgebloeid en gaan volgend jaar zeer zeker festivals headlinen hoor. Dit jaar hebben ze hoge ogen gegooid op Primavera headline show. Aantal hier waren ook erg enthousiast over het optreden.
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Ik ga eens proberen;

Arctic Monkeys - Florence + The Machine - Rosalía
Christine & The Queens - Fever Ray - Fleet Foxes - Jorja Smith

Alvvays - Dry Cleaning - Carly Rae Jepsen - First Aid Kit - Fontaines DC
Fred Again.. - Froukje - Hot Chip - Joost - Kali Uchis - Merol - SOHN
Warhaus - Whitney - Wolf Alice
Rosalia had ik nog niet overwogen als headliner, maar ik zou dat eigenlijk wel straf vinden. Al zou ze ook kunnen ruilen van plek met Jorja Smith wellicht.

Zowel Lorde, Phoenix en met name FATM vind ik zelf niet zo interssant, maar zouden zeer goed kunnen headlinen.

Sigur Ros is waarschijnlijk enkel de vraag of ze op BKS of DTRH staan. Dan moet ik wel toegeven dat de eerste het meest logisch is.

Fleet Foxes speelde bij de vorige passage voor een erg lege Hotot (de oude welteverstaan en toegegeven: er was toen maar 1/3 van het huidige bezoekersaantal op het terrein). Maar zelfs als sub lijkt me dat tegenwoordig niet realistisch.

Fever Ray zou ik te gek vinden.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Heb je die beelden van haar huidige tournee gezien? Dat is gewoon een productie en show van een headliner, ik zie dat wel werken. Jorja is wellicht te snoozerig voor het DTRH-publiek, zie ook hoe Celeste compleet dood viel.

Ja, ik zocht mbt Fleet Foxes een beetje naar een indieband die prima in de Teddy zou kunnen staan.

Wat denken we trouwens van de YYY's?
 

Gloaming

Gouden Tip
15 aug 2022
253
169
Ik ga eens proberen;

Arctic Monkeys - Florence + The Machine - Rosalía
Christine & The Queens - Fever Ray - Fleet Foxes - Jorja Smith

Alvvays - Dry Cleaning - Carly Rae Jepsen - First Aid Kit - Fontaines DC
Fred Again.. - Froukje - Hot Chip - Joost - Kali Uchis - Merol - SOHN
Warhaus - Whitney - Wolf Alice
Mooi realistisch lijstje, ik zie Royksopp er ook wel staan volgend jaar
 

Raskolnikov

Subheadliner
18 jan 2016
4.315
1.747
Heb je die beelden van haar huidige tournee gezien? Dat is gewoon een productie en show van een headliner, ik zie dat wel werken. Jorja is wellicht te snoozerig voor het DTRH-publiek, zie ook hoe Celeste compleet dood viel.

Ja, ik zocht mbt Fleet Foxes een beetje naar een indieband die prima in de Teddy zou kunnen staan.

Wat denken we trouwens van de YYY's?
Ik heb haar de vorige keer op DTRH gezien en was diep onder de indruk. Van de laatste tour nog geen beelden gezien, maar ik geloof ook wel dat het kan. Ik zou er zeker enthousiast van worden.

Yeah Yeah Yeah's mogen van mij ook meteen komen.
 

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Nog eentje (denk dat ik ook nu zowat alles uit m'n mouw geschud heb, dat er uit te pakken viel lol);

Arcade Fire - The Killers - Lorde
Angèle - Alt-J - Big Thief - De Staat - Jamie xx - Yeah Yeah Yeah's

Altin Gün - Black Midi - Charlotte Adigéry & Bolis Pupul - Clairo - Easy Life
Ibibio Sound Machine - IDLES - James Bay - Julia Jacklin - Kae Tempest - Little Dragon
New Genea (live) - Nilufer Yanya - Slowdive - Thomas Azier - Yard Act
 

werchter12

Geliefde act
21 mrt 2019
1.257
928
Phoenix is juist helemaal opgebloeid en gaan volgend jaar zeer zeker festivals headlinen hoor. Dit jaar hebben ze hoge ogen gegooid op Primavera headline show. Aantal hier waren ook erg enthousiast over het optreden.
Maar die staan in zalen als AB en Paradiso en hun grootste hits liggen ook alweer 10 jaar in het verleden. Zie daar niet zo meteen een headliner in. Gewoon een goeie act om het publiek in de vooravond wakker te schudden. Beetje zoals Franz Ferdinand ofzo.

En de show op Primavera vond ik persoonlijk maar meh (op Poble Espanyol althans, op de Main heb ik ze niet gezien).
 
  • Leuk
Waarderingen: Yannick

Yannick

Droomheadliner
23 apr 2015
10.811
5.892
Bij sommige bands heb je wel echt iets dat er tussen BKS, PP en DTRH kan om gevochten worden zoals een AM, FDC.. Nu heb ik niet meteen dat gevoel bij Phoenix en op zich past de muziek wel bij het plaatje, denk alleen niet dat ze een vol veld trekken en al zeker niet als headliner.

Ik vraag me trouwens af hoe men die leegloop aan de main gaat aanpakken. Het viel dit jaar echt op hoe maar weinig acts 1) veel en 2) enthousiast volk trokken. Lijkt over te waaien van BKS waar dat probleem zich al langer voor doet. Is dat iets Nederlands ofzo?
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken