Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
890
871
Vorig jaar rond 16u geparkeerd, denk dat we rond 18.30 tent konden opzetten.. Een goed uur in de rij voor tassen controle en vervolgens nog een klein uur voor er een nieuw veld werd aangebroken om tent op te kunnen zetten.
Dit doet wel wat pijn om te lezen.
No way dat ik donderdag Weyes Blood haal... :(
 

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
187
98
Wij zijn beide 4 dagen vlot naar binnen kunnen gaan, we gingen er optijd heen, iets voor 13:00, geen probleem mee gehad (of gaat het terrein om 12:00 open?) weet het ff niet meer🥴
Tjonge wat een rare zinsopbouw😬…alle 4 dagen dus
 

wesvs

Randprogramma
20 mrt 2018
136
163
Dit doet wel wat pijn om te lezen.
No way dat ik donderdag Weyes Blood haal... :(
Geen idee hoe het op donderdag met aankomst op de camping is.. Mijn anekdote gaat om woensdag aankomen op the Hive. Donderdag is de grote drukte denk ik wel voorbij..
 

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
890
871
Geen idee hoe het op donderdag met aankomst op de camping is.. Mijn anekdote gaat om woensdag aankomen op the Hive. Donderdag is de grote drukte denk ik wel voorbij..
Hopelijk, maar waarschijnlijk niet op camping regular (waar ik sta) die pas op donderdag open gaat.
Maar misschien is de tassencontrole daar ook minder streng ? Wordt niet door Werchter zelf uitgebaat, dus...

Zal toch nipt worden.
's Morgens de kinderen nog naar school brengen, even langs huis om tassen op te halen, naar het station, trein naar Aarschot, pendelbus, campingcontrole, plekje zoeken, tent opzetten, naar het terrein en om 13u Weyes Blood.
Met wat geluk nog 'pintje halen' tussen de twee laatste.
 

Islaaa

Randprogramma
20 jan 2015
187
98
Hopelijk, maar waarschijnlijk niet op camping regular (waar ik sta) die pas op donderdag open gaat.
Maar misschien is de tassencontrole daar ook minder streng ? Wordt niet door Werchter zelf uitgebaat, dus...

Zal toch nipt worden.
's Morgens de kinderen nog naar school brengen, even langs huis om tassen op te halen, naar het station, trein naar Aarschot, pendelbus, campingcontrole, plekje zoeken, tent opzetten, naar het terrein en om 13u Weyes Blood.
Met wat geluk nog 'pintje halen' tussen de twee laatste.
Wij hebben nog nooit controle gehad, lopen zo door….
 
  • Leuk
Waarderingen: PuppetOnAString

muskusosman

Playlistbediener
24 jan 2018
26
12
Hopelijk, maar waarschijnlijk niet op camping regular (waar ik sta) die pas op donderdag open gaat.
Maar misschien is de tassencontrole daar ook minder streng ? Wordt niet door Werchter zelf uitgebaat, dus...

Zal toch nipt worden.
's Morgens de kinderen nog naar school brengen, even langs huis om tassen op te halen, naar het station, trein naar Aarschot, pendelbus, campingcontrole, plekje zoeken, tent opzetten, naar het terrein en om 13u Weyes Blood.
Met wat geluk nog 'pintje halen' tussen de twee laatste.
Mijn ervaring is dat de grootste drukte op camping A1 is tussen 08:00 en 11:00. Daarna rustiger maar wel lastiger om een plek te vinden. Tassencontrole is vlot genoeg
 
  • Leuk
Waarderingen: MrScissorhands

vanNelle_Monae

Campingartiest
1 jun 2023
55
33
Mijn ervaring is dat de grootste drukte op camping A1 is tussen 08:00 en 11:00. Daarna rustiger maar wel lastiger om een plek te vinden. Tassencontrole is vlot genoeg

Hoe laat kun je de parkeerplaats op? (Parking Blauw)
Om ook nog rekening te houden met de parkeerdrukte
 

fatefearfighter

Playlistbediener
18 mei 2023
42
76
Hopelijk, maar waarschijnlijk niet op camping regular (waar ik sta) die pas op donderdag open gaat.
Maar misschien is de tassencontrole daar ook minder streng ? Wordt niet door Werchter zelf uitgebaat, dus...

