Rock Werchter 2023 - Nieuws en geruchten

rw83

Campingartiest
12 apr 2023
78
102
Ha, deze info had ik nog niet zien staan precies tevoren op de RW site:



en



Op basis van deze twee teksten vermoed ik dat het dus niet mogelijk zal zijn om zelf coins te transfereren van het ene bandje naar het andere. Want (met de informatie die we momenteel hebben) zou dat gevoelig zijn voor diefstal.

Eender wie zou momenteel namelijk je bandje kunnen scannen (als je aan het feesten bent en de DJ roep 'waar zijn die handjes' bijvoorbeeld ;-) ). Stel dat je dan nog geen profiel hebt, dan kan die andere persoon die stiekem je QR heeft gescanned een profiel aanmaken op jouw bandje. Moest je daarbinnen dan coins kunnen transfereren, dan zou deze dus zomaar je bandje kunnen leegjatten door de coins vervolgens naar zijn/haar/hun bandje te sturen. Dat wil je vermijden natuurlijk.

Het feit dat je jezelf kan/moet registreren bij het scannen van die QR biedt wel opties. Hiermee staat er namelijk niets in de weg om effectief de functie te voorzien waarbij je coins op een veilige manier kan transfereren van de ene naar de andere.

Ze moeten er dus eerst en vooral voor zorgen dat er nooit coins op een bandje kunnen staan zonder dat er een gekoppeld profiel is aangemaakt. Dan moeten ze het dus verplicht maken dat je eerst je QR scanned en een profiel aanmaakt vooraleer je een voucher kan inruilen of aan de top-up kassa's coins gaat kopen. (of zelfs helemaal afstappen van pre-sale vouchers en top-up kassa's) Zo bekom je namelijk dat er nooit onbeveiligd coins op een bandje kunnen staan (dus zonder dat er een gekoppeld profiel bestaat)

Als je dan bv. ook nog voorziet dat je 'vriendenlijsten' kan aanleggen in je profiel, door eenvoudig de QR op het bandje van je vrienden te scannen, dan zou je een systeem kunnen hebben waarbij je de voordelen van papieren bonnetjes netjes combineert met de voordelen van de virtuele coins.


Dat zou dan theoretisch zo kunnen werken:
  • je scant de qr op je bandje
  • Als je er nog geen profiel gemaakt hebt, moet je dat eerst doen.
    • email adres invullen
    • wachtwoord kiezen
  • in jouw account kan je
    • coins aankopen
    • je transactie historiek bekijken (coins in/uit)
    • vriendenlijst bewerken
    • coins transfereren naar vrienden
    • refund aanvragen

ik zie dat wel zitten, hoop dat ze dit effectief zo uitwerken. Is het niet dit jaar, dan toch tenminste volgend jaar. Make it happen boys!
Eerlijk gezegd, wat een gedoe. We hebben geen keuze dan maar mee te doen met het systeem. Maar inpilsen op de camping zal veel makkelijker zijn denk ik. Eens op de weide gaat er niet veel goesting meer overblijven om nog eens te registreren/scannen/transfereren... Zucht.
 
  • Haha
Waarderingen: koekroeck

rw83

Campingartiest
12 apr 2023
78
102
Je kan ook overdrijven. Even wennen, en door.
eloelo, geef toe dat het een totaal ander systeem wordt dan vorig jaar. Zal wennen zijn ja, en dag 2 zal wel vlotter verlopen. Begrijp ook dat ik uit een heel ander tijdperk kom dan de meesten op dit forum. Heb wat meer tijd nodig :)
 

elo

Subheadliner
3 dec 2013
4.957
3.619
eloelo, geef toe dat het een totaal ander systeem wordt dan vorig jaar. Zal wennen zijn ja, en dag 2 zal wel vlotter verlopen. Begrijp ook dat ik uit een heel ander tijdperk kom dan de meesten op dit forum. Heb wat meer tijd nodig :)
Absoluut is het wat lastiger, ik zou ook het liefst gewoon cashless hebben.
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
eloelo, geef toe dat het een totaal ander systeem wordt dan vorig jaar. Zal wennen zijn ja, en dag 2 zal wel vlotter verlopen. Begrijp ook dat ik uit een heel ander tijdperk kom dan de meesten op dit forum. Heb wat meer tijd nodig :)
Ik kom ook uit dat tijdperk. 15 jaar geleden had sziget al hetzelfde systeem. Ging heel vlot. We hadden geen ingenieus systeem om met een groep te drinken maar betaalden om de beurt wat. Ook geen zin om tijdens een festival met administratie bezig te zijn. Dat is hetzelfde als je alleen met bankkaart zou betalen trouwens.

Registreren doe je 1x. Scannen doe je gewoon als je bestelt . Gaat sneller dan je bonnetjes in je broekzak zoeken, en je raakt niks kwijt.

Liep altijd goed en vlot. Komt goed 😉 je zal even dronken zijn als vroeger
 

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
Beste mede forum gangers

De man met de poster vraag is hier weer.

Misschien even het geheugen op te frissen een kleine samenvatting.

Ik was op zoek naar poster van dit jaar van Liam Gallagher op werchter & een van werchter 2009.

Er kwamen wat tips uit waaronder contact opnemen met Live Nation.

Dat heb ik dus gedaan en men was zeer vriendelijk en men ging nakijken of men iets kon regelen.

Uiteraard was mijn verbazing al groot dat men dat iets wou proberen.

Ettelijke weken passeren en toen kwam daar het bericht of ik eens wou langskomen op het kantoor van live Nation te mechelen.

Even een datum geprikt wanneer dit zou uitkomen en dat was dus vorige week woensdag.

Ik zou willen dat ik je veel kon vertellen.

Maar het was echt gewoon een office space. Aanbellen, binnen gelaten worden. Lift naar 2de verdiep
onthaald worden en een kort gesprekje en paar stickers en de poster in kwestie ontvangen en terug buiten.



Moet wel zeggen drukke tijden vermoede ik met het wegvallen van de maestro

Mooi open kantoor wel, vibe was wel tof

Maar eeuwig dankbaar voor de poster (wel nog op zoek naar 2009).
20230531_144039.jpg
 
Laatst bewerkt:

neracroft

Sunset slot
9 nov 2014
2.650
1.147
Beste mede forum gangers

De man met de poster vraag is hier weer.

Misschien even het geheugen op te frissen een kleine samenvatting.

Ik was op zoek naar poster van dit jaar van Liam Gallagher op werchter & een van werchter 2009.

Er kwamen wat tips uit waaronder contact opnemen met Live Nation.

Dat heb ik dus gedaan en men was zeer vriendelijk en men ging nakijken of men iets kon regelen.

Uiteraard was mijn verbazing al groot dat men dat iets wou proberen.

Ettelijke weken passeren en toen kwam daar het bericht of ik eens wou langskomen op het kantoor van live Nation te mechelen.

Even een datum geprikt wanneer dit zou uitkomen en dat was dus vorige week woensdag.

Ik zou willen dat ik je veel kon vertellen.

Maar het was echt gewoon een office space. Aanbellen, binnen gelaten worden. Lift naar 2de verdiep
onthaald worden en een kort gesprekje en paar stickers en de poster in kwestie ontvangen en terug buiten.



Moet wel zeggen drukke tijden vermoede ik met het wegvallen van de maestro

Mooi open kantoor wel, vibe was wel tof

Maar eeuwig dankbaar voor de poster (wel nog op zoek naar 2009).
Bekijk bijlage 5367
Je oorspronkelijke bericht gemist.

Maar die poster hangt in Leuven op verschillende plaatsen gewoon in het straatbeeld her en der, dus kon je ook gewoon ergens van een muur gaan halen. Al is dit verhaal misschien wel wat toffer.
 
  • Leuk
Waarderingen: reaper

mattman

Droomheadliner
Sfeerbeheer
4 dec 2013
13.765
8.324
Je oorspronkelijke bericht gemist.

Maar die poster hangt in Leuven op verschillende plaatsen gewoon in het straatbeeld her en der, dus kon je ook gewoon ergens van een muur gaan halen. Al is dit verhaal misschien wel wat toffer.
Ja volgens mij zijn er posters gemaakt van alle grote namen, dus headliners, subs en Barn headliners.

Maar zalig hoor, @reaper 🙌
 
  • Leuk
Waarderingen: reaper en Nielso

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
Ja volgens mij zijn er posters gemaakt van alle grote namen, dus headliners, subs en Barn headliners.

Maar zalig hoor, @reaper 🙌
Klopt. Maar deze zijn enkel normaal tot het exacte aantal gedrukt voor distributie.

En om er nu een te gaan stelen.zag ik ook niet zitten. En hier waar ik woon hangen er sowieso geen 😀
 
  • Leuk
Waarderingen: mattman

JorttB

Playlistbediener
8 aug 2022
37
14
Wat gaan jullie doen met de Liam/Editors clash? Ken zelf meer van Editors maar ga ze volgende week ook al op pinkpop zien. blijft lastig.
 

EdsjeFCB

Sunset slot
24 jan 2016
2.739
3.681
Wat gaan jullie doen met de Liam/Editors clash? Ken zelf meer van Editors maar ga ze volgende week ook al op pinkpop zien. blijft lastig.
Als je 1 van de 2 al ziet zou ik gewoon voor de ander gaan.

Echt een kloteclash.. had wel zin om met de Oasisbangers mee te zingen, maar kies voor Editors vanwege The Barn
 

JorttB

Playlistbediener
8 aug 2022
37
14
Als je 1 van de 2 al ziet zou ik gewoon voor de ander gaan.

Echt een kloteclash.. had wel zin om met de Oasisbangers mee te zingen, maar kies voor Editors vanwege The Barn
precies de redenen die het zo moeilijk maken inderdaad. Ben gewoon bang om praktisch een uurtje te wachten voordat het echt los gaat, terwijl de Barn de volle set op z'n kop staat.
 

JR1

Campingartiest
4 nov 2021
64
41
Mijn intentie nu:
Na the Hu snel lopen naar the Black Keys om de laatste paar nummers nog mee te kunnen pikken en dan onmiddellijk naar de Barn voor tijdig bij Editors te zijn

Mijn verwachting voor het moment zelf:
Ik krijg mijn vrienden en benen niet meer overtuigd om nog eens terug te lopen en blijven toch maar gewoon staan voor Liam (wat ook geen straf is natuurlijk).

Die vrijdag zit echt overvol voor mezelf, zou wel 13-15 acts willen zien, maar zal wrs op 8 of 9 moeten stranden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Greyhound

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Wat gaan jullie doen met de Liam/Editors clash? Ken zelf meer van Editors maar ga ze volgende week ook al op pinkpop zien. blijft lastig.
Zoiezo Liam.
Vrijdag hoofdpodium is heerlijk dagje, denk dat ik gewoon daar blijf, rechts van het hoofdpodium altijd makkelijk om naar voren te lopen voor een goede plek. Met Morning Glory , Rock 'n Roll star in het begin van de set gaat de sfeer er direct in zitten
 
  • Leuk
Waarderingen: Chiefs

Tinus101

Gouden Tip
21 nov 2022
458
523
Wat gaan jullie doen met de Liam/Editors clash? Ken zelf meer van Editors maar ga ze volgende week ook al op pinkpop zien. blijft lastig.
Bij mij gaat het er vanaf hangen hoeveel bier er op dat moment mijn al door mijn strot gegaan is. Ik vind die Oasis klassiekers onwijs goed, maar dat geblèr van Liam kan ik nuchter live echt niet aanhoren (sorry Oasis fans)😅
 
  • Wow
  • Haha
Waarderingen: napril69 en Raoul

reaper

Support act
26 okt 2015
1.063
902
Bij mij gaat het er vanaf hangen hoeveel bier er op dat moment mijn al door mijn strot gegaan is. Ik vind die Oasis klassiekers onwijs goed, maar dat geblèr van Liam kan ik nuchter live echt niet aanhoren (sorry Oasis fans)😅
Autch
 

festirock

Support act
1 dec 2015
820
549
Bij mij gaat het er vanaf hangen hoeveel bier er op dat moment mijn al door mijn strot gegaan is. Ik vind die Oasis klassiekers onwijs goed, maar dat geblèr van Liam kan ik nuchter live echt niet aanhoren (sorry Oasis fans)😅
Is nochtans dezelfde die de klassiekers zingt die je goed vindt 🙃
 
  • Thinking
Waarderingen: Joslittel

Gebruikers die dit onderwerp bekijken