Zal toch nipt worden.
's Morgens de kinderen nog naar school brengen, even langs huis om tassen op te halen, naar het station, trein naar Aarschot, pendelbus, campingcontrole, plekje zoeken, tent opzetten, naar het terrein en om 13u Weyes Blood.
Met wat geluk nog 'pintje halen' tussen de twee laatste.

Dat moet wel lukken denk ik hoor, afhankelijk van hoe lang je er over doet om je tent op te zetten. Aan de ingang op de steenweg van A1 staat zelden een enorme massa om de camping binnen te komen. Daar verlies je niet zoveel tijd. En daarna loop je gewoon de camping op, zoek je een leuk plekje en installeer je je tent. Afhankelijk van hoe de drukte aan de ingang van het festivalterrein evolueert tussen deuren open (12u) en start van Weyes Blood (13u) zou dat dus geen probleem mogen zijn. Hoe dichter bij 12u je kan gaan, hoe beter wel als je de eerste act wil meemaken.

Wij arriveren altijd ergens tussen 6u en 7u op A1, maar dat is omdat we graag onze vaste plek hebben - redelijk vooraan links. Dat heeft zo z'n voordelen: we zijn snel in/uit het festivalterrein (op gemakje een truitje gaan halen kost ons kwartier) maar vooral, met een stuk in ons kl*ten arriveren wij toch steeds zonder nadenken aan het tentenkamp.
 

Bijlagen

  • 2023_06_09_14_51_14_Google_Maps.jpg
    2023_06_09_14_51_14_Google_Maps.jpg
    223,4 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JP5 en MrScissorhands

MrScissorhands

Support act
23 mei 2023
890
871
Ik sta op C3 (voor de rust !), maar dat zal wel een gelijkaardig verhaal als A1 zijn zeker ?
Misschien nog wat minder lang aanschuiven, want lijkt me de helft kleiner op de kaart.
 

Paddy

Headliner
16 dec 2014
6.132
4.221
Trouwens, een beetje off topic maar ik mertkte bij Muse dat er veel verschillende generaties aanwezig waren. Dus ouders met kinderen enz. Dan zie je dat sommige genres een beetje tijdloos zijn en mensen blijft aanspreken, en ook verschillende generaties.

Vraag mij af of je dit zou zien bij een DJ Jean of A-traks om maar iets te noemen. Zouden die fans van toen sowieso weer een optreden bezoeken, laat staan met hun kinderen.
Nineties parties zijn retepopulair, dus met DJ Jean komt het vast goed.
 

c7!

Campingartiest
7 dec 2022
58
79
Ik ben nog op zoek naar een combi ticket voor een vriend. Moest er iemand nog eentje over hebben, laat dan maar weten
 

phonehome

Campingartiest
25 apr 2021
77
47
Zijn jullie er al uit? QOTSA of Rosalia? Van Rosalia ken maar een paar van haar nummers (dankzij mijn dochters). En zou het thuis niet snel opzetten. Maar wat een stem en wat een show....
 

Brian

Headliner
Sfeerbeheer
16 jun 2015
5.245
6.408
Zijn jullie er al uit? QOTSA of Rosalia? Van Rosalia ken maar een paar van haar nummers (dankzij mijn dochters). En zou het thuis niet snel opzetten. Maar wat een stem en wat een show....
Laatste keer denk ik dat je Rosalia in een Barn ziet, dus ik zou daarvoor gaan (als iemand die beide artiesten goed kan waarderen)
 

Gebruikers die dit onderwerp bekijken